Diskuze

Peníze vymohli, musí si je zasloužit

České aerolinie zažehnaly hrozbu stávky svých pilotů. Patnáctihodinový maraton jednání mezi vedením a piloty skončil ve čtvrtek krátce před půlnocí. Vedení slíbilo svým zaměstnancům motivační zvýšení mezd až o 30 procent. Průměrně si tak měsíčně letci mohou přivydělat i dvacet tisíc korun. Vedení za to po pilotech požaduje zvýšení produktivity práce.Odpovědi zástupce pilotů ČSA Dušana Horáka čtenářům iDNES najdete ZDE.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MV

1. 9. 2001 10:07
příští volby!??,
tak jsem si pročetl na závěr všechny příspěvky a pomyslel jsem jak asi dopadnou příští volby? Doufám že některé názory nebyly myšleny vážně. Jsme zvláštní národ. Válečný bojový pilot gen. Peřina nedávno řekl:"za vlast bych bojoval zase ale za národ už ne!" Lidé myslete a snažte se aby jsme se měli všichni co si to zaslouží dobře. Přeji hezký den všem .
0 0
možnosti

black

31. 8. 2001 20:16
a jeste dovetek..
vsem kteri nejste spokojeni s vysi sveho platu, mate moznost vyuzit vsech zakonnych prostredku k pripadnemu zvyseni tak jako to udelali piloti... pokud se bojite tak mlcte...stesky ohledne brani cestujicich jako rukojmi jsou jen nesmyslne tlachani..jako cestujici mate moznost letet s jinou spolecnosti, CSA nejsou jedini co letaji z prahy...dle zde celkem rozsirene logiky by byla i vydiranim stavka popelaru, kteri by nevybirali popelnice..coz by po nekolika dnech celkem paralizovalo chod mesta.... vazeni o sva prava se musite hlasit sami, nikdo se o vas starat nebude...takova je dnes doba...
0 0
možnosti

black

31. 8. 2001 20:05
zavistivci..
..zchudnete snad tim ze aerolinky pridaji svym pilotum? pocitite to na chodu teto republiky? pokud na to CSA maji at jim daji trteba milion mesicne...rozhodne tim ze se prida pilotum lekari neschudnou... ze statniho rozpoctu to nejde tak co vsichni rvete? jen a jen bohapuste zavidite...chcete mit 100 000 mesicne?? vezmete milion, udelejte si prukaz obchodniho pilota a jdete pracovat k CSA ..ale zavrete uz sve uplakane zavistive pusy....
0 0
možnosti

Pavel

31. 8. 2001 17:42
Něco k tématu
Je opravdu perfektní sledovat články o tom jací jsou piloti chudáci,že je potřeba jim vyhovět v jejich nárocích atd.Ale nikdo z těchto super pilotů si neuvědomuje,že nebýt práce ostatních složek (nemyslím management,ten se obohacuje určitě dost),ale především techniků,kteří běžně pracují 12 hodin,několik dní v týdnu,za tabulkový plat dělníka v dopravě,tak by seděli doma na zadku a louskali akorát tak buráky.Ale jsou lidé,kteří práci dělají i proto,že je baví a potom jsou lidé,kteří jenom kvůli penězům.
0 0
možnosti

Tomáš Richtr

31. 8. 2001 17:21
Zpoždění
Navíc z šesti pokusů letu do Paříže a zpět byl zpožděn sice odlet, ale přílet nanejvýš do deseti minut...
0 0
možnosti

Tomáš Richtr

31. 8. 2001 17:19
Komfort na palubách letadel ČSA
Komentáře dole kritizují komfort na palubách letadel ČSA, ale já musím konstatovat, že mám z ČSA jen dobré zkušenosti. Pravda, srovnávám pouze s Air France a Lufthansou a z vyprávění KLM, ale ČSA minimálně není horší než ostatní, naopak si myslím, že jsou lepší. Teplé jídlo jsem na letu trvajícím něco přes hodinu dostal vždy jen na palubě ČSA... Navíc jsem letěl minulou sobotu do Paříže na svatební noc a jako pozornost ČSA jsme v tursitické třídě dostali dort a šampusu tolik, co ani v první třídě.... Hodně této společnosti fandím...
0 0
možnosti

Milan

31. 8. 2001 15:41
Ještě jeden postřeh ...
Když "stávkovali" lékaři, tak se jim vysvětlovalo, že plošně přidat každému není možné, protože mezi nimi jsou lepší a horší. To samé bylo u učitelů. Prý ať se diferencuje. Tak pročpak najednou u pilotů všem? To jsou snad nadlidi?
0 0
možnosti

flat_eric

31. 8. 2001 15:54
Re: Ještě jeden postřeh ...
mam otazku: jak se u pilota pozna, jestli je lepsi nebo horsi nez jinej pilot? U ucitelu a lekaru to jde IMHO docela jednoduse ;)
0 0
možnosti

