Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze k úspěchu patří, Češi si zvykají

Češi svým bohatým spoluobčanům a krajanům jejich peníze závidí. Takový mají pocit ti, kteří patří v Česku k absolutní smetánce. Kde ty prachy bere, musel je ukrást, to je nejčastější česká analýza úspěchu a bohatství šťastnějšího souseda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anonym

Mezi platem
podnikatele a platem politika vidim zasadni (primo nesmiritelny :-))) rozdil .
0/0
13.1.2004 13:15

anonym

nezavidim
nikomu, kdo si poctivou drinou (byt jen mozku) vydelava mesicne desetitisice, statisice ci vic. Nezavidim je ani politikum, protoze zavist prameni z povahy a kdo to nevi, je jen nedovzdelanec. Jen si myslim, ze v zajmu vsech a v zajmu logiky by mel plat nasich politiku nejakym zpusobem ODRAZET prumernou /doslova/ ziv. uroven obyvatel. Mozna by je tato participace motivovala k lepsim vykonum, nez odvaznym experimentum, jejichz dusledky pociti vsichni, krome jich samotnych :-(
0/0
13.1.2004 13:12

Madafaka

kupte si los
Doporucuju vsem, co jim vadi, ze maji min, nez chteji, jsou dostatecne egoisticti, aby svoje vlastni "sra..y" nesvadeli na nikoho jinyho, samozrejme za predpokladu, ze nic (...) neumi, proste verili v pravdepodobnost, sazeli sportku a sazeli na reinkarnaci, protoze jim to tak za 150 zivotu musi vyjit :o))))) Proste fakt bez te "zku...ne" prace ty prachy nebudou, ach jo, taky mam prd ;o)))))
0/0
17.12.2003 23:05

Patrik

Kecy
Ale lidi. To co se tady pise neni pravda. Ty castky umelcu tady nejsou pravdive. Cechomor, J.A.R. berou mnohem mnohem vice. A kde jsou Chinaski a Krystof a Mig21? Jejich honorare se pohybuji stejne jako u Monkey B.  od 60 000 do 130 000 za koncert. Delal jsem produkci a vim, ze pisete hlouposti. I o hercich. Deset tisic za nataceci den za film do kin? To dostane jen pako, co si nic nevydupe. Proste-realita je o dost jina. Patrik
0/0
17.12.2003 19:34

Martin D

ČD
Přeju prachy všem, kdo řídí kvalitní výdělečný podnik, firmu, přeji to i sportovcům a zpěvákům, ale že skoro na vrcholu žebříčku je šéf Českých drah, to mě teda dostalo! 
0/0
17.12.2003 18:25

Zlatak

UVAHA
PRACHY NEJSOU VSECHNO, ALE CITELNE ZPRIJEMNUJI ZIVOT.KDO SE MNOU NESOUHLASI?
0/0
17.12.2003 17:59

Clinton

Zavistivi paka
chcete "snizit"vysoke platy fotbalistu a ostatnich sportovcu?Tak nechodte na fotbal nebo hockey,misto zabavy darujte prachy na skolstvi a zdravotnictvi,ha ha...Tak dospejete az ke komunismu,kamz podle mne patrite.Ja se pozeptam Hillary jestli se mnou souhlasi,nebo jestli Vam poradi neco lepsiho!
0/0
17.12.2003 17:54

lekar vs. fotbalista

prestiz?
Proc maji ucitele a lekari malo penez v porovnani se sportovci? Odpoved je velice jednoducha. Zatimco za zabavu jsou lide ochotni dat velike castky (i 25 liber za zapas), za osetreni u lekare nechceme dat nic! To at plati stat! Toto je ta prava "prestiz" lekarskeho povolani! Az budou lide ochotni tuto prestiz ocenit i ze sve kapsy, jako tak cini u zabavy, stoupnou i platy lekaru.
0/0
17.12.2003 17:37

Moggy

Re:
To o té lékařské péči, jsou pěkný slinty. Jak můžeš říct, že za ošetření u lékaře nechtějí lidi dávat nic ? Nevím jak ty, ale já platím 4,5 % z platu jedný tajemný instituci, která se jmenuje zdravotní pojišťovna. Nemocnej skoro nejsem, takže prachy v životě neuvidím a platím na ty, co si válej šunky v nemocnici. Takže nejsem ochotnej dávat na doktora ani korunu, protože měsíčně platím až dost.
0/0
17.12.2003 20:11

lekar vs. fotbalista

Re:
no prave, a prave ty 4.5% staci akorat na to, co ti doktori maji ted :-)
0/0
17.12.2003 22:49

