Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA volají po státní pomoci

České Aerolinie se kvůli ztrátám způsobeným zákazem letů do USA po atentátech z 11. září obrátily na stát s prosbou o pomoc. Národní letecký přepravce se tak postavil po boku aerolinek v USA a západní Evropě, které jsou také postiženy úbytkem cestujících. Jednou z možností, jak by česká vláda mohla pomoci, je odpuštění části půjčky v řádu několika desítek milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef Šatánek

Chování zaměstnanců ČSA
Jednou s příčin finančních ztrát ČSA jsou jejich nepříjemní zaměstnanci. Minulý měsíc moje matka volala do kanceláře ČSA, jestli už došly objednané letenky, pracovnice řekla jen moment a pak se asi 5 minut bavila s kolegyní o tom jak byla v neděli na výletě. Při druhém volání se chovala arogantně. Na základě toho jsme letenky zrušili, protože jednat s takovými křupany je pod naší úroveň. Tím ČSA přišla o několik desítek tisíc korun. Není to první nepříjemná událost ze zaměstnanci. Před dvěma lety se na letišti v Praze se moje matka ptala na informacích, který telefon je na mince, následně paní na informacích štěkla, že neví, a že si má koupit kartu. Pokud bych se tak choval já, mám na minutu výpověď. Když ČSA propustí své nepříjemné zaměstnance, sedící u telefonu, pracovnice na informacích, které nic neví a neumí se chovat, nejen že ušetří spoustu peněz za jejich platy, navíc jim vzrostou tržby.
0/0
3.10.2001 14:44

Anna

Proč to nezkusit
Je to správné, pokud budou naši politici dostatečně šikovní a zajistí pro stát participaci ze strany USA a jejich pojišťoven na úhradu rizik, které přinesla nepřiměřená účast USA na vývoji "globalizaci" světa za posledních 15 let.
0/0
24.9.2001 19:16

mischief

Re: Proč to nezkusit
Anno, kam na to chodis, ty osli kuze?? ze ty jeste ctes marxistickou literaturu?!
0/0
25.9.2001 1:06

ed11

ČSA
Ten hlavní problém spočívá v tom, že letecká společnost s 30 letadly - z čehož pouze dvě mají střední kapacitu a střední dolet, obrovským administrativním aparátem a rezervačními kancelářemi v mnoha městech světa již prostě v dnešní době nemá šanci na ekonomické přežití.
0/0
24.9.2001 14:15

josef

Klasická ukázka hesla - republiko zaplať
ČSA asi trochu zapoměly, že než se žádá o dotace, tak musí nejdříve něco udělat sami. Např. kde je ohlášení, že ČSA musí propustit 500 zaměstnanců a 50 pilotů, protože klesá poptávka po letecké přepravě. Klasická česká mentalita je taková, že nikdo nikam neodejde a stát zaplatí ztráty, tak o co jde, že? Josef
0/0
24.9.2001 10:48

Geroc

ČSA
Ekonomická situace ČSA se přece nezkomplikovala 11.září. Zpravidla se jedná o dlouhodobější vývoj, takže si myslím že ČSA se zkoušejí zahojit na státě. Proč by to nezkoušeli když zemědělcům se neustále sypou peníze. Jednou za sucho, pak za mokro, pak že nežerou prasata, no a ČSA na pokles cestujících. Ale to je snad normální podnikatelské riziko se kterým je nutné počítat.
0/0
24.9.2001 8:03

petr

Re: ČSA
naprosty souhlas.pokud neumi podnikat, tak at tahnou.
0/0
24.9.2001 10:01

Whitney

Co jeste dodavat?
Snad jeste vic pridavat pilotum, aby se o to driv cely business zabalil.
0/0
24.9.2001 7:39

