Diskuze
Česká pojišťovna chce dražší povinné ručení
Děkujeme za pochopení.
Hofy
TO MAM DOPLACET NA NESCHOPNE RIDICE?
Dobry den, mam papiry 10 let a nemel jsem jeste ani JEDNU!! nehodu. Proste jezdim klidne a opatrne. A jelikoz tak jezdim, tak mam byt bit zato, ze na silnici jsou i frajirci, kteri jezdi stylem plnej plyn, plna brzda? Jak k tomu ja prijdu? Proc uz neni udelany jiny system, ktery proste bude hodne odlisen dle poctu bouracek a kazdy ridic bude mit svuj zivotopis. A co rok bez bouracky, to hodne moc dolu rocniho povinneho rucenia pokud ten rok nahodou to nekam svihnu, tak dalsi rok automaticky musim zaplatit ne 2800, ale treba 10 000. A navic, kdyz mam skodovku, kde na ni je vsechno take uz drahe, ale ne tak drahe jako treba na FORD, kde i blbej blinkr stoji 8 tisic! Jo je pravda, ze na FORD se uz plati treba 3900 rocne povinne ruceni, ale nemyslite, ze to je divne a cena povinneho ruceni by se mela stanmovovat i ke konkretnimu typu auta a ne jenom k obsahu? A tohle by se zkombinovalo a proste kdo jezdi jako prase a ma navis na AUDI A6 za 1.5 mil KC, tak proc by nemohl zaplatit rocne 50 tis povinne ruceni? Vzdyt pro nej to je to same, jako pro me trerba 5 000 Kc. Nelibi se mi ten KOMUNISTICKY SYSTEM stylu vsichni stejne.Bingo
Re: TO MAM DOPLACET NA NESCHOPNE RIDICE?
Máš pravdu, že by se výše povinného ručení měla vztahovat k počtu způsobených nehod. Ale už vůbec by se nemělo vztahovat na obsah nebo typ auta. Možná ti to uniklo, ale z povinného ručení se platí škoda způsobená druhému řidiči ať má jakýkoli typ auta. Záleží co nabouráš a ne čím nabouráš!!!!!!!!Vasek
povinne ruceni
Je videt,ze v Nemecku jsou stejni blbci jak v Cesku.Ktery debil vymyslel pojisteni v zavislosti na obsahu ?Moje Mazda(1989) o obsahu 2l ma mensi vykon nez mnoho dnesnich aut o obsahu 1,3l. Kdyz uz,tak podle vykonu.Dale-tady v USA se da poridit pojis- teni za asi 350-400 rocne,coz je dost blizko ceskym cenam, hlavne kdyz vezmeme v uvahu,ze pracovni sila je podstatne drazsi(hodina v servisu=60-70 dolaru) a souzeni za ublizeni na zdravi je financne temer neomezene na rozdil od susnu v Cesku.Take tu neexistuje kartel jako kancelar pojistitelu, aby vyhlasoval trapne ceny lisici se o kacky.Stat jen urcil minimalni plneni a kazda pojistovna si stanovi svoje ceny sama, a ty se casto lisi az o asi 80%.Zalezi hlavne kde clovek zije, kolik asi najezdi,typ auta a kolik ma nehod a pokut. V Cesku se monopol jedne pojistovny zmenil na monopol 12-ti. Stejne jak v politice se monopol jedne strany zmenil na monopol dvou,proste skoro vse je v Cesku buzerace a pakarna.petr
20 let
jezdim uz 20 let bez nehody a ze by me nejaka pojistovna za to zvyhodnila jsem jeste neslysel.najezdim rocne cca 12-13000 km.EBE
Prevence
Jen poznámka - kolik asi jednotlivé pojišťovny vydávají peněz na prevenci bezpečnosti silničního provozu? Myslím, že málo nebo dokonce vůbec nic. Přitom dobře dělaná prevence je ten nejlepší lék snad na všechny problémy (rasismus, drogy, kouření, kriminalita dětí...) a tím pádem i na nehodovost a z ní plynoucí obrovské náklady na výplatu škod. No a pojišťovací podvody? To je prostě v lidech.Kocicak
Maly pohled na zapad
Dovolim si trochu priblizit system, jaky funguje v Nemecku. Existuje zakladni sazba, ktera se odviji nejen od objemu motoru, ale i od stari auta a pripadne i podle dalsich kriterii (kuprikladu VW Golf GTX ma vyssi sazbu, nebot v nem casto jezdi mladez na akce a casto bouraji). Tato zakladni sazba se pak nasobi urcitym koeficientem, ktery se pocita podle toho, jak dlouho jezdil ridic bez nehody. Zacatecnici plati 230% (nebo 270%? tady si nejsem zcela jisty) zakladni castky, nebot se u nich predpoklada zvysene riziko nehody. Za zacatecnika se povazuje i ten, kdo si zrovna poridil nove auto, nebot je treba, aby si na nej zvyknul (ja vim, jaky byl muj prechod ze Skodovky na Fiat. Nastesti jsem nenaboural). Tento koeficient se pak snizuje postupne kazdych pul roku s tim, jak dlouho jel ridic bez nehody (pocitaji se mesice, ne