Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Televizor: základ systému domácí zábavy

Celý svět se digitalizuje. Platí to zejména o spotřební elektronice. A o televizorech zvlášť. Od elektronkových spotřebičů přes vakuové obrazovky vedla v průběhu sedmi desetiletí cesta až k dnešním největším novinkám ­ TFT displejům a velkým plazmovým přijímačům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

johan

tv
Rád bych koupil tv. Rozhoduji se pro Thomson 32 WH 402 S. uhlopříčka 82 cm. Zajímalo by mne jestli nekdo nema s tímto typem tv zkušenosti a nebo se značkou Thomson vůbec.
dík za reakce
0/0
21.4.2005 13:06

Rejpal

Je to na dve veci ...
Nejlepsi je vzit poradne tezke kladivo a vsi silou do te bedny prastit. Potom ten vrak vyhodit do nejakeho kontejneru a mate doma fantastickou pohodu !!!!!!!!!!!!!!! To ale malokdo pochopite. Sice jsem do ni neprastil ale jiz pred nekolika roky jsem ji vyhodil, jsa silne nas... tim, jaky smejd se v ni stale vic a vic pravidelne objevuje. TEN SMEJD jiz nesmi pres prah myho domu ! Jednicka je RADIO (pochopitelne Holki, BlackMilk, Lunetik a Petr Muk je pricinou preladeni jinam ) a internet lackdy i 24 hodin nonstop. A TAKY KVULI VAM NEMINIM PLATIT POPLATKY ZA SMEJD, KTERY DOMA NEMAM . ;-) _____SMRT TELEBEDNAM ______ ;-)
0/0
28.1.2004 19:52

Jindřich

Nestačím se divit nad některými příspěvky
Plazmová televize je něco, co doposud nemá obdoby. Obraz je 16:9 a je perfektní. Jen je dobré si koupit plazmovou TV s tzv.HDTV a né nějaký obyčejný šrot .Bohužel k ní je třeba mít i HDTV signál a to si myslím je v čechách největší problém (a nejen tam). Jestli si někdo koupí tu nejlevnější plazmovou TV, připojí ji k anténě na střeše a očekává kdoví co, tak se mýlí. Taky cena je stále ještě nehoráznost (50" okolo $10 000 - 15 000$). Taky není pravda, že jsou k dostání jenom ve větších velikostech, 10" lze koupit  "již"  okolo $800. 
Podle mě je plazmaTV v čechách nesmysl jednak z důvodu velmi vysoké ceny ale hlavně kvůli nedostatku HDTV signálu.
0/0
12.4.2003 17:12

kolik

LCD
18" LCD Samsung, ci Hitachi, ci Panasonic zapojitelny jako monitor ci tv je v Japonsku od 13 000,- haha, si tady LCD TV jiste nekoupim, uz i k vynikajicim podminkam u vyvazeneho zbozi z Japonska. Jen proc je tak daleko??
0/0
9.4.2003 21:32

dotaz

Re: LCD
jak na to ? porad ? diky :-)
0/0
9.4.2003 22:18

dan

Akumulator
TV jsem pred 1,5 rokem dal na pudu a zijeme bez ni.
Rekl bych, ze spokojeneji...
Bud neco delam, nebo sme v posteli nebo spim. Ale koukat celej vecer nehnute na bednu a v pulnoci jit zblblej spat s udivem, na jaky pitomosti jsem se zase koukal? Ne, dekuji.
0/0
9.4.2003 20:12

Volponi

Re: Akumulator
Nebo seš na internetu, myslíš kolik si snědl moudra, tím žes vyhodil televizi na půdu, ano seš ten největší intelektuál na světě, spokojenej? Jak koukám tak počítač používáš, co takhle si do něj koupit TV kartu, pak by ses nedíval na televizi, ale na počítač.
0/0
21.4.2003 12:05

DMfriend

Re:
souhlasím, TV je náhodou fajn, už se těším na digitál.
0/0
24.1.2004 0:55

jarek k.

