Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Úřad potvrdil pokuty pro operátory

Celkem 63 milionů korun mají zaplatit mobilní operátoři Eurotel a Radiomobil za to, že diskriminovali třetího hráče na trhu - Český Mobil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil loňské verdikty, proti kterým obě firmy podaly rozklad. Eurotel už rozhodnutí zažaloval u vrchního soudu, Radiomobil udělá totéž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R

3. 6. 2002 16:41
Než sem něco napíšete jako reakci na nějaký příspěvek, podívejte se na datum toho příspěvku, ať nereagujete na příspěvek i rok starý, vždyť od té doby se mnohé změnilo!
0 0
možnosti

Honza

3. 6. 2002 15:12
Souhlasim s pokutou
0 0
možnosti

Saaczech

4. 6. 2002 12:43
Re: Souhlasim s pokutou
Souhlasím s Honzou :-)
0 0
možnosti

Ivo

3. 6. 2002 15:05
Podnikatelé a politici
Je zajímavé, jak jsou lidé alergičtí na prohřešky politiků a jejich stran, a jak jsou shovívaví k témuž u firem. Copak ti operátoři dostali desítky milionů pokut za nic? Kdo je v konečném efektu zaplatí? Nebuďme oslněni bezohledným podnikáním.
0 0
možnosti

Péťa

22. 8. 2001 16:19
Souhlasím s vyšší cenou do OSKARa
Ač jsem původně uvažoval o pořízení si Oskara, velmi rychle jsem od tohoto záměru ustoupil. Díky nedostatečné kapacitě sítě a chabému pokrytí mimo města se lze mnohdy jen s obtížemi na telefony s Oskarem dovolat, SMS se u Oskara doručují s velkým zpožděním (občas i jen část SMS). Donedávna existovalo málo propojovacích bodů mezi ostatními sítěmi a Oskarem, neexistovala propojovací dohoda. Proto považuji účtování vyšších poplatků do Oskara v této době za oprávněné. Vzhledem k podílu zákazníků nelze říci, že je některý z operátorů dominantní.
0 0
možnosti

Re:

22. 8. 2001 16:24
jak to souvisí
Oskarovo pokrytí je jeho věc, ať si každý zvolí operátora podle své libosti. Ale jak souvisí pokrytí s cenou volání z jiné sítě? To zatím Eurotel ani Paegas nedokázali vysvětlit.
0 0
možnosti

Dobrodej

22. 8. 2001 15:56
Neslouhlas?
Necetl jsem vsechny Vase prispevky, jestli se opakuji, tak se predem omlouvam. Myslim si, ze z casti je to vsechno jen hricka. Jde o velke penize a je zde velka politika. Nechci nikoho napadat, ale s ohledem jak to u nas funguje si myslim, ze urad da nejakou pokutu, ale ne tak velkou protoze urednici dostanou neco od operatoru. Vysledek musi aspon vyznit tak, ze urad nekoho potrestal a ze zjistil vinika. Vinik za to zaplati mirnou pokutou a uplatkem. Vsichni jsou spokojeni. ET a PG si nahrabali na diskriminaci, OSKAR vyhral spor.Je otazka co dostane OSKAR jestli jen pocit vyhry? To je vysoka hra.Strcite tam nos a ustreli Vam ho.D.
0 0
možnosti

~

17. 8. 2001 2:16
přesměrování
Předchozí odstavec je reakcí na pana Zykána z 16.8.2001 16:12.
0 0
možnosti

