Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vlaky od ledna podraží

Zvýšení cen jízdného připravené Českými drahami začne platit od 1. ledna příštího roku. Celkové zdražení nebude nijak výrazné - v průměru půjde o čtyři procenta. Pro náhodného cestujícího, který používá služeb dráhy jen jednou za čas, to ale bude mnohem více.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavla Jakoubková ,Humpolec

1. 1. 2002 14:00
Zdražení
České dráhy by se nad sebou měly zamyslet.Opět slibují zdražení jízdného (pokolikáté už?),ale bude to mít nějaký efekt? Nevšimla jsem si, že by se po nějakém zdražení zlepšila kvalita služeb Českých drah. Vlaky zůstávají stejně nespolehlivými jako byly dříve. Sice došlo ke zmodernizování interiérů některých nádražích ve větších městech, ale to pořád nezajistí, aby vlaky jezdily na čas.Pokud si já jakžto zákazník mohu vybrat spoj a způsob přepravy, zvolím si pochopitelně autobus. Je bez diskuse, že je levnější že jezdí včas. Současné počínání Českých drah je asi nutno chápat jako snahu o zbavení se cestujících.
0 0
možnosti

Martin

24. 9. 2001 17:45
Rezijky
Taky mate ten pocit, jako by rezijek skoro pribyvalo? Jeste se mi nestalo, za poslednich nekolik let, co jezdim celkem pravidelne 1x do mesice vlakem, ze by nekdo v kupecku rezijku nemel. Nedavno jsem dokonce jsel docela plnym vlakem, kde jsem v kupecku mezi 8 lidma byl jediny s jizdenkou (rozumej -jediny bez rezijky). Pripadal jsem si docela dost blbe. Vzdyt ta moje uboha jizdenka (ac uz dost draha) nemohla ani nahodou stacit na pokryti jizdenek vsech tech ostatnich, co si vezli zadek zadarmo... Ale jo. Mate pravdu - kazdy podnik se snazi nejak zvyhodnit sve zamestnance. Kazdy, ktery na to teda ma, ze...
0 0
možnosti

fn

24. 9. 2001 12:08
CD
Musím se také přidat. V současné době vlak používám již velmi zřídka, ale když jsem jezdil na VŠ, své jsem si vytrpěl. Trasa Chrudim-Pardubice-Praha to bylo pro mé nervy daleko větší vypětí než všechny zkoušky, které jsem složil..:-)) Trasu Chrudim-Pardubice (11km) některé spoje jezdily (dle jízdního řádu) i okolo 40min. Zpoždění na Prahu ani nebudu zmiňovat, to je normální. Dle jízdní ho řádu nebylo zvláštností příjezd z Prahy o 2min. déle než odjezd vlaku z Pardubic do HB a naopak. Když se něco zlepšilo v tomhle ohledu, tak to že se to posunulo třeba o 10min a pak už byl klid, že to opravdu, ale opravdu nestihnu!!! Postupně se na této trati (Pce-HB) snižoval počet vlaků a hlavně se zlepšovala kvalita cestování - z normálních celkem pohodlných vozů na malé motoráčky poskakující po kolejích. Na trase 11km to není ještě tak hrozné, ale ty vlaky jedou dál, na což jsou odkázáni mí rodiče jezdící každý den CR-kousek za Hlinsko... A sedět v kodrcajícím motoráčku skoro 1,5hod. to je zážitek. Teď jim ČD připravily malé spstření: přesedání v Žďárci u Skutče z jednoho motoráčku do druhého!!! Jinak třeba v Hlinsku na nádraží visí jízdní řád z této trati z již předminulého století - cestovní doba je skoro stejná. Tak ČD: Vzhůru do 21.století a zkuste ještě přikoupit pár motoráčků!! Na trati do Prahy se vám časem budou taky hodit :-)))
0 0
možnosti

Bodie

23. 9. 2001 0:37
CD
Za takové zlodějskovyděračské ceny si může židobolševická vládnoucí klika narvat vlaky do prdele a to i s kolejema. Všade jinde ve slušném světě je vlak považován za sociální dopravní prostředek, navíc šetřící životní prostředí a proto také příslušně dotován.Ve zdejším prošustrovaném státu bude co nevidět jízda vlakem zážitkem za odměnu. Já na služby CD pokládám již dlouhou dobu kabel.
0 0
možnosti

araya

22. 9. 2001 7:56
re na všechny
Čemu se lidi divíte, je přeci jednoduší zdražit a mít klid něž si dělat starosti s restrukturalizací a s vyhozením desetitisíců lemplů, flákačů, ožralů a jiných podivných individuí co se pohybují po všech nádražích. Na práci tam rozhodně nejsou. A dokud u nás budeme mít vyžírky typu Schlinga místo skutečných politiků tak se to rozhodně nezmění.
0 0
možnosti

Jouda

22. 9. 2001 6:18
muzu mrdat
To uz je levnejsi autobus takze goodbye CD!!!
0 0
možnosti

