Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud ochránil Swissair před věřiteli

Obchodní soud v Curychu schválil pro kolabující švýcarskou leteckou skupinu Swissair Group dočasnou ochranu před věřiteli na dobu do 5. prosince. Odvrátil tak hrozbu okamžitého bankrotu a dal aeroliniím prostor pro uskutečnění plánu restrukturalizace. Ochrana před věřiteli se vztahuje na Swissair Group, její vlajkovou společnost Swissair AG, divizi SAir Lines a leasingovou dceřinou firmu Flightlease.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lj

redakce
nechapu proc ste zrusili muj prispevek ale budiz...
0/0
3.10.2001 13:34

swissair chairman

Swissair
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.10.2001 3:51

lj

Swissair
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.10.2001 9:47

jeliman

Upresneni
V clanku se pise a predani vnitrostatnich letu Swissairu spolecnosti Crossair. Dovoluji si upozornit, ze Crossair jiz davno udrzuje mezinarodni spojeni a prevezme vetsinu stavajicich letovych spojeni Swissairu vcetne potrebneho materialu a casti personalu. Uznani za prispevek: SWISSAIRSKA krize (Pumpkin <ltemin@hotmail.com>,ktery je vysoce fundovany a nekolika slovy popsal duvody problemu Swissairu. Takove male "Svycarske cesty" a svycarskeho chytraceni na EU. Snad se z pripadu Swissair pouci cesti euroskeptici, davajici Svycarsko za priklad jak to nadherne funguje bez EU.
0/0
2.10.2001 0:02

opicak

Re: Upresneni
No, ono to zas tak uplne presne popsane neni, casove to neni uplne presne. Ale asi to vystihuje podstatu. Zase na druhou stranu na obranu Swissairu musim rict, ze poskytuje (poskytoval??) sluzby na velmi dobre urovni. Ohledne te EU mam spis pocit, ze ona zamerne klade prekazky let. spolecnostem z ne-EU statu.
0/0
2.10.2001 15:18

Novasek

Re: Upresneni
Jeliman ? opravdu delate vasemu jmenu vsechnu cest.Je skutecne zadouci aby se cesti euroskeptici poucili ale nikoliv v tom smyslu jaky si prejete.Swissair se polozil presne z opacnych duvodu nez jake uvadite,totiz nasledkem nekritickeho pro-EU postoje kde cilem nebylo v prve rade dosazeni zisku ale pritomnost na EU trhu ktera mela byt za kazdou cenu dosazena hlavne na prani nekterych vysokych funkcionaru liberalni strany kterym se podarilo dostat nektere stranicke kadry do spravni rady Swissairu a prosazovat politiku ktera se jim na politicke scene nepodarilo prosadit.Svycari vstup do EU zamitli protoze nejsou ochotni tvrde vydelany blahobyt obetovat bruselske byrokracii a pracovat na nedelaky ruznych zemi EU.Neni zrejme v cem spociva vami uvedene chytraceni na EU.EU ma se Svycarskem pasivni obchodni bilanci a profituje z obchodu se Svycarskem vice nez Svycari.Svycarsko je po USA nejvetsim obchodnim partnerem EU.Pokud rikate odmitnuti financovani vsemozne byrokraticke sebranky chytraceni tak doufam ze Svycari budou chytracit i nadale.Dojnou kravu mohou i nadale delat Nemci a Rakusane kdyz je to bavi.
0/0
2.10.2001 16:09

eva zitova

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Pani nebo slecno Horakova, nebudte zbytecne histericka a budte objektivni, prosim. Obavat se v danou dobu cesty do Egypta bylo prinejmensim prehnane a to co po vas chtela letecka spolecnost uhradit je zcela bezne. Navic se domnivam, ze celosvetovou situaci ktera nastala v souvislosti s atentatem v New Yorku by si nikdo nedovolil podcenit jen kvuli kseftum.
0/0
1.10.2001 14:30

