Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepodepisujte bance souhlas, radí úřad

Nepodepisujete bankám souhlas se zpracováním osobních údajů; nepotřebují ho. S touto výzvou přichází k lidem Úřad pro ochranu osobních údajů. Své stanovisko opřel o předpoklad, že novela zákona o bankách bude opět novelizována a v nové verzi budou pro klienty platit nové podmínky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jenda venda

Drazí spoluobčané,
máte přece stále možnost svobodné volby, buď budete souhlastit, anebo (viz včerejší TV) se stáváte rizikoví pro poskztnutí nějakých významnějších úvěrů... jako přece dříve jste souhlasili (přinejmenším neodporovali), že přece máme svobodu se nedívat na dementní TV (stačí vypnou bednu), nebo nekupovat dražší rohlíky u svého pekaře, když na druhém konci města mají lacinější stejně dobré......Takže teď už to není o tom, jsou-li tu instuce pro občana, když už přece jako v celém civilizovaném světě je tu občan samozřejmě pro instituce (řekněme něco jako přírodnina...). No a myslet si, že to aktuální se týká jen ČS a budoucnosti, to snad mohou jen ti hloupější, protože se tu právě děje pouze v jednom případě legalizace toho, co většina jiných spluvlastníků tohoto státu provádí skrytěji - takže proč ta hořkost? Chcete-li to jinak, musíte nejprve změnit filosofii vztahu jedinců a společnosti........jenže to se příliš mnohým nehodilo, nehodí a zřejmě hodit do nebude, ledaže by z toho měli výjimku...Hlavně ale když je veselo... ale i jiné instituce pevně semknoupř
0/0
2.2.2002 1:52

Leoš Vrbata

Tak už nevím jakou banku?!
U GE Capital jsou poměry ještě horší ( myslím všeobecně ), všude reklama, půjčky do 30.000 kč bez ručitele i důchodcům a mně velmi slušného klienta nepustili ani do mínusu, tak jsem si půjčil u ´´spořky´´, někdy člověk holt potřebuje víc peněz než momentálně má k dispozici!! To je život.
0/0
1.2.2002 18:54

Jarda

zakon = paskvil
Problem neni v Ceske sporitelne ale v Zakone o ochrane osobnich udaju. Je to jeden z nejvetsich paskvilu co nasi politici kdy vymysleli. Stalo by zato vycislit naklady (skody) ktere tento zakon firmam zpusobil. Pujde to do miliard ci praavdepodobne do mnohem vyssich radu. (Tim se nezastavam CS - jejich internetbanking stoji za h....)
0/0
26.1.2002 16:27

Fantozzi

Rating ČS
Osobně si myslím, že Česká spořitelna není banka, ale zahnívající socialistická kupa hnoje, která ještě nezkrachovala jen díky gigantickým vkladům z dob před revolucí a setrvačnosti obyvatelstva. Zmírnění nařčení je buď výsledkem "poplašenosti" ÚOOÚ nebo výsledkem "finanční komunikace" ČS -> ÚOOÚ. Jisté je, že ČS využívá rodná čísla k cílenému rozesílání stupidních přáníček klientům k narozeninám, tudíž je jasné, že si s dodržováním zákonů moc hlavu nelámou.
0/0
26.1.2002 14:22

Neal

Otevírací době
Hlavně že si v Novém Jičíně postavil novou budovu, kde jsou otevírací doby tak omezené, že můžou vyhovovat tak akorát zaměstnancům :-((
0/0
25.1.2002 19:22

Gaskot

CS je nebezpecny ustav-
to vi kazdy, kdo obcas do banky chodi, tem zadna reklama nepomuze. Jejich strategie je zalozena na setrvacnosti duchodcu a ostatnich , kterym se nechce menit banku. Novy ucet si tam nikdo nezalozi - pokud nemusi a trosku mu to mysli.
0/0
25.1.2002 15:30

Ahoj

Re: CS je nebezpecny ustav-
Kdepak, je to skvělý ústav .... :-)))
0/0
30.1.2002 14:11

