Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky od ledna podraží

Zvýšení cen jízdného připravené Českými drahami začne platit od 1. ledna příštího roku. Celkové zdražení nebude nijak výrazné - v průměru půjde o čtyři procenta. Pro náhodného cestujícího, který používá služeb dráhy jen jednou za čas, to ale bude mnohem více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavla Jakoubková ,Humpolec

Zdražení
České dráhy by se nad sebou měly zamyslet.Opět slibují zdražení jízdného (pokolikáté už?),ale bude to mít nějaký efekt? Nevšimla jsem si, že by se po nějakém zdražení zlepšila kvalita služeb Českých drah. Vlaky zůstávají stejně nespolehlivými jako byly dříve. Sice došlo ke zmodernizování interiérů některých nádražích ve větších městech, ale to pořád nezajistí, aby vlaky jezdily na čas.Pokud si já jakžto zákazník mohu vybrat spoj a způsob přepravy, zvolím si pochopitelně autobus. Je bez diskuse, že je levnější že jezdí včas. Současné počínání Českých drah je asi nutno chápat jako snahu o zbavení se cestujících.
0/0
1.1.2002 14:00

Martin

Rezijky
Taky mate ten pocit, jako by rezijek skoro pribyvalo? Jeste se mi nestalo, za poslednich nekolik let, co jezdim celkem pravidelne 1x do mesice vlakem, ze by nekdo v kupecku rezijku nemel. Nedavno jsem dokonce jsel docela plnym vlakem, kde jsem v kupecku mezi 8 lidma byl jediny s jizdenkou (rozumej -jediny bez rezijky). Pripadal jsem si docela dost blbe. Vzdyt ta moje uboha jizdenka (ac uz dost draha) nemohla ani nahodou stacit na pokryti jizdenek vsech tech ostatnich, co si vezli zadek zadarmo... Ale jo. Mate pravdu - kazdy podnik se snazi nejak zvyhodnit sve zamestnance. Kazdy, ktery na to teda ma, ze...
0/0
24.9.2001 17:45

fn

CD
Musím se také přidat. V současné době vlak používám již velmi zřídka, ale když jsem jezdil na VŠ, své jsem si vytrpěl. Trasa Chrudim-Pardubice-Praha to bylo pro mé nervy daleko větší vypětí než všechny zkoušky, které jsem složil..:-)) Trasu Chrudim-Pardubice (11km) některé spoje jezdily (dle jízdního řádu) i okolo 40min. Zpoždění na Prahu ani nebudu zmiňovat, to je normální. Dle jízdní ho řádu nebylo zvláštností příjezd z Prahy o 2min. déle než odjezd vlaku z Pardubic do HB a naopak. Když se něco zlepšilo v tomhle ohledu, tak to že se to posunulo třeba o 10min a pak už byl klid, že to opravdu, ale opravdu nestihnu!!! Postupně se na této trati (Pce-HB) snižoval počet vlaků a hlavně se zlepšovala kvalita cestování - z normálních celkem pohodlných vozů na malé motoráčky poskakující po kolejích. Na trase 11km to není ještě tak hrozné, ale ty vlaky jedou dál, na což jsou odkázáni mí rodiče jezdící každý den CR-kousek za Hlinsko... A sedět v kodrcajícím motoráčku skoro 1,5hod. to je zážitek. Teď jim ČD připravily malé spstření: přesedání v Žďárci u Skutče z jednoho motoráčku do druhého!!! Jinak třeba v Hlinsku na nádraží visí jízdní řád z této trati z již předminulého století - cestovní doba je skoro stejná. Tak ČD: Vzhůru do 21.století a zkuste ještě přikoupit pár motoráčků!! Na trati do Prahy se vám časem budou taky hodit :-)))
0/0
24.9.2001 12:08

Bodie

CD
Za takové zlodějskovyděračské ceny si může židobolševická vládnoucí klika narvat vlaky do prdele a to i s kolejema. Všade jinde ve slušném světě je vlak považován za sociální dopravní prostředek, navíc šetřící životní prostředí a proto také příslušně dotován.Ve zdejším prošustrovaném státu bude co nevidět jízda vlakem zážitkem za odměnu. Já na služby CD pokládám již dlouhou dobu kabel.
0/0
23.9.2001 0:37

araya

re na všechny
Čemu se lidi divíte, je přeci jednoduší zdražit a mít klid něž si dělat starosti s restrukturalizací a s vyhozením desetitisíců lemplů, flákačů, ožralů a jiných podivných individuí co se pohybují po všech nádražích. Na práci tam rozhodně nejsou. A dokud u nás budeme mít vyžírky typu Schlinga místo skutečných politiků tak se to rozhodně nezmění.
0/0
22.9.2001 7:56