Pumpkin

SWISSAIRSKA krize
Pisi ze Svycarska, kde ziji a zaroven 16 lez zde a v SRN pracuji v leteckem provozu (ne u Swissairu). Potize Swissairu zacaly vznikat polovinou 90. let, kdy byl v Evrope uskutecnovan spolecny trh. Protoze Svycarsko zaryte odolava clenstvi v EU, nemela Swissair tenkrat moznost vyhod prepravcu EU, kteri meli automaticka prepravni prava po cele EU (kterakoliv spolecnost EU smela letat kterekoliv spojeni uvnitr EU). Tuto vyhodu Swissair nemela, cimz byla oproti ostatnim evropskym spolecnostem silne znevyhodnena. Pote, co Svycarsko opet reklo NE clenstvi v EU, se Swissair rozhodl podilet se financne na nektere EU-spolecnosti, aby si tim ziskal stejna prepravni prava. V tu dobu byla na prodej pouze chronicky (ano, uz tenkrat) prodelecna belgicka Sabena. Swissair koupil 49 %. To uz se zacaly ale take tvorit svetove aliance spolecnosti (STAR, ONEWORLD, dnes take SKYTEAM atd.) Swissair diky sve dost vzpupne a nacionalisticke povaze (velmi typicke svycarske rysy) se ovsem odmitnul pripojit k nejake jine alianci jako cislo xy a trval radeji na vytvoreni sve vlastni aliance s Austrian, Sabenou, Singapore Airlines, Delta Airlines, pozdeji Turkish Airlines, TAP Portugal a mensimi francouzskymi spolecnostmi Air Littoral, Air Liberté a AOM (rovnez prodelecne). Jako posledni se pridal i polsky LOT (jediny bez prodelku). Byla vytvorena "World Excellence", pak se odloucil nepostradatelny asijsky partner Singapore Airlines, dale uz jen "Atlantic Excellence", pak se odloucil jeste nepostradatelnejsi americky partner DELTA, tedy dale uz jen Qualiflyer. Delta byla pozdeji nahrazena American Airlines, ale aliance Qualiflyer uz byla prakticky mrtva, coz uz se zacalo rysovat po ztrate asijskeho partnera. Swissair ale trval i nadale na vytvareni sve vlastni aliance vykupem prodelecnych spolecnosti, coz ho strhlo do velke krize, ktera vyvrcholila zacatkem tohoto roku, kdy odesel cely management a zacal se vypracovavat zachranny program. Teroristicke utoky 11.9. tomu nasadily korunu a celkove ztraty Swissairu se navrsily na 17 miliard CHF, kterym stoji jako vlastni kapital uz jen 0,5 miliardy CHF (tedy dluhy prevysuji vlastni kapital 34 x !). Dnes sice jedna credit Suisse a UBS o injekci 1 miliardy CHF, ale je to jen kapka na horky kamen. Zatim se stat snazi drzet mimo, ale myslim, ze az dojde k nejhorsimu, coz je jednoho dne proste zastaveni provozu, asi prece jenom pomuze, protoze Swissair je narodnim symbolem jako helvetsky kriz a na to nedaji Svycari dopustit.
0/0
1.10.2001 14:13

J. Hetflej

Re: SWISSAIRSKA krize
Vas prispevek s chronologii poslednich let odpovida jen castecne skutecnostem. Hlavne vase mineni o souvislosti nynejsich problemu s clenstvim v EU svedci o tom, ze vase znalosti o letecke doprave jsou omezene. Nebo si snad myslite, ze by Swissair napriklad na lince Leipzig - Wien, kde by jako clen EU mohl letat, vydelaval velke penize? Anebo na lince Frankfurt - London dostal "slot" kdyz je tato linka uz ted plne vytizena domacimi spolecnostmi? A kde by k tomu vsemu jeste vzal letadla? O "vymozenostech" EU se na tomto miste nechci zminovat ale skandaly v nedavne minulosti,kdy bylo mimo jine nutne rozpostit evropskou komisi z duvodu podvodu a pravidelne se opakujici podvody se subvencema mluvi za sve...
0/0
2.10.2001 10:47