~

17. 8. 2001 2:09
nic
Díky za svérázné lichotky. Prý jsem "smysl sdeleni zmanipuloval a zmenil ucelove a vedome". __Vaše slova není důvod zkreslovat. Sdělujete člověku, jenž se cítí odírán kartelovou dohodou firem , že tyto firmy (cituji) "krmi statni kasu nemalymi danemi ze sve podnikatelske cinnosti, cili...profituje i on sam na jejich uspechu". To je skutečně legrační úvaha. Na věcné prázdnosti takové argumentace (útěchy?) nic nemění Vaše osobní nevšímavost ke kartelové dohodě. Pokud doporučujete lidem, kterým kartel vadí vyměnit operátora, tiše přecházíte, že kritérií pro příklon k některému operátoru je velmi mnoho. Namícháním ingrediencí do firemní nabídky se uvnitř operátorů zabývají týmy velice vychytralých lidí. Samotná tarifní politika je mnohem složitější než jedna sazba (ono volání jednomu operátorovi). Proto vaše teorie o odchodu zákazníků na základě jednoho čísla s praxí nesouhlasí. Příčinou jsou právě ta zjednodušení kritérií volby. Jinak by jste totiž se svou teorií měl pravdu a všichni by byli dávno u Oskara a tahle diskuse by vůbec nevznikla. Pro vznik každé teorie je nutné na začátku vždy zjednodušit. Ale nezapomenout na zjednodušení při aplikaci do praxe. Ovšem podobná zapomenutí se stávají i profesorům ekonomie, když se jim to hodí. >>>Upozorňujete "daval jsem najevo, ze urcite souvislosti vychazi najevo pri "jednoduchem a selskem pohledu" na vec, BEZ NAIVNIHO PATRIOTISMU". Přitom v předchozím příspěvku vzýváte "ČESKÝ selský rozum". Já znám Selský rozum. Těžko si představit, čím se liší od selského rozumu z Francie. Vynález Českého selského rozumu mi zavání právě patriotismem. Trklo mne to hned, ale bylo to nepodstatné. >>>Obviňujete tady lidi, že chtějí všechno zadarmo, prý myslí "socialistickou logikou". Jaksi jste si nevšiml, že se nedožadují, aby ceny šly NA NULU, ale aby šly na rovnou hodnotu. Někde se tomu říká fair, tuzemský úřad požaduje STEJNOU cenu. Nedožadují se nuly. Ani lidi, ani úřad, ani novináři. Peskujete ostatní za něco, co neřekli a nechtěli. A nakonec tedy připisujete ostatním vlastní myšlenková selhání. >>>Co se týče vámi vzpomínaných zištných zájmů, ty jsou samozřejmým předpokladem a hybatelem veškerého života. Akorát musí mít určité meze, protože pokud překročí určitou mez (akceptovanou cenu za spolupráci), dočká se iniciátor omezující reakce. To platí mezi zajíci stejně jako pro instituce moderního státu lidského plémě. Tady nejde o žádné "pristrihovani kridylek tem nejlepsim". Podobný soud o Eurotelu je těžké říct. Především jde o ochranu před tlakem, který jde mimo akceptovatelné meze, přičemž obrana ostatních je obtížná. To je důvod existence protimonopolních úřadů, a zrovna vámi vynášený Microsoft může sloužit jako excelentní příklad. Mě nevadí Gatesovo bohatství, ale jeho zneužívání postavení na trhu k potlačení konkurence. Ta kvůli tomu nemůže prorazit (jak by měla podle vaší teorie hbitě). Tím pádem jsou zákazníci odkázáni na hnití v područí firmy netlačené k slušné práci. Někdy podaří monopol přetlačit klidným způsobem. I tak to vždy trvá déle, než prostinké teorie předpokládají. Ztráty všech zúčastněných během doby neférových praktik vedly k poznání nutnosti regulátora dbajícího na férové jednání. Regulátoři byli dávno před Microsoftem i před socialismem. Vaše rozpravy, že Když jeden operátor ohrožuje (pro příklad vezměme nižšími cenami pro své zákazníky) jiného operátora, je fairovou reakcí ohroženého operátora zvýšení cen pro vlastní zákazníky za volání účastníkům u prvního operátora, ty jsou nepřekonatelné. Není divu, že se vás kdosi stručně zeptal, jestli jste snad opilý.
0 0
možnosti

