DHL přemaluje letadla i budovy

  • 5
Razantní změna image čeká jednu z největších kurýrních a logistických společností na světě. Deutsche Post se rozhodla sloučit všechny své přepravní služby pod značku DHL. Nová značka se do konce příštího roku musí objevit na všech vozidlech, letadlech, budovách i uniformách.

Celkem bude nutné obměnit logo na 60 tisících kurýrních vozidel, 254 letadlech a kancelářích v 228 zemích.

Předpokládané náklady na zavedení nového loga včetně reklamních kampaní dosáhnou jen v Evropě 125 milionů eur. V Česku pak změna image vyjde na 30 milionů korun.

"Z toho dvacet milionů korun vynaložíme na reklamní kampaň, deset milionů korun bude stát změna budov a vozového parku," vypočítává marketingová ředitelka DHL Lucie Jandová.

Skupinu Deutsche Post World Net tvoří kromě Deutsche Post a Postbank také DHL, Danzas a Euro Express. Právě poslední tři jmenované firmy zaměřené na logistiku se slučují pod jednotnou značku DHL.

Jen v Evropě by měla konsolidace expresních, logistických a zásilkových služeb pod jednu síť přinést úspory ve výši 130 milionů eur.

Tržby slučovaných společností překročily loni hranici 21,5 miliardy eur. V Česku se pak obrat pohyboval okolo 3,3 miliard korun, pro letošek se počítá s růstem na čtyři miliardy.