Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slevy na dráze vyžadují um detektiva

Cesta vlakem z Kolína do Pardubic za dvacku, děti a důchodci za polovic. O tom už si cestující může nechat jen zdát. Hledání v jízdních řádech Českých drah a orientace v cenách se začaly podobat detektivce. Spočítat si, jak jet vlakem co nejlevněji, vyžaduje značnou zručnost. Téměř pro každého totiž dnes dráhy mají ceník. Člověk středního věku by měl hledět po obyčejném, případně zákaznickém jízdném, důchodci i děti mají svoje ceny, studenti a stálí cestující také.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Přeplněné vlaky
Za přeplněné vlaky si může cestující veřejnost, pořád se řvalo že vlaky jezdí poloprázdné tak teď to máte, přikročilo se k úsporným opatřením.
0/0
16.1.2002 14:18

Marek

preplnene vlaky
Vazeni cestujici jestli Vam muzu poradit, v preplnenem vlaku si klidne sednete do 1. tridy a odmitnete zaplatit priplatek. Pokud se nedate zastrasit obvyklymi vyhruzkami pruvodcich ("necham zastavit vlak a bude vas to stat 500 Kc za minutu, mulisi bulisi !!!"). Mam s tim bohate zkusenosti, pokud je 2. trida opravdu plna, a to je casto, nemaji pruvodci sanci. Nenechme ze sebe, lidicky, delat pitomce, vzdyt platime hrisne penize za pohodlne svezeni, nikoliv za stani v nejakem pachnocim dobytcaku. Na Drahy musi byt prisnost Marek
0/0
16.1.2002 12:05

Roman

Re: preplnene vlaky
V tom případě kdy se bude cestující chovat jako dobytek asi už nebude vážený. Máte možnost si v dostatečném předstihu koupit místenku, nebo si vybrat prázdnější vlak a nedělat ze sebe pitomce který neví .....
0/0
17.1.2002 11:58

Milan

plky
Upozorňuji, že České dráhy jsou v nákladní dopravě ziskové a nepotřebují provozovat osobní dopravu, dokonce přebytek financí z nákladní dopravy asi 1 miliardu Kč místo aby spravedlivě rozdělila mezi svoje obětavé pracovníky v náročném nepřetržitém provozu, tak je používá velkoryse na dotování státu, tedy osobní dopravy. Objednatelem osobní dopravy je stát, který ze zákona o dopravní obsužnosti tuto zajišťuje. Stát si může vybrat přepravce kterého chce třeba taxíky jak již zde zaznělo, je to problém státu a tedy financování osobní dopravy je problém státu a né ČD, jak si lidé stále pletou a plačou na špatném hrobě. Zatím nikdo levnější dopravní obsužnost nenabídl, skuste to. Nezáviďte železničářům jejich nízké platy, mohli by je mít o tu miliardu vyšší.
0/0
16.1.2002 11:08

Jirka

Re: plky
Jasně, milý pane, tak ať sakra osobní dopravu pustí! Kdo se jí o ní prosí! Nikdo a nic mě nepřesvědčí o tom, že solidně fungující SOUKROMÁ firma, která by provozovala byť i jen ryze OSOBNÍ přepravu, by zcela jistě nezkrachovala! Jenže když má naše "modrá armáda" na jednoho cestujícího tři zaměstnance, tak se prostě nesmíme divit! Povězte mi, jaktože už dávno nezkrachovala Jindřichohradecká místní dráha! Jezdí to bůhví kudy, jisté cestující to má leda tak v létě, a už hezkých pár let jezdí. A za vlastní. A neřvou. A levnější dopravní obslužnosti NIKDO nabídnout (aspoň u vlaků) nemůže - on je to totiž, milý pane, státem uznaný monopol! A pláč nad platy železničářů už je úplně mimo; můžou jít třeba do lomu, ale tam by asi museli něco dělat - takže je laskavě nelitujte, nikdo je tam nedrží; ovšem v lomu by asi nejezdili po celý republice zadarmo a skoro zadarmo by s sebou ani nevozili celý širý příbuzenstvo.
0/0
17.1.2002 19:06

