Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plošné přídavky napodruhé neprošly

Vládě a levicovým poslancům se už napodruhé nepodařilo prosadit ve sněmovně návrh na vyplácení plošných přídavků na děti. Ke schválení předlohy, kterou dolní komoře Parlamentu vrátil Senát, bylo potřeba podpory 101 poslanců, pro jich ale hlasovalo jen 87.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

laco

Ten kdo zamítl tuto novelu je hloupější než bolševik
Za totality rodinné přídavky vyplácela mzdová účtárna v diferencované výši podle věku dítěte. Myšlenka měla určitý smysl jelikož vycházela z názoru, že starší dítě více stojí. Poskytovaná výše nepokrývala skutečné výdaje ale byla určitým gestem. Přišla pseudopravice a řekla, že bohatým rodinné přídavky dávat nebude, jelikož to nepotřebují (to bych spíše očekával od levice). Pověřila "odborníka" Vodičku vypracováním adresného systému poskytování sociálních dávek a rodinných přídavků. Ten vytvořil nový aparát úředníků, kteří prohlížejí vypsaná lejstra jestli náhodou někdo nepřekročil hranici magického příjmu a to je vše. Více ani nemohou udělat. Tak kde je ta adresnost rodinných přídavků ? Kdo nepřizná svoje příjmy tak rodinné přídavky dostane. Pseudopravici však jeho příjmy vůbec nezajímají (proto není povinnost prokázat původ nabytého majetku),ji zajímá vypsané lejstro. A kdo je vlastně podle pseudopravice ten bohatý ? Ten hlupák co příjmy přiznal, ne ten co má vysokou životní úroveň. A když Vám bude skutečně nejhůře (dlouhodobě nemocní,na úřadě práce atd.) tak Vás opět lejstro nepustí, jelikož příjem se bere z minula a to jste ještě dělali a bylo Vám hej. Jakmile práci najdete nebo se uzdravíte a jste na tom dobře dostanete pomoc od státu formou rodinných přídavků, jelikož se vezme příjem z období kdy jste byli na dně. Váš systém je pseudopravice hloupější než ten za bolševika. A to jsem si myslel, že větší blbost než naše totalita už nemůže být. Zapomněl jsem na pravicovou část senátorů. Moje blbost je, že jsem Vás volil. Buď vrátím diplom nebo Vás odstřelím ve volbách. Vaší blbost nelze jinak léčit, další šanci už nesmíte dostat.
0/0
10.4.2002 13:09

Daňový soumar

Re: Ten kdo zamítl tuto novelu je hloupější než bolševik
Moc hezký. Proletáři všech zemí, bděte!!!
0/0
10.4.2002 15:30

Radek

Plošně, neplošně, stejně je to málo
Nemyslím si, že plošné vyplácení nízkých přídavků zvýší porodnost. Snad jiný model (např. 1 dítě - 1000 Kč, 2 děti 2000 Kč, 3 děti 2300 Kč, 4 děti 2500 Kč). Možná. Nejsem žádná "sociálka", ale při cenách za pleny, oblečení, boty, výživu, léky, školku, učební pomůcky... jsou přídavky v dnešní podobě jen almužnou. Pobírám něco přes 200 Kč na dítě, což není ani na jednu botu. Kde je vybaveni dětského pokojíku, hračky, knihy, sportovní potřeby. Páni poslanci a senátoři žijí, pravděpodobně, v jiném světě. O tom jestli jsme dítě chtěli, nerozhodovaly vyplácené přídavky.
0/0
10.4.2002 8:52

Haj

to je legrace
Tady se dohadujete o pridavcich kdo ma co dostat ale rabunkari to delaji uplne jinak je nahlasen na podpore pozbira penize na socialce na pracaku atd,ma75000 kc doveze zbozi za dalsich 200000,250000KC jezdi v mercedesu 300 nebo neco novejsiho nikdo ho nehoni kvuli danim ani kde nato vzal tak proc davat neco statu kdo umi ten umi.Tomu se rika zivot ne?
0/0
9.4.2002 22:57

