Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senát je pro ojetiny, zákon však vrátil

Novela silničního zákona, který má uvolnit ruce dovozcům ojetin, se vrací ze Senátu do Poslanecké sněmovny. Senátoři sice souhlasí s tím, aby se do České republiky vozila až osmiletá ojetá auta, technické nároky stanovené poslanci jim ale připadají příliš benevolentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PMH

prihlaseno motocyklu
Hledam nekoho,kdo mi i za odmenu pomuze prihlasit legalne dovezenou, proclenou motorku s papiry z Rakouska. Bohuzel byla dovezena v cervenci 2001 a je vyrobena v roce 1997 = nejde ted prihlasit. Diky.
0/0
3.5.2002 16:44

Pavel Chromy

Co je lepsi?
Meli by dovoz aut uvolnit - osobne si myslim, ze je lepsi 8 (nebo i 10) let stary Volkswagen, nez 20 let stara LADA nebo Wartburg. A je pravda, ze v CR je spousta lidi, kteri na nove (ani zanovni) auto nemaji. Prihlaseni by se melo provadet vyhradne na zaklade technickeho stavu vozidla a dokladu o nabyti.
V opacnem pripade se bude nadale kseftovat s dokumenty. Pripada mi dosti skandalni, ze jednou odhlasene auto je problem znovu prihlasit - nechapu.
0/0
16.3.2002 9:04

Michal

Re: Co je lepsi?
A NEBYLO BY ROZUMNÉ VEŠKERÉ 20 LET STARÉ LADY, WARTBURGY, TRABANTY APOD. ZAKÁZAT ÚPLNĚ STEJNĚ JAKO ŠROT Z NĚMECKA ???
Moje auto (jen proto že je nové) je o 50.000,- dražší než by muselo - jen proto aby splňovalo normu EURO 3.
Kdo nemá na auto - ať chodí pěšky, jezdí dotovanými vlaky a více využívá MHD.
0/0
18.3.2002 8:53

Jana

"Senat je pro ojetiny"? MFD, aby vas Klaus nezaloval :-)
... a pokud jde o ojeta auta, cim vychodneji v Evrope, tim horsi vraky na silnicich, asi chce senat ukazat, kam patrime. A jestli volici zbasti CSSD ten slib 90000 Kc prispevku pri vymene stareho vraku, bude zle, a jestli to CSSD zkusi splnit, bude jeste hur, ve statnim rozpoctu nezbude na platy statnich zamestnancu, budou se muset jit past na travu, ale mezi temi vraky zadna neporoste.
0/0
15.3.2002 20:51

Jonas

ojeta auta
vydelavam si sice nadprumerne (cca 45000Kc/mesicne) ale presto jsem si koupil Opel Omega 2.5 TDS z roku 96. Mam v nem veskere pohodli (automatickou prevodovku, 4 airbagy, klima, drevo, kuze, posilovac, central na DO,ABS, ASR, vsechno v elektrice atd...EURO 2), cela mechanika pochazi z BMW, je to super auto (snad krome image). Dal jsem za nej v Belgii v prepoctu 150 000Kc+clo,DPH,dovoz,prihlaseni. Nevim co bych za to mel v Cesku (krome ojetou Filcky)...Jsem uplne spokojen, at jde Schling se svyma skodovkama do p.....Nechce se mi splacet leasing a milion za nove se mi nechce davat, to jsou silene ceny, vzdyt za to za tri roky dostanu v podstate cenu srotu...
0/0
15.3.2002 20:16

aa000

Re: ojeta auta
Delas mu to do vejfuku?
0/0
15.3.2002 23:29

votrok

Re: ojeta auta
VYDELAVAM DVAKRAT TOLIK CO TY A NETROUFAM SI TVRDIT, ZE JE TO NADPRUMER ...
0/0
16.3.2002 1:02

Josef Pravda

Copak nemame dost vlastnich ojetin ?
Upln bych zakazal dovoz ojetin, za ucelem jejich dalsiho prodete. Vzdyt mame dost vlastnich ojetin ! Tzv. dovozci vraku a kradenych aut at uz jdou s tim lobingem do prdele !
0/0
15.3.2002 19:53