martin

Re: Re: SWISSAIRSKA krize
souhlasim s panem hetlfejem, pokud vim, tak zatim v Evrope neexistuji vyznamejsi spojeni naletavane spolecnostmi z 3. zemi, s vyjimkou low-cost spolecnosti, napr Easy jet - a to jeste ne vsechny uspely (zkrachoval treba Debonnair, problemy ma Virgin Europe). na lukrativnich linkach se musi cekat na vypadek nektere spol, protoze sloty na velkych letistich jsou historicky saturovany. Velka setrvacnost je tez v mysleni klientu a cestovnich agentur. kazda tradicni spolecnost musi basovat sve aktivity na svem hubu, domovskem letisti, kde si predava tranzitni cestujici. swissair je v tomto opravdu silny, taky mu nic jineho nezbyva, je treba si uvedomit ze vnitrni trh svycarska je 6 mil.lidi, a pritom SR se rozsahem sve flotily a poctem spoju a destinaci blizil spise spolecnostem z velkych evropskych zemi, jako AF,BA ci LH, ktere mohou pocitat az s 10nasobnym vnitrnim trhem. Financni problemy SR neplynou z provozu SR sameho, ale ze spatnych investic do dalsich Let spol, tj Sabeny ( dalsi relativne velke spolecnosti uvazime li vnitrni trh Belgie) a do francouzskeho AOM/Air Liberte (riskantni kousek, pokusit se konkurovat ve Francii AF ).V tomto ohledu zjevne precenil sve sily, kdyz se pokusil vytvorit alianci obdobnou Star ci One world, zkoncentrovane v Evrope kol velkych spolecnosti (LH, resp. BA), ktere se mohou spolehnout na silny vnitrni trh (ps: SkyTeam s AF vznikl az po Qualiflyeru) Suma sumarum: v tom jestli je ci neni Svycarsko v EU, to asi opravdu neni. nota bene krizemi prochazeji vsechny LS, staci si vzpomenout, kolik penez bylo sveho casu napumpovano do AF (pri vsi ucte k jeho dnesnim vysledkum, ktere zase stavi na hlavu predstavy, ze prosperovat muze jen privatizovana spolecnost). preji SR a hlavne jeho zamestnancum stastny konec krize.
0/0
2.10.2001 18:19

Novasek

Re: SWISSAIRSKA krize
vase tvrzeni,ze Swissair problemy vznikly na zaklade svycarskeho odmitnuti clenstvi v EU jsou stejne slaboduche jako argumenty Bernskych politiku,kteri se krecovite snazili prosadit nedavno podepsane bilateralni dohody a oduvodnovali nesmyslne ustupky v oblasti silnicniho transportu prave temi uzasnymi vyhodami,ktere Swissair ziska moznosti letat kterekoliv spojeni uvnitr EU.Tato 'taktika' se prave stala osudnou kratkozrakemu Swissair managementu a jejich gigantomanii,ktera je v poslednich letech v mode.Pritom jiz po desetileti kazda uklizecka ktera pracuje nekde na letisti vi,ze letecky prumysl trpi beznadejnymi nadkapacitami a jen nekolik malo vybranych spojeni je rentabilni.To znamena,ze vetsina linek neni vytizena a ty zbyvajici ktere rentabilni jsou se prichodem dalsi arline automaticky stavaji nerentabilni take.Tato strategie byla od sameho prvopocatku jasne ztratova a je pouze dukazem neschopnosti mamgementu logicky uvazovat.Belgicka Sabena je toho ostatne nejlepsim dukazem.Prestoze poziva ony 'uzasne' vyhody o kterych se zminujete,podarilo se ji za celych 75 let sve existence pouze v jednom roce uzavrit bilanci bez ztraty !!!
0/0
2.10.2001 11:28

Andy

Nechapu
Vubec nechapu jak takovy obrovsky spolecnosti, tim myslim i United a American muze rozhodit par dni nelitani? Prece musi pocit s tim ze se neco muze stat, treba spadne letadlo nebo tak neco, a pokud s tim nepocitaji tak maji hodne spatny rizeni a nebo na tom byly spatne uz predtim a tohle slouzi jako dobra vymluva na zebrani penez od statu. Na jednu stranu rozhazujou na vsechny strany a na druhou rikaji ze krachujou... fraska...
0/0
1.10.2001 14:00