Modrý pták

S takovou kravinou může přijít jen Špidla a jeho parta.
S takovou kravinou může přijít jen a jen socan s rozhledem choré krávy.
0/0
9.4.2002 21:44

Modrý pták

Re: S takovou kravinou může přijít jen Špidla a jeho parta.
Zapoměl jsem ještě na léky zdarma pro důchodce a vysoké důchody pro všechny,plus podpora nefachčenků a flákačů.Pak to můžeme zabalit nebo socany poslat s takovou politikou třeba .. ...... !!!
0/0
9.4.2002 21:50

David

vo co go?
Zvyseni porodnosti? To jsou akorat predvolebni tlachy, zrovna tak jako 200 tisic novych mist atd. Za chvili zacnou v parlamentu tisknout penize, aby na to meli. Porodnost klesa v cele zapadni Evrope. Neni to nic neprirozenyho. Neprirozeny je, aby mel clovek v petadvaceti letech dve decka. Tak to chteli komunisti. Vystudovat, vyucit a hybaj delat a rodit. To petistovka mesicne nikomu trn z paty nevytrhne. Je treba se smirit s tim, ze chybejici duse nahradi imigranti z jeste ekonomicky slabsich regionu, nez je ten nas. Prestante nase dane rozhazovat holoto poslanecka! Tim, ze lidem budete cpat prachy je neprimejete k tomu, aby se taky trochu snazili. Ja za praci jezdim 250kilaku. Celej tyden jsem doslova v prdeli,dane platim DVAKRAT, ale vybral jsem si to dobrovolne, protoze si vydelam mnohem vic a necekam, ze nekde neco dostanu zadarmo! A deti budu mit az tehdy, az budu vedet, ze na ne mam penize. Samozrejme, ze ne kazdej ma takovou moznost, ale od toho prave platim uredniky aby uvazili, kdo penize dostane a kdo ne. Naopak si myslim, ze socialni sito, se vsema svejma prispevkama a dotacema, je prilis husty. A pouze presvedcuje vsechny nefachcenka, ze valet se doma se vyplati. Dneska si nemyslim, mit dite, ze bych na nej mel dostavat nejakej prispevek. Vetsi prispevky by meli ostavat napr lidi z regionu s nejvetsi nezamestnanosti na ukor lidi napr. z Prahy. Stejne velky prispevky pro vsechny jsou uplnej nesmysl Spidlo!!!!
0/0
9.4.2002 20:00

laco

Problém je zpolitizovaný
Na jedné straně se falešná pravice (ODS,ODA,US,KDU ČSL) třese hrůzou, že by rodinné přídavky dostal i střední stav a na druhé straně ji nevadí, že je neoprávněně na regulovaném nájemném. Tento paradox je zrdcadlem falše české pseudopravice a rozpolcenosti osoby Klause.
0/0
15.3.2002 11:27

Iris

Nespravedlivost
  •   To je snad jenom u nás, že děti schopných rodičů musí trpět, co to nazýváte
  přídavkem na dítě, když to nedáte všech dětem. Proč musí neustále
  děti schopných rodičů trpět a děti lemplů mají všechno.  Nad tím zůstává
rozum stát.
0/0
15.3.2002 9:34

Marie Metlická

Re: Nespravedlivost
Iris, nevěř tomu co říkáš.  Ne každý kdo má méně než ty je lempl. Ale jak se budou jednou c hovat tvoje děti ke svému okolí to si nepřeji vidět (při téhlo názorové výchově).
0/0
15.3.2002 9:47

sanz

Re: Nespravedlivost
Už podle jména asi nemáš problémy s tím, jak vyžít ve čtyřčlenné domácnosti s dvěma dětma z 12.000 Kč měsíčně ! Ještě jsem neviděl dítě "schopných" rodičů trpět, a když, tak rozhodně ne nedostatkem peněz,ale úplně jiných hodnot ! Jestli ti stojí (rozum!), tak ti blahopřeju!
0/0
15.3.2002 10:16

