Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přichází soumrak chrámů konzumu

O nákupních centrech Nové Butovice nebo Stodůlky v Praze mezi obchodníky koluje vtip, že to jsou ta pravá místa na vánoční nákupy. Nehrozí v nich málo místa na parkování nebo fronty u pokladen. Obchodníci, kteří v těchto pražských centrech mají své prodejny, už tolik chválu nepějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Restaurace v Hostivaři
Nechápu, jak se může pan Sivek divit, že do jeho pirátské restaurace nikdo nechodí. Horší služby široko daleko nenajdete ...
0/0
19.2.2006 17:09

mar'tas

je to podobné otrokářství
málo odolný člověk už není občan,ale konzument a jeho kvality se hodnotí podle toho kolik zkonzumuje.V okamžiku,kdy si něco koupíte už nikoho nic nezajímá.Chce to vůli a vystačit s málem.
0/0
9.2.2006 20:27

Vendula

Re: je to podobné otrokářství
když máš hovvno, tak ani tu vůli bepotřebuješ
0/0
9.2.2006 20:29

Vendula

soumrak skutečně nastává
a to nejen v chrámech konzumu - na straně druhé vám to čtyřicet let nechybělo a rudá záře opět  zajistí, že vlašák a startky bez budou vždy dostupné všem poctivě pracujícím soudruhům
0/0
9.2.2006 19:13

komarus

mno
je to trochu sice od veci,ale nechapu expanzi retezcu do malych mest, jak se na ni pripravuje tesco a podobni, bydlim v jeseniku, jsou tu 3markety a chce sem jit kaufland, kupni sila nulanulanic, nejchudsi okres v CR zijici z turistu(polaku), zadnej velkej podnik, co tady chtej prodavat, jsou tady jen herny,sazkovky a tamani s hadrama, ale retezec tady vidi potencial...umglaublich
0/0
9.2.2006 16:54

Alfie

Na Chodově
postavili ohromný obchodní cirkus, ale kino tam chybí :-(
Nejbližší je Galaxie, uprostřed bezútěšného panelákového bludiště Jižního města, kolem se potulují podivné existence a jediné místo, kde se tam dalo před filmem dobře navečeřet, byla kdysi ta pizzerie, která je ovšem rok od roku horší :-(
 
0/0
9.2.2006 16:51

siku

článek má pravdu
Su brnak a můžu plně souhlasit, od te doby co se zprovoznila Vankovka, a funguje V krpoli Obchodní pasáž s Carrefourem jsem už z amesto do těch super hyper Tesco obchodů na JV města nepachl.U vankovky zaparkujes, v krpoli taky. butiky jsou tam uuplne stejny,tak proc jezdit za brno, a kdyz chci hodn penez utratit za kino, mam ten Palace cinemas primo ve meste ve Špaličku,takže co se "konzumního" způsobu tyce, Za mestem maji centra utrum. A zadny slevy a kace me nedonutej se vobtezovat tak daleko.Bohuzel pro ne
0/0
7.2.2006 13:26

PetrS

Re: článek má pravdu
Je to tak, článek má pravdu. Super , Hypermarkety zabírají dnes stovky ha zemědělské půdy, zítra bude v opuštěných halách hvízdat meluzína případně se stanou dobrou kulisou pro tvorbu akčních filmů (viz hollywoodská produkce). Je to skutečnost, která je zákonitá, neboť zboží musí jít k zákazníkovi nikoliv zákazník za zbožím a nerespektování této zásady vedlo bohužel k výstavbě těchto nechutných center.
0/0
8.2.2006 14:40

