Devizový účet v České spořitelně - připravte si tři dny

V době, kdy Investiční a Poštovní banka prakticky ze dne na den změnila vlastníka, jsme u ní v návalu paniky zrušili termínovaný devizový vklad, na kterém jsme měli uloženo tři tisíce německých marek.
V době, kdy Investiční a Poštovní banka prakticky ze dne na den změnila vlastníka, jsme u ní v návalu paniky zrušili termínovaný devizový vklad, na kterém jsme měli uloženo tři tisíce německých marek. Jak se později ukázalo, byla to chyba. Peníze jsme s manželkou odnesli do České spořitelny. První návštěva: Chceme marky uložit na nějaký výhodný termínovaný vklad. "To rovnou nejde," upozorňuje nás úřednice za přepážkou. "Nejdřív si musíte založit běžný účet a teprve pak peníze na termínovaný vklad převedeme." Až doma jsme zjistili, že jsme peníze uložili pouze na jeden měsíc. Na revolvingový, tedy automaticky se obnovující vklad, nás ani neupozornili, natož aby nám ho nabídli. Druhá návštěva: "Ale vy jste neřekli, že chcete revolving," omlouvala se úřednice. A změnila podmínky. Další den zavolali z banky: "Založili jste u nás devizový termínovaný vklad, ale stala se chyba, úroky se vám připisují k běžnému účtu, to jste asi nechtěli, že?" Třetí návštěva: Jdu již sám, bez manželky. Čekám třicet minut, než na mě přijde řada. V bance je strašné vedro. Úřednice znovu upravuje smlouvu. Při té příležitosti se ptám, který den mohu na termínovaný účet přikládat a vybírat z něj. "Ale to nejde pane. Při výběru nebo zvýšení částky je třeba celý vklad zrušit a uzavřít novu smlouvu," zní odpověď. Kvůli jedné, podle mě banální záležitosti, jsem byl v České spořitelně třikrát a třikrát jsem odešel jako nespokojený zákazník. Škoda, že zrušili IPB.
Manželé nechtěli být vzhledem k tomu, že bydlí v menším městě, jmenováni

Vyjádření České spořitelny

Tento postup Českou spořitelnu velmi mrzí. Nepochybujeme o tom, že nepramenil ze zlého úmyslu, ale prostě proto, že si pracovnice neuvědomila, co všechno může klientovi nabídnout. Na termínované vklady České spořitelny ať už v korunách či v cizí měně se opravdu nedá přivkládat a vybírat, ale spořitelna plánuje řadu nových produktů, při kterých přihlíží k potřebám svých klientů. V současné době Česká spořitelna prochází rozsáhlou restrukturalizací. Její součástí je i nedávno zavedená změna systému obsluhy na přepážkách, a to tak, že klienti jsou obsluhováni zvlášť při pokladních operacích a zvlášť při operacích obchodních. Výhodou je zkrácení čekací doby na pokladních přepážkách a zároveň poskytování komplexního poradenského servisu odbornými pracovníky na přepážkách obchodních. Naši přepážkoví pracovníci budou až do konce března 2001 procházet intenzivním tréninkem tak, aby se obsluha klientů, co se týče komunikace i znalosti nabídky produktů, urychlila a zkvalitnila. Věřím, že pozitivní změny se co nejdříve stanou pro každého klienta natolik viditelnými a výraznými a že podobné zkušenosti budou patřit minulosti.