Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnostní taxa zdraží lety s ČSA

Lety s Českými aeroliniemi budou od středy dražší. Společnost začne vybírat bezpečnostní taxu 2,40 dolaru (asi 88 korun) ke každé letence. Činí tak v reakci na pojišťovny, které po útocích na USA hromadně aerolinkám vypověděly krytí válečných rizik. Spolu s ČSA zavádí různé příplatky dalších 55 leteckých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Piloti
Nejsem odbornikem na leteckou dopravu, ale nelibi se nazory napadajici CSA, neji management, pocet zamestanancu atd. Ja jsem minuly tyden cetl, ze CSA jsou druhou nejrentabilnejsi leteckou spolecnosti v Evrope a pry dokonce 16 na svete. Ja s CSA letam a vzdy jsem byl velmi spokojen.
0/0
9.10.2001 15:18

Pepa

Zdražení
Proč se zvyšuje cena letenky, když jim museli zbýt peníze, které dříve platili za dnes již vypovězené pojistky
0/0
9.10.2001 7:52

Skolak

Zdražení?
Mě by zajímalo, zda zdražení o 88Kc, což v ceně letenky je skoro nic, není zastírací manévr pro zdražení o 10-20% na pokrytí platů pilotů atd...
0/0
8.10.2001 18:31

jirka

New York - ukázka jak je to nebezpečné!
Osobně bych řekl, že být pilotem není právě běžné povolání a navíc každý znás asi nezapomene na 11.září. Je to velké riziko a bude stále větší, takže se pilotům vůbec nedivím že chtějí platy odpovídající platům směrem na západ. Zcela určitě mají také pravdu v tom, že TOP Management ČSA musí hledat řešení v podobě snižování stavů, omezení některých destinací a zejména z kvalitnění komunikace se zákazníky. Řada pilotů asi o práci přijde ( to je v pořádku), ale ti co zůstanou nechť jsou zaplaceni po právu, které odpovídá profesi a zejména riziku.
0/0
7.10.2001 12:01

Pouhy tazalek

Kde ti piloti zijou?
Jestlize zijou na Zapade, tak at maji ty pozadovane "zapadni platy." Ovsem kdyz zijou s nami, v nekolikanasobne nizsi nakladove zone nez je ta zapadni, tak se musi platove prizpusobit a ne vydirat vlastni spoluobcany. Je to snad jednoducha logika. Proc jim to management neumi vysvetlit? Ze by za tim smrdela zase nejaka levarna lidske nadrazenosti ze soucasne ceske politiky?
0/0
5.10.2001 19:30

Tázálek tázálka

Re: Kde ti piloti zijou?
Zajímalo by mě, jakým logickým veletočem pan Tázálek došel k tomu,že piloti ČSA svými platy vydírají své spoluobčany. To si snad myslí, že jsou placeni ze státního rozpočtu,tedy daní všech poplatníků? Tak tomu samozřejmě vůbec není.
0/0
5.10.2001 23:58

marvin

Re: Re: Kde ti piloti zijou?
pan Tazalek nemysli, tim se myslim vse vysvetluje.
0/0
7.10.2001 14:24

Karel Matejka

Re: Kde ti piloti zijou?
NO tak nejak pana Tazalka nechapu. Letam priblizne 1x tydne a myslim ze za ty nervy si letovy personal svoje penize skutecne zaslouzi. Mysli si snad pan Tazalek, ze pilot a stewardka prileti do Athen a jdou na plaz, kde si uzivaji nekolik dni nez se rozhodnou vratit? Po rannim letu do Athen je ceka jeste Varsava a pro zpestreni mozna jeste Moskva. Nase "socialni spolecnost", ktera ze svych uspesnych clenu zdima haldy penez lidi podobne panu Tazalkovi vychovava. Napadlo Vas pane Tazalku kolik tito piloti zaplati mesicne na danich bez moznosti "inteligentniho odpisu"?
0/0
8.10.2001 21:25

Pepa

Re: Re: Kde ti piloti zijou?
To je sice vse pravda, ale myslim si, ze chirurgove nemaji o moc mene rizik a to co nam predvadeji piloti udelat nemohou! A platove jsou chirurgove take nekde jinde. Nemluve o platech pilotu Fischer Air, se kterymi by se to snad melo i porovnavat a ktere jsou na stejnych letadlech o 30.000,- Kc nizsi. A vyhody u obou zamestnavatelu mi prijdou srovnatelne.
0/0
9.10.2001 8:02

Jirka M.

ČSA hospodaření firmy
Problémem ČSA nejsou "vysoké" platy pilotů (ty stále zůstávají mnohonásobně nižší než u konkurence)ale zoufalá struktura a hospodaření firmy. Výkony vztažené na počet zaměstnanců jsou pouze třetinové ve srovnání s průměrem u vyspělých společností, v přebujelé administrativě je udržováno velké množství zbytečných pracovních míst a přestože průměrné platy u firmy jsou zlomkem platů u konkurenčních společností (což samo o sobě znamená úspory řádu miliardy)vyprodukovala firma v r.2000 zisk "ubohých" 400 mil.Kč. Kde se peníze v ČSA ztrácejí, jak je možné, že jinde "to jde" a u ČSA ne? Toť otázka pro management (rovněž přebujelý) a majitele firmy.
0/0
5.10.2001 14:53

PetrXA

Kolik jich je?
Nevíte někdo kolik pilotů je v ČSA?
0/0
5.10.2001 14:10

petr

Re: Kolik jich je?
cca 350 (+-2)
0/0
5.10.2001 23:50

RobertR

Letenky
Letenky CSA jsou už teď docela drahé, právě jsem dělal poptávku do několika destinací. Levnější je v mnoha případech už i Lufthansa. Pokud chtějí piloti světové platy, tak proč se měří jenom s těmi nejbohatšími? Jako by Afrika a Asie nepatřily do světa...
0/0
5.10.2001 14:05

Karel

Piloti
Nechapu, proc piloti nechteji jeste pridat, kdyz se ted jejich povolani ukazalo jako velmi rizikove. CSA holt bude muset ubrat na platech managementu, ten to jiste pochopi.
0/0
5.10.2001 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.