Diskuze

Soud ochránil Swissair před věřiteli

Obchodní soud v Curychu schválil pro kolabující švýcarskou leteckou skupinu Swissair Group dočasnou ochranu před věřiteli na dobu do 5. prosince. Odvrátil tak hrozbu okamžitého bankrotu a dal aeroliniím prostor pro uskutečnění plánu restrukturalizace. Ochrana před věřiteli se vztahuje na Swissair Group, její vlajkovou společnost Swissair AG, divizi SAir Lines a leasingovou dceřinou firmu Flightlease.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lj

3. 10. 2001 13:34
redakce
nechapu proc ste zrusili muj prispevek ale budiz...
0 0
možnosti

swissair chairman

3. 10. 2001 3:51
Swissair
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

lj

3. 10. 2001 9:47
Swissair
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

jeliman

2. 10. 2001 0:02
Upresneni
V clanku se pise a predani vnitrostatnich letu Swissairu spolecnosti Crossair. Dovoluji si upozornit, ze Crossair jiz davno udrzuje mezinarodni spojeni a prevezme vetsinu stavajicich letovych spojeni Swissairu vcetne potrebneho materialu a casti personalu. Uznani za prispevek: SWISSAIRSKA krize (Pumpkin <ltemin@hotmail.com>,ktery je vysoce fundovany a nekolika slovy popsal duvody problemu Swissairu. Takove male "Svycarske cesty" a svycarskeho chytraceni na EU. Snad se z pripadu Swissair pouci cesti euroskeptici, davajici Svycarsko za priklad jak to nadherne funguje bez EU.
0 0
možnosti

opicak

2. 10. 2001 15:18
Re: Upresneni
No, ono to zas tak uplne presne popsane neni, casove to neni uplne presne. Ale asi to vystihuje podstatu. Zase na druhou stranu na obranu Swissairu musim rict, ze poskytuje (poskytoval??) sluzby na velmi dobre urovni. Ohledne te EU mam spis pocit, ze ona zamerne klade prekazky let. spolecnostem z ne-EU statu.
0 0
možnosti

eva zitova

1. 10. 2001 14:30
Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Pani nebo slecno Horakova, nebudte zbytecne histericka a budte objektivni, prosim. Obavat se v danou dobu cesty do Egypta bylo prinejmensim prehnane a to co po vas chtela letecka spolecnost uhradit je zcela bezne. Navic se domnivam, ze celosvetovou situaci ktera nastala v souvislosti s atentatem v New Yorku by si nikdo nedovolil podcenit jen kvuli kseftum.
0 0
možnosti

Pumpkin

1. 10. 2001 14:13
SWISSAIRSKA krize
Pisi ze Svycarska, kde ziji a zaroven 16 lez zde a v SRN pracuji v leteckem provozu (ne u Swissairu). Potize Swissairu zacaly vznikat polovinou 90. let, kdy byl v Evrope uskutecnovan spolecny trh. Protoze Svycarsko zaryte odolava clenstvi v EU, nemela Swissair tenkrat moznost vyhod prepravcu EU, kteri meli automaticka prepravni prava po cele EU (kterakoliv spolecnost EU smela letat kterekoliv spojeni uvnitr EU). Tuto vyhodu Swissair nemela, cimz byla oproti ostatnim evropskym spolecnostem silne znevyhodnena. Pote, co Svycarsko opet reklo NE clenstvi v EU, se Swissair rozhodl podilet se financne na nektere EU-spolecnosti, aby si tim ziskal stejna prepravni prava. V tu dobu byla na prodej pouze chronicky (ano, uz tenkrat) prodelecna belgicka Sabena. Swissair koupil 49 %. To uz se zacaly ale take tvorit svetove aliance spolecnosti (STAR, ONEWORLD, dnes take SKYTEAM atd.) Swissair diky sve dost vzpupne a nacionalisticke povaze (velmi typicke svycarske rysy) se ovsem odmitnul pripojit k nejake jine alianci jako cislo xy a trval radeji na vytvoreni sve vlastni aliance s Austrian, Sabenou, Singapore Airlines, Delta Airlines, pozdeji Turkish Airlines, TAP Portugal a mensimi francouzskymi spolecnostmi Air Littoral, Air Liberté a AOM (rovnez prodelecne). Jako posledni se pridal i polsky LOT (jediny bez prodelku). Byla vytvorena "World Excellence", pak se odloucil nepostradatelny asijsky partner Singapore Airlines, dale uz jen "Atlantic Excellence", pak se odloucil jeste nepostradatelnejsi americky partner DELTA, tedy dale uz jen Qualiflyer. Delta byla pozdeji nahrazena American Airlines, ale aliance Qualiflyer uz byla prakticky mrtva, coz uz se zacalo rysovat po ztrate asijskeho partnera. Swissair ale trval i nadale na vytvareni sve vlastni aliance vykupem prodelecnych spolecnosti, coz ho strhlo do velke krize, ktera vyvrcholila zacatkem tohoto roku, kdy odesel cely management a zacal se vypracovavat zachranny program. Teroristicke utoky 11.9. tomu nasadily korunu a celkove ztraty Swissairu se navrsily na 17 miliard CHF, kterym stoji jako vlastni kapital uz jen 0,5 miliardy CHF (tedy dluhy prevysuji vlastni kapital 34 x !). Dnes sice jedna credit Suisse a UBS o injekci 1 miliardy CHF, ale je to jen kapka na horky kamen. Zatim se stat snazi drzet mimo, ale myslim, ze az dojde k nejhorsimu, coz je jednoho dne proste zastaveni provozu, asi prece jenom pomuze, protoze Swissair je narodnim symbolem jako helvetsky kriz a na to nedaji Svycari dopustit.
0 0
možnosti

