Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda nebude dva týdny vyrábět

Automobilka Škoda chystá nejdelší přerušení výroby od chvíle, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen. Kvůli potížím s prodejem osobních aut bude zřejmě firma nucena výrazně omezit výrobu od 21. prosince až do 6. ledna příštího roku. "Vážně o této variantě uvažujeme. Definitivní rozhodnutí ještě nepadlo," sdělil mluvčí firmy Milan Smutný. Kolektivní smlouva s odbory přitom počítala pouze s tím, že se výroba zastaví na dva pracovní dny mezi Vánocemi a Novým rokem - tedy 27. a 28. prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pudlik

škodovka
některé příspěvky sledují zajímavý moment - tj. , že ve srovnání s platy v zahraničí, s jejich produktivitou a s cenami, musí být jakákoli vyrobená škodovka dosti předražená. souhlas.
0/0
26.11.2001 11:57

Uživatel Fabie

Potěmkinovy vesnice
Sám má Škodu Fabii Elegance TDI z prosince loňského roku. Užitkově je to výborné a úsporné auto, ale kvalita pokulhává - už z výroby měla nedotažené přední tlumiče v karosérii, matice upevnění hlacích hřídelů v kolech jsou z měkkého materiálu a povolují - holt nový podvozek v rámci koncernu. Co mě ale nejvíce šokuje, že ve všech dostupných materiálech se tvrdí, že TDI (74kW/101HP) má na zadních kolech kotoučové brzdy, ale já mám bohužel bubnové (a to mám ABS/ASR) - že by mě firma podvedla? Asi ano, věřím, že Škodovka lže svým zákazníkům. Kdyby ovšem tohle dotáhla do konce, tak musím říci, že Fabia je jízdně fakt dobrý auto
0/0
25.11.2001 14:00

Karel

Je to sebevražda
Domnívám se, že cesta zvyšování kvality je správná, cesta zvyšování technologické úrovně za každou cenu pro všechny trhy je prostě sebevražda. Felicia byla v tomto ohledu ještě hraničním kompromisem, Fabia už je za touto hranicí a ve spojení s opravdu tristní základní motorizací 1,4 OHV- kompromisní motor, který byl nesporně zajímavý v třídě do 1350 ccm - teď nemá podle mě šanci ani venku - buď se urychleně doplní základní motorizace ve stylu Corsy třídami do 1000 a do 1350 ccm, nebo jde samostatná produkce Škodovky do kytek. Místo toho se rozjíždí projekt Superb...
0/0
25.11.2001 10:21

Petr Pavlinek

Zbytecne narky
Pres vsechny narky ceskych motoristu, je Skoda Auto jednim z nejuspesnejsich podniku (ne-li uplne nejuspesnejsi) v CR. Vyrabi vysoce kvalitni auta a vice nez 80% sve produkce vyvazi. Srovnavat dnesni Fabii s komunistickym Favoritem je absolutni nesmysl. Ti co si preji, aby Skodovka krachla si neuvedomuji, ze Skoda-Auto a jeji dodavatele zamestnavaji 4% ceskych pracovnich sil a produkuji 14% ceskeho exportu. Bylo by nam bez nich vsem krusno. To ze jsou auta draha pro Cechy neni vina Skodovky, ale slabe vykonosti ceske ekonomiky jako celku. Skodovky jsou v CR stale levne v pomeru kvality, ceny a uzitne hodnoty zvlaste kdyz je mohou prodat za daleko vyssi ceny v zahranici. Tezko by Skoda-Auto mohla vyrabet levnejsi auta, kdyz naprosta vetsina dilu se dnes budto dovazi ze zapadni Evropy nebo je dodavaji zapadni dodavatele vyrabejici v CR.
0/0
25.11.2001 8:52

Pip

Re: Zbytecne narky
A bude nam krusno, uz v nasledujicim roce. Skodovka jen prenasi recesi ze zapadni Evropy k nam... Jen doufejme, ze se Nemecko brzo sebere a Skodovka zacne zase prosperovat, i kdyz na ni nas export pochopitelne nestoji uplne, ale dost vyznamne...
0/0
25.11.2001 20:51

Martin Duben, RK

Re: Zbytecne narky -) jsou opravdu zbytečné??!
Škoda auto nejúspěšnější? A je to opravdu takový problém s firmou, která má chráněný trh, továrnu koupila "za pusinku", dostává všelijaké úlevy a jejíž zaměstnanecké platy se nedají se západními srovnat? Ano, je asi pravda, že zaměstnávají 4% českých pracovních sil, ale taky je pravda, že otevřeně říkají, že pokud budou odbory chtít zvyšovat platy na západní úroveň, tak svou továrnu "posunou" zase dál na východ nebo si jí nechají doma, takže to působí dosti dočasným dojmem. To, že jsou pro Čechy Škodovky drahé je jen vinou politiky managementu a zodpovědných politiků, protože pokud auto s nižší výbavou, které není postiženo dovozní daní stojí více než západní je to tragické! A co se dovozu dílů ze zahraničí týká, tak jde o něco naprosto jiného - dostali zdarma trh a své zisky odvezou do zahraničí, což je pro budoucnost obrovská chyba. Nejen Škodovka, ale i Aero a ostatní firmy (chtěl jsem napsat se zahr. účastí, ale jiné tu už stejně skoro nejsou) by měly mít povinnost pracovat s určitým procentem tuzemských dílů a hlavně by se mělo kontrolovat dodržování tohoto. Jinak souhlasím s tím, že kvalita šla výrazně nahoru a doufám, že vše vidím černěji, než jaká bude skutečnost.
0/0
26.11.2001 18:34

wilda

Zlevnete Skodovky a bude klid
sam jako prodejce vim , ze zlevneni vozu by rozhodne pomohlo k jejich odbytu. Jen kolik vozu je vydodano na sklady obchodniku Skoda. Uz konecne poslechnete hlasy ze spoda a zlevnete a uvidit, ze odbyt alespon na nasem ceskem trhu se rapidne zvysi. Nazdar
0/0
24.11.2001 18:51

zed

Skoda
Skodovka produjuje draha auta. Vezmu-li ze francouzi a japoncici,itaaalkove maji platy cca 4 krat vyssi.Bud je Skodovka neefektivni, nebo se ty penize nekde ztraceji.Stve mne jeji arogance vuci dodavatelum a neschopnost dat stejny garance jako ostatni.
0/0
24.11.2001 15:59

