Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda zpečetila růst tarifních mezd

Sociálnědemokratický kabinet schválil dohodu ministra práce a sociálních věcí Vladimíra Špidly s odboráři rozpočtových a příspěvkových organizací. Jejich tarifní platy díky tomu stoupnou už od března o 11 procent, zdravotníkům dokonce o 18 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Novotný

Mzdy
OECD, EU i ostatní organizace si už všímají katastrofálního stavu školství v ČR. Příčiny: - postavení učitele ve společnosti + zákony, práva - platy, budou-li vyšší, budou i schopnější učitelé, a to se nám vrátí - rekonkurzy na místa ředitelů - ti jsou často zakopaní ve svých funkcích. Pokud by mohl být ředitel pouze na jedné škole 2 funkční období, vše by se pohlo.
0/0
12.2.2002 16:03

Bedruška

Nechapu, jak si ucitele vubec dovoli stavkovat, jde videt, ze na to maji furu casu!!! Neni se cemu divit, byla bych prekvapena, kdyby alespon jednou tydne stravili, a to myslim vyucovanim ve sve praci 8 hodin. Nepocitam spoustu jinych lidi v ostatnich profesich, kteri jsou v praci prescas nekolik hodin tydne. Za to, kolik casu ucitele venuji praci, nepocitam jejich prestavky, prece nemuzou chtit tolik penez, kam bychom to dopracovali jako stat?
0/0
12.2.2002 15:55

Miluška

Na co přidávat úředníkům?
Pracuji jako úřednice v územní samosprávě (tj. na městském úřadě). Mluví se o nás jako o byrokratech, kteří jen honí občany "od čerta k ďáblu". Ano, i tací se zřejmě mezi námi najdou, ale uvědomuje si někdo, že onu "byrokracii" nevytváříme my úředníci, ale přeneseně naši zákonodárci? My jsme pouze povinni při své práci postupovat podle platných zákonů. Ty jsme však nevytvářeli my úředníci, ale naši zákonodárci. Takže, jak by řekl pan Pitkin v Countryestrádě pana Mládka, "a vo tom to je".
0/0
12.2.2002 14:47

Miluška

Zvýšení mezd ve školství
0/0
12.2.2002 13:58

pudlik

učitelům
těm to přeju, a pak ještě nemocničním sestrám. o ostatních pomlčím...
0/0
12.2.2002 13:41

Josef

Mzdy
Dovolte mi nejprve několik čísel. Mám před sebou výplatnice všech zaměstnanců ZŠ. Plat učitelky s 5 letou praxí = 8.338,- Kč, s desetiletou praxí 9.382,-Kč a před důchodem 10.236,-Kč. Navíc plat ředitele školy 12.148,-Kč. Musím dodat, že nejsme chudá škola, že máme nadprůměrné osobní /oproti jiným školám na okrese/. Toto je PRAVDIVÝ OBRÁZEK PLATŮ VE ŠKOLSTVÍ!!! Kolik vysokoškolsky vzdělaných lidí by za takovou almužnu dělalo??? A ti moji lidé stále dělají, jsou ve škole od rána do večera a starají se i o Vaše děti!!! Copak chcete, aby všichni schopní učitelé /učitelky/ ze školství utekli??? Vždyť i oni musí živit rodiny!!! Závěrem: už vidím, jak dostaneme přidáno 1.100,- Kč na tarifu a na osobním ubráno 600,- Kč jako tomu bylo vždy. A nyní reagujte! Hlavně si umím představit příspěvky o tom, že učit je posláním....
0/0
12.2.2002 6:37

dífka

Re: Mzdy
Lidičky mají velké oči.O ta procenta se zvýší reálná mzda.Tady na iDnes byla někdy minulý týden možnost si to zjistit. Takže reální mzda je skoro ještě jednou tak velká jako skutečná hrubá mzda.Od reální mzdy si zaměstnavatel odečte vše možné co za vás musí zaplatit do státní kasy.A zbytek je ta skutečná hrubá mzda, kterou máte na výplatní pásce. Takže žádných 11% a 18%, ale s bídou pod 10%.A po dalších úpravách zaměstnavatele / snížení osobního ohodnocení/ půjdeme ještě do minus.Tak to vždy bylo při přidávání.Jenom  tím hecují lidi a to si myslí, že jim pomůže u voleb?
0/0
12.2.2002 8:51