Kendy

Gratuluji všem
Gratuluji všem, kteří si nějak legálně vydělávají a přeji jim výdělky ještě vyšší než měli v tomto roce. Ať se jim daří! Čím více budou lidé vydělávat, tím se tu bude lépe žít. Takže ti co závidí (ve špatném slova smyslu, neboť závidět v dobrém slova smyslu je zdravé pro motivaci), tak ať se konečně proberou.
P.S. Proč za každou cenu vydělávat x milionů ročně? Raději šetřit zdraví a pořádně si to co vydělám užiji a věnuji se koníčkům. Na práci je času vždycky móře.
0/0
17.12.2003 17:33

Tomas

osobni ohodnoceni
V tech tabulkach je uvedeny zakladni plat... by me zajimalo kolik v tom pripade u nich jeste dela prumerne osobni ohodnoceni ;-))))
0/0
17.12.2003 17:19

huhu007

Stručná analýza závisti z pohledu proletáře - intelektuála
Závist je sice negativní ale přirozená lidská vlastnost. Češi ji v genech nemají o nic víc nebo míň, než ostatní národy. "Zdravá závist" je vlastně motorem, který žene lidi, aby se měli lépe. Co ji však velmi silně podporuje a činí zdravou závist závistí patologickou? Především vědomí, že úspěchu se nedosahuje vlastní pílí, ale téměř vždy jde o kombinaci s kamarádšofty, korupcí, neetickým jednáním a někdy také obyčejným štěstím (samozřejmě s převahou těch 3 prvních eventualit). Toto prostředí nerovných podmínek vede zákonitě k frustraci a pocitu zmaru u lidí, kteří se tak či onak o úspěch pokusili, negativní příklady pak vedou ke generalizaci tohoto pocitu i na ostatní populaci. Za ta léta, kdy člověk sbírá zkušenosti v profesionálním životě a sní o budoucí finanční nezávislosti, jsem se přesvědčil o tom, že nejvíce člověk svůj talent zúročí tím, že bude dělat méně. Když jsem se totiž pokusil pracovat více v přesvědčení, že za více práce dostanu lepší odměnu, mé snažení indukovalo pouze další náklad práce, odměnu však nikoli. Jako každý správný proletář nemám bohužel kapitál a konexe potřebné k rozjetí vlastního podniku ve dnes již dravém konkurenčním prostředí, spojení s někým, kdo tyto věci má, by s vysokou pravděpodobností přineslo pouze další vytunelování mého know-how ne však prosperitu mé rodině. Proto se po krátkém pracovním vzplanutí stáhnu radši do ulity a budu spokojen s tím, co mám. A propos závist: ne že by mi výrazně vadily něčí peníze. To, že někdo přišel k penězům nečistým způsobem může být sice předmětem morálního odsouzení, ale hlavní důvod patologické závisti je, že lidé zbohatnuvší na cizí účet pak přímo či nepřímo ovlivňují moje svobody a můj život. Nevadí mi, že je někdo bohatý, ale sakra mi vadí, že můj život řídí křiváci. Začíná to heslem "kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu" a končí to lobbyingem v parlamentu zaměřeným proti mým oprávněným zájmům. A tak páni podnikatelé nedoplácíte na malou českou závist, nýbrž na morá
0/0
17.12.2003 15:55

huhu007

..continued
... na morální marasmus většiny z vás. Pochybuji však, že by vám toho hostilní prostředí výrazně vadilo, když na Bahamách je přece tak dobře...
0/0
17.12.2003 15:57

Olaf von Sturmfuhrer

cesi cesi cesi
S tim,ze je to diskuze naprosto o nicem souhlasim,ale ze je v Cechach spoustu zavistivejch lidi, s tim bohuzel musim souhlasit taktez.Nekdy mi je vopravdu z ceskyho naroda nabliti.
0/0
17.12.2003 15:39

Daňový soumar

Zbytečná diskuze
Tato diskuze je naprosto zbytečná. A výši odměňování za odvedenou práci rozhoduje pouze trh (kromě státních prebend a koryt). Kdo je žádaný, může si dovolit nasadit vyšší cenu za svoji práci, kdo je snadno nahraditelný, musí dělat za minimum. Úvahy o společenském přínosu vykonané práce nikam nevedou, pokud pominu rovnostářství, protože to jsme tu už měli a dostalo nás mezi rozvojové země. Práce je zboží jako každé jiné!!!
0/0
17.12.2003 14:36

