Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Homeopatické ústupky. A to je vše? Dieselový summit sklízí kritiku

  10:02aktualizováno  10:02
Velmi kriticky hodnotí německé deníky výsledky středečního dieselového summitu v Berlíně, který přinesl dohodu o úpravách softwaru u 5,3 milionu naftových vozů. Uzavřenou dohodu označují listy za žalostnou, za placebo či homeopatický ústupek.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Za žalostný považuje výsledek jednání list Frankfurter Rundschau, podle něhož se ukázalo, že hlavní slovo má automobilový průmysl, nikoliv vláda. Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 000 předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“.

Expert: Politika je příliš propojena s autoprůmyslem

„A to má být všechno?,“ ptá se po summitu (více o něm zde) deník Neue Osnabrücker Zeitung. „Výsledek dieselového summitu je zklamáním, i když měl člověk jen malá očekávání. Těžko věřit, že se úpravami softwaru podaří dosáhnout toho, aby nebyly v širokém měřítku překračovány hraniční hodnoty znečištění. Politika přijala pochybný kompromis,“ konstatuje list.

Jak malý význam podle něj vláda tématu přikládá, se ukazuje i na tom, že kancléřka Angela Merkelová na jednání vůbec nebyla.

Také deník Süddeutsche Zeitung vyjadřuje přesvědčení, že se „homeopatickými ústupky“ nedá velká krize zvládnout. Kölner Stadt-Anzeiger píše o placebu. List Die Welt za problém označuje už to, že se summit musel vůbec uskutečnit, když předtím léta politici nedokázali prosadit dodržování maximálních hodnot znečištění ovzduší. K jednání je podle deníku donutila až reálná možnost, že v některých městech bude jízda starších dieselů úplně zakázána.

Nové diesely v emisních testech totálně pohořely

Dohoda o úpravách softwaru, které podle výrobců povedou ke snížení emisí oxidů dusíku v jednotlivých autech o 25 až 30 procent, musí být podle listu Landeszeitung jen prvním krokem, po kterém budou rychle následovat další, pokud se má skutečně zamezit zákazům jízdy. Podobně to vidí i deník Westfälische Nachrichten.

Některé listy si všímají také toho, že německý automobilový průmysl, na který v poslední době dolehlo hned několik skandálů, dal sotva najevo politování. Deník Wiesbadener Kurier zase konstatuje, že přítomnost zástupců automobilek, avšak absence ochránců životního prostředí či spotřebitelů na středečním jednání jasně ukazuje, kde leží priority.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.