Zdeněk

Re: Mzdy
Je zajímavé, že se o výši osobního ohodnocení, které je finančním ukazatelem schopnosti každého učitele, zmiňujete jen okrajově. Dost by mě také zajímalo, jak se o prázdninách staráte od rána do večera o naše děti. Co se týče životního poslání, pro někoho je posláním práce a pro někoho peníze. To jste si ale měla rozmyslet tehdy, když jste se rozhodovala o svém studiu.
0/0
12.2.2002 9:32

Josef

Re: Re: Mzdy
Tak Vás by zajímalo, jak se staráme o děti o prázdninách. A Vám nic neříkají různé turnaje pro děti ve škole, turistický kroužek vyráží na výlety a podobně. Je třeba, abyste se taky zajímali, co se ve škole děje. A třeba i pomohli.
0/0
12.2.2002 10:18

Zdeněkl

Re: Re: Re: Mzdy
Mám dva syny. Starší již vystudoval a mladší ještě studuje. Za těch dvacetčtyři let, co strávili ve škole byl jejich jediným pojítkem se školou o prázdninách sběr léčivých bylin, později brigáda a pan učitel, který čepoval pivo na přehradě. Asi chodili do špatné školy.
0/0
12.2.2002 14:30

Alex

Re: Re: Mzdy
Milý Zdeňku,pouze pro upřesnění: učitelé nemají prázdniny,ale řádnou dovolenou jako každý jiný.Nejsem učitel,pouze úředník s akademickým titulem,ale co se děje v našem státě,je prostě ostuda.Komenský(a nejen on) se musí obracet v hrobě!
0/0
12.2.2002 10:22

Zdeněk

Re: Re: Re: Mzdy
Tak tedy ne prázdniny, ale řádná dovolená. Tím více je mi podezřelé, že by učitelé svou řádnou dovolenou trávili od rána do večera, bez oběda s našimi dětmi ve škole. Když toto někdo bude tvrdit pak samozřejmě zapomene i na osobní ohodnocení, které tvoří až 40% mzdy a také na to, že učitelé odučí 21 hodin týdně a mají 10 týdnů dovolené. Jsou tak v přepočtu na odpracovanou dobu nejlépe placenými zaměstnanci(doufám, že nebudete argumentovat s přípravou na výuku). V Komenského době nepatřil učitelský stav k bohaté vrstvě, ale jistě patřil k vrstvě, která požívala velké vážnosti a úcty. Tím, že se učitelé handrkují o peníze jako trhovci vážnosti rozhodně nenabydou, spíše naopak.
0/0
12.2.2002 15:07

Petr

Re: Re: Re: Re: Mzdy
Jsem ucitel, 30 let, nevím jestli mají někde v Praze až 40% osobní, u nás na Valašsku je to s bídou 10% z tarifu. Pravda je, že jsou různí učitelé, pravda je také, že záleží, co učíte-opravy, soutěže.., i jak učíte. Neznám nikoho, kdo ba měl proplaceny " přesčasy " za výlety, exkurze, školy v přírodě či tábory. Já nemám své děti, mohu tedy chodit méně na brigády a věnovat se těm školním. Kolegy, kteří ale toto štěstí nemají, zásadně neodsuzuji. I oni platí nájem ... I já za těch 5 let praxe sleduji zvýšenou agresivitu a nevychovanost dětí a jejich rodičů. Ovšem i my jsme lidé a máme rovněž svá práva. Pokud školství nerozumíte - já, i když jím rohlíky, nekecám pekaři do práce- dám Vám klidně možnost si to zkusit. Přijdte si "zaodpočívat s 30 deváťáky a hloupým učivem druhy vedlejších vět". Školství potřebuje reformu!!!, ne kritiky, jinak nás ti příští nevychovanci z měst zlikvidují.
0/0
12.2.2002 16:17

dífka

Re: Re: Mzdy
Osobní hodnocení se o dovolené, v nemoci krátí.Je to pohyblivá složka mzdy.
0/0
12.2.2002 11:58

dífka

Re: Re: Mzdy
A jen tak na okraj.Nejsem učitelka, ale co píši o platech se týká všech o kterých se zmiňuje ten článek.
0/0
12.2.2002 12:00

Bedruška

Re: Mzdy
Az ted, po svem prispevku jsem si precetla tvoje psani. Mozna o tom nevim, co ty, uznavam, ale co u ucitelu znamena byt v praci od rana do vecera? Radsi nechci slyset odpoved.
0/0
12.2.2002 16:10

