Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku jezdí nejvíc ojetých aut v regionu

Do žádné jiné postkomunistické středoevropské země se v uplynulých letech nedovezlo tolik ojetých vozů jako do České republiky. V posledních třech letech překročilo hranice směrem do Česka 317 899 ojetých osobních automobilů, což představuje 42,2 procenta celkového dovozu. Tuzemsku tak patří v tomto směru první příčka v regionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martina,Most

Ojetinu z ciziny? Už nikdy!!!
Mám těžce zdravotně postižené dítě,automobil je pro nás tudíž životní nutností.S tímto děckem jsem doma,zcela závislá na sociálních dávkách.Stát zdravotně postiženým přispívá na koupi automobilu částkou až 100 000,- Kč,dle uvážení úřadu.Za tento obnos lze bohužel pořídit pouze automobil ojetý,málokdo z postižených spoluobčanů má takové výdělky,aby si mohl pořídit automobil nový.Napoprvé jsem podlehla na první pohled výhodné koupi zahraniční nafintěné ojetiny.Bohužel po velmi krátké době auto více nejezdilo než jezdilo a já jsem z našeho životního minima platila stále častější a velmi drahé opravy. Nyní jezdím automobilem "naším" tedy Felicií a podotýkám,že tato mě ještě nezklamala.Možná, že druzí mají lepší zkušenosti než já,to jim nikdo nebere,ale to,co jsem viděla v televizních novinách,jak agresivně se chovali autodovozci při své demonstraci,bránili průjezdu aut jiných lidí,lehali si jim před kola,to bylo silné kafe.Myslím,že tímto sympatie mnoha lidí spíše ztratili.
0/0
6.11.2001 12:14

milouš

Re: Ojetinu z ciziny? Už nikdy!!!
toto je důkaz,že sociálně slabší lide se vůbec nemají špatně/felicie,internet/,tak at tu nikdo nefnuká,pokud má výplatu vysoce nad průměrem a nemůže si koupit auto za 300táců,jeho problém že je ,,rozežraný,,pokud by zde fungovaly zákony,nebylo možné podplácet na celnicích a stk,klidně nech se vozí i 20let staré auta,to je ovšem v našich podmínkách nemožné,jedině restrikce tomuto může zabránit,tak se i stalo,bylo to jediné možné řešení,ono totiž 8 a více leté ojetiny jsou na hraně životnosti/v průměru najeto hodně přes120000km/ to má za následek časté závady a s tím spojené vysoké náklady,lidé na západě se jich zbavují a u nás se hromadí,jediní prospěch z toho mají podvodníci zvaní ,,dovozci ojetin,,kteří se neustále ohání tím,jak tu jsou pro občana,který nemá na nové auto,jen krátkozrací hlupáci tomu věří,a těch je tu nemálo....
0/0
7.11.2001 6:28

Jirka

Děláte si ze mě legraci?
Před dvěma lety jsem zrušil šestnáct let starou Dacii 1300 se kterou jsem v jednom z deseti případů nedojel na chalupu vzdálenou 100 km a koupil si osm let starý Peugeot 405 za 95000. Snažit se srovnávat tato dvě auta může jen hlupák nebo demagog. Moje sestra jezdí v Peugeotu 205 z roku 1987, který dosluhuje, kouří, žere 9,5 litru a teče z něho olej. Taky nebrzdí tak jak by měl. Na jaře uvažovala o stejném řešení jako já před dvěma lety. Bohuzel nyní si nemuze dovolit auto staré do pěti let v cene kolem 150000, o novém autě nemluvě, a tudiz napad auta se zbavit a koupit si novější musela opustit a dál jezdí s vrakem, který je neekonomický, nespolehlivý a nebezpečný. Tvrdí-li někdo, že tato situace prospívá lidem a ne úzké skupině prodejců nových aut a jejich "nezištným" ochráncům, a očišťuje republiku od vraků, pak je hlupák nebo podvodník. Můžete si vybrat. Co myslíte?
0/0
5.11.2001 22:46

