Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovku děsí silná koruna

Silná koruna vůči euro těší české turisty a děsí exportéry. Zatímco Češi plánující cestu na západ od hranic si mnou ruce nad nejnižšími cenami měn eurozóny za posledních několik měsíců, šéf největší domácí automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek označil silnou korunu za hrozbu pro český automobilový průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

slaba koruna
Pred nedavnem si pan Kulhanek narikal,ze koruna je slaba,vetsina soucastek se kupuje v zahranici, konkretna plakal,ze pozinkovane plechy musi nakupovat v Nemecku.Pan Kulhanek nas ma za Ignoranty nebo proste jenom rika co mu Hanz napise do jeho oficialniho projevu.
0/0
9.6.2001 4:07

vamo@seznam.cz

Skodovka by si mela zvyknout na casem silnejsi korunu
Skodovka by si mela skutecne zvyknout na casem silnejsi korunu. Z toho vyplyva , ze bude klesat jeji zisk, nebot ji porostou mzdove naklady. Osobne domnivam je to pro nas, standartni zamestnance, pozitivni zprava. Narozdil od pana Kulhanka. Nestojim o to, aby Ceska Republika byla kolonii s levnou pracovni silou. V cemz se asi zase s panem Kulhankem lisime.
0/0
8.6.2001 13:23

Mynick

Silná koruna -ani omylem!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestli se panu Kulhánkovi zdá koruna silná, tak jsem zvědavý co bude říkat až se koruna bude přibližovat své skutečné hodnotě. Když přepočteme ceny vychází 1 marka za maximálně 8,- Kč a liší se od dnešního kurzu o víc jak 50%. Dokud nedojde ke skutečnému posílení ,budou nás mít Němci pořád za svou kolonii. Produktivita práce se ve Škodovce neliší od německých závodů o víc jak třetinu, ale platy nejsou ani pětinové.
0/0
8.6.2001 12:10

gjk

tupost
Tak tedy to je zajímavé, co že to děsí škodovku silná koruna ? ö čem to vlastně mluví ? vždyť koruna je momentálně velmi slabá. Její kurz je vázán ze 2/3 na EURO a z 1/3 na USD. Není snad pravda, že škoda spoustu součástek dováží ze zemí EURO-zóny ? Jaký je podíl zahraničních součástek na celkové hodnotě vozu?. Proti pohybům kurzů měn se přitom dá jednoduše zajistit uzavřením odpovídajících zajišťovacích obchodů. Celé vyjádření pana Kulhánka mi tudíž připadá jako špatný vtip člověka který si plete jablka a hrušky.
0/0
8.6.2001 9:16

Radecek

A co takhle soucastky
Skodovka place, jak chudinka prodelava. Ze ale stale dost soucastek nakupuje prave za euro v Evrope a tak se to kompenzuje jaksi opomiji. Takze skutecny pokles nebude tech avizovanych 10%, ale spise tak 5%.
0/0
8.6.2001 8:16

Frankie

přibližujeme se EU
Pokud je produktivita práce ve Škodě MB srovnatelná s produktivitou práce v jiných automobilkách, mzdové náklady jsou nesrovnatelně nižší a cena výrobků opět srovnatelná, pak majitel inkasuje tučný zisk. Pokud ovšem stoupá hodnota koruny a s ním i absolutní podíl mzdových nákladů (a některých služeb), pak pochopitelně zisková marže majitele klesá. O katastofickém scénaři by však bylo legitimní mluvit až v okamžiku, kdy mzdové náklady překročí hodnotu vyprodukovaného zboží (produktivita práce bude mimořádně nízká a hodnota koruny neúměrně vysoká) a to ve Škodě MB asi opravdu nehrozí. Pouze se sníží zisk majitele. S tím ovšem musel s ohledm na naše přibližování EU počítat.
0/0
7.6.2001 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.