Vasek

Re: Nechapu
Mas pravdu...vubec nechapes !!
0/0
1.10.2001 19:07

Lucie

Re: Re: Nechapu
Vasek ma pravdu, opravdu nechapes!
0/0
2.10.2001 8:18

Jan Novák

Swissair a Sabena
Swissair a jim vlastnena Sabena jsou vubec bombasticke spolecnosti a vubec se nedivim, ze krachujou, kdyz k letadlu prijde vic lidi nez se tam vejde (NELZU) tak se docela bavite. Navic kdyz jde o let do New Yorku, mate zpatecni letenku za 16.000Kc, Sabena Vam navali zpatky 12.000 KC, za utrapy, dale + hotel atp a letite Bussiness class zdarma, tak to je husty. Let z NEW Yorku byl zamluven na 8.9.2001 jenze den pred tim Sabena stavkovala, tak jsem dostal letenku jinym letadlem do Zurrichu (Swissair) a potom do Brusellu a potom do Prahy ac jsem do Bruselu vubec nechtel ale byla to destinace puvodni letenky Sabenou, ac jsem jim vysvetloval, ze vlastne Brusel me vubec nezajima - hold uredni postup je uredni postup. Jenze potom Sabena prestala stavkovat a ja lůetel Sabenou, jenze opet na letisti byli problemy a opet jeden clovek letel zdarma Bussiness class. Nastesti me dopravili dobre. Proc to ale pisu - je videt jak letecke spolecnosti zbuhdarma vyhazuji obrovske financni sumy, na me prodelali nejmne 20.000 Kc a to jsem vlastne mel jeste k tomu zpet 2 letenky!!! Je potom smutne, bohuzel logicke, ze tyto penize musi vybrat od jinych zakazniku, ale jak je videt tak se jim to nedari. Mozna ze kdyby zmenili urcite sve postoje jake jsou popisovany v jinem prispevku, tak by se Swissair nedosckal velkeho poklesu zakazniku a nemusel by prijit na buben. Smutne je to, ze Sabena, ktere chce pomoci belgicka vlada, ale Swissair z jistych duvodu ne, tak kvuli nemu stoji na prahu smrti a zaniku. Ososbne si nemuzu stezovat ale kdyz ctu jine prispevky je mi to celkem lito!
0/0
1.10.2001 13:49

pinus

Re: Swissair a Sabena
Je videt, ze neletate casto letadlem, jinak byste vedel, ze mista v letadlech se preprodavaji pomerne bezne (vzdy se pocita s tim, ze nekdo odrekne nebo prebookuje na jiny termin). Leteckym spolecnostem se tento risk vyplati, i kdyz vam nekdy musi nabidnout misto economy business nebo vas poslat jindy nebo jinudy a nabidnout vam odskodne. Vy jste jeden, na kom prodelali. Na deseti jinych to ale v pohode vydelali zpatky... :-))
0/0
1.10.2001 15:53

Jan Novak

Re: Re: Swissair a Sabena
No uprimne receno, nerek bych, ze vydelavaji......
0/0
6.11.2001 16:30