Ivan Zykán

17. 8. 2001 11:55
stale ta sama pisnicka
:-) Vy jste skutecne nepoucitelny. Stale Vas bavi spojovat ruzne me vety z konkretnich ruznych a svoji povahou odlisnych polemik a vsouvat do nich Vase souvislosti. Je to patrne Vas styl, brat Vam ho tedy nebudu, jako neni radno diteti brat jeho oblibenou hracku. Jinak receno, veci, ktere jsem uz jednou komentoval, nebudu komentovat vicekrat. Okomentuju pouze nove Vami vytazene skutecnosti. Bohuzel, nebo bohudik?... no nebudu tak zlomyslny, cili bohuzel jste se sam usvedcil z toho, ze minimalne me, mozna i jine komentare ctete velmi povrchne a snad z neznalosti, snad z vlastniho pohodli, snad z Vaseho pripadneho sklonu podcenovat nekoho ci neco nechcete pochopit pravy a vetsinou hlubsi smysl sdeleni, ale chytate se lacine jednotlivosti a jednotlivych slov. Pro Vasi informaci .. "naivnim patriotismem" jsem v danem kontextu nemel na mysli geograficky, ale skupinovy patriotismus, kdy nekteri lide uprednostnuji operatora na zaklade brandu, nikoliv na zaklade pro ne potrebnych a kalkulovatelnych kriterii, s obvyklymi doplnkovymi jevy, kdy s minimem argumentu schazuji pro to ci ono uroven operatoru ostatnich. (zkratka trochu usmevne receno .. neco ve stylu a la "Kdo neskace, neni Spartan, hop hop hop." atd.) Kdo si cte diskuse na tema operatori, predpokladam vi, o cem mluvim. A ze jsem k selskemu rozumu dal privlastek "cesky" .. uznavam, to sluvko se tam muze jevit jako nadbytecne, snad ze zvyku, ze ho pouzivam po cely zivot jako ustalene spojeni. Cili tuto vytku beru, ackoliv jsem to osobne jako muj patriotismus v jadru a verte mi to nebo ne nemyslel :-) .... Co se tyce jednotlivych tarifu, necekal doufam "muj predchudce", ze nevim, co "namichani" tarifu obnasi, co vse se v nem odrazi. Tudiz tezko predpokladat, ze me uvahy mely navadet nespokojene uzivatele zmenit operatora jen na zaklade jedine polozky, a to vysoke ceny volani na jedineho konkretniho operatora .. opet dukaz pane kolego, jak sklouzavate ke zbytecnemu podcenovani. .... Je trochu komicke cist Vase oblibene slovo "obvinujete" a sam obvinujete ET+PG z kartelu, ackoliv rozhodnuti soudu jeste nenabylo pravni moci. Chcete-li byt pane kolego tak presny a objektivni, jak se mozna snazite pusobit, mejte na pameti, ze existuje neco, jako presumpce neviny. ... Co se cen rovnajicich se nule tyce a rovnosti .. kdo by nechtel volat zadarmo :) .. a propos .. ceny volani v CR z mobilnich telefonu, nasobeno mirou a kvalitou navysenych sluzeb v ramci GSM siti .. zkuste se podivat po Evrope a Spojenych statech .. tezko budete hledat takovy pomer cena/uzita hodnota, ve smyslu doplnkovych sluzeb. A otazka nutnosti rovnosti ... to je vec filosofickeho pohledu, stejne jako vecny spor socialistu a liberalu. ... V pripade Microsoftu jste velmi chybne predpokladal, ze ho vynasim za jeho praktikovanou politiku. Ja ho nevynasim, jen jsem ho zminil v souvislostech o vlivnych a svym pocinanim uspesnych skupinach, coz jak uznate, je v porovnani s vynasenim "trochu" rozdil .. cili opet dalsi z prikladu Vasi povrchni interpretace. ... Dalsi nekorektnost a doslova pretoceni o 180stupnu, kdyz mi vsouvate teorii, ze dle me teorie se muze konkurence prosadit hbite. Naopak, jestli jsem neco na "podobne" tema psal, tak ze tezko muze Oskar cekat, ze v roce, ve dvou dozene jiz vice mene na trhu po delsi roky stabilizovane zbyle operatory, ze takove budovani pozice chce urcity vyvoj a logicky cas. ... Posledni komentar je k zaveru. Naucte se odlisovat vlastnika sluzby a konzumenta sluzby. Vlastnik je ten, ktery do ni musel investovat, vybudovat veskerou infrastrukturu a implementovat technologie a tezko cekat, ze bude stanovovat ceny POUZE na zaklade chtenych prani zakazniku a ze nezakalkuluje vlastni potreby a vlastni zamery sveho podnikani. .. Opily byti nemohu, az na vyjimky alkohol nepiji vubec. :-)
0 0
možnosti

