Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pošta chce zdražit, dopis má stát 6,40

Zdražit známku na dopis nejméně o korunu plánuje Česká pošta, která se už s žádostí o povolení obrátila na ministerstvo financí. Ministerstvo má poště na návrh zvýšení cen základních služeb odpovědět do konce března a sazby by se případně mohly změnit na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SK

Vazne ?
Tak nejaka posta rikate - a papirove dopisy - a znamky ? To vazne dneska jeste existuje ?
0/0
22.2.2002 11:47

agent

Ještě pár let
Sama si podřezává větev,za pár let tento moloch už bude přežitý.K čemu instituce která jen zdražuje a nic nezlepšuje ,roznášky rekomand a balíků jen přes den a to se ani neobtěžují zazvonit a rovnou hážou oznámení do schránek a adresát musí stejně vystát frontu na poště a když náhodou zazvoní a někdo je doma tak reakce "jé vy jste doma ,ale nebýváte co,to máte štěstí".To vše osobní zkušenost pošta Ostrava 8 
A to ani nepíšu o ochotě a vstřícnosti pracovnic pošty Ostrava Kunčice.kde mívám občas co do činění,to je zážitek na celý život.Jeto něco podobného jak již tady bylo popsáno ,že by pošty měly jednotné školení?
0/0
22.2.2002 9:09

novák

a co my trafikanti
a víte že prodejci známek mají 3% a o vánocích nebo o velikonocích je pro zákazníky scháníme kde se dá a dost často je prodáváme bez rabatu přesto že si většina koupí pohledy v marketech ale bez známek .
0/0
21.2.2002 20:51

Leoš

Re: a co my trafikanti
Dle mých informací dává pošta 4 % provize. Jestli Vám někdo dává méně, potom Vás normálně orkádá a mohu Vám doporučit, obraťte se na Obvod České pošty a nakupujte bez prostředníka. Můžete se zkusit i dohodnout, že když oznámíte své požadavky s nějakým předstihem, může Vám pošta zajistit i skladbu i množství cenin. Pokud by byly nějaké závažné problémy, existuje možnost objednat si známky přímo z Odštěpného závodu DOS Praha. Provize je stejná, akorát doba distribuce je delší. Má to ale tu výhodu, že dostanete známky v jakémkoliv množství a ve skladbě, kterou si určíte.
0/0
23.2.2002 7:56

Dave

Inspirace
Jsem student a vetsinu casu travim v prechodnem bydlisti, takze kdyz mi prisla zasilka do vlastnich rukou, tak se postacka strasne rozcilovala jakto, ze mejsem doma, kdyz tady mam tak dulezity dopis. Od te doby jim to nechavam vyzrat. Jezdim domu hodne zridka (tak 2x rocne), takze ani nemam sanci zjistit, ze mam ve schrance oznameni o ulozeni zasilky. A to pak maji holky postovni dost tezky... Dobre jim tak!
Myslim, ze nastal cas zacit zvazovat pouzivani digitalniho podpisu. Mohli bychom tak minimalizovat pocet navstev postovniho uradu a pokud mam zkusenost (a tu mam!!!), tak internet funguje alespon tak 100 000x rychleji a 100x spolehliveji nez CP. A mam za to, ze zaridit si statem uznany digitalni podpis na CD-ROM stoji okolo 300 Kc. V porovnani s cenami posty to zacina byt zajimave.
0/0
21.2.2002 20:31

Leoš

Re: Inspirace
Ono je to trochu zavádějící - nejsem doma, tak si zásilku nevyzvednu a pošto starej se. Je pravda, že v tomhle státě  platí, že co člověk nepodepsal, to nepřevzal. A tady je kámen úrazu. Stačí se podívat například na US detektivky. Tam stačí, když přijde šerif, zeptá se jste ten a ten - tady máte obsílku k soudu. Bez jakého koliv podpisu a takové nedostavení se  je pohrdáním soudu. U nás je potřeba přešetřit, zda předvolání bylo odesláno do vlastních rukou, zda jej dotyčná osoba převzala. Jestli byla odmítnuta, jaký m ěla pro to důvod apod. V některých případech je dokonce uplatněna právní fikce doručení. Zásilka se zašle na poslední známou adresu a v případě že se vrátí jako nedoručená nebo nedoručitelná je považována za doručenou , i když se otom adresát nedozvěděl. Mimochodem listonošky nejsou a dost dobře ani nemohou být prémiovány podle počtu dodaných zásilek, protože by to mohlo vést k vydávání zásilek neoprávněným osobám a to by se potom pošta prohnula pod vyplacenými náhradami.
Ten nápad s digitálním podpisem vypadá pěkně, ale je trochu scestný. Aby k něčemu digitální podpis byl, musí být zabezpečený. Těžko se dá hovořit o zabezpečení, když jednou získám digipodpis a žiji v domění, že bude stále stejný. Ke komunikaci s bankou užívám internet a protože se jedná o důvěrnou komunikaci, tak je vyžadován certifiká, který je nutný několikrát do roka obnovovat. Předpokládám, že digipodpisu by to bylo obdobné. Předpokládejme, že doba podepisování by byla půl roku, po půl roce by byl zapotřebí nový podpis. Jednoduchými počt dospějeme k závěru, že digipodpis v současné době leze do kapsy. Nehledě na to, že dle mého odhadu takových 80 % lidí v této zemi neví co to elektronický podpis je.
0/0
23.2.2002 7:19