Pavel

Re: Re: Mzdy
Právě sedíme s dětmi na kroužku internetu - samozřejmě bezplatně a stydím se, má milá Beruško, za Tebe. Nu, je 16.41, já mám pak ještě volejbal, opět ... a pak jdu po svých " 8 " hodinách domů. Ač mladý, jsem šíleně unavený psychicky a v soukromí raději nemluvím, nemůžu. Měj se krásně a až budeš mít děti, tak Ti přeju, aby bylo ještě ve školství pár bláznů, abys nemusela platit i za ZŠ - viz USA- která by za něco stála, neb ty státní jsou ... Petr.
0/0
12.2.2002 16:45

Ivo

Popelka Státní a její sestra Soukromá
Jedním z velkých problémů postkomunistických zemí je rozpor, kdy stát je poměrně chudý, zatímco rozvíjející se soukromý sektor poměrně bohatý. Důsledkem je, že z dlouhodobého hlediska velmi důležité profese, jako např. ve zdravotnictví, školství, ale i ve státní zprávě atd., přicházejí pro nízké mzdy o většinu výtečných odborníků. Ti jsou lanařeni soukromým sektorem a mnohdy (píšu: mnohdy) zde pak usilují jen o společnensky problematický nebo krátkodobý prospěch. Odvětví s nejvyššími platy, tedy bankovnictví, musí být nakonec nejvíce sanováno z peněz státního rozpočtu. Ve vyspělých zemích jsou příjmy zaměstnanců veřejného sektoru a důchodců v porovnání s běžnými zaměstnanci soukromých podniků vyšší než u nás. Např. na Ukrajině je tomu zcela odlišně.
0/0
11.2.2002 21:04

Martin

Na co pridavat urednikum?
Naprosto souhlasim, at se prida vedcum, zdravotnikum, ucitelum. Ale na co by se melo pridavat statnim urednikum? Tem co sedi na FU, SSZ, obecnich uradech, v zastupitelstvech apod. Vzdyt ti to nepotrebuji, maji dostatek vedlejsich prijmu z obalek nas ponizenych zadatelu, kteri po nich chcemem, aby delalo to, co ve skutecnosti delat maji. Zkuste si jit na urad zazadat o stavebni povoleni, bud budete klopit nebo rok a vice cekat (toto je vlastni zkusenost). Stejne nebo podoben praktiky se provozuji prakticky na vsech uradech.
0/0
11.2.2002 18:37

Zdenek

Re: Na co pridavat urednikum?
Ach jo! Ne všichni na úřadech jsou špatní.Pracuji na úřadě práce 11 let a dosud tu nikdo nevzal úplatek.Ono to tady ani nejde!Staráme se lidi a pomáháme podnikatelům,většinou máme menší mzdu než ti,co jsou na dávkách a načerno si přivydělávají,jeden můj kolega-poctivý úředník-bere na rodinu sociální dávky,protože jeho plat je poněkud podhodnocený.Tarif je tarif.Ať děláš dobře nebo ne,máš stejně!Já mám akademické vzdělání,doktorát filozofie a budu si hledat druhé zaměstnání,protože čekám přírůstek do rodiny.S platem 12.600 hrubého skoro ve 40ti letech po mě nechtějte,abych byl na lidi celý den milý a laskavý.Budu unavený z noční šichty.Taková je realita.A jak čtu reakce čtenářů,chci apelovat: buďme na sebe slušní!Díky.
0/0
12.2.2002 10:37

dífka

Re: Re: Na co pridavat urednikum?
Taky si myslím, že ti malí, šediví úředníčci úplatky ani náhodou.
0/0
12.2.2002 12:06

Alonzo

Re: Na co pridavat urednikum?
1. JSou i slušní - a je jich většina - jenže o tech se nemluvi 2. do tehle tabulek patri i udrzbari, spravci pocitacovych siti, uklizecky a dalsi. 3. Nekdo to delat musi, a cim min penez, tim vic slusnych a schopnych utece a zustanou jen tupci, pak jsem na verejnost zvedav, az si na urad pro neco prijdou.
0/0
12.2.2002 12:43

Martin

Na co pridavat urednikum?
0/0
11.2.2002 18:31

Stanislav Hart

Nádhera.
Je sice hezké, že Vladímír Iljič Špidla vyhověl posledním pozůstatkům komunistického hnutí (odborům), nabízí se však otázka -  odkud brát? Je pravda, že zdravotní sestry zaslouží přidat. Bez debat. Kasa je však  nejen vymetená, ale je v ní díra, ve které mizí jedna miliarda za druhou. Kde chce vláda socanů vzít ty blýskavé groše? Zadlužit nás? Ještě víc? Zvýšit už tak velkou buzeraci a zvednout nějaký ten poplatek, který všichni bez rozdílu zaplatí? (Paradoxně i ta zdravotní sestra.)  Zaplatíme IPB, stíhačky, flákačům sociální dávky, přídavky všem, nějaký ten omyl na MO atd. Můžeme si tedy jen zaspívat jako loupežníci v ruské pohádce MOROZKO - "my nemáme nic, vůbec nic....."
S pozdravem
Stanislav Hart
0/0
11.2.2002 18:04