Dan

Jak ušetřit
Pokud jezdíte pravidelně a chcete výrazně ušetřit, kupte si čtvrtletní traťovou jízdenku. Do 27.1. za starou cenu a jdou koupit až na rok dopředu (čtyři návazné na sebe - taktéž za starou cenu).
0/0
15.1.2002 20:29

shh

Něco bude špatně, ale nejsme v tom sami
Je sice fakt, že se cena obyčejného jízdného zvedla až nehorázně, faktem však je, že ani v zahraničí na tom nejsou lépe. Zkrátka a dobře vlaky jsou drahé! Jsou drahé a stává se z nich luxusní dopravní prostředek. Zda je to dobře ponechám na posouzení každého jednotlivce. Zjistěte si např. jízdné v Německu nebo v Anglii. Budete překvapeni jak je to drahé. Ani tyto dryáčnické ceny však nevyřeší problém, že osobní doprava je průdělečná snad v každém státě světa. Výjimku tvoří jen supervlaky, které jsou však za superceny a má smysl je srovnávat spíše s cenami letenek. Zdravím a přeji hezký den.
0/0
15.1.2002 18:55

mart

ceny
Jel jsem tahkle ve vlaku mezi Brnem a Prahou, listek temer za 300 Kc (priplatkovy vlak IC)a byli tam lidi co museli sedet v ulicce za zavazadlech!!! Za ty prachy uz ve dvou jezdim jen autem. Mam takovou sice zkreslenou a hlavne neekologickou uvahu ( jenze ti zeleznicari vsechno bezou tak automaticky), co kdyby se ty miliardy za koridory davaly do dalnic ... Jenze kdo by stavkoval za silnicare, reditelstvi dalnic nebo tech icka sprava kom. ?? Proc je tahle predstava usmevna, ale stavkujici zeleznicari uplne bezna vec, ktera nikoho neprekvapi. To je jadro pudla!
0/0
15.1.2002 18:05

Brouk

Re: ceny
Doplním Vám do Váší úvahy pár významných dat: *za 1 mld. postavíte 4x delší úsek moderní železniční trati na 160km/hod než úsek šestiproudé dálnice. *moderní dvoukolejná železniční trať má stejnou přepravní kapacitu jako šestiproudá dálnice (za 4x menší investici) A dále: *celá síť TGV ve Francii zabírá stejnou plochu jako letiště Charlese de Gaulla v Paříži a 1/15 plochy dálniční sítě Nerušme dráhy, modernizujme je. Nedělali jsme to posledních 50 let, tak máme velký dluh z minulosti a tím pádem staré vagóny atd. I to je rozdíl mezi dráhami např. v SRN a u nás.
0/0
16.1.2002 12:33

Robert Němec

Zprivatizovat dráhy
ČD by se měly zprivatizovat a přestat se jim platit jakékoli dotace. Ať si pak nasadí ceny jaké chtějí - ale majitel je bude muset stejně nasadit tak, aby byl konkurence schopný. Platba za ČD by samozřejmě byla dopředu, případně hodně rychle. Otázka je, zda by se našel blázen, který by je byl ochoten koupit.
0/0
15.1.2002 15:24

Dan

Re: Zprivatizovat dráhy
Ve Velké Británii to udělali. Stát dotuje provoz asi trojnásobkem peněz než před privatizací a soukromníci nedali do rozvoje nebo modernizace infrastruktury ani penci. Uvažuje se o "znovuzestátnění".
0/0
15.1.2002 20:18

Ale!

