Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo chce, toho v Praze sveze porsche

Stačí platný lístek a nic už nebrání tomu, aby se kdokoliv svezl v nejnovějším modelu vozu s designem od firmy Porsche. Přesněji řečeno kloubového vozu. Do pražských ulic totiž v sobotu vyrazila nejmodernější pražská tramvaj poprvé s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ygg

Jsem pouhý laik...
a každodení cestující už více jak čtvrt století, na základku jsem hezky dupal pěšky:-), ale jsem fakt vadnej, nebo jsou ty tramvaje uvnitř čím dál tím víc...ne hnusnější, ale určitě nepraktičtější a menší???? A tady u té navíc už přesně vidím nějakého roztomilého bezdomovce jak to tam hodí na ty podélné sedačky napříč...jak Sněhurka u trpajzlíků:-)))
0/0
30.1.2006 22:22

Admin_

Velmi "praktické"
, Úzký interiér jistě ocení všichni cestující. Jeden člověk s batohem a ulička bude neprodyšně uzavřená. Že by další slepá cesta?
0/0
30.1.2006 18:23

miawallas

Re: Velmi "praktické"
Ne, jen další důvod, proč zvýšit cenu jízdného.
0/0
31.1.2006 10:59

Ali

Kdo to psal?
Design není od automobilky Porsche, neotočné oblouky? Asi myšleno pevné podvozky a uřčitě ne proto, že je nízkopodlažní, jsou i níkopodlažní s otočnými podvozky např. Bombardier, bývalá ČKD. Jedinná co má jen jeden stupeň při přechodu na vyšší podlahu? Zas to není pravda. Široké jen o 90cm méně - je poměrně úzská oproti stávajícím. Délka přes 30m, když odečtu šikmé konce a klouby, tak to také není na vychvalování. 60km/h také není zrovna slavné, některé tratě v Praze umožňují vyšší rychlost. Nicméně jsem rád, že konečně i v Praze budou nízkopodlažní a moderní vozy. Design je povedený, trochu hlučnější navenek, ale pěkná. Škoda, že ČKD nedokázalo dotáhnout do konce RT6-S, to by byla zdařilá konkurence.
0/0
30.1.2006 13:30

miawallas

Re: Kdo to psal?
Myslíš třeba tu trať, kde řidič v zatáčce nechal druhý vůz tramvaje na protějším ostrůvku?
0/0
30.1.2006 21:30

Santa1

Re: Re: Kdo to psal?
Tu zrovna ne, ale například trať do Modřan, tam by to šlo i rychleji, kdyby se pořád nezastavovalo. Takto je důležitější akcelerace a tu má Vektra slušnou.
0/0
31.1.2006 6:57

miawallas

Re: Re: Re: Kdo to psal?
No jo, jenomže tramvaje mají zastávky blízko u sebe, takže o tom, že se na půl kilometru rozjede třeba 100, to opravdu nebude. Já nevím, ale kolik myslíš, že těchhle tramvají bude jezdit? Pochybuju, že vymění komplet celý vozový park, vždyť co pořád jezdí těch nejstarších dvouvozových, přitom je to už dost dlouho, co se začaly dělat ty kloubové
0/0
31.1.2006 10:57

Ali

Re: Kdo to psal?
Myslel jsem samozřejmě tratě stavěné na vyšší rychlosti, do jejich blízkosti je zákaz vstupu, mimoúrovňové křížení, apod. V Praze jsou zatím dvě Modřanská a Barrandovská, a další jsou zatím jen na papíře jako Suchdolská a trať na Jižní město. Úseky mezi stanicemi jsou poměrně dlouhé.
0/0
31.1.2006 13:07

JTB

Idnese..
Popisek fotky: Nová tramvaj s designem od světoznámé automobilky... A to právě ne...designerská firma Porsche Design je založena nějakým příbuzným Ferdinanda Porsche, ale s auty nemá co do činění, designují hi-endový nábytek...
0/0
30.1.2006 12:49

Michal P.

bude 2.pendolino?
To by me zajimalo, zda nechysta praha druhe pendolino story, tentokrate na tramvajove.
Urcite to zastupcum obou stran nepreju, ale pri stavu verejnych zakazek a oblibennosti "male domu".
0/0
30.1.2006 12:49

Ali

Re: bude 2.pendolino?
Každý prototyp má své mouchy, doufám, že DP bude tramvaj pečlivě testovat, než je nasadí do pravidelného provozu. Ale vzhledem k tomu, že již chlubí koupí 60ks, tak je to dost možný.
0/0
30.1.2006 13:37