kopřiva

jděte se bodnout
se čtyřma stovkama. Já jdu za dva měsíce na mateřskou, naštěstí mám slušný plat a manžel taky, takže o žádnou almužnu žebrat nemusím. Ovšem nedejbože, že bych po porodu marodila nebo si manžel zlomil nohu. Jestli si někdo myslí, že ženské na mateřské nabo s malými dětmi mají čas a náladu obíhat úřady, aby měly pro děcka na kefír a tvaroh, tak ať se tam jde podívat - potkáte tam tak maximálně cigošku s deseti svýma a patnácti vypůjčenýma děckama, v kožiších a ověšený zlatem.
0/0
15.3.2002 8:39

Marie Metlická

Re: jděte se bodnout
Kopřivo, opravdu jiná květena by se k tomu nehodila. Jsem a) bílá
b) mám střední vzdělání
c) mám tři děti
d) žiji v okrese, který je jedním s tou největší nezaměstnaností.
Prodávám v trafice za 6OOO čistého (což mi závidí skoro všechny prodavačky z okolí), můj manžel pracuje za 8OOO (i to je kromě dolů a elektráren v této oblasti slušný příjem). Svoje děti miluji, nemáme video, spořím jim aby mohly jít jednou na vysokou (pokud na to budou mít "hlavu") nejezdíme na zahraniční dovolenou, syn je stejně radši se Skautama na táboře.  Široko daleko tu není divadlo a tak si radši čteme pohádky. A abych s dětmi mohla žít jako člověk musím žádat nejen o přídavky, ale také o příspěvek na bydlení, sociální příspěvek a nejstaršímu synovi o příspěvek na dopravu.  Jsem snad proto nehodnotný člověk?  A kdo vám jednou vydělá na důchody? A co se týče marodění, málokdo s vyššími příjmy si uvědomí, jak dokáže v malopříjmové domácnosti rozhodit rozpočet ztráta 1OOO Kč po měsíci marodění po operaci. Ono je to pro vás všechny asi zvláštní, ale ne bohatý, neznamená automaticky - flink, povaleč a příživník.
0/0
15.3.2002 9:43

Jiřina

To si opravdu někdo myslí, že za 474 Kč měsíčně se zvýší porodnost?
0/0
15.3.2002 7:33

Jirka

Senát opět prokázal svou abundantnost ( nadbytečnost)
Opět se ukázalo,že senát není radou moudrých kmetů,ale spíše sešlostí senilních a sklerotických páprdů.Až na pár výjjímek. V době,kdy je tolika lidem,kteří něco umějí sdělováno že jsou nadbyteční,mohlo by se to konečně sdělit i vypáleným politickým jističům. Jirka
0/0
14.3.2002 23:24

Roman

Re: Senát opět prokázal svou abundantnost ( nadbytečnost)
Smim se zeptat, JAK timto zamitnutim zakona dokazali, ze jsou nadbytecni? Nadbytecni by dle meho nazoru byli, pokud by kazdy zakon, ktery k nim dorazil, schvalili tez.... Naopak timto cinnem dokazali, ze obcas zafunguje tato "bezpecnostni pojistka" ... 
0/0
15.3.2002 7:10

Dalibor

Pridavky
 
navrhovana vyse pridavku nezvysi porodnost u tech co ji dneska nepobiraji. Ja do te skupiny taky patrim. me stoji vice penez vyridit ten prispevek nez za tu dobu vydelam. Vice deti mivaji vetsinou lide ktere maji mene penez. Ti co maji vice se spise snazi aby sve potomky do budoucna zajitili. mysli spis na to kde budou bydlet a jestli se budou moci rozvijet. Nekdo se tay zamyslel na vysi materske je opravdu smesna. Pokud clovek nema kde bydlet a strida jedne podnajem za druhym tak asi nebude mit chut privadet na svet deti. A to je zakladni kamen urazu. Me se nastesti netyka. Dokoncujeme dum a mame tam 2 detske pokoje i kdyz zatim mame jedno dite. Ale vydet na dum znamena (teda prome ) travit hodne casu v zahranici. Takze pak rodina neni pohromade a to je taky celkem na houby. Uz se docela tesim az bude dum hotov a zena pujde na materskou, ale zase nevim co budu delat ja.
 
