Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hutníci do stávky nepůjdou

Odboráři akciových společností Nová huť a Vysoké pece Ostrava zůstávají ve stávkové pohotovosti. Po dalším jednání rozhodli, že stávka nepřipadá v tuto chvíli v úvahu. "Monitorujeme situaci a připravujeme případné právní kroky, pokud by došlo k nepřátelskému převzetí hutí," řekl iDNES Jaroslav Marek, místopředseda podnikových odborů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef

Ať si klidně stávkujou
Hlavně za své soudruzi. Nejblbší na tom je, že to nakonec zaplatíme my.
0/0
4.3.2002 16:28

Emil

Před rokem 1989 naše hutě produkovaly 20,000.000 t železa, což bylo v přepočtu na obyvatele nejvíce oceli na světě. To vše se dělo v zemi, kde nakopete tak 2 kýble železné rudy za celé odpoledne. V době, kdy spotřeba oceli, klesá a je nahrazována plasty, kde se průmysl orientuje na elektroniku a jinou vyspělou techniku, je potřeba výrobu oceli radikálně snížit. Přesunout do naší země výrobu oceli, která je pro malý podíl přidané hodnoty pro vyspělé země nezajímavá, jenom proto, abychom udrželi zaměstnanost v energeticky velice náročném oboru je neperspektivní krok zpět. PS: A to nemluvím o problematice týkající se životního prostředí.
0/0
4.3.2002 14:56

laco

Praha proti Severní Moravě
Z Vaší diskuse vyplývá jak jsou od sebe tyto oblasti mentálně vzdálené. Praha oblast pracovních možností, kulturního vyžití a centrální místo sdělovacích prostředků a vládní moci. Severní morava zubožený, vyrabovaný kraj nejprve komunisty a pak ODS. Lidi ochotni tvrdě a levně pracovat ale kde ? Neprve jim komunisti slibovali světlé zítřky a pak když se vzbouřil národ a oni to byli také, tak jim ODS ukradla poslední ideály a práci. Kdo dosadil po listopadu bolševiky do ředitelských křesel strategických podniků na Ostravsku. Praha. Kde sídlí zakladatelé podniků. V Praze. Kdo měl kontrolovat státní majetek a funkčnost státních podniků. Praha. Kdo rozhodoval a určoval zpackanou privatizaci ? Praha. Kdo se bojí povinnosti prokázání nabytého majetku ? Praha. Odkud vzešel mravní rozpad společnosti ? Z Prahy. Kde je největší centum korupce v republice. V Praze. Je hloupé se otírat o prosté dělníky, kteří za nic nemohou pouze opět přijdou o práci. K zodpovědnosti je třeba volat vedoucí odborů (vždyť seděli v dozorčích radách), zástupce státu sedících v dozorčích radách, ministerstvo průmyslu, odpovědného ministra, který se musí zodpovídat za absenci kontroly, předsedu vlády za to, že jej neodvolal a jakými odborníky se to vlastně obklopil, politické strany, které tuto vládu tolerovaly a prezidenta, který tohoto člověka pověřil sestavením vlády. Takový je kontrolní mechanismus demokracií. Volič si musí uvědomit co napáchala tato pravice spolu s disidentem v této zemi a poslat ji k čertu ve volbách. Pouze to je jediná cesta transformace pravice. Musí padnout totálně na hubu aby její řady opustili lobisti, zloději a bývalí bolševici. Já a můj brácha dáváme pravici půl maximálně jeden rok. Pravice České země polibte mi prdel.
0/0
4.3.2002 14:53