jeff

Re: Copak nemame dost vlastnich ojetin ?
se vzpamatuj! a vcem by si asi jezdil? skodovky se prodavaj jen proto ze se lidi boji zkusit neco jineho ale konkurenceschopnost je podprumerna, vybava nulova. podivej se venku za jak dlouho se jich lidi zbavujou ( najeto 30tKm, octavia elegant 4x4 i s navigaci a kuzi a nema ani 2 roky) obcas i po dvou mesicich! kRadsi si koupim ojete (zajete) auto jen kdyz je poradne a vydrzi -mnohem vic jak novej kram.
A jestli si ma kazdej sam dovazet svoje auto tak dekuji, nechci. Trva to dlouho a radsi nekomu dam neco za to ze mi to sezene a prihlasi.
0/0
5.5.2002 11:19

venomák

Ale no tak,
klidně si přivezu z ciziny auto staré 10 let (ted jsem teď udělal 2x) a přihlásím ho na stávající papíry... akorát je to o ty papíry dražší :-(((  Jinak co se týče dovážení totálních vraků - to se už nevyplácí, ani u nás není oprava levná záležitost. Auto se přiveze s kleklým motorem nebo "šikovně"  nabourané... na náhradní díly jsou vrakáče...  To co Šling předvádí je kombinace ubohosti a demence. 
0/0
15.3.2002 19:20

Ivo Horák

Ano ojetinám
Myslím, že stanovení hranice aspoň osmi let je správné. Osm let starý vůz, nyní tedy třeba výrobek špičkové technologie roku 1994, navíc možná podprůměrně provozovaný, není něčím, co by patřilo už na vrakovistě. Průměrný věk u nás evidovaných aut je přes 13 let. Jistá ochrana Škodovky je možná, ale maximálně celně. Vzít lidem právo koupit si z ciziny dovezený starší, pro ně dostupný a dostatečný vůz by bylo neliberální.
0/0
15.3.2002 18:53

Josef2

Euro 2/3/4...
Je mi jedno jak ty auta jsou stará. Hlavně když budou splňovat aktuálně platné ekologické normy.
0/0
15.3.2002 17:15

Jana

Otázka
Z článku mi to bohužel nijak nevyplynulo a tak se zeptám čtenářů. To, že řidiči pick-upů a dodávek nebuou muset na pravidelná školení...to už vešlo v platnost, nebo je to návrh a čeká se na schválení? Díky za odpověď.
0/0
15.2.2002 10:58

Vacátko

Re: Otázka
no podle všeho, teď pickupisté a dodávkáři na školení musí. aby už nemuseli, je potřeba přijmout tu novelu, kterou senát vrátil poslancům => zatím se nic nemění a na školení musí
0/0
15.3.2002 17:54

smudla

Nechce se mi věřit,
že by v této zemi protikladů začal vítězit zdravý rozum . Konečně bude možné trochu povýšit průměrný věk aut u nás provozovaných
0/0
14.2.2002 8:40

honza

dobre ze tak
Hmmm, taky si myslim ze 8 let stary audi, golf nebo volvo je smele schopny konkurovat ctyri roky stary Felicii, a to jak v ekologicnosti tak bezpecnosti. Dosavadni zakon trosku zavanel lobbovanim Skody za pritakaveho souhlasu majitelu autobazaru.
0/0
13.2.2002 18:01

Paja

Páni novináři...
 
Zákon 247/2000 Sb.
§ 48 
(1) Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů v rozsahu 16 hodin ročně a přezkoušení jednou za tři roky je povinna se zúčastnit osoba, která řídí
 
  • motorové vozidlo vybavené zvláštním výstražným zařízením se zvláštním světelným zařízením modré barvy, 
  • vozidlo taxislužby, 
  • vozidlo pro přepravu více jak 9 cestujících včetně řidiče, 
  • nákladní a speciální vozidlo nebo soupravu o celkové hmotnosti vyšší než 3 500 kg
  • (2) Náklady na zdokonalování odborné způsobilosti řidičů a přezkoušení hradí žadatel.
      (3) Obsah zdokonalování odborné způsobilosti řidičů uvedených v odstavci 1 je uveden v příloze č. 6.
      (4) Přezkoušení úspěšně složí ten, kdo ze 100 % možných bodů dosáhne alespoň 80 %. Další podrobnosti způsobu a rozsahu přezkoušení a způsobu provedení praktické zkoušky dovednosti v ovládání vozidla stanoví prováděcí právní předpis. Přezkoušení se provede zkušebním testem pro zkoušku z odborné způsobilosti. (5) Povinnost školení a přezkoušení se netýká řidiče, který provádí silniční dopravu soukromé povahy, pokud není prováděna za úplatu.
    < color=blue> Toto ustanovení se tedy týká pouze řidičů z povolání. Drobní živnostníci, pokud neprovozují autodopravu, nemusí toto přezkoušení podstupovat. Páni novináři se opět vytáhli, zbytečně plaší lidi.
    < color=blue> Plné znění zákona najdete na http://www.onlinedata.cz/zakony/247_2000.asp
    0/0
    13.2.2002 17:55

