Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kojenci zmizí z výživ

Kojeneckou výživu nebudou už od začátku roku smět na etiketách propagovat obrázky malých dětí. Zakázány jsou i další podobné údaje a "jiné obrázky nebo tvrzení, které by idealizovalo výrobek". Podnikatelům to přikazuje vyhláška, která upravuje označování potravin pro zvláštní výživu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal (SK)

Kojenci zmizí z výživ
Aj mna to prekapilo-ved Cesi nie su az taki dorite-vlezovia "Unie", aby si nemohli dovolit ani oznacenie: "potravina domaceho puvodu"
0/0
22.11.2001 12:08

Vendy

Kojenci zmizi z vyziv
Pekna blbost, pro mne byly informace z ceho je co vyrobene a jak preci jen jakymsi voditkem co koupit. Znamena to, ze prazdna etiketa a vyber podle barevnosti obsahu me zaruci, ze mne vyrobce "neoklamal"?
0/0
21.11.2001 20:06

Vendy

Kojenci zmizi z vyziv
0/0
21.11.2001 20:03

JCh-Praha

Oc lepe by vypadalo
napriklad oznaceni: "Obycejne sadlo s karcinogenimi skvarky". To by byl kseft...
0/0
18.11.2001 21:06

Bron

Nechapu smysl techto restrikci !
Takze zakaznik uz si nemuze vybrat podle informaci o produktu na obalu? Informace o puvodu produktu je pro zakaznika dulezita! Napr. med je mozne vyrobit prumyslove za ucelem rychleho zisku - tzn. krmit vcely cukrem a vcelin mit na hojne hnojenem poli nebo med lze vyrabet skutecne prirodne, v ekologicky cistem prostredi... A take se dobre nakupuje, kdyz uz z dalky je videt v regalu znamy obal s fotkou kojence (napr. instantni krupice Vlasta)... Nechapu vubec smysl techto restrikci - ty totiz jen zneprijemnuji zivot zakaznikovi!
0/0
18.11.2001 3:40

Tomas

Re: Nechapu smysl techto restrikci !
imho jde o to, ze je zde prostor na klamavou reklamu - neni asi v nicich silach overovat vsechny vyrobky, a ty hodnotit opravdu slovy 'domaci' nebo 'prirodni'... a znate zensky, podle obliceje kojence koupi - coz nemusi byt vzdy to prave...
0/0
18.11.2001 10:40

Lukas

Re: Re: Nechapu smysl techto restrikci !
Priklad z jineho soudku: Na nekterych jogurtech je napsano: z zivymi bakteriemi. Vtip je v tom, ze jestlize se neco podle norem ma jmenovavat "jogurt", tak to musi obsahovat zive bakterie. Neboli jogurt bez zivych bakterii neni vlastne jogurt. Jenze tohle kupujici ve vetsine pripadu netusi. A stejne je to i s tim "domaci". Neni presne uvedeno, kdy se to tam muze napsat, takze to tam muzete nechat vytisknout i v pripade, ze to jablko, z ktereho je ta presnidavka, v zivote nevidelo slunce (napriklad).
0/0
18.11.2001 14:34

bron

Re: Re: Re: Nechapu smysl techto restrikci !
Proc by nemohlo byt na jogurtu "s zivymi bakteriemi" - kdyz je to pravda. Nektere jogurty jsou ale vselijak chemicky upravene/barvene/konzervovane, takze ty puvodne zive bakterie tento proces neprezily... Co se jogurtu tyka - to je prave pekny priklad rozdilu, kdyz se vyrobi po domacku (jogurt ktery netece s zivymi bakteriemi) nebo prumyslove (konzistence ohrate zmrzliny). Ty tekouci obarvene sracky typu Danone by opravdu vyrobci nemeli oznacovat jako jogurty... I kdyz tam treba plavou zive bakterie...
0/0
19.11.2001 5:58

Re: Re: Re: Nechapu smysl techto restrikci !
Pozor, pojem "domácí" ze zákona vymezen je, i když jinak, než by se asi očekávalo. "Domácí" totiž smí být jen to, co se vyrábí klasickou technologií. Tedy např. sádlo je domácí jen tehdy, pokud byl tuk vyškvařován (i když ne ve čtyřlitráku na plotně, ale ve velkých kotlích), ne tehdy, pokud bylo "čisté sádlo" z hřbetního tuku prasete získáno např. tlakovým lisováním nebo jak se ten postup jmenuje. Stejné kritérium (tj. klasická "domácí" technologie) platí i u ostatních potravin.
0/0
15.3.2002 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.