FaithNoel

Futurum OV
Zajimalo by me, jak je na tom Futurum v Ostrave. Myslim ze docela dobre, je blizko centra, dostupne MHD, velke podzemni i normalni parkoviste, navic kino, bowling, i jedna utulnejsi non-fastfood restaurace se najde...
Btw. vsimli jste si, ze v Carfouru prodavaji napr. u zeleniny (rajcata) jen druhou jakost? Proto chodim rad do Globusu, maji tam i 1. jakost a kvalitnejsi a lepsi potraviny, navic bez rad u pokladen a mile prodavacky :-)
0/0
7.2.2006 8:45

strnecka

Re: Futurum OV
Ta druha jakost je podle mne jen figl. Kdosi mi to nedavno vysvetloval. Kdyz prodavas 1 jakost, musis ji skladovat jinak a narocneji nez kdyz to pak deklarujes jako 2 jakost. Nevim, no. Zni to pravdepodovne....
0/0
9.2.2006 14:24

katrina

Butovice
zavítala jsem do Nových Butovic, tak malinkato lidi jsem dlouho nevidela..pripadalo mi ze tam je snad vic prodejcu nez zakazniku a jsou tam same obleceni a ke vsemu nezname znacky..ve vnitr je to hezky..ale co stim kdyz tam je tahounem jen hypernova.
0/0
6.2.2006 22:44

Kutil

Co sháníš, supermarkety většinou nemají
Velké obchody mají sice širší nabídku, ale většinou nepotřebné věci, které vytáhnou peníze z peněženky a za nedlouho jsou v popelnici. Když člověk něco potřebuje, tak aby chodil od obchodu k obchodu.Ještě že jsou v malých obchodech zkušení prodavači, kteří dokážou poradit a nemají strach poslat zákazníka ke konkurenci.Jen aby pomohli. Vědí, že si musí pomáhat.
0/0
6.2.2006 21:49

salam_humusajn

K tomu "bojujícímu kinu"
musím říct, že kdyby třeba snížili cenu ze 160,- na 80,- (nebo i 100,-), tak by třeba zaplnili svoje prázdnotou zející sály, vydělali by víc a nemuseli by tolik bojovat. V USA je typická cena za lístek do kina $8, což víceméně odpovídá těm 160 korunám. Ovšem zřejmě si už nikdo nevšiml, že platy se poněkud liší... Pěkně mě se*e, jak každej prohlašuje, že svoje ceny srovnává se západem, ale zaměstnancům místo srovnávání mezd platí třetinu :(
0/0
6.2.2006 21:18

Tom

Re: K tomu "bojujícímu kinu"
Kdo neda 160 neda ani 80, pokud je mozno ziskat piratskou nahravku vicemene za cenu prazdneho DVD nebo za polovinu v pujcovne. Pri snizeni cen by za ziskali par zakazniku navic ale ode vsech by vyinkasovali mene, takze by ve vysledku prodelali. Jestli prodaji 100 listku za 160 nebo 120 listku za 80, to se nevyplati delat slevy.
0/0
6.2.2006 23:50

salam_humusajn

Re: Re: K tomu "bojujícímu kinu"
Soudíš asi všechny podle sebe a nemáš pravdu. Osobně jsem ochoten dát za kino do 120, 100 dám s radostí a budu spokojen ale než bych šel za vydřidušskou cenu 160 tak si radši urazím hnáty :) A takových lidí znám spoustu. Většinou si radši počkají, až film bude dávat menší kino za rozumnou cenu (a bez toho, aby jim za zády někdo chroustal popcorn). DVD si v půjčovnách půjčujeme za 50, ale kino je o něčem jiném. Za menší cenu bysme určitě chodili častěji. Nastuduj si z ekonomie posun po křivce poptávky, stačí ti na to základní kurz ;)
0/0
7.2.2006 1:23

eliska

podcenili cechacky
..mysleli ze je nazenou do lacinejch nevkusnejch beden, kde vladne nekultura, a kde se budou pakovat druhoradym zbozim za prvotridni ceny...ja osobne radeji mensi/nizsi, kvalitnejsi, vkusne a zajimave centrum, kde si clovek pripada na parkovisti jako na promenade v parku, a uvnitr se citi bohatsi nez ve skutecnosti je...
0/0
6.2.2006 21:09

PC

nelogicka slatanina
Nemam cas rozebrat nelogicka tvrzeni ve clanku.... Jestli takovi lide vytvareji "chramy konzumu", tak uz se nedivim, ze krachuji....V centru mesta supermarkety ztraceji zakazniky, protoze se tam spatne clovek dostane autem, za mestem spermarkety ztraceji zakazniky, protoze se tam clovek bez auta dostane spatne ....Babo rad :)))
0/0
6.2.2006 19:05

