Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Pardubicku vyjely první vlaky bez průvodčích

Po 165 letech začaly v Pardubickém kraji jezdit první vlaky, ve kterých cestujícím neoznačí jízdenku kleštičkami průvodčí. České dráhy je na trati z Chrudimi přes Heřmanův Městec do Přelouče a Prachovic nahradily automatem, jaký je k vidění například v pražské hromadné dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

231

Možná se mi to zdálo,
ale na trati Přelouč - Heřmanův Městec je samoobslužný provoz (tj. automat + označovač) už několik let.
0/0
7.2.2006 11:55

p_m

Tady bez průvodčích, zato na sousední trati..
Zajímavé. Na trati Chrudim-Přelouč revolučně zrušili průvodčí, na sousední trati Chrudim-Havl. Brod zase v dvouvozovém vlaku pro jistotu sedí v každém vagonu jeden průvodčí.. Tomu se aspoň říká šetření na správném místě.
0/0
7.2.2006 11:46

HOnza

Re: Tady bez průvodčích, zato na sousední trati..
to je právě to udržení zaměstnanosti. Ušetřili jsme 9 pracovních míst, ale rozhodně nikoho nepropouštíme..... Něco podobného vláda předvedla s 4000 pracovníky celních úřadů, které nikdo nepotřebuje
0/0
7.2.2006 12:53

chestburster

Zase špatně ...
opět šetření na nepravém místě (průvodčí a další). Darmo mluvit.
0/0
7.2.2006 11:35

condomer

Re: Zase špatně ...
Jak špatně, aspoň něco, není možné aby kolem jednoho motoráčku běhalo dvacet zaměstnanců ČD
0/0
7.2.2006 11:45

Admin_

Re: Re: Zase špatně ...
, A jak jinak chcete udržet ztrátovost osobní železniční dopravy, vy chytrej? Když jsem se naposledy díval, měly dráhy roční tržby z osobní dopravy 5 miliard a jen mzdové náklady 20 miliard (na osobní přepravě pracuje určitě víc, než polovina ajznboňáků).
0/0
7.2.2006 17:59

tommi77

To je super
Na platech průvodčích ušetří desítky tisíc měsíčně, to ale neznamená, že někoho propustili budou teď dělat revizory.........
0/0
7.2.2006 11:13

Oracle

To bude zajímavější až budou jezdit bez strojvedoucích
jako v Japonsku ...
0/0
7.2.2006 10:56

Hagrid23

Re: To bude zajímavější až budou jezdit bez strojvedoucích
Proč chodit tak daleko? V pařížském metru existují trasy které sou ovládány také jen počítačem.
0/0
7.2.2006 11:16

PetrRi

Svycarsko a CR
hmm ve Svycarsku ale mile drahy podivejte se i kdyz nemam iluze jaka tam je moralka lidi a jaka u nas. Dovoli si nekdo ve Svycarsku jet bez jizdenky? A u nas?
0/0
7.2.2006 10:40

Hagrid23

Re: Svycarsko a CR
Přiznám se, že v ústí jezdím v MHDečku pořád načerno jednou nebo 2x do týdne si koupím jízdnenku. Stydím se.
0/0
7.2.2006 11:15

Admin_

Re: Svycarsko a CR
, To není nutně o morálce. Ať si lidi nekupují lístky, rozumný dopravce jim je nevnucuje. Přijde revizor a cestující si tisícovku připlatí. IMHO kdyby byla doprava soukromá, tak by jména profesionálních černých pasažerů zveřejňovali na webu. Kdyby je zveřejňovali na webu, zahrnuli by je splátkové společnosti a banky do scoringu. Kdo krade je potenciálně rizikovější než ten, kdo to neumí.
0/0
7.2.2006 18:04

Jirka

Re: Svycarsko a CR
Oni to Svycari maji moc dobre vymyslene. Jizdenky nikdo nekontroluje, ale scitaji se prodane jizdneky na jednotlivych zastavkach a v pripade, ze se jich proda minimum(lide jezdi na cerno) v oficialni statistice to vypada tak, ze obcane prislusno obce o vlaky nemaji zajem a v novem jizdnim radu se zrusi jejich zastavovani v prislusne zastavce, aby se doprava zbytecne nezdrzovala. Oni si tu jizdneku vsichni potom moc radi koupi, to je jenom ta ceska zhovadilost. Mit z neceho okamzity uzitek, ale divat se co bude za tyden nebo za rok.... a jednou na to nase cesky jednani dojedem vsichni
0/0
8.2.2006 8:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.