Hajný na nové hájovně

Děláte České spořitelně zadarmo reklamu.
Tak tenhle souhlas potřebují a budou potřebovat všechny instituce, které pracují s našimi daty. Pokud chceme třeba centrální registr dlužníků, tak to jinak ani nejde. Jen nechápu tento server, proč se naváží jen do České spořitelny. Že by jim nebyla na ruku? Že by je nechtěla sponzorovat? A zpátky k zneužití. To, že mi do schránky občas přijde nějaká bankovní nabídka, mě vůbec nevadí. Vadí mi ale něco jiného. Zkorumpovanost s adresou ve státní správě. Uvedu jednoduchý příklad. Nedávno jsem změnil adresu trvalého pobytu, ale ještě tam nebydlím. Nahlásil jsem to těm institucím, které nařizuje zákon. Jinak o tom nikdo nevěděl. Záhy na novou adresu začaly chodit různé nabídky. Kde vzali tu adresu? Upozorňuji na to, že tato adresa před tím nikdy nikde nebyla. Proto mě nějaká spořitelna tímto nemůže urazit. Pro mě jsou rozhodující služby, které jednotlivé banky nabízí.
0/0
25.1.2002 7:48

Vaclav Hanus

Uaaaaoah, jdu si dat kafe! Strasne se mi chce spat.
0/0
25.1.2002 7:41

jiri

vítr v bedně
Banky mají v databázích "pořádek". ČSOB chce odsouhlasit zůstatek na účtu, který jsem zrušil přede 2 lety. KB chce souhlas k osobním údajům a přitom s ní nemám nic společného -před deseti lety jsem u ní rušil účet. Poštovní banka nechce nic a taky žije. ČS chce souhlas -mám tam skoro všechny své bankovní záležitosti. Když ho nedám - a to nedám - tak se stejně nic neděje. Zruší mi účet ? Seberou mi kartu nebo kontokorent, když mi to málem vnutili ? Zruší mi hypotéku ?
0/0
24.1.2002 18:43

Libor

Zrušení účtu..
I když nějakou dobu zápasím s myšlenkou přerušit kontakty s touto institucí (pro moji přirozenou lenost se tak dosud nestalo - přece jen nastavit znovu inkasa, převody apod., zabere trochu času). Ale co bych pro svoji "milovanou banku" neudělal. Myslím že mě stále svými novými a novými návrhy přesvědčuje, že to s lidmi nemyslí vážně a že jen chce aby byla trošku legrace. :) No tak jsme se zasmáli a přecházím k eBance. Tam mám účet už dva roky a bez připomínek. Na druhou stranu, když si vzpomenu na amaterské i-bankovnictví v podání ČS, pořád mi cukají koutky... (jenže ona to fakt myslí vážně, a to je fakt problém)! Naštěstí jen její, u toho být nemusím.
0/0
24.1.2002 14:26

Nasrany klient

Smlouva? A co to ostatni?
Vazeni, bance je Vas souhlas nebo nesouhlas uplne jedno. Vase data stejne poskytne na zaklade nejakeho vladniho narizeni nebo vnitrnich predpisu, o kterych nikdo nebudeme nic tusit. Zajimave je, ze nikdo nekomentuje napr. jednoznacne poruseni bankovniho tajemstvi pri sluzbe SMS banking od KB. Pro nazornost: po objednani teto sluzby Vam automaticky chodi na Vas mobil informace o zustatku na Vasem uctu. Potud je to vse v poradku, ale GSM operator ma povinnost SMSky archivivat (tusim ze dva mesice). Takze ma perfektni informace - cislo telefonu (t.j. jmeno majitele), cislo uctu a historii pohybu zustatku na Vasem uctu. Jestli tohle neni poruseni bankovniho tajemstvi, pak uz nevim.
0/0
24.1.2002 11:18

Věra

Re: Smlouva? A co to ostatni?
Odpovím Ti. A není to fanatas magorie... jak by se zdálo. Ty toho ještě nevíš a ostatní lidé také... Přečti si knihu, pokud ji vůbec seženeš - (je zakázaná, osoba, která ji napsala je pronásledovaná) o tzv. globalizaci... Už dávno, a dá se říci prakticky ve válce, kdy Hitlerovi nohsledi začali provádět pokusy na lidech... začala). Vysocí vládní činitelé o tom dobře vědí, ale vše se tají. Víš, že existuje počítač - BESTIE, která vede údaje o lidech a jednou by měla mít v databázi všechny lidské bytosti na zeměkouli. Vše k tomu směřuje. Jednou vyjde zákon, že všichni lidé musí mít "konta", ještě později nedostaneš za hotové peníze vůbec nakoupit, vše na čipové karty, bude přehled o všem, lidé, kteří se nepodrobí budou pronásledováni. Lidé budou značkováni laserem jako dobytek, nejvhodnější místo je na čele nebo na hřbetu ruky. A to se ti může přihodit při náhodné návštěvě lékaře, který ti např. při injekci vpraví do těla mikročip... Pokusy již jsou a jsou prováděny v IZRAELI... zdánlivě vysoká životní úroveň, ale lidé jsou naproto nesvobodní. Záleží na tom, která velmoc hodlá zvítězit nad světem - Amíci nebo rusáci, nebo snad Cinani? Proto nemůžeš pochopit hodně věcí, ale jsi myslící bytost a ne jako to hejno "oveček", které neuvažují... a to bude z lidí potřeba udělat. Zásah do jejich psychiky, aby se stali levnou a poslušnou pracovní silou....Potom se opravdu uskuteční to, co hlásají: Budou jenom dvě vrstvy společnosti: nesmírně bohatí a nesmírně chudobní... V
0/0
5.2.2002 9:51