~

15. 8. 2001 22:21
Propojeni na Oskara, snizeni cen, obchod, monopoly
Takže pane Milan, ty vaše nové omyly (14.8.) vezmu po řadě: to že se uživateli sítě Oskar dovoláte až na třetí pokus vůbec nemusí být způsobeno Oskarem. Zrovna tak to může být problém ve vašem EUROTELu, Paegasu: ÚZKÉ PROPOJENÍ. Může to být kalkul firemní politiky nebo nedostatečné investice. Problém samozřejmě může být i u Oskara, např. malá výkonnost základnových stanic, slabé pokrytí, nízká kapacita páteřní přenosové sítě. Věc je totiž o hodně složitější než usuzování stylu "Nemůžu se dovolat, mám na displeji 060x a proto je to síť na houby". Diskusní příspěvky jiných uživatelů o ledasčem napovídají, stačí číst a přemýšlet. >>>Předmětem diskutovaného článku je předražené propojení do konkurenční sítě. Pro srovnání sloužila obdobná propojení na jinou síť. Vy jste to evidentně od začátku nepochopil, když pořád dokola omíláte, že při volání na Oskara vám padají hovory. Tady rozebíráme PROPOJENÍ JINÉHO OPERÁTORA k ústředně Oskara (při JEDNOM HOVORU) A CENU, kterou tento operátor naúčtuje. Nikoli vnitřní chod Oskara, nikoli to, kolikrát voláte, než stihnete vysypat všechno, co máte na srdci (3 hovory), ať už z jakéhokoli důvodu. Na náklady propojení jednoho hovoru nemá vliv, jestli za chvíli voláte zase znovu. Díky kartelové přirážce jsou VŠECHNY VAŠE 3 HOVORY DRAŽŠÍ, než by měly být podle technických podmínek - nákladových kalkulací - porovnání cen. A porovnání cen se ve světě dravého kapitalismu bere jako důkaz neférové dohody (to je pro pana Zykána). A když už tak ryjete: obchod mi říká hodně, a technika také. Léta podnikám, a s vysokou mírou zisku. Ze kterého ovšem musím platit omyly spoluobčanů a jimi volené vlády. Víc o své identitě říci nemohu - třeba by se ukázalo, že mám k některým diskutovaným věcem velmi blízko. Že počítače stály po revoluci 200000Kč mi nemusíte připomínat - kupoval jsem jej za tu cenu. (Vy také?) Jenže mi to nikdo nenadiktoval z vládní moci, a mohl jsem si jej koupit venku. Však taky ceny spadly záhy NA PAKATEL, zlomek té částky, kterou tady máváte. >>>Protože tu nebyl žádný monopol. U mobilních telefonů nehorázné ceny drželi roky. Spadly až s nástupem konkurenční sítě. Obava z nástupu levného Paegasu dokonce přinutila Eurotel radikálně SNÍŽIT CENY O PÁR TÝDNů PŘED reklamní kampaní Paegasu. Ale JEN pár týdnů před ní. Naráz to šlo... Eurotel tvrdil, že prý díky technickému pokroku. :-/ To jsou ty kecy na vytřejí zraku prosťáčkům. Tehdy se Pae s ET nebratříčkoval, šlo mu o přežití._ Monopol Eurotelu úředníci zdůvodňovali dokonce tím, že "provozovatel musí nějak získat peníze na vybudování sítě". Čili nás odřít. Prý to jinak nejde, někde ty peníze vzít musí... Nesmysl. Je to jejich věc a musí na ni vydělat v běžném chodu v konkurenčním prostředí. Ať už motáte věci jakkoli. Nehybný důkaz vám podal Paegas a Oskar, kteří nic takového nepotřebovali (a nedostali). Tak se zkuste zamyslet, jaký ten monopol měl důvod, když nebyl technický ani ekonomický? Aha?! Proč se licence neprodávala? Proč soutěž nebyla čistá a nehrálo se o cenu (při splnění veřejně předem daných podmínek)? Proč se nehrálo fér? >>>U příspěvku M.Mužíka (boje o internet call) jsem si vzpoměl, že nástup Paegasu se tak zvláštně sešel s odchodem Dybovy garnitury - ale někteří jsou pořád ve funkcích. Např. Stádník na ČTÚ. >>>A u pana Zykána jsem se moc nasmál, jak peskuje ostatní, že uvažují jednoduše, a nutí jim představu "Tím, že vás firmy na základě kartelové dohody odírají, vlastně bohatnete, protože platí nějaké daně státu". A taky tu "žádoucí stabilitu a racionální dohodu" pana Zykána o rozdělení vlivu už máme všude okolo sebe. I ve vládě ČSSD+Klaus. >>>Pecaf: ano, z prvního pohledu jakoby platí pokutu zákazníci (ET). Ovšem díky konkurenčnímu tlaku si provozovatel nemůže narazit vyšší ceny, aby zalepil pokutu. Proto to půjde z JEHO zisku, zisku majitele. Nemůže sáhnout na ceny pro vás. Pouze směrem dolů. :-) Vivat konkurence! Vivat tržní ekonomika. Dyba+Klaus:fuj!
0 0
možnosti