salimon

Re: Praha proti Severní Moravě
K první části vašeho příspěvku: Praha je město. Je to město s více než milionem obyvatel. Ještě se dá říci, že Praha je centrem obchodu v České republice. Ovšem určitě Praha nemůže být univerzální viník proč je v této republice něco špatne. Pokud chcete skutečně určovat nějaké viníky (ach jak typické pro náš národ) tak je určujte přesně. Ano, v Praze skutečně sídlí celá řada institucí (lidí), které asi chcete obvinit, ale ty (ti) Prahu netvoří.
V druhé části už se snažíte obvinit konrétně, tak se opřete o kontrolní mechanismy a žalujte je. Kde je váš volený zástupce? Ale napřed najděte kde udělali konkrétní chyby. Jinak to bohužel nejde. A k tomu závěru, nejsem ani politolog ani prognostik, abych mohl říci zda máte pravdu. Já se obávám, že detailní rozbor vašeho názoru by mohl odhalit jisté nedostatky. Ale přeji vám i nám ať váš předpoklad není úplně chybný.
0/0
4.3.2002 16:05

laco

Re: Re: Praha proti Severní Moravě
Máte pravdu, že Praha je město s více než milionem obyvatel, které trápí obdobné problémy jako ostatní lidi na světě. Praha je také symbol české politické moci a především zdroj masmédií. Vy si to možná neuvědomujete ale stačí aby někdo v Praze měl průjem a je to večer v hlavních zprávách ČT. To, že v ostatních místech České republiky se stane mnohem závažnější věc a do spravodajství se to nedostane je dané místem umístění sídla ČT. Potom se nepozastavujte nad tím, že demonstrace budou směrovány do Prahy. Pouze to je jediný možný prostředek jak využít tlak masmédií k diskusi o problému. Škoda, že masmédia nejsou nezávislá nebo nemají dostatečně fundované pracovníky aby k tomuto problému hned přidali strohá fakta kdo a kdy byl ředitele NH, kdo byl členem dozorčích rad, kdo byl zástupcem státu v dozorčích radách, která politická strana byla u moci, kdo byl ministrem průmyslu, kdo byl předsedou vlády a kdo byl prezidentem republiky. Jednotliví lidé by se mohli k negativnímu hodnocení jejich výsledků vyjádřit proč to tak skončilo a kde jsou příčiny neúspěchů. Proč se bojíte (a svádíte to na českou povahu)hodnocení práce jednotlivých činitelů. Co je na tom maločeské říci, že někdo salhal nebo neumí. Proč potom zavádíte klasifikaci na školách, když nemáte odvahu klasifikovat v životě.
0/0
5.3.2002 10:27

Jirka Alina

Souhlas
Souhlasím, stále je někdo nespokojen, stavkuje, kritizuje. Asi by bylo lepší začít pracovat.
0/0
4.3.2002 14:49

Dagmar

Re: Souhlas
Pane Jirko Alino, nepochopila jsem, s čím souhlasíte. Ale jinak váš příspěvek je opravdu přínosný. Objevil jste Ameriku. Měl byste si ale nejprve pořádně přečíst článek, na který reagujete. Potom byste možná pochopil, že stávková pohotovost není totéž jako stávka - tedy úplné zastavení výroby. Pokud by ale vaše poznámka, že lepší by bylo začít pracovat, patřila vám, tak to se omlouvám.
0/0
5.3.2002 7:54

Karel 4

A co takhle začít opět pracovat ?
Ač nerad vracím se k téhle již starší diskuzi. Laskavě si uvědomte všichni, že blahobyt vzniká jedině tvrdou prací a nelze k němu dospět spekulací, zlodějstvím a pod. Bohatství Spojených států vzniklo prací a vytvořením mohutného průmyslu. Dnešní bohatství Německa vzniklo tvrdou prací po válce. Všechny bohaté zemé jsou země s vyspělým průmyslem ! A fungující průmysl neexistuje bez tvrdě pracujících dělníků. Veškerá nalepená vrstva organizátorů ( nadutých úředníků, distributorů, ochránců) žije jedině z toho, co vytvoří práce. Nebo tahle vrstva (nechci zavádět marxistické pojmy) nemá li dost z čeho čerpat na svůj luxus si začne půjčovat . A tak máme 700 miliard dluhů. Probudíme se ?
0/0
4.3.2002 12:33

Dagmar

Re: A co takhle začít opět pracovat ?
Pane Karle 4, musím se přiznat, že váš příspěvěk ( po přečtení jiných příspěvků k tomuto tématu) mě zahřál na srdci. Děkuji vám za něj.
0/0
4.3.2002 13:19

Pavla K.