JF

31. 8. 2001 14:43
Pochopitelnost platu
Skutecnost, ze prumerny pilot ma prijem i 65000 a vice je docela pochopitelny. Nejprve je nutno uvazit, ze pilot je klicovou soucasti leteckeho prumyslo a pilotni licence, zejmena na velka dopravni a civilne-prepravni letadla neni nic, co dostane jen tak kdokoliv. Vycvik je velice narocny a vyzaduje jak fyzickou tak i odbornou a psychickou zdatnost. Narozdil od ridice autobusu pilot nemuze proste zaparkovat na krajnici, kdyz se mu neco nezda nebo udela blbe. Krome toho piloti casto pracuji mnohem vice nez nejakych 8 hodin denne, jsou casto v zahranici a tim i odlouceny od rodiny. Vyjimkou nejsou nocni lety a prescasy ci zastupovani jinych pilotu. Dale je nutne i myslet na obrovskou odpovednost, kterou pilot ma. Dalsi veci je, ze pilot nemuze letat po cely svuj zivot. Podminkou je vytrvalost, dobre oci, reakce-schopnost atd. a tak se casto stane, ze kvuli horsujicimu se zraku pilot jiz ve 40 letech muze byt nucen nastoupit duchod. A pristich 20 let urcite po svem vycviku nebo chtit travit tankovanim letadel..... uz je to o neco jasnejsi?
0 0
možnosti

Milan

31. 8. 2001 14:59
Re: Pochopitelnost platu
A co by jako mělo být jasnější? Že je nutno jim opět a zase zvyšovat platy? Vždyť už teď mají mnohokrát více, než jiné profese, kterých bysme si jako společnost měli vážit nejvíce, snad byste je sám uměl vyjmenovat. Myslím si naopak, že platy pilotů jsou u nás NEPOCHOPITELNĚ vysoké.
0 0
možnosti

Blanka Svobodová,Praha

31. 8. 2001 14:32
Piloti a jejich platy
Nevím, proč lidi tolik dráždí kolik piloti vydělávají? Že mají průměrný plat 61.000,- Kč? No a co? vždyť každý z nás měl stejnou šanci získat potřebné papíry? Že se někdo ohání tím, že nemá dost peněz? Spousta takových se zadlužila a budou to dlouho splácet. Co jim závidět? ty nekonečné stohy příruček, které do sebe musejí nasoukat nebo ty stále se opakující lékařské prohlídky? Víte, on když se takový doktor špatně vyspí a řekne vám "...ale vy to dělat nemůžete...", tak prostě končíte. V posledních dnech se v novinách objevil velmi zajímavý termín "špičkový kapitán". Strašně by mně zajímalo, kdo to je. Je snad kapitán letadla Boeing 737 nebo ATR v něčem horší nebo méněcenný, než ten na Airbusu?
0 0
možnosti

V-O-P

31. 8. 2001 15:26
Re: Piloti a jejich platy
Jakéže to papíry máme šanci všichni získat??? Kde prosím? Od narození mám astigmatické jedno oko - i kdybych se postavil na hlavu a vysypal na stůl třeba milionů pět, tak pilotní průkaz dopravního pilota nedostanu... Malá hádanka: Kolik pilotů je třeba k vyšroubování žárovky? - Jeden, ten chytí žárovku a kolem něj se točí svět...
0 0
možnosti

Art

31. 8. 2001 14:10
piloti
Myslim, ze tady ani nejde o tom kdo je a neni v pravu. Jestli berou moc nebo malo. Problem je v tom, ze piloti i jini podobni vycuranci vedi, ze kdyz budou ONI stavkovat, jejich zamestnavatel prijde o silene penize, protoze se mu zastavi chod firmy a za kratkou dobu by krachnul, takze se nejspis radsi dohodne. Proste stavkuji, protoze muzou a maji vetsi sanci na uspech nez ostatni, napr. uklizeci letadel. Normalne se tomu rika vyderaci. Uzka skupina lidi muze ovladat firmu zamestnavajici tisice lidi. V tom je problem, oni to vi a taky toho vyuzivaji. Podobne je tomu v CSD kde stavka strojvudcu ochromi cele hospodarstvi behem nekolika dni apod.
0 0
možnosti

Blanka

31. 8. 2001 14:20
Re: piloti
Ale vždyť i ty máš právo stávkovat! A co se týká těch uklízečů letadel: ať stávkují! Vždyť na to má právo přece každý. Jo a asi polovina z těch tisíců lidí v kancelářích ČSA jsou tam navíc.
0 0
možnosti