Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povinné ručení zdraží téměř o šest procent

Nejméně o 5,8 procenta vyšší sumu než letos si bude muset připravit každý majitel auta, který vykročí zaplatit povinné ručení na příští rok. O tolik totiž zvýšila Česká kancelář pojistitelů minimální sazbu pojistného, pod kterou se nesmí ocitnout nabídka žádné z dvanácti pojišťoven. Ústavy už ale upozornily, že kvůli ztrátám z tohoto druhu pojištění bude konečné zdražení pravděpodobně vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hhh

hhh
hh h
0/0
19.8.2003 20:54

Miloslav EJEM

Informace o financich kolem povinneho ruceni - dotaz
Vazena redakce a autori informaci o povinnem ruceni, omlouvam se, ale zrejme nejsem dost ekonomicky vzdelan. V clanku uvadite 3 cisla: -pojistovny na pov. ruceni prijaly pres 13 mld. Kc -pojistovny na pov. ruceni zaplatily 9,6 mld. Kc ......podle meho chapani zisk v radu 4 mld. Kc a pak citujete p. Hradce, ze pojistovny prodelaly na povinnem ruceni 1,6 mld. Kc. Muzete tuto financni ekvilibristiku vysvetlit? Omlouvam se za nepouziti diakritiky, ale ctu vas v zahranici a na pocitaci diakritika neni Predem dekuji za odpoved Mil. Ejem
0/0
30.9.2001 12:58

K.Vrána

povinné ručení
Dříve monopol teď kartel,prostě uzákoněná zlodějna
0/0
29.9.2001 15:57

jiri

what?
jsou to normalni kurvy zkurveny zlodejsky, at si vyserou voko.
0/0
29.9.2001 1:42

Staroush

Ani bych se nedivil, kdyby zavedli povinné ručení na kolo.
Šmejdi.Zase centrální plánování.hmmm. Ten, kdo má auťák s dieselem holt bude platit jako mourovatej.I když je to jenom taková "popelnice" s obsahem 1.9. Musí se holt vybrat prachy na ty dobytky, který jezděj s drahejma firemníma autama(v týhle samý kategorii, ale např. TDi, popř. turbobenziny) a je jim jedno jestli to někde "trochu bouchnou". Nárazník na Audi, BMW, Mercedes,Octavia v metalíze a takový auta něco bohužel stojí. Podle mě je hloupost odvozovat povinné ručení od obsahu motoru. Objektivnější by to bylo podle pořizovací ceny vozu.
0/0
28.9.2001 18:53

dan

Idiocie
Taky jsem pobyval nejakou dobu v USA a plne souhlasim s nazorem, ze kubatura je prachsprosta nicneresici kravina. Mam dvoulitrove male auto, a muj nastupni plat ve statni sprave po peti letech na VS je cca 6500 korun. Mam dat jeden mesicni plat za povine ruceni pristi rok, aniz bych za poslednich pet let zpusobil halirovou skodu? At plati ti kreteni v kozenejch bundach a s firemni octavii, ktery jsou schopny v neprehledny stromama lemovany zatacce ve sto deseti predjizdet!!!
0/0
28.9.2001 12:43

Mantack

Jednoduše: kartel
Tak jsme si zavedli konkurenci v pojišťovnictví.(tedy stát) Nejedná se spíš o kartelovou dohodu pane Voleníku?
0/0
28.9.2001 9:48

karber

Pojišťovny = zloději!
Více Kočárníků a jeho nynějších i bývalých kamarádů."Je třeba se přibližovat EU".
0/0
28.9.2001 7:02