Jouda

muzu mrdat
To uz je levnejsi autobus takze goodbye CD!!!
0/0
22.9.2001 6:18

Martin Jambor

Nedava to smysl
Clovek by cekal, ze drahy se budou snazit nahodne cestujici spise nalakat, ne odrazovat (a pozdeji je ucinit zakazniky pravidelnymi). Alespon tak by to delal normalni podnikatelsky subjekt. Bohuzel, drahy se asi skutecne snazi klickovat a pripravovat si pudu pro budouci zruseni slev a tim padem pro skutecne zdrazeni. navic nemaji zadnou motivaci zvysovat ubohou efektivitu prace. Vzdyt staci chvilku si zastavkovat a stat vse zaplati. Pracovat neni treba.
0/0
22.9.2001 0:29

Karel

Re: Nedava to smysl
Trochu definic: Náhodný cestující - obvykle cestující projíždějící, či přijíždějící ze zahraničí. Funguje to spolehlivě snad u každé dráhy na západ, že si můžete zakoupit kartu na slevu, která se vám zaplatí během max. pěti jízd, jinak cvakáte o hodně víc. A cestující ze zahraničí holt kartu použít nemůžou, tak platí jízdné v ekonomické výši. Ekonomická výše - náklady na přepravu cestujícího oproštěné od dotace státu. (takže ten cizinec, který tady neplatí daně, si tu cestu zaplatí de facto stejně, jako by tady ty daně platil) Dotace na osobní dopravu - je dorovnání ztrát z osobní dopravy ve veřejném zájmu, kterou u ČD (stejně jako u autobusových dopravců) objednává stát. Když stát nutí ČD provozovat ztrátovou činnost, musí ji také dotovat. Vzhledem ke snaze snížit dotace do ČD musí zase dát ČD možnost zvýšit ceny. Ostatně, není to až taková tragédie. Používám KMB 2000, vychází mě to dost levně i s IC/EC vlaky. V čem ČD opravdu pokulhávají je přístup zaměstnanců (vyjma Olomouce, Vyškova na Moravě a Krnova-Cvilína, kde by se pro cestujícího skoro rozkrájeli) a v tvorbě jízdního řádu. Vlaky na Ostravu by měly jezdit už každou hodinu, jak jsou přeplněné.
0/0
24.9.2001 13:54

Roman

Drahy des a hruza
Musim se priznat,ze vlak pouzivam velice malo,ale kdyz jsem vyrazil jen tak pro radost vlakem z Prahy na chatu,tak jsem jen valil oci.Je to naprosta hruza.Drahy jen zdrazuji,ale pece o cestujici je des.Nase drahy jsou naprosta ostuda.Jestli s timhle chteji jit drahy do evropy,tak to je ostuda. Ja radeji zustanu u sveho prostorneho auta nebo moji nalestene motorky. Vsechny Vas zdravim
0/0
21.9.2001 17:51

Katka

Vyssi jizdne za horsi sluzby
Uplne souhlasim s predchozimi prispevky. CD neustale zdrazuji, ale kvalita jejich sluzeb neustale klesa. Vlaky z Moravy, ktere pouzivam jsou neustale neuveritelne nacvakane..v ulicce se absolutne neda projit...v zime se netopi nebo se zacne topit, az kdyz se vlak rozjede, takze trva 3 hodiny nez se promrzly vlak alespon jakz takz prohreje. Jezdila jsem vlakem dost casto, ale dneska uz jezdim autem a verim, ze CD k tomu dozenou vsechny, kteri si to muzou jen trochu dovolit. Jen malou poznamku k te vynikajici sleve pri zpatecni jizdence...kdyz uz jedu vlakem, tak si zpatecni jizdenku kupovat nemuzu, protoze vlak v Pa odpoledne do jednoho mesta zajizdi, ale v Ne vecer ne a tudiz to neni stejna trasa :-(( CD by se spis mely zamyslet nad tim, zda potrebuji ty tuny lelkujicich zamestnancu, ktere ja z jizdeho platim.
0/0
21.9.2001 16:34

kfe

opíjejí národ rohlíkem
Vychytralé vedení Českých drah si udělalo prostor pro snadné zdražování v budoucnu, do kterého ji nebude moci zasahovat ani ministerstvo ani vláda. Před zdražením se bude zdůrazňovat, že se nezdražují zpáteční jízdenky a jízdenky pro majitele zákaznické karty. Po zdražení se bude říkat, že 90% cestujících využívá takovou nebo onakou slevu a že není možné udělovat slevy a ještě k tomu plošně, když jsou dráhy v prodělku. Pokud se budou odbourávat slevy, nebude odvolání. Už dlouho se neprovětrávalo, kolik dělá měsíční plat g.ř.ČD, náměstků a jiných úředníků ČD. Protože dotace na ČD jdou z kapes daňových poplatníků, máme právo tyto informace znát.
0/0
21.9.2001 16:22