BIbbadaboom

Re:ruka trhu
0/0
17.12.2003 14:44

BIbbadaboom

Re:ruka trhu
Přál bych Ti, abys nikdy nepotřeboval lékařskou pomoc, protože už brzo by mohli lékaři "svoje zboží prodávat na jiném trhu". .....holt společenská užitečnost, důležitost a poslání jsou jenom kecy, no.....
0/0
17.12.2003 14:46

Tom

Re:
Největší chybou našeho zdravotnictví není nedostatek peněz, ale nedostatek manažerských schopností. To bude i důvodem projevované nízké společenské užitečnosti, důležitosti a poslání. Jedna věc je, co lidi nakecaj do výzkumu veřejného mínění ("jo, jasně, vážíme si lékařů, zdravotních a dětských sester, učitelů, rozhodně by se měli mít lépe!") a tím, jak se fakticky chovají ("je to bílá mafie! mají dva měsíce prázdnin, co by chtěli víc? jsou to všechno pitomci, já to rozhodně vím líp!").
0/0
17.12.2003 15:06

huhu007

Re:
0/0
17.12.2003 15:16

Václav

Re: Hloupost na kvadrát
Kvalifikovaní a kvalitní učitelé zoufale chybějí a tak by podle této logiky měli být vysoce placení. A ve skutečnosti to tak není, a to ani na soukromých školách, které se neřídí státní platovou tabulkou.
0/0
17.12.2003 16:58

zab

Nechápu
Že má Jágr nebo Hašek větší peníze než já, tomu se nedivím. Pro ty, co to nemohou skousnout, mám radu : úplně jednoduše se staňte nejlepším hokejovým brankářem nebo útočníkem na světě a máte ty peníze taky.Jak jednoduché.  Že má takové peníze Guvernér banky bych pochopil taky,já bych to dělat nemohl. Co mi ale vrtá hlavou je, jak může brát ředitel státního podniku víc, než jeho nadřízený. Takových případů je hodně a nevím, jakým způsobem je to tarifně rozlišeno. Na příkladu ředitele státních drah je jasně vidět, že má plat několikanásobně vyšší, než ministr dopravy, pokud si pamatuji na plat Inspektorky drah paní Kořínkové, od této sumy se také příliš nelišil. A jsou tu další, jako ředitel ČT, České spořitelny...Výčet by byl daleko větší.
0/0
17.12.2003 12:15

milan

Jini
Myslim si ze vetsina Cechu je zvedava na lidi co vydelavaji miliony v Cesku a ne v zahranici , nebo se snad mylim ? Ze nekdo co je opravdu sikovny ,me nezajima co vydelava v zahranici . Radeji bych vedel ty co jsou nesikovni ,  lide jako poitici , policie a ruzne jine organy , kteri maji stale v hlave tu starou komunistickou myslenkou :ukrat , podvod ,utajit ,nahrabat a schovat a vydelavaji na ukor druhych dobre myslicich lidi .
0/0
17.12.2003 11:57

Zvop

pracovitost ...
Ti co vydělávají, nevysedávají na netu ...
0/0
17.12.2003 10:22

Vaclav Hanus

spatna interpretace tzv. zavisti
Vetsine lidi jsou celebs (i ty manazerke) i s jejich prijmy ukradene. Primarni pocit frustrace zacina tim, ze bezni lide pomalu nemaji prostredky na zakladni zivotni standard. Az nasledne jim dochazi, ze ty chybejici byly presuuty k nekomu jinemu. A nechapou proc, kdyz maji pocit, ze cely zivot radne pacovali. Holt jim nedochazi, ze system je totiz jako poker. Ani tak moc nezalezi kdo kolik pro spolecnost odpracoval. Dulezite je, kdo udelal sikovny tah a nebo dostal dobrou kartu. Lidem dochazi, ze kdyz to takto pujde dal, budou zcela vytesneni na okraj spolecnosti. Nejedna se tudiz o zavist, ale o pud sebezachovy.
0/0
17.12.2003 10:22

flotsam & jetsam

Re:
Tak si ještě chvíli ospravedlňuj svou závist a možná těm svým kecům začneš opravdu věřit.
0/0
17.12.2003 11:46

