Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levný mobil se může prodražit

Není tajemstvím, že se v Česku prodávají mobilní telefony dvojího druhu. Jedny nabízejí autorizovaní prodejci výrobních značek - přístroje mají všechno, co mají mít, a jsou dražší. Druhé prodávají neautorizované obchody - telefony nejsou určeny pro český trh. Proto jsou někdy levnější až o pětinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin nyxel

nekolik mt ok, jeden porblem
ze sedeho dovozu jsem zakoupil nekolik mt (cca6-8, nebyly vsechny pro mne :) ), problemy s nimi nebyly a soposud nejsou (nektere maji za sebou nekolikalety provoz) ... az na dva pripady, v prvnim se firma u ktere byl zakoupen sice neprilis ochotne ale postavila k reklamaci celem .... v druhem pripade jsem narazil na trik se zmenou nazvu a sidla firmy .... kazdopadne jsem na telefonech usetril tolik, ze mne jeden nereklamovany za me penize opraveny mobilni telefon nemrzi :-] S tim ze je to riziko souhlasim a vyznam, hodnoru clanku chapu a castecne souhlasim.
0/0
26.3.2005 23:48

rico

člának doporučuje "dražší
Před rokem jsem se rozmýšlel jestli koupit telefon dražší ve značkové prodejně a nebo např. přes internet levněji. Rozhodl jsem se pro relativně dražší nákup u společnosti T-mobile na náměstí Svobody v Brně. Po sedmi měsících používání se mi telefon začal sám vypínat a s každým přibývajícím týdnem se samovolně vypínal častěji,až zhruba po měsíci od prvního problému se vypnul „napořád“. Prodejna telefon poslala do servisu, kde reklamaci zamítli z důvodu oxidace, která byla způsobena možným používáním telefonu ve vlhkém prostředí nebo prudkým přechodem ze zimy do tepla. Nemělo smysl vysvětlovat, že s tímto telefonem jsem nikdy nebyl ani v koupelně, ani někde v přímořském letovisku a že první mrazy uhodily až týden po tom, co jsem telefon reklamoval, resp. měsíc od vyskytnutí prvního problému s vypínáním telefonu. Ani bych se nedivil, kdyby většinu reklamací řešili kapkou slané vody po otevření telefonu, aby se to potom špatně dokazovalo... Odmítl jsem zaplatit další peníze za neoprávněnou reklamaci, tak jsem se o to ani nepokoušel. Tato zkušenost mě abslutně přesvědčila o tom, že vůbec nezáleží, kde telefon koupíte - a jelikož vím jak jsem telefon používal už nikdy nevyhodím peníze navíc, budu-li mít možnost nákupu levněji.
0/0
1.5.2004 13:11

DA_NX

ceny
je rozdil kdyz si muzu poridit mobil ktery funguje jak ma  za 10 000,- nebo za 6 000,- ..konkretne treba Nokie6310i :)
0/0
29.4.2004 9:42

Pavel K.

bacha na ně
Varuji před šedými dovozy a "prodejci" jako jsou Mobilní Pohotovost, Mobildick, GSMTELEFONY, apod. Uplatnit reklamaci je mnohdy o zdraví.
0/0
29.4.2004 0:39

c.c.c

Re:
ano mám podobné zkušenosti
0/0
7.5.2004 8:42

Jirka

Nesmysly
V tomto článku bylo vyřčena spousta nesmyslů!!! Ale až do nebe volajících!!! Kdo Vám za tohle zaplatil???  
0/0
27.4.2004 19:05

Paulus

Xray
Ten samy problem s levnym nebo zdarma telefonem mame i ve Svycarsku. S oftware nesplnuje pro udanou zem veskere moznosti pr. pri odesilani SMS. Reklamace jsou spojne s velkym vydanim casu. Podvodniky najdete vsude.
0/0
26.4.2004 15:35

Xray

tel
Jediná podstata věci je, že při šedém dovozu obvykle jde o čachry typu neodvedeného cla a dph, daňových podvodů atd. Člověk, který si takový mobil koupí okrade sám sebe, protože prodejci neodvádí daně do státního rozpočtu. Ono je totiž velice těžké dovézt třeba z Polska mobil o 50% levnější než je tady. Když ho za tu cenu nekoupíte ani v tom Polsku.
0/0
26.4.2004 13:32

lada

Re:
Od 1. 5. uz tyto podvody s navracenim DPH nebudou uvnitr EU mozne. Jsem zvedav, odkud se zacnou dovazet mobily potom.
0/0
26.4.2004 19:15