ceny
V prodejně třineckého zástupce OVP cenová relace televizorů s plochou obrazovkou  +100Hz začíná cca o 4tis. níže než se v článku uvádí. Přesvědčil jsem se sám na vlastní peněženku . Nechci dělat reklamu, ale komu záleží na tom, aby nepodporoval nadnárodní koncerny (Sony, Grunding....) a nevadí mu OVP, rozhodně ušetří
0/0
9.4.2003 19:01

Jan Kotek

Re: ceny
Normalka. V Liberci maji zase LCD/TFT televizi od 44 000,-. Je pripojitelna i k PC, ale jen pres DSUB VGA (ne DVI).
0/0
10.4.2003 12:48

noname

digitální televize
BTW - nevíte jak je to v ČR s digitální televizí? Prý už běží nějaké testovací vysílání - kde je dostupný signál, jaké jsou tam programy, platí se poplatek? A co je potřeba abych to chytil na počítači? 
0/0
9.4.2003 17:22

MiKi

Re: digitální televize
Pokud vím, tak testy digitálního pozemního vysílání probíhají zatím jen v Praze, a to díky veřejnoprávní televizi. Snad časem i jinde.
Myslím, že běžné digitální vysílání je u nás naplánováno na konec tohoto desetiletí.
0/0
10.4.2003 19:29

noname

záruka
a doporučuji se v dnešní době ptát na záruky. I u takhle drahých věciček se občas najdou obchody, co vám to chtějí prodat s (zatím ještě legální) půlroční zárukou.
BTW můj osobní názor je, že nejlepší je v každém pokoji 1x 21'' monitor a síť komp/dvd. Bude to furt levnější než plazma, počet bodů je stejnej ovšem na menší ploše, každý si může pouštět co chce a dá se na tom i pracovat. (dělám si trochu srandu, stačí to v jednom pokoji a 24'')
0/0
9.4.2003 17:19

Karel z Vraňan

200 000
dvěstě tisíc za to,aby mi poskakoval na obrazovce Petr Novotný nebo babča Vondráčková?Tak to úplně stačí Tesla za 6.OOO a za zbytek pojedu do světa.
0/0
9.4.2003 16:54

mao

nákup OVP
chchi ci koupit 100 Hz OVP za 25 tis.. Je to dobrý nápad??
0/0
9.4.2003 16:17

Radek

Re: nákup OVP
Jak velkou? Prodávám v obchodě s elektronikou a za 21, respektive 22 tis. máme běžně  100HZ tv Sony a Panasonic ve velikosti 72 cm.
0/0
9.4.2003 17:14

jk

Re: nákup OVP
no jestli chces kupovat neco kolem 70cm,tak bych teda radsi jel do sony,jak pise "radce" vyse. paklize by ti slo o cenu,tak koukni na tyhle.znacka sice neznama,ale co vim zatim si na ni nikdo nestezoval.
0/0
9.4.2003 18:58

pajos

Signal???
No nevim, ale tady se resi kvalita TV, ale nejak se zapomina na kvalitu signalu. Myslim, ze dokud u nas nebude digitalni vysilani, tak nema smysl se bavit o vakuovych / LCD / plasmovych obrazovkach, protoze analogovy signal nedokaze vyuzit ani vakuovy 50Hz. A dovolim si tvrdit, ze ani kabel na delsi vzdalenost nedokaze prenest signal dostatecne ciste.
0/0
9.4.2003 15:43

clayman

Projektor?
Tak nevim, kdybych mel 150 a vice tisic na koupi plazmove televize tak to si radeji koupim kvalitni projektor ne?
0/0
9.4.2003 14:47