Dzerzinskij

Re: Děláte si ze mě legraci?
Za technicky stav vozidla odpovida jeho provozovatel. Je to vas problem, ze jste lempl a auto nemate v poradku.
0/0
5.11.2001 23:36

Kasi

Re: Re: Děláte si ze mě legraci?
Technicky stav vozidla - pokud je auto mane jete a relativne nove a slusne znacky, da se udrzet v relativne slusnem stavu. Ja jezdim s W353, 18let stary, najeto asi 200tis. vstal 15 000kc. km. Odhaduji ze tak 1den mesicne musim udrzbe venovat, aby vubec jel. Vetsinou po odstranenim jedne zavady vznikne nekolik dalsich. Kdyby byla moznost poridit za rozumne penize nejakou zapadni ojetinu v mene nebezpecnem stavu, bylo by to jak pro mne tak i pro ostatni lepsi. Ale diky dovozove politice nasi vlady mi nezbyde nez tento vrak dale udrzovat v chodu.
0/0
6.11.2001 8:23

Lubos

Ach ta statistika
Ano, mozna je to pravda, ale ... jedna se jen o dovozy, nikoliv o stari automobily. V lete jsem byl Madarsku - Hevizu, v mezinarodne uznavanych laznich (pres 90% - podle mne byli Nemci). Byl jsem zdesen, kolik to nejen tam jezdi starych Wartasu, Trabosu, Skodovek (nejnovejsi byl Favorit, ci Forman) atd.- mistnaku samozrejme. "Realny socialismus" noveho tisicileti. Auta tam dovezli jako nova (pred xx-lety), tak je nepocitaji za dovoz. V soucasne dobe maji "jine" predpisy na dovoz, tak to clovek pochopi. Budme radi. Sam jsem mel drive Trabose i Jawu, ale co bylo to bylo. Ted, kdyz stojim na krizovatce za nimi,.. asi to kazdy zna, jen oni si to nepriznaji. Jen mi tady (v nasi republice) vadi, ze si nekdo doveze "bourak" nekolik let stary, cejti se jako frajer, a ostatni trpí jejich brutalitou, protoze si mysli, ze maj neco "vic". Ale Feldy i dalsi skodovky (cenove dostupne) jim pripadaji trapne a pritom jsou na "nornalni" provoz (i Nemecku na "neomezene" dalnici) slusnym partnerem a nemusim se za to stydet. Asi zalezi na lidech.
0/0
5.11.2001 20:57

Ivo Horák

Právo na výběr
Chápu, že by pro českou ekonomiku bylo stimulující, kdyby lidé kupovali maximum nových škodovek. Svoboda výběru však musí být co největší. Prodej nových renaultů nebo fiatů nelze zakazovat jen kvůli zachování svobodné soutěže výrobců, ale také v zájmu zákazníků. Z tohoto důvodu nelze zásadně bránit ani dovozu a prodeji ojetých vozů. Takové pokusy jsou ekonomismem, příkladem státu coby opory plýtvání. Mimo ojetých aut se u nás prodává také starší dovezený nábytek nebo šatstvo. Pro mnoho lidí to znamená jedinou šanci, jak i z nemnoha peněz slušně žít. Odmítám antiliberální snahy činit nemalé příjmy pro lidi ještě nezbytnějšími. Odmítám takovéto bezskrupulózní metody zpodstatňování ekonomiky. V případě úpadku domácího odvětví (spíš případ textilek než Škody) je možná maximálně úprava výše cel.
0/0
5.11.2001 20:42

Fantomas

Neverim
Za Madarsko mluvit nemuzu, protoze o nem moc nevim. Ze se ale do Polska dovezlo procentuelne mene ojetin nez k nam je peknej nesmysl. Staci se podivat na hranicni prechody a kazdymu je vsechno jasny. To oficialni cislo je maly mozna proto, ze Polaci umi moc dobre podlacet nebo hledat skulinky v zakonech. Ne ze by to nasi neumeli, ale v tomle jsou Polaci rozhodne lepsi.
0/0
5.11.2001 19:54