Alena Fialova

Drahy letos zdrazovat nebudou - pro nekoho uz zdrazily!
Jezdim na trati Praha-Chocen a to jiz 10 let. Rocne projezdim tak 12 az 15 tisic, ale i kdyz drahy zdrazi, nic jineho mi nezbyva. Takze se snazim vyuzit vsech moznych slev. Jezdim rychliky, EC ani IC v Chocni nestavi a jelikoz je to na koridoru, zpozdeni jsou velka a to porad, ne zadna tri procenta, ale naopak 97% techto typu vlaku ma zpozdeni na teto trati! A ted k tomu zdrazeni: protoze jiz mi bylo 26 let, nemohu vyuzivat Junior pas ani Junior ISIC (i kdyz ISIC mam). Zakoupila jsem tedy Z-Kartu, ktera misto 30% poskytuje alespon 20% za rocni kupon 590 Kc. Ta se ale od noveho jizdniho radu rusi (CD si jen tak zmeni podminky hry a tvari se, ze se to nikoho netyka) a v zari si muzu koupit novou, spis musim, protoze jinak budu platit o dalsich 60% vic. Takze pozor CD na slova, ktera volite, mohli byste take sdelit, kolik procent Vasich zakazniku vyuzivalo Z-Kartu a kterym jste razem zvysili jizdne o 20%!!!! A na Vasich strankach je o tom velice taktne pomlceno... Vase nespokojena Alena Fialova
0/0
21.6.2001 19:42

Oldřich Janeček

Re: Drahy letos zdrazovat nebudou - pro nekoho uz zdrazily!
Je skutečně pravda, že 97% včasnost vlaků se v poslední době v údajích ČD objevila (i když v posledních měsících dráhy "přiznaly" pád na 94 až 96%). Neberme jim to. Ona to tak možná i bude - couráky na tratích okolo Liberce jezdí většinou načas a protože obdobná místní doprava tvoří asi 97% všech spojů... A co se Vašeho zmiňovaného problému se zdražením jízdného pro Z karty týče - nebylo by rozumější poohlédnout se po nějaké jiné nabídce? Měsíční jízdenku sice na tak dlouhou vzdálenost zřejmě nedostanete, ale zkuste si to propočítat třeba při použití Kilometrické banky, Oblastní síťové jízdenky... a jinak určitě alespoň jezdit na zpáteční jízdenku (ale má to hold někdo smůlu, že nemá tatínka železničáře, že?? :-(( )...
0/0
21.6.2001 23:59

Robos

Re: Re: Drahy letos zdrazovat nebudou - pro nekoho uz zdrazily!
Po 26 roce ti tatínek železničář už moc nepomůže.
0/0
21.9.2001 16:44

pavel

Redakci
Opravte ty chyby, je to hrůza!
0/0
21.6.2001 15:07

Oldřich Janeček

ČD: zdražování jízdného, nový jízdní řád
Moje odpověď pro anketu nutně zní "ne". Jednak velmi často cestuji mezi Jabloncem n.N. a Bohumínem, přičemž především v úseku Hradec Králové - Bohumín je železnice jako hromadný dopravní prostředek nenahraditelná, jednak jako student mohu využívat výhod Junior Pasu - ISIC, díky němuž pro mě vlak nadále zůstává nejlevnější možností cestování (zdražení se mě netýká). Co k novému JŘ: v posledních dnech se ke mně dostala tato tři vyjádření vrchních šéfů ČD: "Jízdní doba vlaků bude sice delší, zato nebude docházet ke zpožděním" (MF Dnes), "Vlaky IC a EC jezní načas" (MF Dnes) a "Došlo ke zlepšení přípojů" (www.cdrail.cz). Ani s jedním z nich nemohu souhlasit. Co se zpoždění týče - stále se běžně setkávám se zpožděními v řádu desítek minut, u vlaků vyšší kvality je čtvrthodinové či větší zpoždění stále běžným jevem. Co se přípojů týče, dva konkrétní příklady, které se mě osobně dotkly: 1) odpolední spojení Liberec - Pardubice - Ostrava, 2) přestupy v Pardubicích mezi EC vlaky Praha - Brno a spoji Pardubice - Liberec (oboustranně). Ad.1) Do letošního května jsem byl zvyklý jezdit v pátek odpoledne z Liberecka na Ostravsko buďto spojem Sp 1603/IC 501 nebo R 695/IC 505, obojí s přestupem v Pardubicích, s čekací dobou cca. 25 minut (ideální, vzhledem k možnému zpoždění od Liberce). Avšak v rámci tvorby pravidelného taktu na trati Praha - Ostrava začaly od 10.6. oba vlaky IC jezdit z Prahy cca. o 35 minut dříve, zatímco časová poloha vlaků Liberec - Pardubice se prakticky nezměnila. To vše má za následek, že nyní přijedu do Pardubic 5 minut po odjezdu přímého IC vlaku... Tak tohle je podle ČD zlepšování spojů. Ještěže byl zaveden nový, pozdně večerní Ex 507 Hutník. A jen tak naokraj - co se odpoledních spojů zpět týče, kdeže jsou ty časy, kdy ve 12:40 jezdil z Bohumína přímý Ex do Pardubic, kde se 50 minut čekalo na večerní rychlík do Liberce (dnes se z Bohumína přímo jet nedá, navíc v Pardubicích by se čekalo úžasných 90 minut)... Ad.2) Spojení Liberec - Brno bylo vždy lepší než Liberec - Ostrava, ještě před pár lety jezdily denně 2 páry přímých rychlíků. Avšak v rámci úsporných opatření byly v úseku Pardubice - Brno zrušeny, s tím že si lidé zřejmě mají přestoupit z/na EC vlak (nad zaplacením 60Kč příplatku za pouhých 150 km ovšem málokdo jen mávne rukou) - spoje byly až do 9.června vcelku dobré. Nyní však byly "vylepšeny", a to tak že z Pardubic na Brno vlaky odjíždějí o půl hodiny později, z Brna do Pardubic přijíždějí o půl hodiny dříve. Tzn. míříte-li do Brna např. na obchodní jednání, máte na něj o hodinu méně času, kterou místo toho strávíte v Pardubicích čekáním na přípoj. No není to geniální způsob péče o cestující žijící mimo oněch 650km v současnosti rozkopaných železničních koridorů?? (Mimochodem, současná železniční síť v ČR měří přes 7000 km) Oldřich Janeček, Jablonec nad Nisou
0/0
21.6.2001 13:00