noname

Re: Projektor?
tak předně za 150 tisíc budete mít hodně levný projektor nízké kvality a potom projektory mají zářivku s životností 5-10 tisíc hodin, tedy když budete mít televizi puštěnou každý den od 19-24, tak si za tři roky musíte koupit náhradní díl za 30 tisíc (plus mínus). Navíc to opproti displayi strašně hlučí. Je to ale zajímavá volba když někdo chce "domácí kino" tedy alespoň dva metry uhlopříčka. Potom je slušný projektor za 250 tisíc + hi-fi výbavička za 100 tisíc stále levnější než display s 2 metrovou úhlopříčkou.
0/0
9.4.2003 17:11

miro

Re: Re: Projektor?
IMHO jste jaksi mimo. Kvalitni projektor koupite jiz od 80 tisic. Nahradni lampa nevydrzi 5-10 tisic hodin, ale pouze dva tisice hodin. Nova lampa nestoji 30 tisic Kc, ale 12 tisic. Rozhodne to nehuci, jak pisete.
0/0
9.4.2003 19:24

LHA

Re: Projektor?
Projektor je zajimava vec, ma ale par slabin:
-lze jej sledovat pouze pri nizkem osvetleni
-pokud se budu chtit divat na TV, tak musim koupit TV tuner (navic si myslim, ze sledovat televizni zpravodajstvi na projektoru je trochu divne)
-jiz zminena zivotnost zarovky
Na druhe strane si nemyslim, ze by projektory pod 100 tisic byly uplne mizerne.
0/0
9.4.2003 17:21

Hugo

Víc
Očekával bych víc informací, vždyť TV není jen obrazovka - tuner, vstup/výstup video, ovládání, spotřeba ...
0/0
9.4.2003 14:17

jojo

to je věc diskuse ta plazma
0/0
9.4.2003 14:13

LHA

Re: to je věc diskuse ta plazma
Pravdou je,ze plazma ma ve srovnani s vakuovou obrazkovou:
-mensi zivotnost
-mensi jas
-horsi obraz
Coz je dano samozrejme tim,ze zatim neprosla tak dlouhym vyvojem. Pokud si "klasicky" TV za stejnou cenu,jako plazma, pak bude mit urcite lepsi obraz (a bude dvakrat tak tezky)
0/0
9.4.2003 14:19

Ron Jeremy

Re: Re: to je věc diskuse ta plazma
Obraz "plazmy" je nesrovnatelně lepší než u jakékoliv CRT obrazovky. Není to dáno obrazovkou, ale signálem - pokud se plazmový panel připojí na zdroj non-interlaced videosignálu nejlépe přes DVI, může CRT odkráčet rovnou do muzea. Při zpracování klasického interlaced PAL signálu je to horší, ten je totiž přímo šitý na míru CRT obrazovkám a převod do digitální, non-interlaced formy se asi nedá uspokojivě zvládnout. S digitalizací televize budou CRT obrazovky s nejvyšší pravděpodobností zcela vytlačeny. Už aby to bylo!
0/0
9.4.2003 16:49

LHA

Re: Re: Re: to je věc diskuse ta plazma
-vetsina lidi nema k dispozici DVI signal  (ani vetsina DVD prehravacu jej nenabizi)
-digitalni TV zatim ne kazdy ma
-nevyhodou plazmy je to,ze se na ni neda koukat zblizka, pak jsou videt barevne prechody, tak jsem o koupi plazmy uvazoval, ale myslim, ze jeste pockam
0/0
9.4.2003 17:18

miro

Re: Re: to je věc diskuse ta plazma
Plazma ma nesrovnatelne lepsi obraz nez JAKAKOLI tv s vaukovou obrazovkou.
0/0
9.4.2003 19:25

gogol

Klasika vs. Plazma
Videl pan redaktor nekdy vedle sebe v prodejne plazmovy televizor a klasickou TV (nemyslim OTF nebo Orava apod.) ? Myslim, ze v kvalite obrazu jsou plazmove TV oproti klasickym jeste v dobe stredoveku. Predevsim nizky jas, kontrast a nutnost koukat opravdu z primeho smeru to mne opravdu nebere. Ale samozrejme kazdy muze na to jiny nazor.
0/0
9.4.2003 14:10