Jacques de Tabarnak

Ojetiny
Prvni vec ktere jsem si vsiml po prijezdu z Kanady pred peti lety bylo jak drahe jsou ojete auta (napr VW byl asi 4x az 5x drazsi). Pripada mi trapne ze si lidi kupuji predrazene ojete sragory na kterejch deset let rajtoval Nemec. Naprosto souhlasim s prisnym omezenim dovozu a zkomplikovanim dovoznich podminek tak ze si to lide kupujici tyhle vyslouzile herky rozmysli. Navic, vetsina lidi kteri se pohybuji v tomhle byznysu jsou smelinari a zlodeji.
0/0
5.11.2001 18:01

Petr

Dovoz bouracek
Souhlasim s vladou o omezeni dovozu ojetych aut do Ceske republiky. Na tomto dovoze vydelavaji jen zlodejske bandy.
0/0
5.11.2001 17:06

PZ

Re: Dovoz bouracek
Petre, na omezovani dovozu ojetin vydelavaji hlavne nenazrani prodejci aut (zvlaste Skodovka, ktera ma 2x drazsi znackovy servis nez muj Citroen, nahradni dily sice 2x tak drahe nez ja nema, ale drazsi rozhodne ano). Netvrdim, ze dovozci nerejzujou a neobiraj stat (auto proclej jako nepojizdnej vrak apod.), ale diky takovemu dovozci jsem si mohl dovolit koupit ojete auto, ktere by nove stalo skoro milion a tudiz bych si ho nikdy dovolit nemohl!
0/0
5.11.2001 17:32

plk

Skvele PR pro Skodovku! A mizerna prace iDNES.
No, to jste se panove v iDNES predvedli. Ihned otisknete, co vam Volkswagen-Skoda ("SAP") naserviruje. Ona totiz ta procenta ojetych aut na celkovem dovozu jsou tak vysoka, protoze se k nam celkove dovazi velmi malo a trhu dominuje "domaci" Skodovka. Z absolutnich cisel, ktera sami pretiskujete, jasne plyne, ze jen ctyrikrat vetsi Polsko dovazi ojetin SEDMKRAT vic. Takze ten titulek clanku je jen natlakovym vykrikem Skodovky, nikoli popisem reality. Stydte se.
0/0
5.11.2001 16:26

plk

Omlouvam se.
Trochu jsem to s tou kritikou prehnal. Ta cisla, ktera uvadite, jsou na prvni precteni ponekud komplikovana. Snad v tom mate jasno aspon vy a vas titulek jakz takz sedi.
0/0
5.11.2001 16:30

PB

Schling je mimo
A co takhle zhodnotit, jestli uz tak nejsme vrakovistem Evropy diky vsem tem starejm stodvacitkam, stopetkam, stovkam, atd. Pro lidi je pak opravdu kvalitativni skok i co se bezpecnosti provozu i prepravovanych osob tyka koupit si ojety automobil. Napr. Mercedesy deset i vice let stare maji Airbagy, Abs, klima, atd. Ktera Skodovka je takto vybavena? Pokud pominu nove nakupovane Octavie a Fabie tak zadne jine vozy takovouto vybavu nemaji a jsou mnohdy mnohem nebezpecnejsi. Debata osm nebo pet let je uplne mimo, protoze osm let stary vuz je tedy s rokem vyroby 1993, coz je takove mnozstvi modelu a vybav, o kterych se dneska i jinym muze jenom zdat. Hlavne, ze tady jezdi trabosi, wartasy a jiny plecky. S pozdravem panu ministrovi Schlingovi se loucim. Doufam, ze uz tam brzo nebude.
0/0
5.11.2001 16:12

Ota

a co mají lidi podle vás dělat
Nevím, čemu se divíte, já osobně mám docela slušný plat, řekl bych docela vysoko nad průměrem, ale koupit si nové auto za 300 tisíc si dovolit nemůžu. Skrátka mi nezbývá než se poohlédnout po nějaké slušné ojetině. To je fakt ne výmysl. Stanovování administrativních překážek dovozu neschvaluji, myslím, že by se mělo více hledět na skutečnost, že i dovezený vůz může být v dobrém technickém stavu a mimoto ojetiny jsou důležitým konkurenčním faktorem na trhu.
0/0
5.11.2001 16:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.