Lenka Horáková

Swissair a naše cesta do Egypta
Ironie života Náš příběh začal asi před necelým rokem. Rozhodli jsme se s partnerem a pár přáteli, že pojedeme letos na podzim do Egypta. Egypt byl můj velký sen, a protože Egypt neznamená jen Káhira a Údolí králů, dostali jsme nápad, že cestu uskutečníme po vlastní ose. Jediné co si koupíme budou letenky. Nabízeli se dvě letecké společnosti, belgická SABENA a švýcarský SWISSAIR. Rozhodnutí bylo jasné, na Švýcary je spolehnutí, je to jistota, zakoupili jsme tedy letenky přes společnost FRACTAL u SWISSAIRu a těšili se na to jak budeme cestovat po zemi faraonů. Jak jsme se zaradovali, když před necelým měsícem proběhla médii zpráva o tom, že SABENA krachuje a my máme letenky od SWISSAIRu. Dokonce nám to připadalo jako dobré znamení pro naši cestu. Termín odletu byl stanoven na 30. září. Necelý měsíc před odletem jsme naši rezervaci potvrdili tím, že jsme letenky zakoupili, jinak by nám museli zrušit rezervaci, z důvodu stovky dalších zájemců o náš let. Neměli jsme s tím nejmenší problém, bylo 7. září a žádný důvod, který by mohl ohrozit naši cestu nebyl nasnadě. Vše se změnilo během několika dní, teroristický útok na významné budovy Spojených států a výhlášení války proti terorismu, víceméně proti islámským extrémistickým skupinám, poněkud otřásl naší nebojácností. Dny ubíhaly a my jsme sledovali zprávy z celého světa, konzultovali náš záměr s přáteli, ale i s odborníky a došli jsme k závěru, že cesta do Egypta za dané situace je víceméně risk, kde by jsme daváli všanc naše životy. Týden po útoku jsme zavolali do Fractalu a žádali jsme o změnu data odletu nebo destinace, nakonec jsme navrhli, že za sebe najdeme lidi, kteří by letěli. Odpověď zněla jasně a nekompromisně, nic se neděje, nic nehrozí a strach nepřipouštíme, jakákoliv administrativní změna čítá poplatek 4000 Kč, v případě, že let zrušíte storno je 50 %. Ve SWISSAIRU jsme pochodili úplně stejně. Neletěli jsme se SWISSAIREM poprvé, ale ani loajalita ani zvláštní stav neobměkčil pomyslné srdce krachující firmy. S cestou do Egypta jsme se prozatím rozloučili, 6000 Kč jsme oželeli, ale nemohu se zbavit dojmu, že to byl za těchto okolností, kdy nikdo neví jestli zítra nezačne válka od letecké společnosti hyenismus. Lenka Horáková Praha
0/0
1.10.2001 12:51

Ja

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Jaky hyenismus, je to normalni soukroma firma, zadna nadace samaritanu. Letenky jste odrekli vy, spolecnost byla pripravena splnit svuj zavazek a prepravit vas tam. Cili od smlouvy jste jednostrane odstoupili a nemate se cemu divit, ze zaplatite storno poplatek.
0/0
1.10.2001 12:59

Lenka Horáková

Re: Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Jsou dvě možnosti, buď jste nečetl můj příspěvek celý anebo jste to prostě jen nepochopil. My jsem nabízeli přesunutí letu na jiný datum, třeba o měsíc později nebo změnu místa za stejnou cenu, myslím si, že tento administrativní úkon by je přišel tak maximálně na 1000 Kč, ale i to mi přijde jako přehnaně vysoká částka. Pracuji v nadnárodní společnosti na oddělení marketingu a komunikace a moje zkušenosti jsou takové, že v případě extrémních situací i gigantická společnost je schopná zralého úsudku a dokáže vyjít vstříc.
0/0
1.10.2001 13:14

Majk

Re: Re: Re: Swissair a naše cesta do Egypta
A co kdyz je ta zmena stoji prave ty 4 000.-, ktere za ni pozaduji. Chapu Vase obavy, ale na druhou stranu co se sedadlem, ktere zustane na posledni chvili neobsazene, treba do ted byl Swissair "moc hodny" a chtel jenom tu "tisicovku" a ted proto prisel na buben a tak musi chtit vic. Ale jinak s Vami souhlasim, ze letecke spolecnosti jsou "nenazrane" a nevi "roupama" co by chteli.
0/0
1.10.2001 13:24

lj

Re: Re: Re: Swissair a naše cesta do Egypta
vazena pani horakova, je mi lito ale musite chapat i druhou stranu...ano, docela chapu vase obavy z cesty do egypta, i kdyz ja osobne bych tam asi letel. kazdopadne uvedomte si ze takoveto situace, snad az ne tak vyhrocene, vznikaji tkarka kazdy den. pozary v indonesii, puce, nestabilni politicka situace atd...myslite ze pri takovychto "standartnich" udalostech ma aerolinika povinnost menit rezervace zdarma? mimochodem, tyto rezervace jdou menit zcela zdarma, ale to bsyte musela mit o trochu drazsi letenku - typ economy tyto vyhody neposkytuje. je mi to lito, ale takovy je zivot...
0/0
1.10.2001 13:58

