Diskuze

Bezpečnostní taxa zdraží lety s ČSA

Lety s Českými aeroliniemi budou od středy dražší. Společnost začne vybírat bezpečnostní taxu 2,40 dolaru (asi 88 korun) ke každé letence. Činí tak v reakci na pojišťovny, které po útocích na USA hromadně aerolinkám vypověděly krytí válečných rizik. Spolu s ČSA zavádí různé příplatky dalších 55 leteckých dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tom

9. 10. 2001 15:18
Piloti
Nejsem odbornikem na leteckou dopravu, ale nelibi se nazory napadajici CSA, neji management, pocet zamestanancu atd. Ja jsem minuly tyden cetl, ze CSA jsou druhou nejrentabilnejsi leteckou spolecnosti v Evrope a pry dokonce 16 na svete. Ja s CSA letam a vzdy jsem byl velmi spokojen.
0 0
možnosti

Pepa

9. 10. 2001 7:52
Zdražení
Proč se zvyšuje cena letenky, když jim museli zbýt peníze, které dříve platili za dnes již vypovězené pojistky
0 0
možnosti

Skolak

8. 10. 2001 18:31
Zdražení?
Mě by zajímalo, zda zdražení o 88Kc, což v ceně letenky je skoro nic, není zastírací manévr pro zdražení o 10-20% na pokrytí platů pilotů atd...
0 0
možnosti

jirka

7. 10. 2001 12:01
New York - ukázka jak je to nebezpečné!
Osobně bych řekl, že být pilotem není právě běžné povolání a navíc každý znás asi nezapomene na 11.září. Je to velké riziko a bude stále větší, takže se pilotům vůbec nedivím že chtějí platy odpovídající platům směrem na západ. Zcela určitě mají také pravdu v tom, že TOP Management ČSA musí hledat řešení v podobě snižování stavů, omezení některých destinací a zejména z kvalitnění komunikace se zákazníky. Řada pilotů asi o práci přijde ( to je v pořádku), ale ti co zůstanou nechť jsou zaplaceni po právu, které odpovídá profesi a zejména riziku.
0 0
možnosti

Pouhy tazalek

5. 10. 2001 19:30
Kde ti piloti zijou?
Jestlize zijou na Zapade, tak at maji ty pozadovane "zapadni platy." Ovsem kdyz zijou s nami, v nekolikanasobne nizsi nakladove zone nez je ta zapadni, tak se musi platove prizpusobit a ne vydirat vlastni spoluobcany. Je to snad jednoducha logika. Proc jim to management neumi vysvetlit? Ze by za tim smrdela zase nejaka levarna lidske nadrazenosti ze soucasne ceske politiky?
0 0
možnosti

Tázálek tázálka

5. 10. 2001 23:58
Re: Kde ti piloti zijou?
Zajímalo by mě, jakým logickým veletočem pan Tázálek došel k tomu,že piloti ČSA svými platy vydírají své spoluobčany. To si snad myslí, že jsou placeni ze státního rozpočtu,tedy daní všech poplatníků? Tak tomu samozřejmě vůbec není.
0 0
možnosti

Jirka M.

5. 10. 2001 14:53
ČSA hospodaření firmy
Problémem ČSA nejsou "vysoké" platy pilotů (ty stále zůstávají mnohonásobně nižší než u konkurence)ale zoufalá struktura a hospodaření firmy. Výkony vztažené na počet zaměstnanců jsou pouze třetinové ve srovnání s průměrem u vyspělých společností, v přebujelé administrativě je udržováno velké množství zbytečných pracovních míst a přestože průměrné platy u firmy jsou zlomkem platů u konkurenčních společností (což samo o sobě znamená úspory řádu miliardy)vyprodukovala firma v r.2000 zisk "ubohých" 400 mil.Kč. Kde se peníze v ČSA ztrácejí, jak je možné, že jinde "to jde" a u ČSA ne? Toť otázka pro management (rovněž přebujelý) a majitele firmy.
0 0
možnosti

PetrXA

5. 10. 2001 14:10
Kolik jich je?
Nevíte někdo kolik pilotů je v ČSA?
0 0
možnosti

petr

5. 10. 2001 23:50
Re: Kolik jich je?
cca 350 (+-2)
0 0
možnosti

RobertR

5. 10. 2001 14:05
Letenky
Letenky CSA jsou už teď docela drahé, právě jsem dělal poptávku do několika destinací. Levnější je v mnoha případech už i Lufthansa. Pokud chtějí piloti světové platy, tak proč se měří jenom s těmi nejbohatšími? Jako by Afrika a Asie nepatřily do světa...
0 0
možnosti

Karel

5. 10. 2001 13:50
Piloti
Nechapu, proc piloti nechteji jeste pridat, kdyz se ted jejich povolani ukazalo jako velmi rizikove. CSA holt bude muset ubrat na platech managementu, ten to jiste pochopi.
0 0
možnosti