Jája

Jsem ráda...
....jsem ráda,že i spousta dalších lidiček má pocit,že jsme v tomto zabordeleným státě my pro poštu a ne ona pro nás. Mám stejné a ještě horší zkušenosti s naší poštou nepoštou. Vyvrcholilo to problémem, dky se mi ztratily dvě zásilky ze zahraničí. Celnice potvrdila příjem, kus z jedně zásilky značně "sežvýkán" mi přišel a druhá část je nezvěstná. Na mou reklamaci mi nikdo neodpověděl a naše "také věčně nadšená" šéfová pošty mi oznámila,že na to má pošty čas rok a já mám hlavně smůlu. A jelikož mě německý zaměstnavatel tvrdě vykořistuje( dělám 14 hodin denně),nemám bez dovolené šanci poštu navštívit.Mému synovi nic nedají,ale u pošahaný sousedky klidně nechají výplatu peněz.Tvůrcům Internetu hážu denně poklony.Ale jedno jim musím uznat,po x letech neše městečko má konečně otevřenou poštu až do 18 hod.Donedávna byla také jen pro důchodce a cikány,jinak celé město dře v okolí a musí dojíždět.
0/0
21.2.2002 19:47

posleda

Státní monopolista
Je to nehoráznost. Odkud je údaj, že poslední zdražení v r. 2000 bylo v průměru o 9 procent? Jak to kdo počítal? Jenom zprůměrováním jednotlivých tarifů, nebo také (moc bych se divil) poměrem zásilek? Předpokládám, že nejvíce chodí stále ještě přeci jen těch "nejlevnějších" obyčejných dopisů a pohledů. A ty zdražily od r. 96 do uvedeného r. 2000 ze 3 Kč na 5.40! Nyní o další korunu?! Skutečně máme tak velkou inflaci?
Pošta je vůbec pofidérní podnik. "Staré" pošty - včetně mnohých těch vesnických -  mají alespoń chvíli otevřeno i v sobotu. Na dvacetitisícovém pražském sídlišti je pošta jedna, otevřena jen ve všední dny 8-18. Pokud dělám na druhém konci Prahy, kdy si vyzvednu zásilku do vlastních rukou? Mám si vzít půl dne dovolené (abych si také stihl odstát více než půlhodinovou frontu u jediného vydávacího okénka)? Kdy pošta doplní tzv. obvodní pošty (otevřené do 20.00 a v sobotu dopoledne) i do nových pražských obvodů? To bychom toho chtěli....
Ale pošta dře i svoje řadové zaměstnance. V místech, kde je větší nezaměstnanost přidávají doručovatelům roznášení letáků (těžké balíky, mnohokrát více práce než normální roznáška - když musí obejít všechny schránky ), ale přidat jim za to, nebo jim dát nějaký dopravní prostředek? Ani náhodou.  Když nechcete, on se někdo najde...Naše pošta je prostě socialistický relikt. I když vlastně: za socialismu fungovala v Praze alespoň hlavní pošta 24 hodin denně. Dnes je noční pošta za Masaryčkou a od půlnoci do jedné je zavřená. nebylo to nakonec dříve s tou poštou lepší? Kvalita a rychlost doručování lepší rozhodně není! 
0/0
21.2.2002 19:11

Šesťák

Re: Státní monopolista
Tak to ta vaše pošta má ještě vynikající pracovní dobu . V Olomouci funguje pošta na Nových sadech denně do 15 hod. kromě úterka. Úterek je jen dopoledne (pro důchodce a cikány). Vyzvednout balík či doporučený dopis si na této poště nelze, přitom obsahuje cca 30000 lidí z pěti obvodů města ( to lze jen v 105 000 městě provést jen na jedné poště !!!). Takže máte aspoň perspektivu jak to i u vás s poštou dopadne.
0/0
22.2.2002 8:16