Fido

Zarucni list a servis
Mam telefon (SE) koupeny v UEA a mam k nemu originalni zarucni list. Sonyericsson uznava zaruku pouze na pristroje zakoupene u nas a v EU. Ceske zastoupeni dokonce tvrdi, ze uznava zaruku pouze na pristroje zakoupene v CR. Ja si opravu (prehrani firmware) musel zaplatit. Jak je to tedy s tou mezinarodni zarukou? Originalni zarucni list mam a presto mam smulu.
0/0
26.4.2004 11:48

Karel

a jak v EU
A jak to bude se vstupem do EU? Např. Německu koupím tel. a tady půjdu do servisu. To by snad už jít mělo.
Jinak mi to stejně přijde od servisů divný. Kolega je Německa, má od nich auto a v pohodě jezdí u nás do značkovýho servisu.....
Takže si myslím, že by to mělo být praxí podobné, ne?
0/0
26.4.2004 11:25

Anonym

Re:
Kontakt predan Policii CR.
0/0
26.4.2004 13:54

mm

Re:
A co tam bylo????
0/0
15.5.2004 13:52

fenik

Re:
diky za to url
0/0
15.5.2004 8:40

TheTchurbes

To sTaT je ten zlodej
Odblokovanim v soukromem sektoru neporusujete zadnej zakon....soft na nej je volne siritelnej.Odblokovanim v obchodnim ...taky ne...potrebujete pouze Koncesi na opravu a upravu Telekomunikacnich zarizeni....to je ten problem....Radim vsem prodejcum,pokud tuto koncesi nemate,sezente si smlouvu o spolupraci s nekym kdo ji ma + doklad ze ji pro Vas udelal..( uprava SW..20x...300,- Kč) Zdar bazar
0/0
25.4.2004 22:40

20%dolů

je podmáznutý
No nevím jestli mají v Německu poruchovější mobily než u nás,celkem na 100% nemají.Narozdíl od nás je mají o 20% levnější.Pokud tedy platí daňe ti předražení dovozci,nebo operátoři,tak je na tom stát šulnul.Zajímalo by mě také,jaký je rozdíl mít nainstalováný maďarský a srbochorvatský software?!?A ještě bych chtěl odpověď,zda naučím děti číst z černobílého slabikáře a koupím jim ještě krásně barevné botičky,nebo jim koupím krásně barevný slabikář,ovšem budou bosa.
0/0
25.4.2004 18:02

lada

dost zavadejici
Ty sede dovozy jsou problematicke hlavne z techto duvodu: 1) Okopirovany cesky navod. Nekdo ho stvoril, samozrejme ne zadarmo, a vy ho sproste okopirujete. 2) Vetsinou z tohoto prodeje stat neuvidi ani korunu z dani. 3) Na dohrani ceskeho software je mozne pohlizet take jako na kradez. Na druhou stranu povazuji straseni spotrebitele tim, ze zahranicni telefony jsou poruchovejsi, za nesmysl. Totez si myslim o vetsi slusnosti znakovych servisu vuci zakaznikum.
0/0
25.4.2004 16:21

Noname

nesmysly v článku
1. to že je na výrobku napsáno kratší než 2 letá záruka, ještě neznamená, že je to pravda, podle zákona ji prostě musí držet i kdyby nechtěli
2. To že vám tvrdí v prodejně, že chyba je vaší vinou a vy s tím nesouhlasíte, tak je nesmysl chodit do servisu a platit za to, můžete si to nechat u soudního znalce zkontrolovat a když budete mít pravdu, tak náklady hradí prodejce.
3. To že není kde reklamovat je také nesmysl - firma musí při rušení, přejmenování atd. vždy uvádět kdo přebírá závazky přechozí firmy, takže ani tady by soudně neuspěli a opět by to nebylo drahé, platili by to oni, a mohlo by to jít i rychle, na to stačí předběžné opatření
4. to že v obchodě visí cedulka bazar či se na paragonu objeví komisní prodej vůbec nic neznamená. Kratší (min. jednoletá) záruka může být pouze u výrobku, kde vám na paragon přímo napíšou, že se jedná o použité zboží a také přímo na paragon musí uvést onu jednoletou záruku (bez splnění obou podmínek je záruka dvouletá).
To že je tu takový problém s výrobky je, že lidé se ještě neumí za svá práva prát. Nesmí se bát zavolat třeba městskou policii (156) do prodejny, když by je prodejce odmítal, musí vědět na koho se obrátit a kde shánět informace (www.spotrebitele.cz). Většinou ale stačí, když se prodejci řekne co hodláte s jeho neuznáním reklamace dělat.
0/0
25.4.2004 15:46