Daf

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
je uzasny, co muze lidi odradit od cesty do zahranici. Predstava, ze muslimove unesou letadlo kde je vysoka pravdepodobnost ze v nem bude hodne jinych muslimu (vracejicich se domu) je minimalni. Asi bych nedoporucil momentalne Pakistan, ale cesta do Egypta je relativne bezpecna. Je potreba si uvedomit, ze pokud dodrzujete urcite zasady, muzete se pohybovat po uzemi s napjatou situaci, velice bezpecne. Egypt je zeme, kde pomer nasilnosti k poctu cizincu neni o moc vetsi nez kdekoliv ve svete a nic na tom nezmeni ani ojedinely utok, jez se odehral pred par lety.
0/0
1.10.2001 14:10

lj

Re: Re: Swissair a naše cesta do Egypta
presne - navic kdyz jsem tam byl byl jsem hodne prekvapen poctem policistu na ulicich s nabityma samopalama. Egyptani si moc dobre uvedomujou duezitost turistickeho ruchu..Ba co vic - take jsem cestoval normalnimi autobusy po egypte a na kazde silnici jsou tkz. checkpointy - autpobus zastavi vejdou policajti - v uniforme i bez a vsechny araby kontroluji a nejednou i vytahujou ven...tam si na teroristy davaj velkyho bacha..
0/0
1.10.2001 14:14

alfajed

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
myslím si, že chyba je v této situaci na Vaší straně. Odříkávat cestu do Egypta je podle mne až příliš opatrné, s Vaším přístupem byste nemohli cestovat nikam..........
0/0
1.10.2001 15:22

Michala Martinova

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Vazena slecno Horakova, po precteni Vaseho clanku jsem si uvedomila, ze stale existuji prostodussi lide. Vzhledem k tomu, ze mam nemale zkusenosti z leteckeho provozu, musim reagovat na Vas clanek. Pokud si neco koupim, musim pocitat s tim, ze s koupenou veci prebiram od prodejce i urcity zavazek. Nejinak je tomu i v oblasti leteckych sluzeb. Pokud jste si koupila letenku, musela jste byt srozumena s veskerymi povinnostmi a pravy, ktere z teto koupe vyplyvaji. Vetsina techto informaci je uvedena na obalu letenky. Existuje spousta cen letenek, od tech nejdrazsich az po ty nejlevnejsi s ruznymi druhy slev a omezenimi. V pripade, ze si koupite levnejsi letenku, musite pocitat s tim, ze jsou tam i vetsi omezeni. Na kazde letence je primo dokonce i napsano, kolik musite zaplatit za zmenu rezervace atd. Samozrejme u drazsich letenek se tyto poplatky nevybiraji. Co se tyce storno poplatku, pokud si zamluvite napr. hotel, auto, popr. jine standartni sluzby, jsou storno poplatky samozrejmosti. Proc by v tomto pripade mela platit vyjimka u letecke spolecnosti??? To jen tak pro vysvetleni... S uctou Michala Martinova
0/0
6.10.2001 11:38

jan

Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Vazena paní Horakova, chapu Vase rozliceni, na druhou stranu si musíte uvedomit, ze kazda letecka spolecnost ma obrovskou rezii a musi ji pokryt trzbami.Kdyz si naposledni chvili rozmyslite, ze nikam nepoletite, nedivte se ze Vam nauctuje storno poplatek, ci chce za prebukovani urcitou castku. Kdyby to udelal kazdy, odletelo by jejich letadlo prazdne a let by byl ztratovy.Tady at chcete nebo ne, se letecka spolecnost musi chovat trzne. Se Swissairem jsem az donedavna letal pravidelne a vzdy se mi dostal vynikajici servis.Pokud nechcete platit poplatky za prebukovani,nekupujte si levne turisticke letenky a poridte si letenku do business tridy.
0/0
7.10.2001 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.