Dáša

Ozve se?
Nevěřím, že by si autor nepřečetl ohlasy na svůj článek. Tak proč mi neodpoví na můj dotaz? Stydí se?
0/0
24.1.2002 14:34

Dáša

Jak se počítají procenta?
Prosím autora tohoto článku, aby mi sdělil, co měl ve škole z počtů. Buď neumí počítat procenta, anebo částku, o kterou podle něho mají být zvýšeny tarifní platy v rozpočtových a příspěvkových organizacích, vypočítal podle tabulek, které omylem sebral na jiných pracovištích (např. na ministerstvu nebo magistrátu). Píše, že platy se zvýší o 11%, což u zdravotní sestry v 7. platové třídě dělá 1300-2000 Kč. Ať počítám, jak počítám, tak 11% ze 7. platové třídy zdravotnických pracovníků (nyní v rozmezí 7030-10410 Kč) je 773,30-1145,10 Kč). Dále píše, že u lékaře v 10. plat. třídě zvýšení dělá 2600-3900 (doposud v rozmezí 9550-14140 Kč), já jsem však spočítala, že 11% je 1050,50-1555,40 Kč. Dále u technika v téže třídě (kolik ale techniků je placeno v 10. třídě???) si autor spočítal, že zvýšení bude dělat 1600-2600 Kč. Jelikož platy technicko-hospodářských pracovníků ve zdravotnictví jsou cca o 10% nižší, než u zdravotnických pracovníků ve stejné platové třídě, vyšlo mi zvýšení platu u tohoto technika (doposud v rozmezí 8260-12850) na 908,60-1413,50 Kč měsíčně. Hrozně moc by mě zajímalo, kde se autor dobral k výsledkům, které publikoval. Proto prosím autora, aby se mi ozval, protože mi bylo oznámeno, že mi po zvýšení o 11% bude přidáno zhruba 700 Kč, což se mi zdá málo a autor tohoto článku by mi jistě vypočítal, že by mi mělo být přidáno 2x tolik. Třeba by jeho stanovisko mé nadřízené obměkčilo.............
0/0
23.1.2002 10:04

dífka

Re: Jak se počítají procenta?
Máte pravdu Dášo, v jednom svém příspěvku výše píši, že se bude zvyšovat reální mzda. Když si otevřu iDnes - zprávy iDnes, tak je nahoře okénko, kde si lze podívat, jak vypadá každého reálná mzda pokud tam napíše svůj současný hrubý příjem.Je téměř ještě jednou tak velká jako skutečný hrubý měsíční příjem.A ta reálné mzda bude zvednutá o 11% nebo 18% !!! Pěkně nás v tom máchají.A to si myslí, že těch 800 tisíc lidiček se honem potentuje a půjde je volit.Hi,hi jedině tak budou pěkně naštvaní až uvidí v dubnu svoje výplatní pásky.
0/0
12.2.2002 9:09

lip

z cizího
to se to V.I.Špidlovi rozhazuje, z cizího. Vyhažte úředníky a těm zbývajícím trochu přidejte. Většina se stejmě má jako na krmníku. A učitelé, ti ať si přepočtou délku svojí prc doby a poskytovaného volna, potom snad zjistí, že jsou placeni nad poměry.
0/0
18.1.2002 22:23

Pavel

Re: z cizího
Idiote, běž si to zkusit sám a pak něco vykládej. A nediv se pak tomu, že Tvoje dítě bude učit jazyk gymnazista, který chodil rok na jazykovku. Po peti letech VŠ brát 6500, to stojí fakt za to!!!
0/0
19.1.2002 2:57

Anonym

Re: Re: z cizího
Váš slovník svědčí o vynikající účasti ve vzdělávacím procesu.
0/0
19.1.2002 9:04

