Diskuze

Zrušte privatizaci ČEZ, navrhuje komise

Největší privatizace v dějinách země - prodej elektrárenské firmy ČEZ a šesti distributorů elektřiny - směřuje k fiasku. Ani jeden ze dvou posledních uchazečů totiž nesplnil státem stanovené podmínky privatizace: nabídnout nejméně 200 miliard korun a zároveň nemít připomínky k nadiktovaným omezením v kupních smlouvách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fef

8. 1. 2002 11:05
proč privatizovat monopol ?
Není mi vůbec jasné, proč by se měl stát zbavovat monopolu, který stejně nebude jeho privatizací odstraněn. Cenová regulace soukromého subjektu je přeci jen obtížnější. Takže pokud nejse jen o rychlý prachy pro vládu CSSD tak bych byl zastáncem zrušení privatizace Energetiky. Je totiž k ničemu. A propo EDF je taky státní podnik.
0 0
možnosti

Jiří

8. 1. 2002 12:08
Re: proč privatizovat monopol ?
ČEZ je silná společnost a potřebuje vlastníka - jiného než stát, protože státní úředníci se oparvdu nechovají k té firmě jako k vlastní. V budoucnu budeme v EU a pro ne špičkově řízené společnosti tady nebude místo. Třeba vám může být jedno,že pak elektřinu budem dovážet. Ale jste-li třeba odchodník s počítači tak vězte, že za peníze,které vy zapltíte za elektřinu si k Vám do obchodu nepřijde nikdo nic koupit,protože češi tu elektřinu vyrábět nebudou.Proto je potřeba ČEZ prodat-jako předtím Škodu auto-pracují v ní lidé z Česka a utrácejí tady své výdělky. Stačí?
0 0
možnosti

michal

8. 1. 2002 9:30
pro pána z Vídně, kterého jsme všichni okradli.....
Je nám velice líto, že po Vaši emigraci Vám byl zabaven majetek (ostatně jako všem ostatním emigrantům), navíc se Vám v tom imperialistickém rakousky vede opravdu špatně..... Ještě jednou se Vám omlouváme,,,všichni jsme komunisti, krademe a hlavně vyrábíme zkurveně levnou elektřtinu!!
0 0
možnosti

Snehulak

8. 1. 2002 9:56
Re: pro pána z Vídně, kterého jsme všichni okradli.....
Tak se nejak nemuzu rozhodnout, jestli jste vic vtipnej nebo trapnej... ;-)
0 0
možnosti

michal

8. 1. 2002 9:23
všem řvounům!!!
V červnu budou volby,,, tak neřvěte tady a běžte řvát do ulic,třeba vás bude někdo slyšet a konečně se tady bude něco dít!! p.s. temelín se bude odepisovat tak jako tak, takze každá koruna utržená z její výroby bude vlastně ten moloch zlevňovat!!! přenosová soustava by asi měla zůstat v rukou státu, ovšem řízená nejlépe cizí firmou, placenou ze zisku. Např. v Norsku můžete každý týden měnit dodavatele elektriky, jsou na to dokonce spec. firmy, které to dělají za Vás..
0 0
možnosti

Sketch

8. 1. 2002 8:58
Stupidni podminky
Kterej socialistickej magor si vymyslel, ze kupujici musi odebirat 15 let uhli.... Bezte s tim svinstvem do .... Bydlim v severnich cechach a rozhodne nechci aby uhelny elektrarny jeste 15 let smrdely. (A ta mesicni krajina co za sebou doly zanechavaji to je fakt nadhera...) To je jen skryta podpora nefungujicich socialistickych podniku.... GRR
0 0
možnosti

Radegast

8. 1. 2002 8:44
podmínky privatizace energetiky
Tyhle stupidní podmínky spojené s privatizací, jako např.povinný nákup uhlí jsou pouze jinou formou dotace neefektivních podniků. Stát kvůli nim dostane nižší cenu za energetiku a zaplatí tím dolům zajištěný odbyt. Kdyby vláda dolům ty peníze dala rovnou, bylo by to průhlednější a možná i levnější. Možná by přitom ale narazila na předpisy EU, která (přes svůj Klausem proklamovaný socialismus) podobné komunistické hospodářské praktiky jako se dějí v Česku přece jen omezuje.
0 0
možnosti

blair

8. 1. 2002 9:18
Re: podmínky privatizace energetiky
Naprostý souhlas. Ješte bych dodal, že je to vlastně štěstí, že se tato privatizace jak je skoncipovaná s velkou pravděpodobností neuskuteční. Místo státního monopolu by tu byl další monopol soukromý a dopadlo by to stejně jako telecom. Problém je, že chtějí privatizovat energetiku včetně přenosových sítí a jejich vlastník potom nebude mít zájem do ˇˇCR pouštět levnější energii ze zahraničí, tudíž domácí monopolista bude opet králem a bude určovat vlastně náklady na výrobu pro celou ekonomiku, protože bez energie se nikdo neobejde. U ˇˇCSSD me to tak neprekvapuje, ale stanovisko ODS me utvrzuje v tom, že jsou jen proklamatoři liberalismu a skutek utek. Někdejší Techerista Klaus používá svou rétoriku jen aby nás zblbnul.
0 0
možnosti