leoš

Osobní zkušenost
S "vynucováním" podpisu dodatku ke smlouvě mám svou osobní zkušenost. Nelíbila se mi především formulace o nemožnosti odvolání uděleného souhlasu a pak formulace, kde si banka vyhrazuje právo cituji: "...aby Banka osobní údaje předávala za výše uvedeným účelem k dalšímu zpracování subjektu provozujícímu registr klientských informací, který tyto údaje dále zpracovává, a to i PROSTŘEDNICTVÍM DALŠÍCH OSOB." V další větě je pak formulace cituji "...osobní údaje klienta subjekt provozující registr zpřístupní dalším subjektům, které podnikají v oblasti finančních a DALŠÍCH SLUŽEB...". Nemohu si pomoci, ale silně mi to evokuje myšlenku udělení souhlasu s prodejem mých osobních údajů v podstatě komukoliv, což ještě umocňuje výslovně uvedená nemožnost tento souhlas odvolat po dobu 10 let + dalších 10 let po případném ukončení závazkového vztahu. Zdá se mi jako by šlo o pokus legalizovat obchod s osobními údaji a protože jde o kompletní údaje o mé osobě včetně informací nejcitlivějších - tedy o finanční situaci, měly by teoreticky vzato na "trhu" velmi vysokou cenu pro různé skupiny lidí. Proto mi to přijde jako velmi nebezpečné. Pracuji jako odborník na zabezpečení dat v jedné nejmenované firmě a proto mi problematika bezpečného nakládání z informacemi zdaleka není cizí. Rád bych se proto také dozvěděl, jakým způsobem se banka hodlá postarat aby tyto citlivé údaje byly opravdu zabezpečeny a v případě jejich uložení do registru jaká budou pravidla přístupu k nim, kdo všechno je může získat a za jakých podmínek a mnoho a mnoho VELMI důležitých otázek, které myslím si nesmí zůstat bez odpovědi, jestliže si banky přejí jak všechny svorně tvrdí, udržet důvěru svých klientů. Když jsem se na přepážce České spořitelny zeptal co se stane když zmiňovaný dodatek ke smlouvě nepodepíšu, tak mi pracovnice pobočky nedokázaly uspokojivě odpovědět jaké konkrétní dopady to bude mít a kterých služeb bych nemohl využívat. Velmi silně mi to připomíná nátlak ať už představitelé banky vyhlašují co chtějí.
0/0
24.1.2002 9:44

Tom

Služby spořitelny pro sebe
Spořitelna, vážení klienti, se především stará o sebe a nikoli o Vaše peníze. Už si to laskavě uvědomte a neotravujte pořád! A jak si představujete, že si nahradí ty ztráty, které její pracovníci, zcela vědomě, během 90. let způsobili? Třeba tím, že se angažovali ve finančních operacích v zahraničí (Rusko), o kterých snad už děti v mateřské škole věděli, že musí být ztrátově?
0/0
24.1.2002 9:42

Petr Vita

A zruseni dat?
Mne by spis zajimalo, jestli bude mozne pozadat o zruseni dat z registru, pokud banka svuj spor s uradem pro ochranu udaju prohraje.
0/0
24.1.2002 9:17

bh

jiná zkušenost
Když jsen měl přejít z Banky Haná do IPB a nelíbily se mi podmínky při převodu, zvolil jsem náhodou Volksbanku (taky rakušáky) a nestačil jsem se divit. Založil jsem si účet bez vkladu, do týdne jsem měl kartu, limit podle přání (to jsou přece vaše peníze, víc než máte stejně nevyberete). Zkrátka co nejmenší obtěžování a spokojenost. Stav zjistím po telefonu nebo z infoterminálu na pobočce. Nehledě na vkladní knížku na EURO, kterou mám už dva roku (donesl jsem 7 měn z různých dovolených - dobře jsem udělal, některé bankovky ztrácely platnost). Když jsem vyřizoval pozůstalost na devizovém účtu ČSOB ani mi nový účet nenabídli. Jsou různé přístupy.
0/0
24.1.2002 9:09