Anonym

Re: z cizího
Souhlas
0/0
19.1.2002 9:01

Honza

Schvaluji
Myslim, ze to je OK. Statni zamestnanci - hlavne se t o projevuje v Praze - maji malo. A pritom spousta z nich maka jako zodpovedni manazeri...
0/0
18.1.2002 15:39

misa

to snad ne? pro braena
Nemám pocit, že bych na tom nebyl špatně - jako doktor 7 let po škole, těsně pčřed druhou atestací mám necelých 10 000 - se štědrými osobními ohodnosceními to vyšplhá až k závratným 14 000 hrubého. Jak jsem zjistil - dle statistiky má více asi 40 % lidí. Myslím, že za 6 let studia a dalších 7 při práci bych si zasloužil o něco málo víc.
0/0
18.1.2002 14:50

Rats

Re: to snad ne? pro braena
Roky studia bych se neohanel, to snad studuje kazdy vysokoskolak po skole, jenz chce zustat na spicce v oboru. Hold spatny vyber VS.:-( A jestli to delate pro dobry pocit, ze pomahate lidem, tak o penize preci nejde! A na chleba a vodu to preci staci.:-)
0/0
18.1.2002 15:29

Zdenek

Re: Re: to snad ne? pro braena
To s tebou rats nesouhlasim. Jsem zvedavej, co budes rikat, az se ti v sobotu vecer neco stane a doktor te blbe zdiagnostikuje jenom proto, ze jich je kvuli mizernejm platum malo a tak hold je v praci uz od patecniho rana bez prestavky a poradneho odpocinku. Ono za necelejch 10 tacu cistyho vcetne vsech takovejch sluzeb a prisluzeb se ti na praci ve zdravotnictvi spousta lidi vysere.
Jenze ta nase posrana vlada spoliha na to, ze doktori uplne stavkovat nebudou, takze na ne sere a cpe rocne miliardy do pitomejch drah, misto aby je poradne zrestrukturalizovala.
0/0
12.2.2002 9:29

stabil

co to tu placate..?
Koukam, ze jste sami statni zamestnansi, ktery maj internet zadarmo a jen kecaj a nic nedelaj... Chvalite odbory, ktery stojej za hovno, branej prebujely cesky drahy, ktery potrebujou reformu a ne penize, penz maji dost, ale v rakousku na stejne velikych drahach pracuje polovina lidi... Vzdyt to vidim, jak se tam kopou do zadku. A na uradech je to to samy, samej zkorumpovanej byrokrat... AJ myslim, ze penez se vydava dost, ale je problem v tom jak a komu. Ve skolstvi to je podle odpracovanejch let... na stredni skole a na vysoky jsem potkal spoustu chytrch mladych a pracovitych lidi a co rednadeli nejaky duchodci, co ucili veci, ktere davno neplati a jen si chodily pro prachy za odpracovana leta... Problem neni v mnozstvi penez, ale ze odbory chrani takove vredy... V soukromych firmach se musite jinak otacet, abyste dostali to co ti flakaci v rozpoctovkach... Ti ziji jeste v realnem socialismu.
0/0
18.1.2002 14:48

stabil

Re: co to tu placate..?
No, koukam, ze jsem to napsal trochu moc zostra... mam blbou naladu, tak sorry... chtel jsem jen rict, ze liti penez, bez koncepce do diry je na nic... Nejdriv se musi udelat poradek a vybudovat system... Ale ze se do tech rozpoctovek schova spoustu lidi a ze jejich pracovni nasazeni je dost ruzne a dostavaji stejne penize je bez diskuze... Urady a drahy jsou prebujele... no, to jen tak, kdyz je venku tak hezky...
0/0
18.1.2002 15:16

braen

to snad ne
Největším problémem je, že se do týhle skupiny zařazujou profese, který na tom s platy až zas tak špatně nejsou a ti dostanou přidáno nejvíc. Mám na mysli doktory, policajty a většinu státních úředníků. A navíc v době, kdy není z čeho brát mi 11% zvýšení připadá jako další křížek do hrobu špidlovskýho rozhazovačnýho systému.
0/0
18.1.2002 13:06

dífka

Re: to snad ne
Víte co ve státní správě dělá pilných ženských za mizerný plat? Pravda ty zase dostanou přidáno nejméně.Ale alespoň něco.
0/0
18.1.2002 13:50

fuf

Re: to snad ne
zkuste se nejdriv zeptat nejakeho doktora, kolik skutecne bere. pak nebudete placat podobne nesmysly. mozna, ze si doktori vydelavaji hodne, ale z okruhu mych znamych je to vykoupeno tim, ze neustale slouzi (tj. zase pracuji). nezapomente, ze doktori jsou u nas velice malo placeni (podobne jako vysokoskolsti ucitele) v porovnani se zahranicim a je zahodno s tim neco delat.
0/0
18.1.2002 13:55

elis

Re: Re: to snad ne
popravde receno, zadna profese u nas neni placena tak jako na zapade.. rozpoctovky maji alespon malou sanci na to, ze dostanou par korunek jednu za cas ...nenechme se mylit temi procenty... neni to tak , ze kazdy ke svemu platu dostane 11 procent.... ti co v rozpoctovkach berou nejmene taky nejmene dostanou....
0/0
18.1.2002 16:46