kilometry). Nejnize se muze clovek dostat az na 35%, ale na to uz se musi jezdit tak minimalne pet let bez nehody. Tedy clovek, ktery casto boura, plati pojistku tak 3000 - 4000 DM rocne. Clovek, ktery jezdi slusne, muze platit mene nez tisic marek rocne. Tento pristup zatim ceskym pojistovnam chybi. Poznamka pro notoricke rypaly, kteri tu budou vykrikovat neco o tom, ze ty nemecke ceny jsou s ceskymi nesrovnatelne vyssi. Ano, jsou, ale nezapomente na to, ze Nemci maji take vyssi platy. Je treba premyslet v relaci nemecky prijem - nemecky vydaj, cesky prijem - cesky vydaj, ne vsak v relaci cesky prijem - nemecky vydaj, nebo nemecky prijem - cesky vydaj.Tomas
Kdo platí Engeho
V televizi jsem slyšel jak byl pan Charouz hodný a podporoval Tomáše Engeho v jeho koníčku. Pan Charouz si ale vzal i nějaké půjčky u IPB a tak tu F1 vlastně platíme přes ztráty IPB všichni.Zdenek
Re: Kdo platí Engeho
Pane jsem s Vami, CP je pekna ku..., ale bohuzel lide ji podporuji. ENGE se ma, pojistila ho CP. Co je to nejakych 200 - 250 milionu, kdyz je CP tak dobra a vydelala minuly rok 1,5 mld.Kc. Casem lide popchopi a prestanou podporovat pojistovny, ktere vyhazuji penize klientů kominem.Pavel K.
Zvýšebí minimálních sazeb je nesmysl
jestliže některá pojišťovna s platbami pojistného nevystačí ať je zvýší !! Ať se oddělí dobré pojišťovny od špatných. Ať se ukáže, že je nutné motivovat řidiče k nižší nehodovosti diferencovanou výší pojistného podle nehodovosti řidiče. Paušální zýšení minimální sazby pojistného povede pouze k rovnostářství a plýtvání. Dále bych byl také rád, aby v případě pojistné události bylo pojistné vyplaceno vždy z účtu viníka nikoli z havarijního pojištění poškozeného.beny
Bonus - malus
V rámci smluvnho pojisteni odpovednosti za provoz vozidla, jak se "povinné ručení" taky jmenuje, se hovoří o systému bonus-malus, tedy to, ze ten, kdo boura bude znevyhodnen a to odstupnovane narozdíl od toho, kdo nehody nezaviňuje. Jezdím šest let bez jediné nehody a platím zcela stejně jako "střelci", který mají auto na několik měsíců a pak ho musí odepsat. Proč tedy nenabízí ani jediná pojišťovna zvýhodnění tak, aby šlo o systém bonus - malus a ne jako doposud o systém bonus-bonus. K otázce toho, že platíte za Engeho, který Vás nezajímá (pro mistra s jménem Eso) bych Vám doporučil stejně jako ostatní, porozhlédnout se po jiné pojišťovně. Je jich poměrně hodně a některé jsou dokonce levnější než velká ČP. Takže to, že ho platíte z Vašeho pojištění (o čem dost silně pochybuji vzhledem ke ztrátovosti povinného ručení)je jenom Váš osobní problém a neznalost.ESO
Nechci platit Engeho
Povinné ručení by mělo hradit pouze škody, na které se ručení vztahuje. Dosud platí "různé pochybné" aktivity. Platí třeba účast Engeho v F1 (předtím v F3000) aj. Jistě to nestojí jen pár miliónů!!! Proč to musím platit já, i když mi je Enge ukradený.Kontokorentos
Re: Nechci platit Engeho
Nastesti uz nezijeme v komunismu a je moznost si vybrat jinou pojistovnu a ne jen Ceskou pojistovnu. Tudis nemusite platit na Engeho.Bom
Cena aut
Už by konečně měla být cena pov. ručení stanovena podle ceny auta a podle nehodovosti. Jak k tomu příjdou lidé, kteří jezdí jednou za měsíc a za celý život ani jednou nebourali? Narozdíl od dealerů a pododbných, kteří jezdí denně a s následky....fn
Re: Cena aut
Jak chcete zohlednit cenu auta do pojistného? Vždyť se tímto pojistným pojišťujete proto, aby jste nemusel platit škodu z vlastního. Ale ne na vašem voze, nýbrž na tom koho nabouráte!!! To byste si musel předplacovat kategorie aut, které můžete nabořit :-)). Souhlasím - podle nehodovosti - bonusy jsou dobrý sytém vedoucí k ohleduplnosti a kategorie podle váhy vozu (ne podle objemu motoru - je přece jedno jestli někoho naboříte Š Felicia 1,3 nebp 1,6 nebo 1,9D a jsou všechni v jiné kategorii). A nedělal bych moc skupin, stačilo by např. ..-1t; 1t-1,6 (kam by se schovaly skoro všechny běžná auta) 1,7-2,5t atd...Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...