0/0
14.3.2002 18:09

Hugo

Všem podle jednoho metru
Jestliže máme vůči státu všichni stejné povinnosti, pak požaduji, abychom měli všichni také stejná práva. Jestliže dá stát jednomu, musí dát všem. To, že někdo víc vydělává, je jen a jen jeho zásluha, a nemůže to být důvod proto, aby byl diskriminován a aby ten méně schopný či méně bohatý, dostával od státu něco víc.
0/0
14.3.2002 18:06

Leoš

Re: Všem podle jednoho metru
A co takhle úplně zrušit přídavky na děti a místo nich zavést daňové úlevy - rovné pro všechny bez rozdílu příjmů, barvy pleti, náboženství,... To by bylo spravedlivější, ne?
0/0
14.3.2002 21:08

PK

Re: Re: Všem podle jednoho metru
S tímto názorem souhlasím všemi deseti.
0/0
15.3.2002 8:22

Honza

Re: Re: Re: Všem podle jednoho metru
Přesně tak, ať raději sníží DPFO nebo výrazne zvýší odčitatelnoupoložku na dítě. To by mně jako zaměstnanci pohlo mnohem víc.
0/0
15.3.2002 12:38

Sketch

Re: Všem podle jednoho metru
Omyl, vsichni nemaji stejne povinnost ani stejna prava. Jelikoz vydelava pomerne slusne tak platim danne, nejenom absolutne, ale i procentualne podstatne vyssi nez nekdo s minimalni mzdou.Kdyz vsak pujdu marodit, tak nedostanu procentualne vic, ale jen zaklad a stejne je to i kdyz prijdu o praci. Tento stat opravdu podporuje "neschopne" a ti ostatni na to doplaci.
0/0
15.3.2002 8:25

Tomáš

Re: Re: Všem podle jednoho metru
Nemate pravdu, jak nemocenska, tak podpora v nezamestnanosti se odvozuje od prumerneho vydelku (prijmu). Podle toho, co popisujete, mam dojem, ze vetsinu svych prijmu mate mimo veskerou evidenci (tedy nelegalne) a predmetne davky se Vam vyplaceji jen z toho, co priznate a danite, coz je asi ten Vami zminovany "zaklad". Mate pravdu, ze tento stat podporuje neschopne, ale neni pravda, ze na to doplaci vsichni ostatni - "podnikatele", kteri se chovaji podle naznaceneho vzorce jsou s to vykazovat ztratu a jednim dechem fnukat, jak je stat odira na danich.
0/0
15.3.2002 10:40

Sketch

Re: Re: Re: Všem podle jednoho metru
Pravdu mam, jelikoz to znam z vlastni zkusenosti. Pri nemocenske dostavam (asi, nepamatuji si presne, jelikoz nemarodim) 160Kc/den coz je uplne stejna castka, kterou jsem dostaval kdyz jsem pobiral 6000,- hrubeho. A vetsinu prijmu mam zdanenou (jen za minuly mesic to bylo neco kolem 70,000,-Kč) . Paklize budu nezamestnany, dostanu sice vetsi castku nez ti co plati male soc. pojisteni, maximalne vsak 11.000,- (priblizne) a to jeste po dobu max. 6 mesicu. pak jdu na socialku a dostatnu zivotni minimum, jako nezamestnany rom , ktery neodpracoval ani 1 den a do statni kasy neprinesl ani 1 Kč....
0/0
15.3.2002 11:16