Re: Re: Zprivatizovat dráhy
Tak nevím, kde jste vzal tuto informaci, ale podle toho co se tu (tj. v Anglii) teď probíhá v TV byla železnice státní, akorát byla změněna na akciovku ve vlastnictví státu. O privatizaci se mluví až nyní, když byla tato akciovka poslána do konkurzního řízení.
0/0
17.1.2002 18:45

Roman

Re: Zprivatizovat dráhy
Počkejte si dočkáte se. Dneska nadáváte, že vlaky jezdí, zítra budete nadávat že vlaky nejezdí.
0/0
17.1.2002 11:47

Jim

Duchodci a psi
Jak tak koukám mají důchodci stejný tarif jako psi no není to zajímavá náhoda ?
0/0
15.1.2002 14:50

Kanonýr

Sleva, sleva, sleva
Kolik lidí nám připravuje nové slevy na superzpožděné rychlovlaky? Přeplněné stroje si opravdu zaslouží slevu, ale domnívám se, že vaše "naše" sleva má smysl pouze pro zaměstnance naší dráhy. Hlavně, že máte co lepit! Vlaky nám budou jezdit stále přeplněné nebo poloprázdné, zpoždění je zákon a budoucnost železniční dopravy je až tam někde. Cestující je slevou označkovaný dobytek převážený v kotcích za účelem zvýšení mzdy pasáčka. Doporučuji všem cestujícím, aby se nechovali jako dobytek a nejezdili s pasáčkem.
0/0
15.1.2002 12:46

Pavel Budil

Vyrvěte modrou ruku zloděje ze své kapsy
a jezděte po silnici, ať dráha zkrachuje rychleji. Touto cestou se ale, bohužel, dá vyrvat jen jedna zlodějova ruka, ta druhá, řízená státem tam zůstane a krade formou daní, z nichž se modří zloději dotují.
0/0
15.1.2002 11:48

Brouk

Re: Vyrvěte modrou ruku zloděje ze své kapsy
A zaparkujte své auto v zácpě na dálnici.Tohle není řešení.Jen tak mimochodem, víte, že každé zvýšení mezd na železnici je vykoupeno počtem lidí, kteří musí odejít? Tuším, že jde o 1200 zaměstnanců na každé procento navýšení mzdy. Takže se, myslím si, blýská na lepší časy.
0/0
15.1.2002 13:13

monika

zmeny
Jezdime kazdy den do prace vlakem, bohuzel. Vlaky jsou sice volnejsi, mame volnou pracovni dobu, tak jezdime pozdeji a nejdy i usnu - kdyz jedeme po nove koleji v koridoru. Ale od . ledna si musim moc davat pozor, kdyz si kupuju listky, vim, co je nejlevnejsi, ale pani u okynka mi casto vystavi neco jineho, drazsiho - tak musim mit dost casu, aby to mohla zkusit podruhe nebo i potreti. Beda kdybych sla na posledni chvili. Sice se to pomalu lepsi, ale myslela jsem, ze by to pokladni mohli umet uz od zacatku a ne to dni trenovat na cestujicich. Jinak uvazujeme o koupi auta, kdyz to jeste v unoru zdrazi.
0/0
15.1.2002 11:40

Brouk

Re: zmeny
Zakupte si traťovou jízdenku. Vyhnete se handrkování s blbou pokladní (na kterou si stěžujte na www.cdrail.cz, ať ji konečně vyhodí) a pojedete počítám nejlevněji, jak je jen možné.
0/0
15.1.2002 13:09

Brouk

Slevový pomocník na Fincentrum.cz?
iDnes, co vy na to? To by byla taky zajímavá službička čtenářům.
0/0
15.1.2002 11:32

lruz

Ostrava - Praha
Dalším problémem je,že jediný přímý autobusový spoj Ostrava - Praha odj. 11:45 jede asi 7 h,přes Jeseníky a je vhodný,když nikam nespěcháte anevadí vám zdržení např. v zimě při přejezduˇhorských sedel.
0/0
15.1.2002 11:19

Morgoth

Buď neumím číst, nebo matiku nebo...
Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl, ale mě to vychází zcela jinak než autorovi článku. Při srovnání, co je lepší- auto nebo vlak - pro 4členou rodinu do Ostravy mi jasně vyšlo auto. Možná, že mi chybí nějaká započítaná sleva, takže koukněte se mnou : 4 osoby ( 2 rodiče + 2 děti ) dají za vlak při započtené slevě karta Z a junior pas 2x260 + 2x182, což činí 884 korun za cestu jedním směrem. Auto ( mám obsah 1.6 ) spotřebuje průměrně 7.5 litrů/100 Km, při ceně 24.0 za litr se dostanu na 720 korun za potřebných 400 km. Na jedná cestě tedy vydělá rodina 124 korun, na dvou pak 248. NA kratší vzdálenost to není tak markantní, ale pokud jedou dva autem, tak je cesta vyjde určitě levněji, než vlak a autobus.
0/0
15.1.2002 10:40