Michal

Re: to snad ne
Ale ano!Vláda plní, co slíbila, navzdory nazlobeným pravičákům.Jestliže jen z růstu ekonomiky má stát navíc 70 miliard proti vládám pravice, tak nejen že je z čeho brát, ale zbývá i na investice a pobídky k nim. Měla by naopak více vzít těm - zajisté pravicově orientovaným-tunelářům, díky nimž se máme o poznání hůře, než je potenciál země.Pravice způsobila neúspěch a deziluzi, na rozdíl od té současné.Největší nepřítel pravice-statistika a zdravý rozum.
0/0
18.1.2002 13:57

Graetar

Re: Re: to snad ne
Následovníci naší současné tzv. úspěšné vlády: "Hned jsem u Vás, pane! Přejete si platit? Takže, co si to váš dědeček tenkrát objednal? Ááá, tak to máme předkrm - chátrající hutě, hlavní chod - valorizace mezd, kořeněné nefunkčními železnicemi a přebujelým drzým úřednictvem, zalité pikantní omáčkou ze zakázky na Grippeny... Pak malý temelínský zákuseček s výbornou veřejnoprávně-televizní šlehačkou. Bohužel, musíte zaplatit i šťavnaté banky s tučnými podniky, které si tu objednal už Váš pradědeček, ale někdo mu je nakonec snědl. Kromě toho je tu ještě nespočet sociálních půllitrů a štamprlátek, ale za ty nám váš děd nabídl svůj zprivatizovaný kabátek... Takže sečteno podtrženo to dělá... hned to bude... 400 miliard korunek! Budete platit hotově, nebo šekem?" ..... "Děkuji, služebníček. A přijďte zas - rádi Vás uvidíme!"
0/0
18.1.2002 15:05

Petr

Re: Re: Re: to snad ne
Koukam jako blazen, ale zase se nasel jeden odbornik na letectvo, hute, mzdy a vlastne na vsechno. Nechte ty veci radsi odbornikum, oni rozhodnou lepe. A ten dluh neprecenujte, USA dluzi 7 bilionu dolaru a nikdo se nad tim nepozastavuje!
0/0
11.2.2002 18:39

Jožin

Re: Re: to snad ne
Pako socanský vygumovaný.Jinak takového člověka nazvat nelze.
0/0
11.2.2002 19:50

Karel

Re: Re: to snad ne
hu to je síla a slovo , pardon , několik vět do pranice
0/0
11.2.2002 22:06

Hany

Anketa o stavce
Naprosto souhlasim se stavkou statnich zamestnancu, ale durazne bych zadal o prideleni techto penez do sektoru, kam bezpodminecne patri. Se statem, kde ma nadrazak se zakladnim vzdelanim vetsi plat nez vysokoskolsky vzdelany ucitel, je opravdu neco v neporadku.
0/0
13.1.2002 17:00

dífka

Re: Anketa o stavce
Bohužel tak to je.Sklrdnice na dtaze bez vzděláni ma větši plat, než ja s dvěma maturitami.Tak to bylo za bolševika " dělnicka třída musi byt zvyhodňovana".Proto se tak cpou peníze to těch ušmudlaných drah.
0/0
18.1.2002 13:43

skladnice

Re: Re: Anketa o stavce
A vy tak přesně víte, jaký plat má skladnice na dráze? Anebo mi snad chcete tvrdit, že vy, s dvěma maturitami, máte plat jenom něco nad minimální mzdu (pozn.: minim. mzda je t.č. 5700 Kč)? P. S. Jestliže tak pohrdáte dělnickou třídou, tak bych vás chtěla upozornit, že na místo skladnice je v současné době většinou požadováno středoškolské vzdělání, případně vyučení v oboru (podle toho, co za sortiment v tom skladu je) + znalost práce na PC.
0/0
18.1.2002 15:12

Zase ja ....

Re: Re: Re: Anketa o stavce
Hezky ... :-)))
0/0
18.1.2002 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.