Roman

Zlodejske pojistovny
Jsou to proste podelany pojistovny.
0/0
28.9.2001 0:18

Robert

špatný systém
Tak rok se blíží ke konci a našim pojišťovnám se nelíbí, že málo vydělávají. No tak proč nezdražit povinné ručení když je to tak snadné.......Tak již více než..(ani nepamatuji kolik) roků staré rozdělění do kubatur se nám zase o něco zvedne. Nějaký čas jsem žil v USA, neznamená to že se chci tím chlubit, říkat jak je to tam ideální , ale přeci jen pár věcí tam mají "trošku"dokonalejších. A proto si dovolím tady trošku popsat jak funguje u těch "nejchytřejších". Předně, a to se mi docela zamnouvá tam neexistuje rozdělování do jakýkoliv kubatur, jsou tam sice rozdělěné třídy, ale ty vyplývají z ceny automobilu. Ale hlavně a to si myslím že je podstatné a docela logické je, že při platbě za povinné ručení je klíčová OSOBA ŘIDIČE.....nikde na světě přeci nezpůsobují dopravní nehody automobily, ale jejich řidiči!!!! Takže pokud má dotyčný řidič do 25 let je automaticky brán jako měně zkušený a spadá do rizikovější skupiny, tudíž pojistka "leze"rovnou nahoru, další otázka pojištovacího agenta zní: kde bydlíš? pokud totiž dotyčný bydlí v oblasti kde je vysoký provoz, je logické že se riziko dopravní nehody zvyšuje.....ha a máme tu pár dalších procent navíc!!. Kolik jsi měl pokut za dopravní přestupky? (toto je hlaví kritérium)pokud se totiž ukáže že dotyčný řidič sbírá jednu pokutu za druhou (myslí se tím závažné dopr.přestupky, rychlost, nedání přednosti, jízda na červenou atd) pojistka naskakuje o desítky procent nahoru!!! A naopak pokud řidič nemá žádné přestupky ani nehody jeho řidičská "spolehlivost" je dobrá procenta jdou zase markantně dolů!!!!! K tomu přidejme vynikající informovanost mezi pojištovnami o klientech, a také mezi policií a pojišťovnami!!! Je běžnou praxí že pokud máte uzavřenou smlouvu s nějakou pojišťovnou a poté spácháte dopraví přestupek, tak do 14 dnů vám dojde od pojištovny vyrozumění, že zkrátka vaše spolehlivost dostala černý puntík, musíte si na pojistku připlatit a pokud odmítnete doplatit za váš přestupek můžete jít k jiné pojišťonvě( pokud ovšem najdete takovou která vás po tomto průšvihu pojistí). Myslím že určitě má svoji logiku brát daleko výrazněji osobu řidiče než jak je tomu v našich podmínkách.....ti co jezdí jako "prasata" ať platí třeba pětkrát víc než ti ostatní slušní řidiči!!!!
0/0
27.9.2001 23:28

Petr II

Povinné ručení
Chtěl bych touto cestou poděkovat ČKP za úpravu cen povinného ručení. Kvůli vysokému pojistnému se určitě bude více lidí aut zbavovat a pojišťovny nebudou muset tolik vyplácet. Jezdím hodně let a za tu dobu jsem měl všeho všudy tři nehody, z toho jednu vlastní. Pokud spočítám, kolik už pojišťovna ode mne inkasovala, pokryje to mnohonásobně víc, než kolik musela kvůli mému vozidlu vyplatit. Takže pojišťovny, jen tak dál...
0/0
27.9.2001 21:19

J.Chytra

Povinné ručení
System rozhodli naši poslanci, tak proč by pojišťovny nedřely své ovečky bez nože, když k tomu mají všechny podmínky od našich zákonodárců. Ti jim totiž v dojemné snaze "ochránit" své občany upravili monopol na tři roky. Proto také bývalý ministr financí za ODS Kočárník přešel do České pojišťovny. A protože je to prodělková služba jak nám všichni pojišťovatelé zdůrazňují tak proto se tolik rvou o zákazníky. ČKP také nikdy nezveřejnil skutečnou statistiku nákladů a výdajů podle jednotlivých pojistných tříd. A sazby pro pojistné třídy stanovil parlament a pochopitelně do nich započítal sociální příspěvky velkoobjemových tříd na "všelidová vozítka", pochopitelně na základě odborného posouzení tehdejšího monopolního pojišťováka. Takže sice se nyní všichni pláčeme ale na nesprávném hrobě. Podobnou službu občanům přece provedl parlament už v oblasti telekomunikací (také v tom měla těžký podíl ODS) a ODSČSSD to pak provedla ještě podruhé. Je to hnůj.
0/0
27.9.2001 19:22