Miro

Re:
No jo,to je hezká rada jít se soudit,ale to by u nás ty soudy museli soudit trochu rychleji
 
0/0
25.4.2004 16:01

nemo

Re:
Ale je tady i druhá stránka věci existují i různí vychcánci , kteří by reklamovali a vlastní babičku. Takže existují práva ale i pravidla pro obě dvě strany při reklamaci, která musí být splněna! PS bazar nebo komisní prodej neznamená prodej jenom použitého zboží a samozřejmě musí být v dokladech ke zboží uvedeno z jakého důvodu je uveden tento druh zboží.
0/0
25.4.2004 19:11

Petrus

Re:
Na použité zboží samozřejmě dvouletá záruka neplatí, navíc prodejce odpovídá pouze za vady skryté.
0/0
25.4.2004 20:03

M

?
Tak jednoduchy problem lze vyresit snizenim cen u autorizovanych dovozcu. Pokud nebudou telefony predrzene u nich, tak uz nebude smysl dovazet telefony ze zahranici.
Cena takoveho  mobilni telefonu casem stejne spadne na cenu digitalnich hodinek. (250-2000Kc). Cim drive to bude, tim drive prestane sedy dovoz.   Nebo se snad pletu?
0/0
25.4.2004 11:24

importer@centrum.cz

Nova YASHICA L4 LEVNE
Novy digitalni fotoaparat,Kyocera YASHICA L4 Rozlišení: 4 Mpix Zoom - optický: 3x,Zoom - digitální: 4x,Paměťové médium: SD/MMC ,Paměť součástí: 16MB, kovove telo, japonska optika YASHICA, zaznam videosekvenci format AVI, Cena: 6 500 CZK,zaruka. Cena noveho v CR: 11000 CZK
0/0
25.4.2004 11:14

crack

Re:
Jdi do hajzlu!
0/0
25.4.2004 13:17

BERN

A jak to bude dál?
Na mobily je udělena generální licence, kterou vydal telekomunikační úřad. Ta se vztahuje na zařízení, u něhož byla posouzena shoda, A pokud dovozce shodu posoudí a vydá tzv. prohlášení o shodě. Telefony označí značkou CCZ, přidá český návod k použití a kopii prohlášení o shodě, dále označí číslem přidělené gen. licence, tak žádný zákon neporušuje.
Od 1.května postačí když budou mobilní telefony označeny značkou CE, schváleno pro prodej na území EU. Náš dovozce už nebude dovozcem, ale pouze distributorem, takže postačí, pokud telefon už byl schválen v některé zemi EU. Schvalování a vydávání prohlášení o shodě bude muset provádět pouze v případě dovozu z tzv. třetích zemí.tj.ze zemí mimo území EU.U telefonu bude přiložena deklarace konformity,vydaná dovozcem do EU.
0/0
24.4.2004 21:04

Trap

Článek je špatně nasměrován
Myslím si, že článek je špatně nasměrován. Problém nevidím v šedém dovozu, ale v přístupu některých prodejců. Telefony, které se prodávají v Německu, Polsku, Maďarsku,...se od těch prodávaných u nás liší pouze výrobním číslem. To, že někteří prodejci odmítají přijímat reklamace je pouze jejich vroubek a s šedým dovozem jako takovým to nemá co dělat. Vždy je na rozhodnutí zákazníka, ve kterém obchodě je ochoten přístroj zakoupit a zdali se smíří se zárukou kratší dvou let. Osobně bych telefon u šedého prodejce klidně koupil. Část ušetřená na rozdílu cen je mnohdy zajímavá a případně se z ní dají finacovat opravy, jestliže narazíte na jednoho z těch neseriozních prodejců. To, že musím reklamovat zboží jen tam kde jsem ho zakopil mi zase tolik nevadí, protože stejně tak to funguje i s reklamacemi jiné spotřební elektroniky (TV,Video,HiFi,...).
0/0
24.4.2004 13:29

BERN

NELEGALNÍ BLOKACE
Myslím si že jednou ze základních výhod EU je volný pohyb zboží po celém území EU.Nikdo nesmí bránit volnému pohybu zboží.Proto blokování telefonů pouze pro jednoho operátora a zdůvodnění,že tel. je určen jen pro trh v jednom státě je nesmysl.Doufám,že toto omezení padne naším vstupem do EU.V případě,že ne stojí za úvahu žaloba na všechny 3 naše operátory.
0/0
24.4.2004 11:31

