Jsem optimisticky pesimista
Nema smysl nic prehanet.Vetsinu sveho zivota ziju v Kanade.
Investicni pobidky tady existuji take.Dam vam nekolik prikladu.Automobilka GM postavila pred 30 lety v Montrealu
montazni linku za 600milionu$.Vsechny tyto penize ji pujcil
stat na nulovy urok se zplatnosti za 35 let.Tovarna bude v
roce 2003 zavrena.Dalsi Montrealska firma Paccar(kamiony)
byla pred rokem kompletne zmodernizovana cenou desitek milionu
100% placene vladou.Firma v roce 1998 zavrela a hrozila stehovanim do Mexika.Moderni linka nyni potrebuje o 60% mene
delniku a pracuje maximalne 9 mesicu v roce(podle potreby trhu).Treti posledni priklad byla firma z Asie,ktera chtela
investovat 3miliardy $ do vyroby pocitacovych cipu.Kanada
byla ochotna dat dotaci 1miliardu,ale odmitla na zbyle dve
miliardy$ dat garance v pripade problemu na TRHU.Asiati s investici odesli jinam,udajne do Nemecka.Na zaver.Hyundai
postavila za Kanadske penize montazni linku v provincii Quebec
a vyrobili max 15000 aut,a linka stoji uz asi 6 let.
Investori prichazeji vydelat penize a ne pomahat.Obcane vsech
zemi,at v Rusku,Kanade nebo Nemecku se citi podvedeni.Tento
pocit nemaji pouze Cesi.Ale nesmi se koukat pouze na platy
delniku a ty jsou zajiste vetsi nez onech 8000 korun,ale firmy
maji par inzeniru ci vysoce kvalifikovanych delniku,kteri
maji solidni platy.Je zajiste vetsina investoru k nicemu co
se tyka platu,ale v Toyote v Koline si lopata vydela tak 15000
hrubyho tak jak v Karose.V Barumce se udajne dela okolo 20000.