Martin Jambor

22. 9. 2001 0:29
Nedava to smysl
Clovek by cekal, ze drahy se budou snazit nahodne cestujici spise nalakat, ne odrazovat (a pozdeji je ucinit zakazniky pravidelnymi). Alespon tak by to delal normalni podnikatelsky subjekt. Bohuzel, drahy se asi skutecne snazi klickovat a pripravovat si pudu pro budouci zruseni slev a tim padem pro skutecne zdrazeni. navic nemaji zadnou motivaci zvysovat ubohou efektivitu prace. Vzdyt staci chvilku si zastavkovat a stat vse zaplati. Pracovat neni treba.
0 0
možnosti

Karel

24. 9. 2001 13:54
Re: Nedava to smysl
Trochu definic: Náhodný cestující - obvykle cestující projíždějící, či přijíždějící ze zahraničí. Funguje to spolehlivě snad u každé dráhy na západ, že si můžete zakoupit kartu na slevu, která se vám zaplatí během max. pěti jízd, jinak cvakáte o hodně víc. A cestující ze zahraničí holt kartu použít nemůžou, tak platí jízdné v ekonomické výši. Ekonomická výše - náklady na přepravu cestujícího oproštěné od dotace státu. (takže ten cizinec, který tady neplatí daně, si tu cestu zaplatí de facto stejně, jako by tady ty daně platil) Dotace na osobní dopravu - je dorovnání ztrát z osobní dopravy ve veřejném zájmu, kterou u ČD (stejně jako u autobusových dopravců) objednává stát. Když stát nutí ČD provozovat ztrátovou činnost, musí ji také dotovat. Vzhledem ke snaze snížit dotace do ČD musí zase dát ČD možnost zvýšit ceny. Ostatně, není to až taková tragédie. Používám KMB 2000, vychází mě to dost levně i s IC/EC vlaky. V čem ČD opravdu pokulhávají je přístup zaměstnanců (vyjma Olomouce, Vyškova na Moravě a Krnova-Cvilína, kde by se pro cestujícího skoro rozkrájeli) a v tvorbě jízdního řádu. Vlaky na Ostravu by měly jezdit už každou hodinu, jak jsou přeplněné.
0 0
možnosti

Roman

21. 9. 2001 17:51
Drahy des a hruza
Musim se priznat,ze vlak pouzivam velice malo,ale kdyz jsem vyrazil jen tak pro radost vlakem z Prahy na chatu,tak jsem jen valil oci.Je to naprosta hruza.Drahy jen zdrazuji,ale pece o cestujici je des.Nase drahy jsou naprosta ostuda.Jestli s timhle chteji jit drahy do evropy,tak to je ostuda. Ja radeji zustanu u sveho prostorneho auta nebo moji nalestene motorky. Vsechny Vas zdravim
0 0
možnosti

Katka

21. 9. 2001 16:34
Vyssi jizdne za horsi sluzby
Uplne souhlasim s predchozimi prispevky. CD neustale zdrazuji, ale kvalita jejich sluzeb neustale klesa. Vlaky z Moravy, ktere pouzivam jsou neustale neuveritelne nacvakane..v ulicce se absolutne neda projit...v zime se netopi nebo se zacne topit, az kdyz se vlak rozjede, takze trva 3 hodiny nez se promrzly vlak alespon jakz takz prohreje. Jezdila jsem vlakem dost casto, ale dneska uz jezdim autem a verim, ze CD k tomu dozenou vsechny, kteri si to muzou jen trochu dovolit. Jen malou poznamku k te vynikajici sleve pri zpatecni jizdence...kdyz uz jedu vlakem, tak si zpatecni jizdenku kupovat nemuzu, protoze vlak v Pa odpoledne do jednoho mesta zajizdi, ale v Ne vecer ne a tudiz to neni stejna trasa :-(( CD by se spis mely zamyslet nad tim, zda potrebuji ty tuny lelkujicich zamestnancu, ktere ja z jizdeho platim.
0 0
možnosti

kfe

21. 9. 2001 16:22
opíjejí národ rohlíkem
Vychytralé vedení Českých drah si udělalo prostor pro snadné zdražování v budoucnu, do kterého ji nebude moci zasahovat ani ministerstvo ani vláda. Před zdražením se bude zdůrazňovat, že se nezdražují zpáteční jízdenky a jízdenky pro majitele zákaznické karty. Po zdražení se bude říkat, že 90% cestujících využívá takovou nebo onakou slevu a že není možné udělovat slevy a ještě k tomu plošně, když jsou dráhy v prodělku. Pokud se budou odbourávat slevy, nebude odvolání. Už dlouho se neprovětrávalo, kolik dělá měsíční plat g.ř.ČD, náměstků a jiných úředníků ČD. Protože dotace na ČD jdou z kapes daňových poplatníků, máme právo tyto informace znát.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné

17. dubna 2024

Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...

Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje

17. dubna 2024

Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!