hehe

Re: Klasika vs. Plazma
ty si taky trubka,koukam ze nevis co je plazma a co LCD ?? tak se skoc podivat do obchodu a pak kvakej
0/0
9.4.2003 14:18

gogol

Re: Re: Klasika vs. Plazma
Ne, opravdu vim jaky je rozdil mezi plazmou a LCD. Ja zde popisuji rozdil mezi klasickou a plasmovou TV. O LCD televizorech se nebavim, to je podle mne hudba blizke budoucnosti (zatim predevsim cena).
0/0
9.4.2003 14:25

filip

Re: Re: Re: Klasika vs. Plazma
Pleteš si plazmový tv s projekčním. Na projekční tv se musí koukat z přímého směru a obraz je opravdu slabší. Plazmový tv je výborný ze všech směrů a kvalita obrazu je vynikající.
0/0
9.4.2003 14:56

Cynik

Re: Re: Re: Re: Klasika vs. Plazma
Kazdopadne nebyla zminena dalsi kriteria, ktera jsou jasne proti plasmove TV. Katastrofalni energeticka narocnost ( " mozno srovnat s automatickou prackou ") a neprijemne tepelne vyzarovani ( ale zase je to mutlifunkcni, pri vhodnem obraceni lze smazit vajicka)
0/0
9.4.2003 15:45

milo

chybejici zaver
proto doplnim z vlastnich zkusenosti. Doporucuju dodrzovat par zasad:
1. nebrat vakuovku pod 100 Hz 2. s rozpoctem do 20kKc hledat akcni nabidky, rozhodne nebrat levny typy. Da se pri trose trpelivost na internetu najit plocha vakuovka 100Hz uhlopricka 72 cm 3. rozpocet do 30kKc - viz predchozi, neni treba hledat akcni nabidku 4. rozpocet do 40kKc - da se sehnat plocha 100Hz vakuovka s 9:16 uhlopricka 82 cm 5. rozpocet do 60kKc - predchozi + prostorovy zvuk, ruzne vychytavky (zoom, technologie pro plynejsi a ostrejsi obraz, preklopeni obrazu dual screen atd...) 6. rozpocet do 80kKc - plocha vakuovka 92 cm s vychytavkami v zakladu nebo zakladni projekcni 100 cm 7. rozpocet do 100kKc - projekcni s uhloprickou 120 cm 8. rozpocet do 150kKc - zakladni plazmovy displeje 94 cm nebo vychytany zpetny projektory s prickou do 156 cm 9. bez omezeni rozpoctu - PHILLIPS 50PF9964 , SONY KZ-42TS1E , PANASONIC TH - 50 PHW5EX , SONY KF-50SX200K ...
Ale jsou to moje subjektivni nazory, tak to neberte jako dogma.
0/0
9.4.2003 13:54

LHA

Re: chybejici zaver
Muj subjektivni nazor se lisi
Projekcni TV bych si nikdy nekoupil, plazma ma lepsi obraz (zatim, co jsem videl) a treba v Nemecku se 42palcova plazma da sehnat uz za cenu kolem 3000 Euro (tj. pod 100 tisic Kc). Navic jsou plazmove TV dost hubene a lehke.
0/0
9.4.2003 13:58

Vendula

otázka pro informované
Chci koupit novou televizi. Bude to 70cm a 100Hz. Dnes už se nechají koupit něco přes 20000Kč. Teď jsem ale viděla TV (Samsung), který má něco čemu se říká NATURAL SCAN Technology a mohu říci, že ten obraz byl skutečně super. Prodavač mi nebyl schopen říct co to vlastně je. Vykládám si to tak, že ty normál 100Hz televize jsou jaksi 50Hz a těch 100 nějak fingují, kdežto ten natural scan skutečně 100Hz je. Mám pravdu?
0/0
9.4.2003 13:46

d'Artagnan

Re: otázka pro informované
Vendulo, super reklama pro Samsung, mas jejich akcie ?
0/0
9.4.2003 13:52