Sobol

8. 1. 2002 8:21
Fiasko?
Jaképak fiasko. ČEZ zůstane státní a až šejci a rusáci uzavřou kohoutky, bude prodávat kilowatthodinu rakušákům za deset šilců.
0 0
možnosti

Snehulak

8. 1. 2002 10:04
Re: Fiasko?
To jako ze Rakusaci nahradej ropu temelinskou elektrinou ? :-))))
0 0
možnosti

Marek

8. 1. 2002 8:16
Ano, zrusit !!!!
Ze by je k tomu okolnosti dohnaly samy? Jake stesti!!! Jen kripl muze chtit takto "privatizovat" energetiku. To snad nema na svete obdoby, i kdyz, takova Argentina ... Proc by meli zvysovat tezbu? Probohoha! Proc by meli vyrabet vic elektriny, kdyz i ted je ji nadbytek? Proc by meli zaplatit 200 mld Kc najednou, kdyz uz ted je koruna v tak silenem vykyvu, ze to likviduje vyvoz a to nas jeste ceka investice do PSA-Toyota u Kolina. Pseudoprivatizace CEZu by byla skutecne nesmrtelnym pomnikem tech dvou imbecilu Gregra a Zemana, neco tak slavneho jako Waterloo pro Napoleona, i kdyz v tomto pripade bychom to samozrejme odsrali hlavne my. Otazku Temelina do toho nemichejte, to je neco uplne jineho. At Temelin pobezi nebo nepobezi, prevedeni energetiky cizimu statu (protoze tohle fakt neni privatizace) je systemova vec. Prenosova soustava se NESMI privatizovat. At privatizuji jednotlive elektrarny (klidne!), budou si moci konkurovat, ale prenosova sit musi zustat statni, jako treba silnice!!! Jinak dopadneme jako s Telecumem, kdy nas "nezavisly regulator" hovno reguluje a Telecum si nasazuje takove ceny, ze jsou nekolikanasobne oproti Nemecku (kde uz 15 mesicu prechodne bydlim). Kde je "liberalni" Klaus? Jaktoze ted nerve, ze privatizaci prenosovych cest NE????!!!! Jaktoze dovoli ustavit takto monopolni prostredi? No jednoduse, Klaus jen opet (jako s Eurotelem, Telecumem, Ces.Pojistovnou atd.) ukazuje, ze je socialista a monopolista, zadny liberal!!!!! Stejne rudy hajzl jako Gregr - clovek stejneho testa.
0 0
možnosti

eric

8. 1. 2002 9:23
Re: Ano, zrusit !!!!
přesně tak! docela se mi teď ulevilo, páč Zeman s Grégrem už čez prodat nestihnou a zůstane to na příští pravicový (snad!) vládě. ta se s tim doufám popere líp..
0 0
možnosti

petr

8. 1. 2002 8:13
CSSD chvala bohu
myslel jsem si,ze ta CSSD je snad padla na hlavu(kdyby pristoupili na jejich podminky).pokud to,ale nemusi prodat,tak s nimi jednoznacne souhlasim.snad se to dalsi vlade podari prodat lepe.nemyslim si,ze by ta privatizace byla spackana,ale kladli si prilis pripominek a to jak vlada,tak i investori.kazdy mel z neceho ubrat.alespon,ze to dopadlo takhle.nikdo neni vytez ani porazeny.
0 0
možnosti

Pavel Majer

8. 1. 2002 6:40
jen pro poradek
Chtel bych zde jen zduraznit nasleduci citat z tohoto clanku: .................investor žádnou z koupených firem prodat či přivést do likvidace. Chtěl po něm také, aby prodával velké množství elektřiny a nakupoval patnáct let od uhelných společností VICE UHLI než před plným spuštěním Temelína".!!!!!!!!!!!!!! Tedy, Vam vsem zastancum Temelinskeho penezozrouta (z vasich kapes). Vzpominate na diskuse, kde jste plamenne hajili Temelin, neb je ekologictejsi nez tepelne elektrarny? Jak dlouho se jeste pratele nechate oblbovat Panem Profesorem a Milosem Becherovkou a televizi NOVA? Asi jeste dlouho, ze?
0 0
možnosti

frankie

8. 1. 2002 9:02
Re: jen pro poradek
no snad tim nechcete naynacovat, ze jaderna elektrarna pouziva jako palivo uhli..???!!! To snad ne! To ze si tim chteji udelat ve vlade dobre oko pro odbory je z toho ale vic nez patrne. Proste ve stylu cehackovstvi, aby se vlk nazral a koza zustala cela. Bud praci cest!
0 0
možnosti

JV. Viden

8. 1. 2002 1:31
predpoved je naplnena !!!
Vsichni kdo maji zdravy rozum predpovidali fiasko kolem CEZu a Temelina. Nyni tato situace nastala. Cesti politici lhali od sameho zacatku a CEZ, stat ve statu , zpusobil neuveritelne skody. Platit to budou vsichni.
0 0
možnosti

Feyd

8. 1. 2002 5:43
Re: predpoved je naplnena !!!
Nejste Vy nahodou ten provokater, ktery svymi blaboly obtezuje tyto stranky uz asi rok ? Pokud si vzpominam, vidavam Vase pripominky typu "Vsichni cesi jsou zlodeji" prakticky v kazdem streamu; mimochodem - Vas sloh je nezamenitelny, i kdyz se "podepisete" jinak.
0 0
možnosti