Ivan Zykán

16. 8. 2001 16:12
jak se necha ume manipulovat se slovy !
Na uvod reknu tolik, ze ano, v mnohych vizich s autorem mnou komentovaneho prispevku (dale uz jen "autor") souhlasim. Bylo by naivni si myslet, ze za podivnostmi stoji vzdy jen pruhledne chovani kohokoliv a ze za tim nestoji zistne zajmy. Ty byly, jsou a budou. Nicmene ..a paradoxne se tomu musim usmivat, jak autor nadherne umi nektere informace z prispevku jinych, konkretne napr.z mych:-), povysbirat a jako kolaz z nich vytvorit uplne jinak smysluplne, resp. pro ucel jeho sdeleni umyslne nesmysluplne sdeleni. :-) A jelikoz autor je inteligentni (coz neni ironie, ale uprimny nazor a kompliment), tak si je on i ja velmi dobre vedom, ze smysl mych sdeleni zmanipuloval a zmenil ucelove a vedome a muze mu byt lichotkou, ze na prvni pohled to vypada velmi duveryhodne az presvedcive! :-) Takze jak vidno, snaha manipulovat neni jen na vladni urovni a tam, kde jde o penize, ale i kde jde o prezentovani svych nazoru a oponentury (coz uz je trochu smutnejsi fakt). Takze provedu drobne korektury toho, co bylo z meho textu "zmeneno". Peskovat bych si veru nedovolil, ale paklize to tak na autora pusobi, necham ho pri tom, nicmene nenabadal jsem opoustet jednoducha mysleni, ale paradoxne jsem daval najevo, ze urcite souvislosti vychazi najevo pri "jednoduchem a selskem pohledu" na vec, bez naivniho patriotismu. Dale, tezko nekoho nutit k predstave, coz mi autor prisuzuje, kdyz hlasam svobodu vlastniho rozhodovani, nicmene nasledne se autor dopustil velmi nekorektniho pristupu, kdyz spojil jeho vlastni uvahu s mou, v tu chvili nesouvisejici uvahou a celek se snazi podepsat mym jmenem. Pane kolego, pro priste, ano? Diky! .. Za sebe rikam .. Odira se sam ten, kdo neni ochotny zvolit si pro nej vyhodnejsi program jineho ci stejneho operatora, ta volba tu existuje. A dale jsem reagoval na pisatele, ktery oznacuje za zlodeje ET+PG via odirani, ackoliv neni natolik soudny, aby si pripustil, ze tyto firmy bohate prispivaji do statni kasy placenymi danemi, zatimco mnoho jinych subjektu stat o dane krati verejne a s usmevem na rtech. K poslednimu vstupu autora, o "me" zadouci stabilite... nazor, at si udela kazdy sam, viz. prispevek, v kterem jsem toto publikoval. Nicmene dovolim si dovetek .. Sveho operatora