Pecka

Kartelová dohoda
Tím, že ČKP (a jejíž členové jsou zástupci pojišťoven) stanovuje sazby pojistného, by se měl zabývat Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Pojišťovny mohou po dohodě svévolně zvyšovat své příjmy a ty pak přerozdělovat do výdajů aby se jim nepromítaly do zisku a tvářily tak se navenek jako ztrátové. Peníze pak mohou plynout do soukromých firem, které pro ČKP služby zajišťují, jako je např. firma CORIS Praha a.s. (IČO 41693001) v jejímž představenstvu sedí i výkonný ředitel ČKP Dr.Ing. Jakub Hradec.
0/0
27.9.2001 18:38

Jakub Hradec

Re: Kartelová dohoda
Problematikou se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zabýval a žádné porušení zákona nezjistil. Pokud jde o mé členství v představenstvu společnosti CORIS, na ně jsem dne 18.11.1999 rezignoval a onou rezignací je pro mne daná otázka beze zbytku vyřešena. Otázka výmazu meho členství v orgánech CORISu z obchodního rejstříku je věcí CORISu a příslušného soudu. Jakub Hradec výkonný ředitel Česká kancelář pojistitelů Štefánikova 32 150 00 Praha 5
0/0
1.10.2001 11:33

Petr

Skupiny ???
Najvíce se má zvýšit pojistné ve skupině 1850 - 2500 ccm, protože je zde nejvyšší výplata pojistného. Takže občané, kterým byla způsobena největší škoda, budou muset na sebe vybrat i větší pojistné. To úplně popírá princip povinného ručení. Proč se nezvýší pojistné ve skupině, která tuto škodu způsobuje? Protože je nejvíce škody napáchají škodovky a podobná levná vozítka do 1300 ccm. A prosazuje se komunistický názor, ať platí ten co má dost pěněz na drahé auto nehledě na to zda škodu působí on nebo ti druzí. Je to stejný princip jako rozlišování sazby pojistného podle obsahu moitoru. Přeci občan, který jezdí bezpečně a bez nehod se svým třílitrem za 2 miliony nemůže být trestán za to, že to do něj napálí trabant za deset tisíc a způsobí škodu za půl milionu. Celé toto pojištění je postavené na hlavu a slouží jenom jako legální tunel na vytahování pěnez z kapes daňových poplatníků.
0/0
27.9.2001 17:35

56xjf

Re: Skupiny ???
navíc nejsou rozlišeny vysokoobjemové vozy s nízkým výkonem - dieslový motor.
0/0
27.9.2001 17:40

Roman

Re: Skupiny ???
Ty skupino! Jak si přišel na to, že nejvíc škody napáchají škodovky a podobná levná vozítka? Asi bouráš hlavně do nich, viď!
0/0
27.9.2001 18:49

Petr

Re: Re: Skupiny ???
Ty Romane! To je holt statistika. Jestli víš co to je. Vyplývá to z jejich podílu na celkovém množství provozovaných vozidel. A to ještě jednu věc zapomínají pojišťovny zohledňovat. A to, že újma na zdraví, kterou také hradí pojišťovna, je ve velkých, drahých ale bezpečných autech minimální. Závěrem ještě jedna osobní poznámka: podle toho, jak se vyjadřuješ, jsi to zřejmě napálil ve škodovce do zdi.
0/0
27.9.2001 19:49

