Diskuze

České dráhy na zdražení vydělaly

Letošní zdražení jízdného se Českým drahám vyplatilo. Lidé na vlak nezanevřeli ani po šedesátiprocentním růstu obyčejného jízdného a sedmiprocentním zvýšení cen pro stálé zákazníky. Naopak. Dali české železnici první měsíc vydělat o čtvrtinu více. Lednové tržby z osobní dopravy ve srovnání s loňským rokem vyskočily zhruba o sto milionů korun. To je přibližně dvojnásobek toho, co dráhy původně čekaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef E.Dolecek

19. 2. 2002 18:28
Ekonomické uvažování
Jak již na těchto stránkách opakuji po nesčíslněkráte, skutečné rezervy v nákladech ČD jsou v nedostatečném controlingu a v nízké produktivitě práce, za což v mnohém může i velice nepružná organisační struktura.
Pokuste se mi to vyvrátit.
Josef E.Dolecek
0 0
možnosti

Gor

19. 2. 2002 16:08
Vydelaly?!
Ja bych si dal pozor na hodnoceni zvyseni prijmu o par desitek milonu, kdyz jedna podelana pantograficka trivozova jednotka stoji asi 160 milonu a jedna motorova trivozova jednotka (843+043+943) asi 100-130 milionu.
0 0
možnosti

eMBe

19. 2. 2002 14:37
MF si naběhla...
... na to, že zkraje ledna lidé ještě dokupovali traťové jízdenky, Kilometrické banky atd. za původní cenu - jinak si samozřejmě nelze 25% nárůst při 7% (dle metodiky ČSÚ 15%) zdražení. Počkejte si na výsledky za únor...
0 0
možnosti

Jiří

19. 2. 2002 13:50
Opravdu?
Nemohu uvěřit tomu, že ČD mají více zákazníků. My jsme s manželem jezdily do práce vlakem 25 let a až nyní od nového roku jsme vyměnili vlak za autobus. Stále litujeme, že jsme to neudělali už dávno - daleko rychlejší, pohodlnější a levnější cestování. Vlakem už nikdy. Takto by si nedovoli hospodařit žádný soukromník, protože by dávno zkrachoval.
0 0
možnosti

Karel

19. 2. 2002 12:58
ČD...
...jsou hnusny moloch, ktery jenom natahuje ruku, aby mohl pridavat svym zamestnancum, kteri jsou vetsinou uplne OUT, platy. Chtel bych se zdrzet rychlych usudku, ale prezamestnanost v CD je podle meho nazoru obrovska, produktivita prace minimalni a ochota zamestnancu CD vetsinou nulova...
0 0
možnosti

Daňový soumar

19. 2. 2002 12:11
Vrchol socialistického podnikání
jsou naše nejdražší dráhy. Neexistuje v tomhle státě méně efektivní firma, než je ČD!!! Proč? Protože žádná jiná firma není polovojenská organizace s 80.000 uniformovaných a na rozkaz fungujících členů, z 99,5% lumpenproletariátu s nízkým vzděláním, který je tudíž snadno manipulovatelný a ovladatelný. Tato guerila si může silou vymoct na bezbranném státu a jeho bezbranných daňových poplatnících cokoliv! Naštěstí ale existuje konkurence - silniční doprava. Jen doufejme, že silnice, ze kterých se peníze přelévají na železnici, ještě nejaký ten pátek zůstanou sjízdné...
0 0
možnosti

19. 2. 2002 11:42
Pružný zákazník ČD
Na zdražování ze strany našeho postbolševického a daňožrouského dopravce reaguji progresivně a efektivně: Nekupuji si jízdenky až do cílové stanice, ale pouze na 2-3 zastávky od stanice výchozí. Na průvodčí je vždy spoleh - zkontrolují mi jízdenku hned po nástupu a pak zpravidla někam "zalezou" a ukážou se nanejvýš po zastavení vlaku na větším nádraží :o)) Pravda, riskuji odhalení vlakovým revizorem, ale toho jsem za svých 30 let života potkal ve vlaku pouze jednou.
0 0
možnosti