Mao ce-tung

Neotocne oblouky
Co to jsou ty neotocne oblouky, o kterych mluvi Mr. Dub, nevite nekdo? Nemyslim to jako nejakou ironii, opravdu nevim co si pod tim mam predstavit.
0/0
30.1.2006 12:07

Kim Čong il

Re: Neotocne oblouky
to je takovej oblouk, kterej se nemůže otáčet, chápeš?
0/0
30.1.2006 12:23

JTB

Re: Neotocne oblouky
Tam jde spíš o to, že to není podvozkové vozidlo, má podvozky jen mezi články a atudíž se to točí trochu jinak. To zas psal článek idiot. I s tím najížděním do zatáček je to trochu jinak, rozhodně to tak horké není...
0/0
30.1.2006 12:47

demon3

Re: Re: Neotocne oblouky
Horký to neni, ale zdroj velkých problémů teda rozhodně jóóó...
0/0
30.1.2006 13:21

1

Re: Neotocne oblouky
V Praze běžné tříčlánkové tramvaje KT8D5 mají otočné podvozky na koncích a pod klouby (tzn. 4). Plzeňské tramvaje mají podvozky neotočné pod články. Tudíž jde veškerý přenos sil přes klouby. V tomto případě má tramvaj pět článků a pouze krajní a prostřední spočívají na podvozcích. Zbývající dva visí ve vzduchu přes klouby.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
30.1.2006 13:13

demon3

Re: Neotocne oblouky
Neotočné oblouky taky neznam, spíš tam mělo být že nemá otočné podvozky. Výhoda je v tom, že tolik nenadbíhají převisy karoserie v zatáčkách, nevýhoda v podstatně větším opotřebovávání nákolků a kolejnic.
0/0
30.1.2006 13:25

demon3

Co takhle vypsat sázky...
Doporučuju Fortuně vypsat sázky, 7000 km bez závady nezvládne !!!
0/0
30.1.2006 11:25

0608

Re: Co takhle vypsat sázky...
No vzhledem k tomu, že se ta tramvaj vyrobila v Plzni a že u nás tyto tramvaje jezdí bez problémů, tak bych si klidně vsadil na to, že ujede mnohem více km bez poruchy :-)
0/0
30.1.2006 11:38

demon3

Re: Re: Co takhle vypsat sázky...
To by mě docela mile překvapila, tady už se vezla i jako vlečňák a reklamací na můj vkus až moc. Ale možná jsou to jen dětský nemoci, přeci jen je to prototyp... U Vás (v Plzni ?) určitě nejezdí, tohle fakt neni Astra ani Anitra.
 
0/0
30.1.2006 11:47

masinfira

Re: Re: Re: Co takhle vypsat sázky...
Veškerá vozidla mají své dětské nemoci, i Astry je měly... To se vyladí, to chce čas...
0/0
30.1.2006 12:04

demon3

Re: Re: Re: Re: Co takhle vypsat sázky...
Kéž by... Bohužel už teď je jasný, že bude muset na údržbu dvakrát častěji než ostatní pražský tramvaje.
0/0
30.1.2006 12:06

Kim Čong il

Re: Re: Re: Co takhle vypsat sázky...
Smůla, v Plzni několik měsíců jezdily, páč se tam testovaly, dokonce s cestujícími.
0/0
30.1.2006 12:24

JPNB

Co se povede dřív
"Tramvaj teď bude muset s cestujícími urazit dalších předepsaných sedm tisíc kilometrů nebo pětačtyřicet dní bez poruch. "Záleží na tom, co se povede dřív," Lechkou matematikou lze zjisti že bez poruch ujede 7000 km cca 24 dní.V pracovní dny ujede 265 Km za den o víkendu 312 km za den.
0/0
30.1.2006 11:05

Karel

využití porsche
Nahnat tam bezdomovce aby nemrzli venku. Jinak bych tu tramvaj nechal natrit v barvách jako KTčka a pod. A nebo v barvách reklam na paroubka či krvovou ruku Vodafone.
0/0
30.1.2006 10:46

1

Tak to jó
V první chvíli jsem se lekl, že zprovoznili RT6N, než mi došlo, že už mají 4x KT8D5.RN2P.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
30.1.2006 10:32

Lucius_Malfoy

Prima
Ty kamery uvnitř, to je výsledek dohody Dopravního podniku s hlavami předních rómských kapsářských gangů ? Řidič tedy bude mít za povinnost, kromě řízení vozu ještě koordinovat činnost rómských operativců a vytipovávat jim nejšťavnatější čórku ...
0/0
30.1.2006 10:22

zbyndadoe

Re: Prima
ne to je kvuli tomu aby me mohli vydirat paroubkovi fizlove kdybych ji rozsrouboval jako metro
0/0
30.1.2006 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.