Milan

Re: Skoda
To se nedá nazvat jinak, než že VW škodovku tuneluje.
0/0
26.11.2001 10:10

Chonsa

Příliš "dobrá" Fabia
Přestože,se Škodovce daří nechutným lobbováním zajistit si co nejvíc zvýhodnění oproti legitimní konkurenci,tak se jim nedaří.Se Škodou Fabia hodne přestřelili nejen co do ceny.Pokud má být Fabia nástupcem Felicie tak jsou ve Škodovce s marketingem na 4. A náplast v podobě "cenově výhodnejši" Fabia Junior je výsměch českému trhu. I patriotismus má svý meze!!! P.S. Sám doma jednu (Comfort) mám - spokojenost. Ale víc než chápu toho kdo si ji nekoupí.
0/0
24.11.2001 15:57

Hans

Konecne krachne
Drzost vyrobcu skodovek me zacina prekvapovat...auta sou drahy, nepekny , malo kvalitni , DRAHY...kdyz uz bych mel nasetreno tech 300 klacku , rozhodne si nekoupim takovou verbez jako je skodovka...At to radsi zabalej dokud to ma aspon naky meno...
0/0
24.11.2001 14:11

ff

obchod
Ceny nových aut stejné jako u konkurence. Ceny náhradních dílů stejné jako u konkurence. Cena hodiny práce ve značkovém servisu stejná jako u konkurence. Škofin jasně nejdražší produkty. Výborná nabídka ojetých aut. Nemyslím že, se může škodovek prodat významně více než jiných značek. Prostě "skvělá" obchodní politika v Mladé Bol.
0/0
24.11.2001 9:23

Czagi

Leasing na škodověnku.
Není vůbec na škodu,vzít si leasing na škodu.Nevíjde to vůbec draze,za týden jsi na podlaze.
0/0
24.11.2001 8:25

vari

od ledna to teprve zacne
to totiz skodovka ZDRAZI(!!!), ano uz zase zdrazi, uplne vsechny sve modely! zda se mi ze nej... firma v CR jde pomalu do kytek...
0/0
24.11.2001 7:33

Tomáš Marný

Zlevněte nová auta Škoda
Tak zlevněte nová auta Škoda. Před rokem 1989 jsem šetřil na auto Škodu - Favorit pět let. Nyní bych na Fábii bych musel šetřit 15 let.
0/0
24.11.2001 7:22

Robert

Re: Zlevněte nová auta Škoda
Pokud byl Favorit před rokem 89 za zhruba 100.000 a průměrný plat mohl být 2.000, tak při nynější ceně Fabie za zhruba 300.000 a průměrném platu 12.000 byste měl mít peníze na Fabii zhruba 2x rychleji než tehdy na Favorita...
0/0
24.11.2001 9:19

jan

Re: Re: Zlevněte nová auta Škoda
Průměrný plat byl 4.500Kč, Favorit stál 75000.
0/0
24.11.2001 15:27

Pavel

Re: Re: Re: Zlevněte nová auta Škoda
Ty čísla si snad cucáš z p., dej si studenou sprchu.
0/0
25.11.2001 14:00

lukier

Re: Re: Re: Zlevněte nová auta Škoda
je mozne, ze to byl prumerny komunisticky plat, normalni lidi meli min, i kdyz byli schopnejsi. jo stara leta uz se nevrati a jsem rad :-) ale vy asi ne :-)))
0/0
25.11.2001 20:46

sly

Re: Re: Re: Zlevněte nová auta Škoda
Ty idiote, průměrný plat byl v roce 1989 cca. 2.700,-Kčs a zaváděcí cena Favorita byla 84.600,-Kčs. Srovnej si to v hlavě, dřív než začneš na netu plácat nesmysly.
0/0
25.11.2001 21:04

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: Zlevněte nová auta Škoda
Je vidět, že jste inteligent diskutující na úrovni. 2700 jsem měl v roce 1989 jako vysokoškolák po 7 letech praxe, a protože bolševici inteligenci přáli, tak to byl plat silně podprůměrný (cikán s vidlemi házející balenou u finišeru (jestli víte co to je) měl v té době 4500). Průměrný plat byl rozhodně vyšší než 2700.
0/0
26.11.2001 12:59

OD

Ha ha
At uz konecene daji 3-letou zaruku, kdyz uz jsou skodovky, tak drahe. V zakladni vybave temer nic, 1 rok zaruka a cena s konkurenci silena.
0/0
24.11.2001 6:41

Milan Tříska

Re: Ha ha
Souhlasím. Na jaře jsem měl na výběr mezi novou Octavií a novou Primerou . Při stejné výbavě vyšla Primera laciněji i s tříletu zárukou. A navíc se nekrade, což se o Octavii říct nedá. Ale já myslím, že i tohle je výsledek politiky slabé koruny. Kdyby byla Škodoka celou dobu v plné konkurenci, dávno by měla ceny i subdodávky v pořádku. Podmínky se pořád ze strany státu změkčují a řešení odkládají.
0/0
24.11.2001 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.