Diskuze

D47 postaví Izraelci nejvýše za 49 miliard

Za spojení Lipníku s Ostravou a polskou hranicí má stát zaplatit maximálně 49 miliard korun. To je suma, která vychází z jednání mezi zástupci státu a izraelským investorem Housing&Construction (H&C). Původně vláda schválila za 80 kilometrů dálnice částku čtyřiceti miliard korun. "To je cena samotných stavebních prací," vysvětlil ministr dopravy Jaromír Schling. K ní se připočítává ještě cena za půjčení peněz, míra rizika pro investora a přiměřený zisk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Prokin

14. 12. 2001 21:35
Tempo
Takze skoro za 10 let bude dalnice. To je ohromne. Fakt tempo. Doufam, ze bude max. dvouproudova v jednom smeru, aby tam byli pekne zacpy.
0 0
možnosti

Jindřich Kadlec

14. 12. 2001 8:19
Dotaz
Stát bude po dobu 25 let platit průměrně 3,5 miliardy Kč (maximálně). To je celkem 87,5 miliardy Kč (maximálně. Cena za dálnici je uváděna ve výši 49 miliardy Kč (maximálně). Kde dělám chybu?
0 0
možnosti

Sketch

14. 12. 2001 10:10
Re: Dotaz
Cena za vystavbu a castka ktera se vyda na zaplaceni pujcky je neco jineho.
0 0
možnosti

Milan Tříska

14. 12. 2001 8:17
Dobrá zpráva pro rosničky
Když splácím 25 let 3,5 miliardy, dělá to 87,5 miliardy. Autora článku v iDnes zřejmě popletly ty miliardy,ale ty číslovky jsou jinak jenom 25 a 3,5 . Není to složitý výpočet, zkuste ho zadat svým dětem školního věku. Další číslovka je 80, tedy počet kilometrů, které se za tu sumu postaví. Osmdesát kilometrů bude stát ročně tři a půl miliardy po dobu dvaceti pěti let. Za tu dobu se má ovšem postavit celkem cca 1350 km dálnic! To je 16,7 takových úseků, tedy krát 3 a půl to je 59 miliard ročně po dobu dvaceti pěti let. Hradit se to má z fondu dopravy, v němž může být maximálně šest miliard ročně - vycházím z veřejně publikovaných údajů. To celé zní jako dobrá zpráva pro rosničky- dálnice nebudou. Co tedy bude?
0 0
možnosti

Sketch

14. 12. 2001 10:22
Re: Dobrá zpráva pro rosničky
Na cast by mohla prispet EU (viz Portugalsko), ale i tak je 1350Km pro CR nedosazitelne moc. Bez vstupu soukr. investora + placeni mytneho + zpoplatneni transitu pres CR to asi nepujde.
0 0
možnosti