LHA

Re: Re: otázka pro informované
Tak bych to nebral. Pokud vidim TV a jeho obraz se mi libi, pak bych ho proste koupil-jak to funguje mi muze byt jedno. 100Hz TV v soucasne dobe v podstate neexistuje a rozdil mezi vyrobci je ten, jak uspesne se jim dari tech 100 Hz "prestirat"
0/0
9.4.2003 14:00

Vendula

Re: Re: otázka pro informované
tos mi toho řek - tuhle technologii mají i ostatní televize Toshiba, Sony, Panasonic (jejichž akcie samozřejmě rovněž vlastním) a vždy je to o takových 5000Kč dražší...Takže zatím nic  
0/0
9.4.2003 14:22

LHA

Re: Re: Re: otázka pro informované
Natural scan propocitava zmeny mezi jednotlivymi snimky a na jejich zaklade generuje mezisnimky (takze je animace plynulejsi).
0/0
9.4.2003 14:27

Vendula

Re: Re: Re: Re: otázka pro informované
Děkuji to už je lepší - na mne poněkud technické, ale jinak se to říci asi nedá. Ještě jednu otázku: Má cenu do toho jít (+5000Kč)? Mně se to líbí ale...
0/0
9.4.2003 14:51

LHA

Re: Re: Re: Re: Re: otázka pro informované
"Mne se libi"...pak bych ji koupil
0/0
9.4.2003 17:14

Martin

Velice špatný
článek, kde jsou navíc chyby... Plazmové displeje mají velmi nízkou životnost (max 10000 hodin, ale spíš méně)... Daleko větší mají vakuové a LCD...
0/0
9.4.2003 12:34

KON

Re: Velice špatný
Tak to nevim, kde jses to docetl:-)) 10 000hodin maji ty od Fujitsu a to jeste predchozi generace. Nove, napr. Pioneer maji vice nez 30 000hodin ( vice jak 10 let pri 8 hodinach denne). Navic asi vubec nevis co je zivotnost. Neni to o tom, ze je pak mrtva, ale, ze puvodni hodnoty obrazu klesnou na 50%.
0/0
9.4.2003 13:21

LHA

Re: Re: Velice špatný
To se temi 30ti tisici hodinami je pravda, ale moderni vakuove obrazovky maji az 100 tisic hodin. Mimochodem, jeste jsem nevidel nikoho, kdo by vyhodil barevnou TV, protoze se mu vysvitila obrazovka (spis si koupil novou, protoze se mu stara nelibila).
 
0/0
9.4.2003 13:45

jk

Re: Re: Re: Velice špatný
jo tak tos trefil :-)
0/0
9.4.2003 19:19

Pavel

O čem vlastně článek je?????
Článek o ničem....:(((( Úplně na ho.no. Dva články spojené, které stejně nic neporadí....smůla...:(
0/0
9.4.2003 12:23

Tom

Re: O čem vlastně článek je?????
Musím plně souhlasit. A zrovna o televizorech se toho dá tolik napsat.
0/0
9.4.2003 15:07

josef

hypermarkety
Nejlepší je jít do speciálního obchodu a tam si nechat poradit ohledně výběru, a pak si to jít koupit do nějakého hypermarketu, kde to vyjde tak o 10-20% levněji. Hlavně pozor na to, abyste nevybírali z modelu, který tam je vystavený a hraje 24 hodin denně. Je potřeba si vybrat nějaký originálně zabalený, jinak můžete být zklamáni.
0/0
9.4.2003 11:09

Roman

Re: hypermarkety
no rozhodne bych nekupoval kvalitni televizy v hypermarketu,da se sehnat spolehliveji a urcite levneji.A co se tyka originalniho baleni?Jak si predstavujes?Myslis,ze je pro prodejnu problem nechat televizy hrat a pote ji "prebalit" a prodat ji?Toto je totiz prave hlavne hyparmaketu...
 
0/0
9.4.2003 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.