Kuba

19. 2. 2002 10:49
Příklad v článku je nesmysl
Na konci článku o zdražování jízdného na ČD je uveden příklad "paradoxní situaci" prolínání více komerčních nabídek. Nepopírám, že k takovým situacím nemůže dojít, ale zrovna tento příklad je nesmysl. Podle tarifních ustanovení (viz např. textová část knižního jízdního řádu) je skupinová sleva platná pouze tehdy (a na jízdence to budete mít napsáno také), že je PLATNÁ JEDE-LI MIN. 6 CESTUJÍCÍCH!! Tzn., že pokud na skupinovou slevu jede pět a méně cestujících, jsou považováni za cestující bez platné jízdenky se všemi z toho vyplívajícími důsledky. Takže pokud by autor článku postupoval popisovaným způsobem, mohl by se těšit pouze na pokutu. Chtěl bych jen podotknout, že NEJSEM železničář. Než bych ale vypustil do světa takovou pitomost, tak bych si zjistil, jestli je vůbec realizovatelná...
0 0
možnosti

Mira

19. 2. 2002 11:36
Re: Příklad v článku je nesmysl
Přikládám text, který jsem před časem několikrát dostal emailem a ze kterého asi v idnes čerpali: ***************** Ceské drahy od Noveho roku zavedly "obycejne jizdne", ktere je drahe jako krava a "zakaznicke jizdne", ktere je vyrazne lacinejsi (odpovida predchozim cenam), na ktere je ale treba mit koupenou Kartu Z, ktera stoji 200 Kc na jeden rok. Existuje ale i anomalie: skupina 6 a vic osob ma vyraznou slevu (i v porovnani se "zakaznickym jizdnym") a v ramci teto skupiny maji deti jeste polovicni jizdne. Proto pokud cestuji 2 az 5 osob, z kterych jsou aspon dve dospele, nemaji karty Z a jedou jen "tam", tak se jim vyplati fiktivne se doplnit detmi do poctu 6 !! Nejlepe vynikne tento cely idiotismus na pripade, kdy dva cestuji 81-90 km : a) kdyz si bezhlave koupi dva "obycejne", tak zaplati 2 x 110 = 220 Kc b) kdyz si koupi dva "zpatecni" (i kdyz nepojedou zpet), tak to vyjde 2 x 108 = 216 Kc c) kdyz koupi listky i pro 4 deti (ktere s nimi necestuji), tak 2 x 48 + 4 x 24 = 192 Kc Pruvodci by se nad tim asi pozastavil, ale ja si myslim, ze neexistuje paragraf, ktery by mohl dokazat, ze na slevu na necestujici deti neni narok. Jednoduche je, kdyz jeden z tech dvou je zena, proste povi, ze nosi v sobe male ctyrcata :-) Dva muzi by meli drsne prohlasit, ze decka proste nestihly nastoupit :-) *********************** Jizdenka bude asi neplatná, ale uznejte, že pokud jede 6 lidí levněji než dva, nebo když pojedu tam a zpátky levněji, než jenom tam, je něco shnilého v systému slev.
0 0
možnosti

www.valka.cz

19. 2. 2002 10:00
At jdou k certu ...
protoze porad jen zdrazujou, ale nic kvalitnejsiho to zakaznikum neprinasi ... jezdil jsem vlakem od roku 1991, od te doby se zdrazovalo mnohokrat, ale porad jezdi spinave hnusne dobytcaky, u kterych se poradne neda zavrit okenko, a kde hrozi, ze se v zime bud uvarite, nebo umrznete ... at se jdou ceske drahy bodnout, protoze v zivote jsem nevidel neefektivneji fungujici organizaci. Je to monstrum, ktere zamestnava tisice lidi, ktere bud nepotrebuje, nebo kteri neplni svou praci tak, aby dokazali vyresit potrebu narustu financi z jiz existujiciho jizdneho (napriklad pruvodci - bud ozraly, nebo uplne netecni, nemajici zajem o to, co je jejich primarnim ukolem : kontrolovat jizdenky). Kaslu na ceske drahy, jezdim autem, a mam klid !
0 0
možnosti

kyx

19. 2. 2002 9:56
to jsou zvasty;-)
Pry zdrazeni energii ;-)) ...houby!...kde jinde by vzali na zvyseni platu?!...to je dobrej paradox-mizerne hospodarici firma a zvysuje si platy...tusim,ze spravne by to melo byt: Propustit prebytecne zamestnance a SNIZIT mzdy ...a razem by se ztrata zmensila napr. na 1mld... ale to je dost nepopularni krok a navic kdyz zneuzivaji sveho postaveni takovy "lemplove" jako Dusek... (kdo jej znate osobne muzete potvrdit
0 0
možnosti