Coolda

Je to špatné
Jezdím vlakem z Prahy na Moravu už 4 rokem a spojení je čím dál horší. Vyjíždím v pátek odpoledne (po práci 17.39) z Prahy směr Morava (prijedu ve 23.50 na místo) a v Neděli odpoledne jedu z Moravy (16.19) do Prahy (příjezd na místo určené nyni 22.30), zpoždění v řádů 5-20 minut je úplně normální, stejně tak přeplněné vagony a jejich uličky. Dokonce i v IC. Pokud tedy stihnu přípoj, postavim se v Olomouci do uličky a stojim v ní 3 - 3,5 hodiny (dle délky zpoždění), než vlak dorazí. Zaplatím 240,- Kč (včetně příplatku za IC) a musím být spokojený. Není to paráda?
0/0
21.6.2001 12:54

PeS

Re: Je to špatné
No ja nevim. Jezdim z Prahy na Moravu uz sedmym rokem a prumerna doba jizdy vlakem se za tu dobu snizila z cca 5,5 az 6 hodin na 5 az 5,5 hodiny (tj. snizeni o pul hodiny). Dokonce jeden vlak jede jen 4 hod. 58 min. Zpozdeni je vzdy maximalne 15 minut. Smerem z Prahy v patek odpoledne/vecer tak pet minut. Sice mam Junior pas, ale i tak platim jen 144 Kc a bez nej bych platil 218 Kc. Kam jezdite, kdyz platite 240 Kc. S IC/EC nejezdim, protoze ty mivaji vetsi zdrzeni nez obycejne rychliky.
0/0
21.9.2001 16:29

Martin Jambor

Re: Re: Je to špatné
Cim to jezdite? Takovy spoj je na CD primo pohadkovy. Prozradte, ja jim budu take jezdit.
0/0
22.9.2001 0:25

Lenka F.

Re: Re: Je to špatné
...tak to muze napsat jedine pracovnik nebo nekriticky fanda CD. Taky jezdim z Prahy na Moravu a za posledni pulrok jsem ani jednou neprijela s mensim nez 15ti minutovym zpozdenim. Hodinka navic ve vlaku neni vyjimkou.
0/0
23.9.2001 12:37

David Viktora

Re: Re: Je to špatné
Občas jsem donucen jet vlakem z ČB do Prahy. Je to trať, která má kolem 200 km délky (jestli se nepletu). Jezdím rychlíky (Budvar nebo nějaký R). Není výjimkou, že na takto relativně krátké trati vlak získá zpoždění v délce od 30 - 60 minut. Naposledy mi už kvůli tomuto zpoždění ujel přímý autobus do vesnice, kde bydlí moji rodiče a který jezdí jen dvakrát denně. Ono potom čekat několik hodin na další, nepřímý autobus, pak několikrát přestupovat a nakonec skončit 30 km daleko od domova, kam nakonec pro mě musí přijet otec, to je tedy cestování... Od té doby jezdím svým autem a s ČD jsem skončil...
0/0
24.9.2001 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.