XXX

Re: Buď neumím číst, nebo matiku nebo...
Moje auto zere 5 l nafty na 100, tak jezdim za korunu na kilometr a to vyjde levnejc nez vlakem i kdyz jedu sam:) Tohle je fakt podpora ekologie postavena na hlavu:) Az propusti polovinu ajznbonaku, tak budou drahy levnejsi.
0/0
15.1.2002 11:21

Brouk

Re: Buď neumím číst, nebo matiku nebo...
Dobrý den, možná je to tím, že jste ve Vašem výpočtu nákladů na cenu autem poněkud opominul, že do něho nelejete jen ten benzín. Započítejte všechny náklady včetně amortizace a nedivte se nákladům od 4 do 6 korun za kilometr (podle toho, kolik Vás to auto stálo).
0/0
15.1.2002 11:22

Morgoth

Re: Re: Buď neumím číst, nebo matiku nebo...
Zajímavý pohled. To by potom odpovídalo. Stačí v zimě, abych na takovou cestu připočítal 120,- za nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů a mám to. V pořádku. Ale pokud vezmeme, že je zde registrovaných 500 tisíc aut typu škoda 100-120, pak už to asi témeř neplatí. Toto auto se dá ve slušném stavu sehnat kolem 10 000 korun. S obsahem 1.2 je spotřeba pod 8 litrů, povinné ručení kolem 2 500 a nemusí jet po dálnici, tedy odpadá známka. Pokud je to 4člená rodina, zaplatí za vlakové slevy 2x200 + 2x700 za junior pas, tedy 1800. Pokud ročně najedou pouhých 10 tisíc km, zaplatí o 3000 korun méně než vlakem. Náhradní díly jsou u tohoto typu auta témeř zdarma a snížení ceny téměř neexistuje. Je tedy správně, když řeknu, že alespoň půl milionu uživatelů škodovek to vyjde levněji se vším všudy ? Každopádně díky za názor, myslím, že u mého auta Vaše argumentace funguje dobře. Jen díky stárnutí vozu, jsem přišel za rok téměř o 20 tisíc. V tom souhlasím. Ročně tedy za auto dají 2 500 plus náhr. díly
0/0
15.1.2002 12:33

Brouk

Re: Re: Re: Buď neumím číst, nebo matiku nebo...
Také zajímavý pohled. Nicméně, mí rodiče jsou vlastníky Škody 105. Vzhledem však ke stáří tohoto vozu a tedy i pochybné spolehlivosti raději volí vlak. Autem jezdí jen na nádraží a zpět. Sám auto také používám, i když ne na všechny cesty. Služebně pokud je to výhodnější, když ne, jedu vlakem. A to hlavně do té Ostravy, zvláště Manažer je úžasný vynález, autem do Ostravy rychleji nedojedu.
0/0
15.1.2002 13:17

Devil

Karta Z a ochrana spotřebitele
Říká se, a naše zákony to taky tvrdí, že každý spotřebitel má zaplatit za stejnou službu stejnou cenu. To však evidentně neplatí o ceně za Kartu Z, která do 31/12 stála 100 Kč a od nového roku již 200 Kč (já ji naštěstí stihl koupit ještě za levno). Zajímalo by mě, k jakému závěru by došel některý z dozorových orgánů, kdyby začal tuto kauzu řešit.
0/0
15.1.2002 10:25

jirif

Re: Karta Z a ochrana spotřebitele
trochu si pleteš pojmy. To, že před koncem roku stála karta 100 a nyní 200 je v pořádku. Každý zákazník si ji před koncem roku mohl koupit za stejnou cenu. Stejně tak teď. Pokud napadáš cenu v čase, tak proč se neoboříš třeba na předplatné? Tam je taky cena koncertu v den konání dražší než týden před tím. K diskriminaci a tím pádem i k důvodu pro zásah kontrolní inspekce by došlo jen v okamžiku, kdy by cena jednoho statku v daném okamžiku u daného prodejce byla pro různé zákazníky rozdílná
0/0
15.1.2002 16:13