Bahleda

Re:
pokud vim, tak oskar telefony neblokuje.
0/0
24.4.2004 11:42

BERN

Re:
To je asi pravda. Jak nad tim premyslím tak Oskar asi opravdu prodává pouze neblokované telefony.
0/0
24.4.2004 21:27

michal

reklamace!!
Pokud nekdo prisel do kontaktu s vice reklamacemi mobilu,tak rychle zjisti ,ze je zaruka nic.
Napr.  poskozeni vlhkosti,nespravne nabijeni tot dosti casta odpoved v oficialnim servisu
0/0
24.4.2004 0:41

Roumen

Porusovani licence?
Nechapu, proc by odblokovani telefonu melo bejt porusovani licence. Ten telefon ma licenci pro pouziti ve svym pasmu a to se blokovanim/odblokovanim nemeni. Naopak bych navrhoval postihovat blokaci telefonu, je to humus a vydridusstvi. Taky nechapu, proc sou telefony tak predrazovany. Sedy dovozy sou jasnym dukazem toho, ze prostor pro nizsi ceny tu je. To jen ze by se kapsa mastila pomalejc, zejo. Moloch je moloch a ma naklady jako moloch... :-(
0/0
23.4.2004 23:28

Mike

Re:
Odblokem. neporusis licenci, ale prijdes o zaruku.
0/0
24.4.2004 18:33

Roumen

Re:
Mnojo, jenze v tom vymastenym clanku pisou:"Když obchodník nakoupí dotované telefony, odblokuje je a nabízí jako nové, porušuje zákon o telekomunikacích. Ten totiž říká, že na každé telekomunikační zařízení provozované v České republice musí být povolení. Na mobily je udělena generální licence, ta se však vztahuje jen na zařízení, u něhož byla posouzena takzvaná shoda, a to v tomto případě není." To je jako kdyby rikali, ze odblokovanim ten telefon prichazi o shodu, coz je blbost, stejne jako to, ze se tim porusuje telekomunikacni zakon. O zaruce by se dalo diskutovat taky. Pokud vim, blokaci provadi operator a tak se mi zda, ze zaruku porusuje spis on, kdyz do telefonu zasahuje a ne ja, kdyz ten telefon vracim do puvodniho stavu. Legalnost blokace je taky pofiderni...je to jako kdybych koupil auto u Shellu a on to auto zablokoval, ze bude jezdit jen na benzin Shell...to mi nepripada moc fer...uz vidim vyrobce aut, jak je z takovyho jednani nadsenej...
0/0
24.4.2004 18:44

xx

Re:
Na telefonu neni povoleno delat jakekoliv upravy, ktere ovlivnuji jeho vlastnosti, tedy i odbokaci, ale jak je to pak s blokaci?? ta je v ramci generalniho povoleni?
0/0
25.4.2004 12:20

cvx

reklama
Žádám prodejce , aby si zde neuváděli své reklamy . Zde je místo na diskusi. Zároveň žádám redakci o smazání těchto přízpšvků.
0/0
23.4.2004 22:14

Karel

Re:
Žádám tě abys tu nesmrděl.
0/0
24.4.2004 6:55

cvx

Re:
Já tady nesmrdím, ale ty reklami tady zní falěšně!
0/0
25.4.2004 0:37

aaa

Re:
Reklama jako žena - takže reklamY jako ženY, nikoliv ženI. Pokud kritizuju, tak aspoň dodržuju pravidla pravopisu, ne?
 
0/0
25.4.2004 8:36

cvx

Re:
Samozřejmě ,děkuji za upozornění je to pravda , ale i když kritizuji tak jsme pouze člověk chybující.
0/0
25.4.2004 11:52

Petr

Re:
Má pravdu co tady otravujou ty reklamy.
0/0
25.4.2004 19:28

Lajtnant

niema problema
Přesto myslím, že tyto "šedé dovozy" jsou pro spotřebitele výhodné, protože ceny jsou průměrně tak o třetinu nižší (někdy i o víc)  než v ofic.prodejnách, což za pár procent rizika stojí. I když případnou opravu musíte zaplatit, tak výsledná cena je často nižší než u Pegasu nebo Eurotelu, které nedotované telefony dost silně předražují.
0/0
23.4.2004 21:46

Pavel K.