Zdeněk

Platy
Mají-li ČSA prostředky na nesmyslné zvedání mezd svých pilotů musí mít rezervy i pro tyto případy a nebo si je vytvořit(což takhle oznámit pilotům-nevytváříš zisk,táhni!)
0/0
24.9.2001 6:40

martin

Re: Platy
maly cesky zavistivec promluvil.....
0/0
24.9.2001 19:51

Franta Blaha

Vznikla situace
Samozrejme ze CSA zkouseji vyuzit vznikle situace. Stejne jako zemedelci ohledne poklesu prodeje hoveziho masa kvuli BSE ci benzinky "reagovaly" na cenovy rust ohledne poslednich udalosti. Jako kazda jina firma musi i oni pocitat s tim, ze neni pokazde obsazeny let. V jejich pripade. A opravdu nevim, proc bychom to meli platit. To neni stejna situace jako mistni lety v USA ci Kanade. Nech se na mne nezlobi, ale jen sproste zkousi co vlastne danovy poplatnik vydrzi. CSA: Naucte se podnikat ( = mimo jine hospodarit ) a pak se na stat obratte v necekane situaci. Nechci rict v nouzi. Franta
0/0
23.9.2001 23:59

Roman

CSA lzou
Zas maji vymluvu.To CSA je ziveno jen letama do USA?????????Muzou si za to sami.To,ze blbe hospodari je jejich chyba.Nic se jim nesmi odpoustet.Zas to pujde z nasi kapsy,ze nekdo spatne hospodari. CSA by melo dobre hospodarit a pak nemusi lhat vsem lidem.
0/0
23.9.2001 23:21

cormic

Re: CSA lzou
to s zivenim letu do USA neni vymluva..navic CSA maji od leta provazany letovy rad s americkou spolecnosti Delta Airlines, coz je jeden z aliancnich partneru.takze pripadny pokles americkych cestujicich by jiste CSA zasahlo.. nelze asi cekat zeby uvolnene kapacity zaplnili cestujici z evropy, o cechach ani nemluve...kazdopadne rezervy v hospodareni jsou, nebot 36 letadel zivi 4500 lidi..a to je docela hodne....
0/0
24.9.2001 14:59

cormic

pro informaci..
za 1. pracovnici bezpecnostni kontroly nejsou zamestanci CSA. za 2. linky do USA jsou ziveny tranzitnimi cestujicimi ktere CSA vozi zjinych evropskych destinaci, 3. omezeni stavu samozrejme ano !!
0/0
23.9.2001 20:55

vlada

redukovat stavy...
Rekapitulujme spolu: 1.na začátku stál odhad slušného zisku pro majitele na rok 2001 2.v pololetí 201 byla vykázána ztráta 3.hrozba pilotů stávkou a podstatné zvýšení mzdových nákladů 4.události v Americe a dramatické propady v letecké dopravě A co bude dál ?? 5. by mělo následovat rychlé omezení investic a nákladů propouštěním ( i těch do stávky nepostradatelných pilotů) dřív, než bývá v českých zemích zvykem, aby bylo zabráněno dalším ztrátám Nechci se dočkat toho, že stát bude hradit zase všechny ztráty z kapes dańových poplatníků. Firma bez zisku nemá z dlouhodobého pohledu opodstatnění existovat, pokud to není charita.
0/0
20.9.2001 21:35

Meda Beda

Kecy v kleci.
Tak teda nevim, ale myslim si, ze zamestnanci, co provadeji kontrolu, jsou placeni za hodinu prace a ne v ukolu, takze makaji tak jako tak a jestli dela par zrusenych letu do USA asi 10 procent trzeb, tak to je asi lepsi nase CSA zrusit cim drive, tim lepe, abychom na tom nebyli jako s CSD. Ja jezdim autem a letam s British Airways a je to docela v poradku. Co vy na to ??
0/0
20.9.2001 21:02

PeKa

Za to vše přece opravdu nemohou americké události
To by znamenalo, že od teď až do konce roku pojedou na 65% očekávaného výkonu. To se mi zdá přehnané, anebo jsou v tom opravdu zkombinované všechny problémy za celý rok. Dovedu si představit, že teď pokesnou příjmy třeba o 15%, což by pro celý rok znamenalo asi -4,5%. Takové vyjímečné problémy před 11. září ale nebyly, aby se jim schopný management nemohl přizpůsobit.
0/0
20.9.2001 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.