Posleda

Re: Re: Re: Re: Všem podle jednoho metru
Ještě přesněji k podpoře v nezaměstnanosti: první 3 měsíce 60%, další 3 měsíce 30%, ale vždy jen do 1,4 násobku minimálího platu.
0/0
15.3.2002 17:17

sanz

Re: Všem podle jednoho metru
Tak to jsi Hugoušku trochu přestřelil !!! Já osobně znám několik lidí, kteří vydělávají několikanásobně víc než já a přitom ani neví, jaké se píše ve slově "architekt" i !Tihle lidi vydělávají svoje peníze proto,že před 13 rokama byli o korýtek a dokázali se dobře zprivatizovat! "Své" peníze nevydělávají svými schopnostmi a kvalitami, ale prací lidí, které zaměstnávají. Podle mě je takových "podnikatelů" nejmíň polovina, kteří drží zaměstnance "u huby", i když vyprodukují hodnoty,z kterých by jim mohli přidat." Buď chceš dělat za 6-8.000,-, nebo můžeš jít !" to je jejich styl!
0/0
15.3.2002 10:30

Iveta

Pridavky na deti versus poslanecke palace, byty.....
tak se tak zamyslim nad tim, procpak asi panove poslanci a senatori  nechteji pridat  trochu vice drobnych budoucnosti naroda...ze by to bylo prave kvuli tomu, ze by pak nezbylo na jejich platy, palace, byty, auta.... Sama mam 3 deti.. z cehoz dve jsou jiz dospivajici slecny a po 15ti letech jsem se rozhodla mit jeste jedno... Vsichni  volaji po vyssi porodnosti, ale ja jen zirala co me stalo penez vybavit vybavicku pro  moje  miminko...ne nelituji toho a nikdy nebudu... na to ze jsem matka-samozivitelka nemohu si nastesti stezovat, neziji nad pomery, ale mohu rict ze me deti maji vse co k zivotu potrebuji, stoji me to velice casu a halvne pomoci tech dvou starsich, ale je pro me zarazejici a hlavne PONIZUJICI chodit si pro almuznu na socialni odbor, kde mi daji pridavky na tri deti ve vysi 1250,- Kč!! Navrhuji proto vsem, kterí schvalují a vymysleji ty bludy, které nazyvaji zakony, necht si odhlasuji, aby jejich  mesicni odmena za odsezeni si  par hodin v parlamentu, byla maximalne ve vysi prumerne mesicni  mzdy v ČR bez dalsich vyhod. Kdo prispeje vam na bydleni (pro ne je to udajne 14 000Kč za mesic), kdo vam proplati  dopravu, osatne, rauty?? O co vice jsou oni vic lide, nez my ostatni??? Pokud by meli  prumernou mesicni  mzdu, pak by  urcite byly penize na provoz skol,  nemocnic, na pridavky na deti, na duchody...
Je to muj osobni nazor aproto prosim nespilejte mi....
 
Iveta
0/0
14.3.2002 17:46

Tomáš

Re: Pridavky na deti versus poslanecke palace, byty.....
Iveto, Vám není třeba spílat, ale stačí Vás dovést k tomu, abyste se zamyslela. Máte vůbec představu o tom, jak rozdílný balík peněz je to, co mají poslanci "navíc," oproti tomu, co si zaslouží, a to, co chybí ve zdravotnictví, školství a ve všech chudších rodinách? Kdyby se veškeré poslanecké výhody rozdělily mezi "chudé", tak na každého chudého to bude tak 1 rohlík za 10 let. Opravdu je nesmírně prostinké tvrdit, že na chudé není proto, že mají poslanci vysoký plat nebo že na zdravotnictví není proto, že mají pojišťovny paláce. Myslím, že by poslanecké zaměstnání mělo být atraktivní pro schopné lidi a ne jen pro ukecané vyžírky. Na výsledky práce poslanců doplácíme všichni, takže je v zájmu každého chudáka, aby kvalita poslanců a jejich práce za něco stála. Sice zvednout jim platy na 200 000,- Kč měsíčně by samo o sobě vůbec nepomohlo, ale pokud bychom jim snížili plat na průměrnou mzdu, tak to hodně uškodí. Myslím, že kdyby se poslancům snížila mzda na průměrnou mzdu, tak na to všichni tak ošklivě doplatíme, že byste se divila! Zbytky schopných lidí by se na to totiž vykašlaly a z parlamentu by se stal ještě mnohem více zabezpečovací ústav pro nesvéprávné žvanily. Nevím, jak zatraktivnit poslaneckou práci pro schopné inteligenty, ale určitě by nám to všem moc pomohlo. Dneska si schopný podnikatel vydělá třeba 100 000,- Kč měsíčně, tak co by chodil dělat poslance za třetinu! Máte vůbec někdo představu, jak to musí být vyčerpávající práce poslouchat celé dny žvanění komunistů, absolvovat nekonečná dohadování, .... To je o zdravý rozum a vůbec se nedivím, že chlastají. Je to podobné, jako psychická zátěž na učitelky, ale poslanci to mají delší, čili jim z toho musí mnohem více cvakat.
0/0
15.3.2002 10:39