J. Hetflej

2. 10. 2001 10:47
Re: SWISSAIRSKA krize
Vas prispevek s chronologii poslednich let odpovida jen castecne skutecnostem. Hlavne vase mineni o souvislosti nynejsich problemu s clenstvim v EU svedci o tom, ze vase znalosti o letecke doprave jsou omezene. Nebo si snad myslite, ze by Swissair napriklad na lince Leipzig - Wien, kde by jako clen EU mohl letat, vydelaval velke penize? Anebo na lince Frankfurt - London dostal "slot" kdyz je tato linka uz ted plne vytizena domacimi spolecnostmi? A kde by k tomu vsemu jeste vzal letadla? O "vymozenostech" EU se na tomto miste nechci zminovat ale skandaly v nedavne minulosti,kdy bylo mimo jine nutne rozpostit evropskou komisi z duvodu podvodu a pravidelne se opakujici podvody se subvencema mluvi za sve...
0 0
možnosti

Andy

1. 10. 2001 14:00
Nechapu
Vubec nechapu jak takovy obrovsky spolecnosti, tim myslim i United a American muze rozhodit par dni nelitani? Prece musi pocit s tim ze se neco muze stat, treba spadne letadlo nebo tak neco, a pokud s tim nepocitaji tak maji hodne spatny rizeni a nebo na tom byly spatne uz predtim a tohle slouzi jako dobra vymluva na zebrani penez od statu. Na jednu stranu rozhazujou na vsechny strany a na druhou rikaji ze krachujou... fraska...
0 0
možnosti

Vasek

1. 10. 2001 19:07
Re: Nechapu
Mas pravdu...vubec nechapes !!
0 0
možnosti

Jan Novák

1. 10. 2001 13:49
Swissair a Sabena
Swissair a jim vlastnena Sabena jsou vubec bombasticke spolecnosti a vubec se nedivim, ze krachujou, kdyz k letadlu prijde vic lidi nez se tam vejde (NELZU) tak se docela bavite. Navic kdyz jde o let do New Yorku, mate zpatecni letenku za 16.000Kc, Sabena Vam navali zpatky 12.000 KC, za utrapy, dale + hotel atp a letite Bussiness class zdarma, tak to je husty. Let z NEW Yorku byl zamluven na 8.9.2001 jenze den pred tim Sabena stavkovala, tak jsem dostal letenku jinym letadlem do Zurrichu (Swissair) a potom do Brusellu a potom do Prahy ac jsem do Bruselu vubec nechtel ale byla to destinace puvodni letenky Sabenou, ac jsem jim vysvetloval, ze vlastne Brusel me vubec nezajima - hold uredni postup je uredni postup. Jenze potom Sabena prestala stavkovat a ja lůetel Sabenou, jenze opet na letisti byli problemy a opet jeden clovek letel zdarma Bussiness class. Nastesti me dopravili dobre. Proc to ale pisu - je videt jak letecke spolecnosti zbuhdarma vyhazuji obrovske financni sumy, na me prodelali nejmne 20.000 Kc a to jsem vlastne mel jeste k tomu zpet 2 letenky!!! Je potom smutne, bohuzel logicke, ze tyto penize musi vybrat od jinych zakazniku, ale jak je videt tak se jim to nedari. Mozna ze kdyby zmenili urcite sve postoje jake jsou popisovany v jinem prispevku, tak by se Swissair nedosckal velkeho poklesu zakazniku a nemusel by prijit na buben. Smutne je to, ze Sabena, ktere chce pomoci belgicka vlada, ale Swissair z jistych duvodu ne, tak kvuli nemu stoji na prahu smrti a zaniku. Ososbne si nemuzu stezovat ale kdyz ctu jine prispevky je mi to celkem lito!
0 0
možnosti