Devil

Slevy ISIC nemá každý držitel karty
Nemůžu souhlasit s tvrzením v článku, že každý držitel karty ISIC má nárok na levnější jízdenku. Pravda je taková, že tato sleva je pouze pro držitele kartys ISIC, kterým ještě nebylo 26 let! Starší studenti mají smůlu a místo cestování vlakem můžou jít do hospody.
0/0
15.1.2002 10:21

Skaven

Re: Slevy ISIC nemá každý držitel karty
Prober se clovece !!! Jestli ma ISIC kartu a je ti vic nez 26 let, tak je stejne neplatna a tudiz na ni nemuzes narokovat vydani Junior pasu. Ono totiz do 26 let mas moznost studovat na naklady statu, pote si musis platit treba i SZP sam.
0/0
16.1.2002 18:38

michal

o nepodpoře
Co naděláme, když se vláda rozhodla nenajít svoji politiku na dopravu, tedy to bych ji křivdil, ona ji našla, ale šlápla krapet vedle. Rozhodli se protkat naší republičku hukotem dálnic, vždyť to přiláká ekonomický růst. A tak budeme jezdit jen autem, smradit tady a železnice bude upadat a upadat a upadat...Škoda.
0/0
15.1.2002 10:02

highway

Re: o nepodpoře
Taky jsem byl fanda zeleznic. Jenomze na zeleznici by mel vladnout zakaznik a po nem hned reditel drahy. CD ridi nekolik let odborar Dusek a to zakaznici na nejake zmeny (k lepsimu) mohou zapomenout.
0/0
16.1.2002 12:56

Roman

Re: Re: o nepodpoře
Co by jsi ještě chtěl za takovou almužnu co dráhy dostávají od státu (v EU jsou dotace do železnic podstatně vyšší).
0/0
17.1.2002 12:06

HC

ČD chtějí železnice bez cestujících
Proč chtějí ČD znemožnit cestování vlakem náhodným cestujícím? To si snad myslí, že na nich zachrání své ztráty, když jedním dechem zároveň tvrdí, že těchto cestujících (jízd) je zanedbatelné procento? Nebo si snad myslí, že tito lidé budou díky tomu aby je cesta vyšla průměrně levněji jezdit vlakem častěji? To je teda pěkná blbost. Opravdu mi není jasné o co jim jde.
0/0
15.1.2002 9:38

Brouk

Re: ČD chtějí železnice bez cestujících
Je zvláštní, že to ČD nikde neřekly, ale de facto obyčejné jízdné je pro občasné cesty prachatých cizinců. Každý našinec si kartu Z dovolit může a vrátí se mu až nezvykle rychle. Stejný systém funguje všude kolem - každý němec má u svých dokladů i svou Bahnkarte. Osobně jsem přesvědčen, že dráhy s přechodem na tento systém udělaly dobře, bohužel kardinálně zvrtaly informační kampaň.
0/0
15.1.2002 11:16

Radek

Ceny ČD
Vlakem nejezdím a nikdy jezdit nebudu. Toď vše !!!
0/0
15.1.2002 9:21

Jarin

Re: Ceny ČD
Vlakem jsem dosud obcas jezdil (jinak jezdim stopem), ale ted uz urcite nebudu. Vcera to stopem mo neslo a premyslel sem, co dal. Kdyz jsem si predstavil cenu jizdenky bez jakekoli slevy, ktera v tu chvili nepripadala v uvahu (litani s fotkou atp.), tak sem dosel k nazoru, ze jestli mi do 10 minut nikdo nezastavi, tak pojedu autem. Nastesti zastavil, ale to uz je o necem jinym.
0/0
15.1.2002 10:30