dryada

Re: Re: Pridavky na deti versus poslanecke palace, byty.....
Jak myslíš tu větu, že poslanci to mají delší než učitelky? Pokud se nemýlím, tak učitelka to má na na celý život a ne na čtyři roky. Teda pokud nedezertuje ze školství tak jako já. (Přece jenom brát v MtŠ 6500 čistého, když jenom nájem platím 3700 je s ostatními nutnými výdaji - tramvajenka, jídlo... trochu málo) Jitka
0/0
15.3.2002 13:44

wewerka

sociální dávky
Sociální dávky by měly být vypláceny na základě solidarity se soc. potřebnými ,
proto nesouhlasím s návrhem, aby je dostávali všichni.
0/0
14.3.2002 17:13

Ivo Horák

Příspěvky jsou to na děti
Bez ohledu na postoj senátní většiny i některých dotčených má myšlenka příspěvku na dítě své opodstatnění. V našich podmínkách se do rodičovství nehrnou nejen chudší, ale ještě spíš bohatší. Je možno namítnout, že ty druhé výše příspěvku nepřesvědčí. Zároveň ale platí, že není ani důvod upírat platbu právě jim. Rozhodnutím mít dítě (děti) se právě úspěšnější lidé většinou vzdávají aspirací na příjem vyšších částek než ostatní. Nenechme se zmást, pravice neusiluje o více peněz pro "běžné" rodiče. Usiluje o to, aby bohatí platili co nejmenší daně. ČSSD má v této věci rozumnější koncept.
0/0
14.3.2002 17:12

Jouda

FAŠISTICKÁ HOLOTA!
HA! TAKŽE MOJE DÍTĚ JE PRO STÁT "PODŘADNÉ"! JEN PRO TO, ŽE JSEM MĚL KDYSI VYŠŠÍ PŘÍJMY PÁR STOVEK NAD, TEĎ JSEM NA TOM HŮŘ, ALE STEJNĚ DOSTANU PRD! PŘÍDAVEK BY MĚL BÝT URČEN PRO DÍTĚ, TAK SE OSTATNĚ JMENUJE, TAKŽE CIKÁNSKÉ DÍTĚ SI ZA NĚ MŮŽE KOUPIT TŘEBA KOLO NEBO BOMBÓNY A MOJE LEDA HOVNO? MÁM DOMA HOLT DVĚ DĚTI "PODŘADNÉ RASY", KTERÉ NA BOMBÓN A KOLO NÁROK NEMAJÍ! OVŠEM NA MÉ DANĚ A TO VELMI KRUTÉ STÁT NÁROK MÁ!! ABY JE PAK PROMRDAL ZA LETADÝLKA PRO VOJÁČKY, NEBO MISE KDESI V AFGANISTÁNU, PO KTERÉM JE NÁM HOVNO!! GRATULUJI PÁNOVÉ SENÁTNÍ RASISTICKÁ PRASATA!
0/0
14.3.2002 15:41