Inteligentum....
              Vyspely stat se pozna  i podle toho,jak v nem zije delnicka trida.Tady v Americe si zije opravdu skvele ,a to i diky tomu,ze se delnicka profese velice uznava.Tady se vubec vse pozitivni uznava.Ja myslela,ze u nas se s tim  uz take pomaloucku zacalo,ale predchozi prispevky me presvedcily o opaku.Jen nevim,kdo mluvil za "inteligenci" a kdo za delnickou tridu.Napr.jakysi P.Zila mysli jako uplny magor a ten by snad nemohl ani kydat hnuj........Mluvme jen do veci,kterym rozumime a zname jejich presna fakta.Jinak,jako "pracujici inteligentka" drzim vsem z NH palce a preji dotahnout vse do pozitivniho konce.Pavla
 
 
0/0
25.2.2002 19:39

Dagmar

Re: Inteligentum....
Paní Pavlo, jenže my nejsme vyspělý stát. Asi mě už ani nepřekvapuje, že se v příspěvcích (a nejen u tohoto komentáře) objevuje pohrdání dělníky a jejich prací. Někdy mám pocit, že někteří přispěvovatelé by profesi dělníka zrušili úplně, případně by jim přiznali jen jakési minimální platy, nestačící snad ani na přežití. Musím se přiznat, že těm jejich názorům tak docela nerozumím. Opravdu si myslí, že by se bez práce dělníků náš stát zcela obešel? Jinak děkuji za "držení palců", to v Ostravě jim palce drží snad většina lidí a nejen proto, že se to spousty rodin přímo dotýká.
0/0
26.2.2002 8:52

Josef

Kde je problém
Pracoval jsem v OKD. Přestal jsem plácat nesmysly a sehnal si práci v Praze. Pravda je, že jsem si finančně nepolepšil 24000 plat - 8000 nájem - 4000 doprava, ale mám pocit že tu možnost má každý a já nechci platit daně na nějaké pochybné socialistické projekty p.Špidly.
0/0
21.2.2002 12:48

Dagmar

Re: Kde je problém
Opravdu si myslíte, že má tuto možnost - sehnat si práci a podnájem v Praze každý? Víte, kolik má severní Morava obyvatel? Myslíte, že by se všichni nezaměstnaní (+ jejich rodiny) vešli do Prahy? Co to blábolíte, Josefe?
0/0
26.2.2002 12:43

phil

Re: Kde je problém
Děkuji, to je krásný příspěvek! Všichni nadávají, svalují vinu na druhé atd. - tohle je konečně konstruktivní, aktivní přístup!
0/0
4.3.2002 17:05

Fox z Ostravy

Drzost p. Zily nezna mezi :-)
Je zajimave, ze vsichni chytrolini se rozciluji nad dusledem veci a ne jeji pricinou. Kdyby nektera z predchozich nebo stavajici vlada resila restrukturalizaci huti nebyli by hutnici vcera v Praze. Hutnici bojuji za sebe a budou vzdy zadat maximum co mohou dostat (treba p. Zila by rad pracoval za minimalni mzdu i kdyby si mohl vykricet vetsi, ze?), ale od toho tu je management potazmo vladni urednici (NH je "polostatni"), aby je korigovali a ridili chod podniku. Zkuste tedy zvolat Neschopnost vlady nezna mezi a to uz nejakych 12 let. BTW nepracuji v NH a ani nejsem na NH nijak vazany.
0/0
21.2.2002 12:16