Dáša

Re: nelogicka slatanina
jestli spíš neztrácejí zákazníky proto, že když chceš něco speciálního tak to na těch jejich hromadách zboží stejně nenajdeš a pro věci denní potřeby stačí skočit do Kaufláče, Plusu apod. Ale ono je jednodušší říct, že jsou lidi líný a maj málo času.
0/0
8.2.2006 9:16

jozka

chybi spojeni se sportovnim vyzitim.
Ono kdyby tyto obchodni komplexy zaroven v sobe spojovali napr. aquapark, kluziste, fitness centrum, tak by nalaky i plno dalsich lidi, kteri by si pak dali nejake to jidlo, podivali se po hadrech atd.. Jenze jak se zda, do toho se nikomu investovat nechce...
0/0
6.2.2006 18:50

tomtom

Re: chybi spojeni se sportovnim vyzitim.
Zrovna na to myslim!
Kdyby tam byl bowling, bazen apod., mozna bych do takovyho centra nekdy i zasel.
A druha vec, kultura stravovani... prijemny intimni hospudky, kde se nezere z umely hmoty... Ale to investor nedokaze pochopit.
0/0
6.2.2006 19:07

maris

kdo to psal?
Hůř napsaný článek jsem dlou ho nešet. Ta čeština je příšerná. I když byl příspěvek zajímavý, tak ta složitá spojení a dlouhé věty se vsuvkami jsou pro normálního smrtelníka nečitelné. Zajímalo by mě, jak na tom autorka byla se slohem???
0/0
6.2.2006 18:36

Sordid

Re: kdo to psal?
Martina Patočková to psala. A když nedokážeš překousnout souvětí se vsuvkou, najdi si radši zábavu na odpovídající intelektuální úrovni. Třeba si zajdi na hokej, nebo tak.
0/0
6.2.2006 18:49

Emil

Konecne!
nekoho napadlo, ze ze zavsivenych super/hyper/megamarketu, ktere drti, ne kvalitou ci vyberem, ale mnozstvim, udela poradne misto pro brusleni na koleckacich. Staci prizemi a do patra par obchodu, aby se nereklo!
0/0
6.2.2006 17:55

jolly72

Re: Konecne!
0/0
6.2.2006 17:56

Admin_

Re: Konecne!
, Zavšivené řetězce versus milé socíkovské prodejničky a obchůdky co by pro kupujícího udělali všechno. Trošku profláklé klišé. Zákazníci řetězce vyhledávají nejen kvůli cenám, ale i kvůli zkušenostem s uplatněním reklamace.
0/0
6.2.2006 18:06

VenusHalley

Re: Re: Konecne!
klise.
 
kdyz si mam vybrat jestli pujdu nakoupit do tesca, kde mam vetsi vyber, nikdo se tam na me neobekava a zaplatim za nakup min, nebo do obchodku, ktery by spise mohl slouzit jako skanzen socialismu, hadejte co si vyberu ?
0/0
6.2.2006 18:10

Admin_

Re: Re: Re: Konecne!
, Za to si ale o sobě přečteš, jaký jsi zaprodanec konzumu. V rozhovoru s herkou, která je závislá na veřejných dotacích pro divadlo a penězích z televizní daně (tzv. koncesionářské poplatky). Nejlepší je se taky napíchnout na nějaký veřejný penězovod a hrát si na noblesu.
0/0
6.2.2006 18:14