Pavel Zatloukal

Re: FAŠISTICKÁ HOLOTA!
A bohuzel prave takovi inteligenti se rozmnozuji celkem snadno. Ach ty paradoxy populacni dynamiky.
0/0
14.3.2002 16:54

sanz

Re: FAŠISTICKÁ HOLOTA!
Poradím Ti !!! Běž se vyblít do mísy a pak emigruj !!!
0/0
15.3.2002 10:34

Petr

Sviňáci
Jednou na ně dojde.
0/0
14.3.2002 15:17

Delirium Tremens

Vlk se nažral a koza zůstala celá ...
ČSSD sbírá body bez hrozby splnění svých slibů.
0/0
14.3.2002 15:11

Michal X

Přídavky nebo kapesné?
Po pravdě řečeno, výše těchto dávek je spíše motivací k podstoupení sterilizace než založení rodiny. Páni poslanci mají plná ústa Evropské unie když je nutné zvýšit daně, ale jaksi zapomenou dodat, že západní státy jsou mnohem bohatší a (nejen) ekonomicky vyspělejší...
0/0
7.2.2002 13:11

petra

ano, všem dětem
Já chápu, že někdo má vyšší příjmy, já osobně bohužel mezi ně nepatřím. Ale nechápu proč se přihlíží na příjem rodičů, když se jedná o příspěvek na děti? Pokud nějaké dítě má nárok a druhé ne jenom proto,že jeho rodič si vydělá víc, tak je to diskriminace dětí. Tyto příspěvky na děti by měly být určeny dětem, jak vyplývá z názvu. Pokud to tak není, ať se ten příspěvek nazývá "příspěvek nemajetným rodičům"
0/0
7.2.2002 11:22

sanz

Re: ano, všem dětem
Ty diskriminační agentko, proč si myslíš, že dítě,jehož tatíček je silně ve vatě má taky nárok na pár stovek měsíčně navíc??? Vždyť takový fracek má na co si vzpomene a už na základce nosí víc peněz na prdeli než ty běžně v peněžence.Pokud něčí rodiče vydělají několik desítek tisíc korun měsíčně, proč by jejich dítě mělo jěště dostat přídavek !!! Přídavky jsou snad od toho, aby pomohly těm méně dostatečným, těm kterým se nedostává na jistou minimální životní úroveň !!! Pan Špidla spadl z kosmu na zem po hlavě. Znám básničku ! "strejček špidla se nám nimrá v socíálním programu, tak se mi zdá, že dostane asi brzo na t...u !!!
0/0
14.3.2002 15:06

Tomáš Marný

Re: Re: ano, všem dětem
Velice správně, a navíc je nutno zaměstnat stovky žen na sociálkách, které by jinak vzhledem ke své kvalifikaci a pracovitosti nebezpečně rozšířily šiky nezaměstnaných.
0/0
14.3.2002 15:13

Murphy

Re: Re: ano, všem dětem
Sanzi, jsi mimo. Ve chvili, kdy se urcuje kdo je bohaty a kdo chudy jen podle prijmu, tak je Tvoje argumentace zavadejici. Priklad - Kdo je bohatsi: ten ktery zivi rodinu ze slusneho platu a pritom plati trzni najemne a krome vybaveni uz nema skoro nic, nebo ten ktery ma maly plat (treba proto, ze toho tolik neumi, nebo ze se mu nechce se tolik namahat) a ma rodinny dum, ktery si postavil za totace ,(nebo) pronajima nacerno statni byt atd.? Premyslej o tom!
0/0
14.3.2002 15:24

Eva

Re: Re: Re: ano, všem dětem
........anebo ten, kdo má to štěstí, že mu výdělky nepočítá "mzdovka"...?? Zkuste se někdy poptat na kontaktních místech úřadů, kde se vyplácejí sociální dávky, kdo všechno si chodí pro různé příspěvky na bydlení, sociální příplatky na děti a kdo všechno pobírá dětské přídavky v té nejvyšší výměře! Často jsou to bohatí podnikatelé, kteří si to umí spočítat a tak jsou v "mínusu". Takoví podnikatelé, kteří většinou mají i manželku v domácnosti, si pak přijdou na daleko vyšší sociální příspěvky než pracující za průměrnou mzdu, kteří ale mají tu smůlu, že jim vše spočítají ve mzdové účtárně. Když si pak nechají vyplatit všechny příspěvky zpětně za celý rok, mají na luxusní dovolenou..... Proto jsem pro dětské přídavky všem a ve stejné výši rozlišené jen podle věku dítěte.
0/0
15.3.2002 8:16