paja3000

Re: Drzost p. Zily nezna mezi :-)
Máte pravdu.Něco se někomu nelíbí,tak hned pojedeme do Prahy na vládu demonstrovat!Co bylo uděláno proto ,aby zástupci státu pracovali ve správních orgánech řádně? Jak tam fungovaly ty jejich odbory ? Ono je to asi jednodušší uspořádat zájezd do Prahy a za přítomností TV štáb" exhibovat a pouštět hesla do světa než pořádně zabrat na tom prvním místě,kde je to třeba !Zvlášť ,když se jedná o tisíce lidí.A co mají dělat ti v malých firmách,kde se evidentně dějí lumpárny a vůbec nikdo si jich ani nevšimne ! To mají jet také demonstrovat do Prahy? To by buovu vlády museli asi přestěhovat na Letnou ,aby se tam všichni demonstranti vešli !Proč se udatní odboráři z Ostravska (i odjinud )nepostaví za ty skupinky zaměstnaců malých firem? Asi by to nepřineslo tolik popularity ,což ?
0/0
21.2.2002 12:29

hunter

Osinek
Většina lidí si neuvědomuje, že Osinek sice podniky na jedné straně stabilizuje, na druhé vyžaduje, aby byly u něj čerpány úvěry, s úrokovou sazbou přesahující 20% p.a. A běda jestli ne. Potom lítají hlavy. Jde tedy o tunelování podniků státem. Co vy na to páni novináři? Máte plnou hubu keců, ale důležité věci Vám unikají.
0/0
21.2.2002 8:42

Zdeněk

Buďme soudní (všichni)
Asi byste hovořili jinak, kdyby Vám hrozila ztráta práce a věděli jste, že novou budete velmi těžko shánět. Odboráři mně taky v mnohém štvou, ale v něčem mají i pravdu. Zato ty Vaše hurávýkřiky ...
0/0
20.2.2002 17:08

Obyvatel

Re: Buďme soudní (všichni)
V čem ?
0/0
20.2.2002 18:10

Pavel Žíla, Ostrava

Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Je opravdu neuvěřitelné, co si odbory z hutí ( zejména Nové Huti Ostrava ) a jejich zaměstnanci dovolí. Nejenže jsou v hlubokém propadu, za to si neustále zvyšují mzdy - až na současných průměrných 19000 Kč - a to v podniku, kde je většina profesí dělnických - ale ještě budou protestovat před vládou, která je rozmazluje jako mimina. Proč se s nima proboha vůbec bavíte ? To budeme donekonečna dávat dotace do krachujících molochů ? Opravdu se jich tak strašně bojíte ? Jediný recept je tento kolos okamžitě zavřít nebo prodat někomu soudnému, kdo s nima zatočí a zmenší je o dvě třetiny.Jak dlouho budeme ještě poslouchat jejich diktát ?
0/0
20.2.2002 15:32

Karel 7

Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
100% souhlas. Pokud se jim tam nelíbí, tak ať jdou pracovat jinam. Otravujou okolí a jsou nenažraní.
0/0
20.2.2002 16:11

Dagmar

Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Super nápad, Karle 7. Ať jdou pracovat jinam! Více než 12 tisíc lidí pracujících v NH v regionu se 17-20% nezaměstnaností. Další nezaměstnaní pracující ve firmách navázaných na NH. A ještě jedna poznámka, nikde jsem neslyšela, že by se zaměstnancům v NH nelíbilo...... Oni snad stávkují za něco jiného, ne za to, že by se jim v práci nelíbilo, nemyslíte?
0/0
21.2.2002 9:41

x-filess

Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
proc by delnicka profese nemela byt ohodnocena odpovidajicim zpusobem ? Je to prece tezsi, nez ucit parchanty na gymnaziu...
0/0
20.2.2002 18:25

Zdeněk

Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Takhle se to nedá říct, je to prostě něco jiného (dělnická profese i výuka na gymnáziu). 
0/0
20.2.2002 18:39

Pavel Ž.

Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Můžeš si jít klidně učit ty "parchanty" milý dělníku, problém je v tom, že TY na to nemáš, kdežto tvou profesi zvládne každý v pohodě. A démon soudruha Gottwalda, který chrání dělníky už je konečně v pr....Všude na světě mají dělníci platy o poznání nižší a už se s tím konečně proboha smiřte. Už nejste osou světa !
0/0
21.2.2002 8:24

Dagmar

Re: Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Pane Pavle Ž., znám spoustu dělníků a to nejen z NH a nikdy jsem neměla pocit, že by si mysleli (tím, že jsou dělníci), že jsou osou světa. Nevím, v jakém světě se pohybujete vy, ale myslím, že to bude svět dost ubohý. Mám syna zaměstnaného v hutích, má maturitu a pracuje jako dělník. Takových dělníků s maturitou je u nich více. Protože je pořád "jednou nohou nezaměstnaný", zkoušel si shánět nějakou jinou práci, kde by také uplatnil svou kvalifikaci. Když pominu to, že by ho zaměstnali v supermarketu (za 8 tis. hrubého, z čehož, jak sám jistě uznáte, se uživit rodina nedá), tak neměl jinou šanci, než dále dělat dělníka a třepat se strachy, že jednou opravdu skončí "na ulici". A jen tak na okraj, do těch 19 tis. hrubého, o kterém už tady kdosi psal, mu ještě pár tisícovek chybí.
0/0
21.2.2002 10:16

paja3000

Re: Re: Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Pokud si všímám dobře ,p. Žíla reagoval na příspěvek soudruha X-files.A ten tvrdí blábol o tom ,jak snadné je učit "parchanty" na gymnáziu a jak náročné je pracovat v hutích.Jsem přesvědčen,že málokterý učitel tvrdí,že pracovat fyzicky je sranda.Na druhou stranu každá druhá dělnická pěst ví,jak je snadné se válet v kancelářích a flákat se ve školách.Takže paní Dagmar,všímejte si ,co se kde píše.A navíc uvádíte ,že Váš syn s gymnáziem dělá v hutích dělnickou profesi.Uměl by se dělník z hutí postavit na místo třeba toho učitele a ty "parchanty" naučit např. derivace?
0/0
21.2.2002 12:17

Dagmar

Re: Re: Re: Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
pro paju3000: Odpovídala jsem na příspěvek p. Žíly z 20.2.2002 15:32. Ale jinak, můj syn nemá gymnázium, ale elektroprůmyslovku. Souhlasím, že dělník z hutí by se nemohl postavit na místo učitele, ale ani můj syn by s gymnáziem svoji nynější profesi, ač dělnickou, dělat opravdu nemohl.
0/0
21.2.2002 13:20

paja3000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Pro paní Dagmar : Nebylo poznat ,jakou maturitu má Váš syn,usoudil jsem že studoval ono zmiňované gymnázium.Za svůj nesprávný odhad se omlouvám.Ale přesto si myslím,že i gymnazista,pokud by se snažil ,by se profesi v hutích naučil mnohem snáze,než by se dělník z hutí naučil profesím,které by třeba i Váš syn s elektroprůmyslovkou mohl zastávat.Nejsem propagátor elit a cením si každého,kdo umí vykonávat jakoukoliv činnost na dobré úrovni (počínaje třeba kuchařem či uklízečkou a konče výzkumným pracovníkem),ale hrozně mě štve,když si někdo , kdo o věcech nemá ani páru,otevírá zobák a ještě lže.Tím nemyslím Vás ,ale příspěvky jiných soudruhů!Vaše reakce docela i chápu , i když s něčím tedy nesouhlasím.
0/0
22.2.2002 6:46

Dagmar

Re: Drzost odborářů Nové Huti nezná mezí
Pane Žilo, nejdříve si zjistěte, KOLIK zaměstnanců a vůbec dělníků NH má těch 19000 Kč a pak kecejte. P. S. Za pár měsíců možná budete psát další příspěvěk - "Proč je máme pořád živit z našich daní? To jim budeme donekonečna dávat dotace v podobě sociálních dávek? Když si neseženou jiné místo (a na Ostravsku by si opravdu tito propuštění, kterých by bylo několik desítek tisíc, hledali práci dost těžko), tak s nima zatočíme, přestaneme jim vyplácet sociální dávky, ať zdechnou!"
0/0
21.2.2002 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.