CzechConqueror

Re: Re: Re: Re: Konecne!
Souhlasím, že malé obchody jsou skanzeném socialismu se všemi nevýhodami ( výhody tam podle mě ani nejsou) - jinak přesně např. v Tescu - zaplatím míň a je tam větší výběr než vobchůdku - např. jogurty - srovnej skanzen a tesco - co ti vyjde, kde je to levnější a kde je víc druhů???
0/0
6.2.2006 18:21

salam_humusajn

Re: Re: Re: Re: Re: Konecne!
Výhodu menších obchodů jsem plně pochopil po příjezdu do USA na WAT, dokud jsme si nepořídili auto. V asi 40000covém městě tři nákupní centra, v každém několik super/hypermarketů vedle sebe, ale k nejbližšímu to trvalo hodinu rychlé chůze. MHD v podstatě neexistovala, jedna cesta taxi stála cca 10-15 dolarů. Blíž se daly koupit jenom pohledy a jídlo z fastfoodů. Menší obyčejné obchody se prostě neudržely a u všech lidí se jako naprostá samozřejmost předpokládalo auto (dokonce i když šel člověk na zkušební jízdu kvůli řidičáku tak si na to musel zajistit vlastní auto). Budu fakt rád, když to u nás takhle nedopadne.
0/0
7.2.2006 1:37

maca29

Re: Re: Re: Re: Re: Konecne!
No já tam ani tak nechodím obdivovat skanzeny socialismu, ale abych nakoupil základní poživatiny a naběhal qůli tomu 20km mezi nelogicky uspořádanejma regálama a na tom ušetřil 50peněz, se mi prostě nevyplatí. Prostě jednou za čas udělám "velkej nákup" v chrámu a pak už jenom chodím vedle do vchodu do večerky :-)
0/0
7.2.2006 2:08

ntw

Re: Re: Konecne!
Zatim nejlepsi zkusenosti s reklamacemi mam v IKEA. ntw
0/0
6.2.2006 19:31

jolly72

..
hlavně suprmarkety jsou stavěný horkou jehlou takže padání střech a další problémy se dají i nadále očekávat!!
0/0
6.2.2006 17:46

Magda

no jo no...
jídlo a drogerii budou lidi kupovat vždycky tam, kde to bude nejlevnějš nebo nejblíž - jíst a utírat si záď budou potřebovat vždycky... oproti tomu brejle nebo trubkovitý hadry ve velikostech pro desetiletý děti a za směšně vysoký ceny holt donekonečna kupovat nebudou... Pokud obchodníci uvažují, že nasadí strategii "náš svetr, bota, košile se vám stejně do roka rozpadne a vy k nám přijdete pro další..." tak se jim splní jen ta první polovina, i když - zákazník sice půjde pro další, ale obvykle jinam... Kina? za 159,- Kč za lístek si většina sakra rozmyslí, na co půjde, když za třetinu ceny může doma koukat na filmy z půjčovny... Totéž se dá říct o pseudo fast foodech - nezřídka pomalá obsluha sestavená narychlo z nahluchlých brigádníků, jídlo třeba i slušné, ale za peníze, za které si tam průměrně vydělávající tvor půjde sednout možná jednou za měsíc...
0/0
6.2.2006 17:11

Jenda

Re: no jo no...
Souhlas
0/0
6.2.2006 17:25

Zuzana

Re: no jo no...
0/0
6.2.2006 18:03

eliska

Re: no jo no...
0/0
6.2.2006 21:38

kenx

EuroAgentur si dělá p*del
To si snad EuroAgentur a Viliamu Sivek dělají p*del, ne? Do té zmíněné restaurace jsme v Hostivaři chodili, ale když se nám už asi potřetí stalo že obsluha měla více než hlemýždí tempo a o všechno jsme si museli říkat sami, padlo rozhodnutí že tam už fakt nikdy. Jídlo tam měli dobré, škoda.
0/0
6.2.2006 16:52

Sir H.