Pavel

Ceny ČD
Porovnání cen v článku je lehce zkreslené, jelikož ceny za dopravu autem a autobusem jsou v plné výši, cena vlakem je uvedena při maximálnim využití slev, které si od ČD musí zákazník koupit. Žádná sleva přece není zadarmo. Při porovnání základnách tarifů jsou ceny ČD nehorázné. Jestliže Cesta z Jihlavy do Prahy pro jednoho vyjde autobusem na 90,- Kč(čas jízdy 1 hod. 40 min.), vlakem na 180,- Kč (2hod. 45 min. a to pouze v případě že nemá zpoždění což se mi ještě nestalo) a autem 320 Kč (1 hod. 30 min.), tak je zřejmé, že cena vlaku je jak již jsem výše uvedl nehorázná. To se ani nezmiňuji o kultuře cestování. Z výše uvedených důvodů si dovoluji management ČD upozornit, aby se mnou jako s potencionální zákazníkem nepočítali. Přál bych jim, aby už nikdy nesměli používat jiného dopravního prostředku než je jejich vláček a za cenu obyčejného jízdného.
0/0
15.1.2002 8:34

Tomáš

Re: Ceny ČD
Vy zase uvádíte při cestě autem pouze cenu za benzín. Na pořízení auta, dálniční známku, pojištění, údržbu vozu a silniční daň (je-li auto firemní) velkoryse zapomínáte. Za druhé, jízda autem znamená, že pracujete (řídíte), zatímco jízda BUSem a vlakem znamená, že máte pokoj a podle chuti můžete spát, číst, jíst a pít, ...
0/0
15.1.2002 9:21

Eda

Re: Re: Ceny ČD
Chtěl bych vidět toho dobrodruha, který by ve vlaku spal.
0/0
15.1.2002 9:26

Mišo

Re: Re: Ceny ČD
A Ty si zase neuvedl, že často v jednom autě cestuje více osob, takže se Ti veškeré extra náklady vyruší a pak tě cesta autem výjde levněji než vlakem. Aspoň si člověk v klidu pokecá a poslechne rádio. České dráhy stejně zkrachujou, pokud to půjde s nima dál jako doposud. Doplácíme na ně všichni, i ti co vlakem nejezdíme a to je nejhorší. Poč tam pracuje tolik lidí? Vykašlal bych se na odbory a udělal tam pořádek. Ať tam zůstanou ti nejschopnější.
0/0
15.1.2002 10:18

Dan

Re: Re: Re: Ceny ČD
Já zase přispívám na dálnice, které nepoužívám.
0/0
15.1.2002 20:02

Škopek

Re: Re: Ceny ČD
To je hezky, ale auto mam stejne. Cena za porizeni, dalnicni znamku, atd. se plati, i kdyz auto stoji v garazi. Navic si jedu ve svym aute. Rizeni me bavi. Nevim, co by me melo bavit na smradlavym, precpanym vlaku. Ale jen vlakem jezdete, aspon bude na silnicich min aut.
0/0
15.1.2002 10:31

Dzerdzinskij

Nadrazaci jsou hovada
Jich, ani jejich rodin se zdrazeni nijak netyka. Vsichni jezdi zadaro na rezijku. Kdyz posloucham, jak si vesele jezdi vlakem supercity zadaro... Ja si nedovolim jet ani IC, to radeji 2 hodiny pockam.
0/0
15.1.2002 9:23

Brouk

Re: Nadrazaci jsou hovada
Oni nádražáci to opravdu mají zadarmo, na vlaky vyšší kvality (na ony IC,EC) musí připlácet, Supercity musí platit v plné výši. Rodinní příslušníci mají možnost za 1000Kč ročně jezdit zdarma, za 500Kč jezdit s 50% slevou, vlaky vyšší kategorie připlácejí. Takže, ty jejich rodiny to zadara nemají.
0/0
15.1.2002 11:30

Zdeněk

Chyba ve článku
Časové jízdenky nepodraží o 7% jak původně dráha avizovala, a jak se také píše v tomhle článku ale o "pouhých" 40%. Což už je dost slušné zdražení jízdného pro dojíždění za prací.
0/0
15.1.2002 8:23