Hugo

S tou praci to neni zas tak ruzove...
Vetsinou to u nas byva tak ze nejvetsi penize maji prave lide, kteri dobre vyuzili znamosti ziskanych za minuleho rezimu...
0/0
17.12.2003 9:54

milan

Re:
Presne tak Hugo . Jsou to stari komunisti co vedeli jak si ten system zbudovali a potom ho vyuzili .
0/0
17.12.2003 12:02

axl

:-(
Padl tady názor na fotbalisty a jejich výdělky. Můj názor je, že jejich činnost je opravdu málo užitečná nicméně baví mnoho fanoušků. To, že se tam točí tolik peněz je jen díky sponzorům. Když na sponzory dolehne krize tak půjde Nedvěd hrát fotbal za pár tisíc. Bohužel tyhle peníze sport zkazily, dříve se hrálo pro radost a reprezentování země bylo pro reprezentanty ctí.
0/0
17.12.2003 9:53

xaeris

O co go..043
Na výši multi milionářských padáků  a platů
zvyknout se mi nechce
pro managery rozkradených bank pod ochranou státu
na Salzmanny, Klapaly a další trubce......................
0/0
17.12.2003 9:40

ZD

?
STRAŠNĚ MOC!
0/0
17.12.2003 9:23

hanuman

Lidi...
...fuj, stydím se za Vás. Jste jen banda zahořklých závistivců!
0/0
17.12.2003 9:05

Zdenek

Re:
Souhlasím s Hanumanem. Lidi, život je krátký a hořký pro ty, kteří kolem sebe šířej "blbou náladu" !Podívejte - s manželkou máme opravdu málo (jsme učitelé, máme klučinu), ale stejně se máme líp, než spousta našich sousedů. Máme dobrou náladu. K práci občas zajdem na brigádu, koupíme si teplé věci a tradá zadarmo do přírody. Nechybí nám moře, když je blízko les.... závist nám Čechům není vlastní, to nás jen krmí bulváry a televize takovýma hloupostma... Promiňte za dlouhý příspěvek
0/0
17.12.2003 9:22

Ondra

Re:
Blahoslavení ,chudí duchem. Když vás uspokojuje být chudý,proč Vám tu radost brát...
0/0
17.12.2003 11:35

Karla

Re:
Milý Ondro, čti pozorně - nejsou chudí duchem, ale POHODOVÍ. Tušíš o čem by to mohlo být???
0/0
17.12.2003 12:05

Vaclav Hanus

Re: ale, ale
Kdyz nekdo haji principy, ktere jeho samotneho poskozuji a casem patrne zadusi, tak se o nem zpravidla mini, ze je ...chudy duchem?...rekneme podivin
0/0
17.12.2003 12:15

Kočka

Re:
No tak to máte štěstí, že máte alespoň blízko les. To já mám blízko akorát tak hlučnou a smrdlavou křižovatku , přímo pod okny a abych se dostala do toho lesa, tak to si musím pěkně vydělávat, celý den za pár šupů a na nějaké brigády mají čas tak leda učitelé, když mají konec tak ve 2 hodiny odpoledne. Jinde se musí zařezávat podstatně déle. Jsou obchody, které nevidím nikdy otevřené. Mohu existovat díky velkým samoobsluhám, které sice nemám ráda, ale mají tam otevřeno i o víkendu.
0/0
17.12.2003 12:45

mikesi@seznam.cz

Mám jim závidět?
peníze Vám ke spokojenosti nepřidaj - v nepálu nemaj krom kamení a pár jaků nic a jsou šťastní
0/0
17.12.2003 9:03

samson

sportovci
Podle meho nazoru neni jediny duvod aby tak neuzitecna pakaz, jako jsou fotbalisti a hokejisti mela brat takovy prachy jako bere! Co delaji pro spolecnost tak zasluznyho??  Jenze tady to funguje tak, ze na ty co nejaky zasluhy maji se kazdej vykasle. Aspon me to tak pripada. Nazdar.
0/0
17.12.2003 8:59

Edge

Re:
Například baví celý svět svými kousky. Nemají kousek soukromí nemohou se jen tak sebrat a jít si nakoupit. Nemohou se jen tak dát pivo v hospodě. Prostě jsou placeni i za to, že nemají žádné soukromí a když se opije nebo je mu špatně druhý den to díky bulváru vědí všichni. Čau
 