pinus

1. 10. 2001 15:53
Re: Swissair a Sabena
Je videt, ze neletate casto letadlem, jinak byste vedel, ze mista v letadlech se preprodavaji pomerne bezne (vzdy se pocita s tim, ze nekdo odrekne nebo prebookuje na jiny termin). Leteckym spolecnostem se tento risk vyplati, i kdyz vam nekdy musi nabidnout misto economy business nebo vas poslat jindy nebo jinudy a nabidnout vam odskodne. Vy jste jeden, na kom prodelali. Na deseti jinych to ale v pohode vydelali zpatky... :-))
0 0
možnosti

Lenka Horáková

1. 10. 2001 12:51
Swissair a naše cesta do Egypta
Ironie života Náš příběh začal asi před necelým rokem. Rozhodli jsme se s partnerem a pár přáteli, že pojedeme letos na podzim do Egypta. Egypt byl můj velký sen, a protože Egypt neznamená jen Káhira a Údolí králů, dostali jsme nápad, že cestu uskutečníme po vlastní ose. Jediné co si koupíme budou letenky. Nabízeli se dvě letecké společnosti, belgická SABENA a švýcarský SWISSAIR. Rozhodnutí bylo jasné, na Švýcary je spolehnutí, je to jistota, zakoupili jsme tedy letenky přes společnost FRACTAL u SWISSAIRu a těšili se na to jak budeme cestovat po zemi faraonů. Jak jsme se zaradovali, když před necelým měsícem proběhla médii zpráva o tom, že SABENA krachuje a my máme letenky od SWISSAIRu. Dokonce nám to připadalo jako dobré znamení pro naši cestu. Termín odletu byl stanoven na 30. září. Necelý měsíc před odletem jsme naši rezervaci potvrdili tím, že jsme letenky zakoupili, jinak by nám museli zrušit rezervaci, z důvodu stovky dalších zájemců o náš let. Neměli jsme s tím nejmenší problém, bylo 7. září a žádný důvod, který by mohl ohrozit naši cestu nebyl nasnadě. Vše se změnilo během několika dní, teroristický útok na významné budovy Spojených států a výhlášení války proti terorismu, víceméně proti islámským extrémistickým skupinám, poněkud otřásl naší nebojácností. Dny ubíhaly a my jsme sledovali zprávy z celého světa, konzultovali náš záměr s přáteli, ale i s odborníky a došli jsme k závěru, že cesta do Egypta za dané situace je víceméně risk, kde by jsme daváli všanc naše životy. Týden po útoku jsme zavolali do Fractalu a žádali jsme o změnu data odletu nebo destinace, nakonec jsme navrhli, že za sebe najdeme lidi, kteří by letěli. Odpověď zněla jasně a nekompromisně, nic se neděje, nic nehrozí a strach nepřipouštíme, jakákoliv administrativní změna čítá poplatek 4000 Kč, v případě, že let zrušíte storno je 50 %. Ve SWISSAIRU jsme pochodili úplně stejně. Neletěli jsme se SWISSAIREM poprvé, ale ani loajalita ani zvláštní stav neobměkčil pomyslné srdce krachující firmy. S cestou do Egypta jsme se prozatím rozloučili, 6000 Kč jsme oželeli, ale nemohu se zbavit dojmu, že to byl za těchto okolností, kdy nikdo neví jestli zítra nezačne válka od letecké společnosti hyenismus. Lenka Horáková Praha
0 0
možnosti

Ja

1. 10. 2001 12:59
Re: Swissair a naše cesta do Egypta
Jaky hyenismus, je to normalni soukroma firma, zadna nadace samaritanu. Letenky jste odrekli vy, spolecnost byla pripravena splnit svuj zavazek a prepravit vas tam. Cili od smlouvy jste jednostrane odstoupili a nemate se cemu divit, ze zaplatite storno poplatek.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný

29. března 2024

Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...

Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu

29. března 2024  14:34

K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!