Petr

České dráhy
Nevím, kde autor sehnal údaje, že traťové jízdenky podraží o 7% ? Když teď stojí traťovka na tři měsíce ze Slavkova u Brna do Brna 1500,- a bude stát 1850,- , kde je těch 7% ?!
0/0
15.1.2002 8:17

J.Licka

Re: České dráhy
Sedmiprocentni narust nejak nesedi ani u kvartalni oblastni jizdenky 2.tr pro Moravu. Pred zdrazenim stala Kc 2900,-, po zdrazeni 6480,- (zdroj www.cdrail.cz)
0/0
15.1.2002 8:46

Lookin

Ach ty naše ČD...
Příhoda pro zasmání:Chci Vám takhle jet vlakem 1.1.2002 z Českého Těšína do Prahy. Věděl jsem,že od Nového roku je znovu třeba vyřizovat Junior pas(jsem student),proto jsem neváhal a na nádraží v Českém Těšíně požádal o jeho vystavení. Nevím proč,jestli kvůli tomu,že mě chtěla vytočit mi jedna "milá" paní" u okénka řekla,že mi Junior pas prostě nevystaví,že totiž NEMÁM NEPOUŽITOU FOTKU.Hodně mě tehdy ta "hodná a ochotná" paní na nádraží v Českém Těšíně překvapila,bohužel nemile.Moje fotka opravdu byla již použitá,ovšem jediná vada na kráse spočívala v tom(pomineme-li fotku jako takovou :-) ),že ze zadní strany zůstal nalepen kousíček původního dokladu,na kterém fotka byla. Marně jsem argumentoval tím,že to přece té fotce nevadí,vždyť se přelepí folií atd. Ve finále mi ta "dobrosdrečná" paní pokladní řekla,že se přece kvůli mě nenechá vyhodit z práce a ten Junior Pas mi prostě nevystaví. Následné dění pro mě již tak zábavné nebylo. Ačkoliv mi vlak do Prahy jel za půl hodiny a neměl ani chuť ani náladu se s tou "milou" paní hádat,šel jsem si k druhé pokladně koupit celé jízdné. Závěr mé historky je ze všeho nejlepší:Lístek mě stál 454 Kč(424+příplatek IC,místenky už nebyly...),nastoupil jsem do totálně přecpaného vlaku(už v Českém Těšíně !) a mohl jsem si vybrat jestli budu stát v uličce se záchodem nebo bez. Šestihodinovou cestu do Prahy jsem již jednou ve stoje absolvoval a tato zkušenost mě přesvědčila natolik,že jsem se rozhodl jít do první třídy a aspoň si sednout. Již zcela bez protestu zaplatil jsem příplatek do první třídy,který mě stál 212 Kč. Podtrženo,sečteno: Cena lístku se zakulatila na nehezkých 666 Kč oproti 195,které platím běžně. Již jsem napsal dost a proto končím,snad bych chtěl popřát té "ochotné" paní pokladní na nádraží v Českém Těšíně ještě mnoho spokojených let jako zaměstnankyně Českých drah. P.S. eště že jsem TAKOVÝ KLIďAS !!! Lookin
0/0
15.1.2002 7:56

Dan

Re: Ach ty naše ČD...
Mam podobny zazitek. Chtel jsem si nechat vystavit zakaznickou kartu. Pani v informacich mi rekla, ze mi ji vystavi kazda pokladna. V pokladne 3 v Opave Vychod mi pani za okynkem rekla ja ji nemam, zkuste jine okynko. Nakonec tedy v okynku jedna pani mela tuto kartu. A nastal problem, fotka neni nova je na ni razitko, ovsem razitko ceskych drah (fotka byla z byvaleho Junior Pasu). Pani argumentovala tim, ze zakaznicka karta to je velmi dulezity doklad pro prokazovani vasi totoznosti, dulezity stejne jako pas nebo obcanka, takze nakonec jsem si take koupil obycejne jizdne a "spokojen" jsem odjel do Prahy.
0/0
15.1.2002 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.