    Želvoň

    Re: Páni novináři...
    Fascinuje me, jak laikum pripada vyklad prava jednoduchy. Uvedena vyjimka se samozrejme vztahuje pouze na pripady, kdy vnuk prevazi pickupem babicce kanape (a to pouze zdarma), ale rozhodne ne na drobne zivnostniky, u nichz pouzivani uvedeneho druhu vozidla spada do podnikatelske cinnosti. To nic ale nemeni na tom, ze ta novela neni v tomhle ohledu nutna (diky jine, nez citovane pasazi zakona).
    0/0
    13.2.2002 18:04

    Josef

    Konecne neco rozumneho
    Osm let je dobra doba, mam ted 7 lete auto a jsem spokojen. Hlavni je, ze uz clovek nebude vydan na pospas vydriduchum v bazarech ale bude si moci dovezt neco slusneho a se zarukou sam treba i z nemecka.
    Pro debilka urana: pokud se ti zda treba Mercedes z roku 1996 jako auto do srotu, tak ses idiot.
    Magor Sling-fling by mel hlavne dat pozor aby z jeho ministerstva nevychazely takove prasacke navrhy zakonu jako treba o atoskolach a misto omezovani moznosti normalnim obcanum si koupit ojete auta by mel spise dat pozor aby se neprihlasovali do provozu ukradena auta a nebo totalni havarky svarene ze dvou a vice aut. Tim by prospel vice.
    0/0
    13.2.2002 17:49

    Vacátko

    dýchání
    Dovozcům se sice bude dýchat lépe, ale my ostatní se tu asi brzo udusíme...
    0/0
    13.2.2002 17:48

    mikin

    Re: dýchání
    Pane rado Vacatko, trochu mimo, co.??? Auta z 94 roku uz maji vsechny katalyzatory, a i kdyby tyto byly nefunkcni, furt je to lepsi, nez skodovky , ladovky, trabanti, wartburgy a podobne smradlave smeti ze 60.-80. let. Kapisto, ekologu ???
    0/0
    13.2.2002 20:45

    Šumavský..........

    Re: Re: dýchání
    Pane "čuňátko" běžte do háje s těmi 8 let starými křápy (za 8 let v D většinou kolem 300 tis. najeto a fiat, opel, a fordka nejsou mercedes) s dávno nefunkčními katalyzátory zrovna tak jako by měly jít do háje ty škodovky, wartburgy a pod.  Problém je, že tady někdo chce honem honem zbohatnout a usilovně nás přesvědčeje, že  máme volit partaj těchhle dárečků ODS, aby nám mohl platit co nejmenší platy. Problém není v tom, že by někdo normální chtěl osum let staré křápy nebo staré škodovky. Problém je v absurditě pánů liberálů, kteří chtějí aby lidi dělali za minimální platy a přitom uživili sebe, stát i živnostníky. I když úplná pravda je spíš taková, že by byli nejradši, kdybychom seděli doma a na ulicích a silnicích byli jen oni ve svých  velkých autech, která si tak zasloužili. Ono držet lidi u huby a tunelovat je přeci tak namáhavé. Schopného manažera, který má zásluhu na prudukci něčeho obecně užitečného, aby pohledal.
    0/0
    15.2.2002 12:30

    Josef

    Pan Schlink
    Pro koho asi pan Schlink lobuje??? Asi od nej dostane i auto, tak nemusi kupovat ojetinu, ze?! Myslim, ze az budem tak daleko, ze si budem za par platu moct koupit nove, tak nebudou ojetiny treba.
    0/0
    13.2.2002 17:24

    uran 235

    Maximální spokojenost
    Hurá, budeme moci jezdit v tom, co Němci hází do šrotu.
    0/0
    13.2.2002 16:59

    Marek Trefny

    Re: Maximální spokojenost
    Doplnil bych, do srotu to Nemci sice hodi, ale pak si s tim jeste pet let jezdi "socka" Nemec. A az potom jde vozik k nam, kde jeho dovozce ryzuje nemaly peniz na lacnem Cechackovi, ktery od revoluce setri, aby nemusel porad jezdit ve sve Skode 120.
    0/0
    13.2.2002 17:07

    honza

    Re: Re: Maximální spokojenost
    V cempak jezdis, borce?
    0/0
    13.2.2002 18:47







    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.