Posleda

:-(( Vysoká režie a špatný management
Samozřejmě, že je pro pojišťovny jednodušší jednotně zvýšit ceny, když jim to úřady povolí. Když dokáží dávat za bezeškodní průběh provozovatelům bonus )ostatně nijak závratný), proč také nedokáží "bouračům" napařit malus - adresné zdražení podle toho, kolikrát a jakou škodu řidič způsobil?Že jim příští rok uteče k jiné pojišťovně? jednak by měla být pojišťovna ráda, že se zbaví prodělečného klienta, jednak když dokážou pojišťovny nabízet přenosný bonus při přechodu z jiné pojišťovny, určitě by si dokázali přes kancelář pojistitelů zajistit i černou listinu, na základě které by se takovémuto zákazníkovi ani nevyplatilo někam přecházet. A režie ve výši 39%? proč by se ji snažili snižovat, když mohou zvýšit poplatky zákazníkům? Navíc se v této režii dost pravděpodobně skrývá část nesmyslných nákladů na reklamní kampaň na přelomu předloňského a loňského roku. To si tehdy nedokázali spočítat, že se jim nevyplatí? nakopat odpovědné manažery do zadku!
0/0
27.9.2001 17:04

Petr

Zloději
Dá se tedy jednoduše vypočítat, že pojišťovny na každých 25.000,- vyplacených v pojistné události inkasují ve vlastní režii 13.800,- Kč, což je nehorázných 55%. Pojišťovny by neměly zvedat pojistné, ale snižovat svoje výdaje. Měl by se jim přivřít kohoutek tak, že by mohly na výdaje použít např. pouze 15% z vybraného pojistného. Potom by nekončily ve ztrátě.
0/0
27.9.2001 16:54

Jarmila

Platíme za piráty
V životě jsem nikdy nečerpala z povinného ručení, ať už jsme měli jakékoliv auto. Pochopitelně, že celá leta poctivě platím. Píšu o době cca 20 let. Takřka denně jsem svědkem nezodpovědné jízdy řidičů, bezohlednosti, drzosti, vypočítavosti (hlavně u žen). Bydlíme v Praze, kde je situace stále horší. Často máme s mým přítelem pocit, že snad už přestala platit pravidla silničního provozu. Jsou to občas nervy dojet v pohodě k cíli. A nyní se dočítáme, že nám opět zdraží povinné ručení. Zase doplácí ti slušní na gaunery. Pro věčné rejpaly bych ještě doplnila, že se pochopitelně nepasujeme na bezchybné řidiče, kterým se nikdy nemůže nic stát. To se může každému sebelepšímu. Ale co je pro někoho výjimečný přestupek to je pro jiného denodenní rutina. Tím je samozřejmě pravděpodobnost nehody mnohem vyšší.
0/0
27.9.2001 16:43

Ladislav Jancik

Ztrata 1.6 mld ???
Dobry den, kdyz pojistovny vybraly 13.3 mld Kc a na nahradach skody vyplatily 9.6 mld Kc tak rozdil je 3.7 mld Kc. A udavana ztrata pojistoven je 1.6 mld Kc ??? Nechce se mi verit ze by naklady pojistoven dosahovaly 5.3 mld Kc tzn. skoro 40% !!!! vybraneho pojisteni. Ing. Ladislav Jancik Cerveny Kostelec
0/0
27.9.2001 16:39

Aiki

Re: Ztrata 1.6 mld ???
Jo tak toho jsem si taky hned všimnul, to musi byt ale vedeni pojistoven :-). Zda se mi, ze jsou nedotknutelni, spatne hospodarime, nevadi zaplati nam to nevinni lidi, vzdyt je to povinne :-(
0/0
27.9.2001 18:39

carodej

Re: Re: Ztrata 1.6 mld ???
MAS UPLNOU PRAVDU ALE MUSIS SE ZA NI POSTAVIT VE VOLEBNI URNE .
0/0
28.9.2001 6:31

Ivan Špirakus

Re: Ztrata 1.6 mld ???
Taky k tomu musíte připočítat ty 3,2 miliardy ztrát, které tu zůstaly po bývalém systému jako rezervy na vyplácení dlouhodobých škod na zdraví (renty). Česká pojišťovna si totiž dříve žádné rezervy vytvářet nemusela (a podle minulého zákona ani nemohla). Tyhle ztráty musely pojišťovny převzít a někde se na ně prostě ty peníze najít musí. Nbveo by se vám líbilo, aby to platili všichni daňoví poplatnicí ? I ti, kteří žádné auto nemají ?
0/0
28.9.2001 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.