Re:
To je nesmysl, sám jsem absolvoval několikaměsíční velmi nepříjemnou anabázi s opakovanými reklamacemi u jedněch velmi profláknutých gaunerů co prodávají šedý dovoz (gsmtelefony.cz) a po této zkušenosti kupuju jen oficiální dovoz. Vyplatí se dát víc a pak mít klid a jistotu při případné reklamaci. Nejsme tak bohatí, abysme mohli kupovat levné věci, že?
0/0
29.4.2004 0:37

robin

Uroven
Ja vam tedy nevim, ale kupoval jsem si SonyEricsson T68i u firmy Batman mobil servis www.opravytefonu.cz a reklamaci mi bez problemu prijali do druheho  dne spravili /prý promblem na desce / a bylo to....
0/0
23.4.2004 21:25

krataf

"šědý trh" není tak špatný, ale jen dokud se něco nestane
Dokud telefon funguje tak je vše OK: Jde spiš o to chovaní prodejců. když už se ten telefon nějakým způsobem porouchá. O nic jiného nejde. Pak je jednání těchto firem značně neseriózní z jednoho prostého důvodu. Nemají smlouvu s autorizovaným servisem a tudíž oni nemohou reklamaci uplatňovat. Tzn. ze jakoukoliv opravu i kdyz vy telefon mate v zaruce platí ze své kapsy. Jejich chování je opravdu nechutné a neprofesionální. V podstatě se vám vysmějí do očí. To je ten problém. A ne to že 70 procent telefonů za levnější peníz funguje.
0/0
23.4.2004 20:22

oficial

oficialni trh ale lepsi neni
Kdyz se mi porouchal v zarucni dobe, tak se mi vysmal i prodejce oficialni. Takze si nevyberes...
0/0
23.4.2004 21:04

krataf

Re:
ja nevim.. podle sebe soudim i ostatni. Prodavam uz dlouho pocitace a nikdy jsem nikoho nenechal s rozbitou veci na holickach... Asi jsem blbej...
0/0
23.4.2004 21:06

cvx

Re:
krataf. než začneš něco psát. Tak věz ,že žádná smlouva s autorizovaným servisem nemusí být podepsána, neboť toto je průvodním listem u kždého telefonu a pokuď to u tohoto telefonu není (říká se tomu záruční list) pak tento telefon bude zřejmě prodáván levněji. Pokuď jseš si toho vědom při koupi, jaké podmínky máš na záruku když kupuješ telefon, který je výrazně levnější pak je naprosto normální, že asi nemůžeš uplatňovat takovou míru záruky jako u několik desítek procent dražšího telefonu, ale upozorňuju Tě , že toto je problém i tzv. servisních opraven. Takže shrnuto levnější telefon s běžnou mírou záruky ,nebo horší zárukou, nebo dražší telefon , ale draze zaplacený. Já vím koupit si výrobek levný je hezké ale potom se rozčilovat, že nemůžeš použít stejnou míru reklamace jako u 2x dražšího telefonu není neserióznost prodejce, ale neserióznost toho kdo koupil. Nemám samozřejmě na mysli podvodníky.Chování prodejců je naprosto profesionální snaží nabídnou relativně za levnější peníz to co někdo dráž , Ale rozdíl není v kvalitě telefonu .Ty jsou všechny stejné. Ty se mylně domníváš ,že jsou horší(dovozové telefony), jenomže technicky nelze někdy zajistit stejný servis. Výběr za jakých podmínek a za jakou cenu je pouze a pouze na Tobě.
0/0
23.4.2004 21:40

BERN

Re:
Ja jen chci doplnit informaci, ze prodejce má ze zákona povinnost přiložit záruční list k výrobku pouze v případě, že záruka je delší než zákonem daná. V našem státě platí záruka na všechny nové výrobky stejně - 2 roky. Dále jsou zákonem přesně stanovené podmínky, za jakých lze reklamaci uplatnit. To se vztahuje stejně na výrobky drahé jako i laciné.
0/0
24.4.2004 11:39

cvx

Re:
Ano to je asi doplněno správně, ale existuje skupina i nových výrobků v článku uvedena jako bazar nebo komisní prodej a tam jsou podmínky prodeje(ceny a vad) i záruky dohodnuty.
0/0
25.4.2004 0:49

Pavel

Re:
Ano, a je jen na tobě, jestli na to přistoupíš.
0/0
25.4.2004 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.