0/0
17.12.2003 9:09

jimi

Re:
Ty musíš být učitel nebo doktor.  Máš pocit jak jsi důležitý pro společnost a jak málo tě za to platí.  Ale milý zlatý, učitelů i doktorů jsou v této společnosti statisíce zatímco fotbalistů typu Nedvěda je jen pár na celém světě.  Když budeš ve svém oboru nejlepší taky dostaneš lepší mzdu.  Špičkový lékaři také nepracují za almužnu.  S učiteli to je horší, ale můžeš si zařídit soukromou školu a ukázat jak ti to jde.
0/0
17.12.2003 9:26

BIbbadaboom

Re: blabol
i špičkový doktor, který dělá v nemocnici, třeba chirurg, kterýho zavolají k operaci ve 2 ráno, si za ty 3 hodiny co operuje nevydělá na taxíka aby mohl z nemocnice dojet domů. Nedvěd ať ty prachy bere, ale fotbal jako sport má peněz až až... to v jiným sportu není. i takovej průměrnej ligovej fotbalista si svým kopáním docela dobře vydělá, zatímco průměrnej doktor zas tak moc dobře ne.a to nepoukazuju na to co se stane když něco posere fotbalista a co, když něco posere doktor....
0/0
17.12.2003 14:41

Fajtl

nespravedlnost
To není závist, jak se často tvrdí, ale pocit nespravedlnosti. Fajtl
0/0
17.12.2003 8:53

Pavel

JINE TEMA
POJDTE DISKUTOVAT O TOM? KDO JE V CECHACH NEJHURE PLACENY CLOVEK
0/0
17.12.2003 8:46

P.

Nejen peníze jsou důležité, ale hlavně mezilidské vztahy na pracovišti.
Co je platný dobře finančně zásobený člověk bez duše a svědomí, arogantní a pro lidstvo v globále nepoužitelný ? Neškodí mít finanční zázemí a nezávislost, ale musí to k něčemu pomoci, alespoň pomáhat nemohoucím ( ne nechtícím!). Pak to má smysl. Když vidíte kolem ty naduté zbohatlé tupce bez citu a s nesmyslným životem....hrůza. Snažte se mít život bohatý pomocí ostatním lidem, bohatými zážitky a poděkováním lidí kolem Vás a budete bohatší než státní kasa evropské unie. A budete moct klidně spát a každému se s klidem podíváte do očí . ŽE ?
0/0
17.12.2003 7:56

Ministr

Dráhy
Jak může GŘ drah brát takovej balík, když má firmu permanentně ve ztrátě a situace se nelepší. Přeci když na něco nevydělám tak si to nemůžu ani vyplatit a on má skoro stejný plat jako guvernér ČNB. Ha Ha stát se o své ovečky dovede dobře postarat ačkoliv má vši v prdeli a prázdnou kasu.
0/0
17.12.2003 7:24

Aleš

Re:
To je jednoduché, vláda má dráhy jako takového pejska. Ten také jenom žere a jinak užitečný není, ale přesto má spousta lidí pejska. Vláda má spoustu peněz, tak má holt drahého pejska.
0/0
17.12.2003 9:03

kobra

jo?
Me osobne nevadi, ze nekdo vydela 100000 za mesic. Me jen rozcili, kdyz pako, ktere nic neumi, jen dobre mluvit a nakrucovat se na hnojisti, bere velke penize a ten kdo dre jak debil cely den, zdravi ma v kelu, dela za par. A ze zemedelci, kteri zivi narod, maji uplny h.....
0/0
17.12.2003 7:13

Adam

Re:
Tomu se říká dělba práce
0/0
17.12.2003 8:02

Jancouver

Re:
I zemedelec ma preci moznost neco vystudovat a ziskat lepsi zamestnani nebo ne? Kazdy sam sveho stesti strujce. Je demokracie, tak at da vypoved a najde si lepsi pracy! Nekdo hazi hnuj nekde ve chlive za par korun a stezuje si ze ma malo, ale kdyz mu reknes aby sel neco studovat a neco se naucil a pak ziskal treba misto v bance nebo zalozil vlasni firmu tak to se mu nechce protoze je linej. Ja osobne vydelam vic nez ceskej prezident nebo reditel ceskejch drah a spousta lidi mi to mozna zavidi, ale to ze makam od 7:00 od rana do 22:00 do vecera 7 dni v tejdnu to uz ten zemedelec nebo jinej zavistivec co jde domu z prace ve tri odpoledne nevidi.
0/0
17.12.2003 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.