Re: EuroAgentur si dělá p*del
jj, plazili se fakt slušně. ale za úbytek lidí přece nemůže pomalá a neochotná obsluha ale centrum chodov že :)  přece konkurence nemůže nabídnout nic lepšího než my ne? :))
0/0
6.2.2006 17:47

fotograf_tom74

Re: Re: EuroAgentur si dělá p*del
presne, bydlim tam kousek a to se neda srovnat to jidloé se neda jist..... pritom jinak je hostivar fakt super ted sem se stehoval a stejne do hacka jezdim nakupovat porad, neb ve vysoécanech se to neda srovnat...... a péak na spar sem zvyklej......myslim, ze na to nema vlic jine centrum, to stejne byloé i kdyz se otevrely sterbohoély, ale pane Sivoku nebo jak se menujete, prestante rejzovat a jdete si to nekdy omrknout..... treba prijdete i na jine veci..........
0/0
6.2.2006 19:37

georg

Současná vláda to dá do pořádku
Pokud bude nějaké nákupní centrum nebo řetězec v problému,hoši od socanů a bolševyků pomohou finančními injekcemi a postaví je na nohy.Jde přece o zaměstnanost nás čechů!
0/0
6.2.2006 16:28

Zuzana

Re: Současná vláda to dá do pořádku
0/0
6.2.2006 18:03

Admin_

Re: Současná vláda to dá do pořádku
, Nějaký příklad by nebyl? Na rozdíl od špatných úvěrů dobrým kamarádům, které předvedla ODS, má snaha socblbáků aspoň nějaké pozitivní výsledky, jako růst HDP, produktivity práce a konkurenceschopnosti.
0/0
6.2.2006 18:11

maxim

Dobrej
Dobrej článek!!!
0/0
6.2.2006 15:52

Anonymous

přeměna obyvatelstva
Neustále zvyšující se ceny především základních komodit bydlení, teplo, energie,jídlo,zdraví,doprava a zvyšování daní všeho druhu(oficiálně 53 % fin. prostředků) znamená snižování kupní síly obyvatelstva.  Ceny řady výrobků v mnoha případech odpovídají cenám v EU, platy však zdaleka NE. Není se potom čemu divit, když obchody zejí prázdnotou.
0/0
6.2.2006 15:49

empatik

Re: přeměna obyvatelstva
Nu a take to neni tak davno, kdy tu byly clanky napr o firme C&A a podobnich a jejich cenovych politikach v CR. To, ze napr. v Nemecku prodavaji totez zbozi az o 50% levneji jejich obchodu jiste neprospeje :(((
0/0
6.2.2006 15:57

empatik

Re: Re: přeměna obyvatelstva
Tedy jejich obchodu v CR. Lide z prihranicnich oblasti (coz je napr. i Brno) si bezne jezdi nakupovat obleceni, kosmetiku, apod. za hranice...
0/0
6.2.2006 15:59

AAA

Re: Re: Re: přeměna obyvatelstva
Oni k nam zase jezdi pro benzin a 90% sortimentu potravin, ktery zase mame levnejsi my...
0/0
6.2.2006 17:08

P.G.K.

Re: přeměna obyvatelstva
1. souhlasím, že u nás jsou nízké platy
2. nesouhlasím že je u nás draho. Osobně jsem se ještě nesetkal se zemí v Evropě, kde by bylo levněji než u nás, možná tak ještě Chorvatsko mimo rekreační oblasti (uznávám v Rumunsku jsem ještě nebyl).
0/0
6.2.2006 16:05

dad

Re: Re: přeměna obyvatelstva
Tak to jste moc necestoval, v Lisabonu nebo ve valencii je spousta věcí levnějších neř v Česku. A to mají vyšší platy, zvláště ve Španělsku. TAktéž lze na podobnou situaci narazi i v Německu. Ale to je česká politika, českých manažerů kteří dobře vědí, že Čecháčci jsou jak malé děti a musejí mít všechno. Jen IKEA má cenyv Evropě všude stejné.
0/0
6.2.2006 16:15

Tom-77

Re: Re: Re: přeměna obyvatelstva
souhlasím, v Belfastu se da značkové oblečení nakoupit tak o 30 - 50% levněji než v ČR a navíc nemusím mít obavy, že v tom bude chodit polovina města. V obchodech Heatons prodávají sportovní oblečení skoro všech značek již od 4 liber za triko. coz je asi 170 Kč. Ale je to jen příklad a v dnešní době nizkorozpočtových aerolinií  se tak člověku vyplatí letět obléci jednou do roka, do letadla sebou vemete 20 kg.
0/0
6.2.2006 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.