si mohu zvolit kdykoliv podle svobodne vule. Sve zakonne zastupce v parlamentnich volbach si volime jednou na ctyri roky a bohuzel tezko svuj nesouhlas k vysledkum voleb resit tim, ze zmenim vladni strany ja, sam, Ivan Zykan, coz v pripade mob.operatora mohu. Diky ctenarum a omlouvam delku sveho prispevku, lec reagovat jsem logicky musel.
0 0
možnosti

Mali

15. 8. 2001 13:41
... krok zpet?
Prilis se mi nelibi zavadeni jakehosi vsemocneho Hlidace a Kontrolora (plus nasledovne Pohlavkovace) do spoustou lidi vysnene trzni ekonomiky. Proc bych si ja, jakozto podnikatelsky subjekt, nemohl stanovovat vcelku libovolne ceny za sluzby, ktere nabizim? Proc bych nemohl stanovit vyssi poplatky za sluzby, ktere jsou pro me mene vyhodne, na kterych JA mene vydelavam? Je to na hlavu postavene, kazdy se prece muze rozhodnout, zda bude vyuzivat sluzby me za mnou stanovene ceny nebo sluzby konkurence za ceny jeji!
0 0
možnosti

Martin

15. 8. 2001 16:36
Re: ... krok zpet?
Absolutne suhlasim, tu nie je o com hovorit. Pani z nemenovaneho uradu asi este nikdy nepoculi vyraz "economies of scale" (zjednodusene - cim viacej vyrabam, tym je to pre mna per kus lacnejsie). a vobec, tiez by ma zaujimalo, ako bol poskodeny Cesky Mobil (co ich pripeceny hovorca stale omiela v televizii v poslednej dobe). Naopak, Eurotel a Paegas sa vlastne ohrozili sami, pretoze zakaznici si mohli povedat, ze prejdu k Oskarovi, pretoze ten ma do ich sieti nizsie poplatky. Na druhej strane, ked su si isty sami sebou (operatori), tak preco by tie ceny nedrzali tam, kde chcu. No hotove Kocurkovo...
0 0
možnosti

Pecaf

15. 8. 2001 9:46
Koho se to asi dotkne nejvice???
Samozřejmě zákazníků ET a RDM, protože oni byli těmi, kdo platili více za volání do Oskara a nyní by měli ještě (ač nepřímo) splácet udělenou pokutu... To je můj názor, nemusí být ten nejsprávnější, ale je můj a zkuste mi ho někdo rozmluvit!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii

23. dubna 2024

V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...

KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?

23. dubna 2024

Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...

Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou

23. dubna 2024  19:26

Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!