Jana

Spořitelna porušuje zákon
Podepsat souhlas chtěly po mě i jié banky,např. Komerčí banka, myslím, že to dělají všechy a máme je malou šanci úniku. Des se na osobní data dostane kdokoliv i bez souhlasu.
0/0
24.1.2002 8:11

Jana

Spořitelna porušuje zákon
Podepsat souhlas chtěly po mě i jié banky,např. Komerčí banka, myslím, že to dělají všechy a máme je malou šanci úniku. Des se na osobní data dostane kdokoliv i bez souhlasu.
0/0
24.1.2002 8:11

Pavel

Zážitek se spořitelnou.
Před několika lety jsem využíval "výhod" sporožira. Pak jsem potřeboval zvýšit limit na platební kartu. A takhle to probíhalo: Zákazník: "Dobrý den, potřebuji zvýšit limit na kartu na XXX." Pracovnice: "Ale to misíte přijít tři měsíce před ukončením platnosti karty." Po půl roce: Z: "Dobrý den, potřebuji zvýšit limit na kartu na XXX." P: "Ale na to pořebujete zůstatek aspoň YYY." Po doplnění zůstatku na 2xYYY: Z: "Dobrý den, potřebuji zvýšit limit na kartu na XXX." P: "Ale na to máte malý zůstatek." Z: "A jaký zůstatek na to potřebuju?" P: "Taky tu kartu nemusíte dostat!" Z: "A já nemusím mít účet u spořitelny!" A poté jsem přešel k bance, kde požadovaných XXX bylo minimálním limitem na kartu a zákazník měl nárok kartu s tímto limitem dostat.
0/0
24.1.2002 7:40

www.valka.cz

At si trhnou ...
Nepodepisu, a ucet u nich radsi zrusim, protoze abych dal svoleni firme, ze ktere kazdou chvili nekdo ukradne data, tak to to radsi zrusim !
0/0
24.1.2002 7:20

wewerka

Re: At si trhnou ...
Data ukradnou bez ohledu na tvůj souhlas...
0/0
24.1.2002 7:31

Věra

Re: At si trhnou ...
No jo, to zrušíš teď, ale tva data se stejně dostanou tam, kam bude potřeba... Máš to marný boj.... Pokud máš mobil, tak jsou stejně známa...
0/0
5.2.2002 9:54

Katka

Utvrzení
Další důvod, který mě utvrdil v tom, že ve Spořitelně si účet nikdy nezaložím.....
0/0
24.1.2002 7:14

V.Kašpar

Re: Utvrzení
Mno - asi budete mít problémy - já si právě včera smlouvu o tomtéž přinesl z Komerčky "na prostudování" (byla to jen záminka - již při letmém pohledu do těch několika stránek jsem věděl, že jim to nepodepíšu..) :-/ Uvidíme - nakonec, my jim naše peníze nenutíme, že...? :-D
0/0
24.1.2002 8:17

lockay

Re: Re: Utvrzení
Ja byl v KB v pondeli a slecna na prapazce vytiskla povoleni k pouzivani osobnich dat uz se zaskrtlym NE ponevadz tak nejak logicky usoudila ze s tim nebudu souhlasit :))))
0/0
24.1.2002 10:03

Věra

Re: Utvrzení
Nedá mi to, abych neřekla - je to marný boj, Statistický úřad při sčítání lidí má veškeré údaje, komu je poskytne, to se nikdo nikdy nedovi..
0/0
5.2.2002 10:21

Mak

???
a kdo mi zaručí, že i když jim řeknu NE, že je nebudou používat? Stejně je už mají někde v databázi. Tak když už je jednou mám, proč je nepoužít. Akorád zase vyhodili peníze za ty dopisy. Škoda jen, že to prodali těm IDIOTŮM RAKUŠÁKŮM.
0/0
24.1.2002 7:02

re...Mak

Re: ???
No jeste ze to neprodali tobe :-))
0/0
24.1.2002 7:19

Mak

:o)))
Já bych to ani nechtěl! Co s tím? Leda zhrábnout peníze, vyhlásit bankrot a jít do důchodu.
0/0
24.1.2002 11:55

george

Re: :o)))
joj, to je nápad !!! :-)))
0/0
24.1.2002 17:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.