PK

Re: Re: Re: Re: ano, všem dětem
Jo, jen se přijeďte podívat na sociální u nás v Ostravě. Když vidíte ty "chudinky" v kožichu a plnými prsty zlatých prstenů, jak vesele žádají o dávky a DOSTANOU JE !!!!!!!!!, tak máte pocit dokonalého Kocourkova. A pak vám jedna znuděná, neochotná úřednice spočte, že vy si musíte trhnout nohou.
0/0
15.3.2002 8:31

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: ano, všem dětem
Souhlas, znám podnikatele, který si za totáče postavil jako řidič náklaďáku slušný barák stylem jedna fůra na firmu, dvě na melouch. Nedávno provdal dcerku a jeden byt mladým "jako" pronajal za peníze, aby dceruška mohla brát příspěvek na nájemné. Na daních zaplatí za rok to, co já na měsíc, manželka samozřejmě nepracuje, na nejmladší dítko příspěvky ve zvýšené míře bere...
0/0
18.3.2002 8:00

jiri fridrich

cikani
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.2.2002 10:31

pavel

Re: cikani
No comment, blbečku
0/0
14.3.2002 15:33

Hana z Hradce

Ekonom.rozbor
V celé diskuzi o přídavcích mně chybí další ekonomická čísla.Kolik se ušetří ročně na úřednickém aparátě (mzdy,kancelářské vybavení, energie, budovy, nájmy, obědy zaměstnanců, počítačové vybavení-kolikrát se obnovují počítače?, poštovné atd.). Připadá mi nejlepší přídavky všem.Nebo je úplně zrušit a zvýšit sociálně nejslabším, po důkladném prověření faktického majetkového stavu, sociální dávky. Jinak celé to parlamentní divadlo okolo přídavků mi připadá docela nepodstatné. Ale budou volby, že, tak proč ne.
0/0
7.2.2002 8:33

P.J.

Re: Ekonom.rozbor
Souhlas. Slysel jsem, ze na tyto davky ma narok 97% rodin s detma. A je kolem toho docela slusna byrokracie.
0/0
7.2.2002 10:35

Jirka

Re: Ekonom.rozbor
...je třeba si vzpomenout, kdo byl oním "konstruktérem" současného stavu (vyplňování nesmyslných formulářů a to na počátku systému bylo častěji než dnes, určující příjmy až dva roky pozpátku, překročení pásma o stovku a pak už nic, etc.)!? No - byl to slavný s. korvetní kapitán Vodička, potažmo slavný ministr nejslavnější strany ODS, který ještě před schválením onoho zákona "povolal" na 3,5 tisíce nových byrokratů  na řešení má dati/nedal. Jinými slovy - 3,5 tisíce byrokratů představuje měsíčně ca. 80 mio na mzdách, tj. ca. 1 miliarda ročně! K tomu je nutné připočíst vrchnost (místní, oblastní, vrchní s. ředitele) jejich dovolené, pardon - služební cesty tam, kde to dělají "lépe", auta BMW, Audi ap., budovy, hardware + software,... Prostě - na snížení daní, jako řešení problému asi nikdo ze slovutné rádoby pravicové ODS nepřišel! Totiž - i oni potřebují pro své příznivce a držitele (moci) teplá místečka! Ekonomických rozborů netřeba, stačí pouze normálně uvažovat!   
0/0
10.2.2002 6:53

Kamil

Re: Ekonom.rozbor
Naprosto souhlasím, přikláněl bych se k plošnému vyplácení, popř. zrušení a uplatnění určité částky jako odpočitatelné položky v daň. přiznání.
0/0
15.3.2002 10:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.