MiCa$h

Úcta k člověku????
A ještě jedna věc: Nedávnou jsem si byl vybrat peníze na složenku a popíšu Vám průběh, ať se i ostatní čtenáři pobaví (na můj účet).
- (Dávám složenku na přepážce...)
- Nemáš to podepsaný (ta paní mi klidně tyká - je mi 26, ale asi jí to nevadí)
- Beru zpět složku, chci podepsat, tužka nepremáva.
- "Ty nemáš vlastní?"
- "Myslel jsem, že tady bude..."
- "No, snad si nemyslíš, že jsme tu trafika!", sáhne do stolku, podá mi svojí.
- Podepisuji, moje ruka se z Té baby za okénkem třese.
- "Tobě se třese ruka, takovej mladej a už je na nervy!!" - Opět mi tyká, ale to je to nejmenší...
- Podávám podepsanou složenku.
- "Doklad totožnosti!" - jelikož jsem měl OP ve vyřizování, předkládám platný Cestovní pas. - "Ty nemáš občanku?" a dívá se na mě, jakoby mi jí odebrali na základě nesvéprávnosti!! - Vysvětluji, baba stejně nevěří. Otevírá pas. - "No, na té fotce, to nevypadáš jako teď!, no.. já Ti to uznám" (První a poslední pozitivní zpráva!!!) - "Vy tu máte vízum do USA?? Vy jste tam byl? A to vízum se sem nalepuje? Já myslela, že je to jenom ňáký razítko? A koukám že, jste byl i ve Francii." (Poprvé mi vykala!) - Povídám: "Prosím Vás, můžete mi vyplatit tu složenku, pospíchám" -Za mnou se řadila fronta lidí, prohlíželi si mně a mysleli si, že jsem přinejmenším Bin Ládin, jinak by mě přece ta baba tak nedusila, to dá rozum. - "Máš ten pas platný?" - "Ano, paní, je validní!" -"Cože je?" -"Je platný!!!, v zadu je to vytištěné u té fotky." -"A jo, do 14.7.2007" -Baba vsunuje složku do čtečky, utrhne ústřižek a vyplatí peníze. -Otevírám peněženku, dávám peníze dovnitř, baba zalapá po dechu a: "Vy, koukám, máte peněz docela dost. To potřebujete ještě peníze ze složenek?" -"Paní, nezdá se Vám, že Vám do toho vůbec nic není?" -"No, ještě budeš drzej, takový výrostky já znám" -"Co si to dovolujete", pěním, "zavolejte mi vedoucí!!". -"To jsem já, já jsem vedoucí!!" -"No nazdar bazar!" -Bez rozloučení odcházím z jedné nejmenované Plzeňské pošty (jsem nucen tam občas chodit i nadále, takže si nechci tam udělat peklo a proto nebudu přímo adresný. Ta paní pokladní, pokud si tohle přečte, ví moc dobře, o co a o koho jde!)   Toliko mé utrpení. Zdá se neuvěřitelné, bohužel stalo se mi a proto jsem tak rozčílený z dalšího zdražování. Nejde o tu známku za dopis, jde o celý princip, o přístup ČesPoš ke klientům a k blbé náladě, kterou zaměstnanci pošty mnohdy vytvářejí!!!
0/0
21.2.2002 19:08

Šesťák

Re: Úcta k člověku????
To asi mají v popisu práce. Obdobně to probíhá na poště v Olomouci Roosveltova ulice. Na tu paní si stěžoval kde kdo, a nebylo člověka, který by na ni nenadával. Stížnosti nepomohli, až se nasrali všichni a na babu poslali kolektivní stížnost. No a Oblastní ředitelsví pošt v Olomouci tu babu nevyhodilo , ale jen trochu usměrnilo naštěstí pozitivně. Ale alergie z této pošty mezi obyvatelstvem zůstala.
0/0
22.2.2002 8:31

kyklop

serou me
JO postacky uz nechodi pesky, ale vozi si prdel v aute. To se pak nemuze vyplatit, kdyz mezi vesnicema rozvezou 5 dopisu. Drive to udelala postacka na kole
0/0
21.2.2002 18:43

posleda

Re: serou me
Jo, když má jedna doručovatelka víc vesnic, jezdí autem. Ale takových asi moc není. Pokud mají vesnici jednu, byť velkou, chodí pěšky s vozíčkem, který je určen tak do města na rovné asfaltové chodníky. Ani to kolo by jim pošta nekoupila. Neházejme všechny pošťáky do jednoho pytle! Doručovatelky rozhodně nemají jednoduchý život, ale ty baby na přepážkách si skutečně většinou myslí,  že jsme tu my pro ně a že nám dělají nějakou milost, když nás obsluhují.  Ale hlavně poštovní šéfové by zasluhovali nakopat do pr .. ... Ještě postřeh z Holandska: pošťáci roznášejí stejně jako u nás i letáky a spoustu tiskovin, ale i ve městě na to mají snadno ovladatelnou poměrně úzkou čtyřkolku (vysoký vozík ověčený brašnami, aby se nemuseli moc ohýbat), s bantamovými koly (a to jsou v holandsku silnice a chodníky  v nesrovnatelně lepším stavu než u nás), rukojetí na jednu ruku a brzdou. Práce pro hračičky.
Nevadilo by mi, že pošta zdražuje - pokud by bylo vidět zlepšování služeb. Ale to nikde nevidím, spíše naopak.
 
0/0
22.2.2002 11:09

MiCa$h

Česká Pošto, jdi do pr....!!!!!!!
Měl bych pár glos:
1) Víte pane řediteli Čes. Pošty, jakou nehoráznou otevírací dobu mají pošty na obcích, malých městech a všude tam, kde lišky dávají ne dobrou noc, ale Spěte sladce?   Od 8.30, pane řediteli. Když zaměstnaný člověk chce ráno v 7.00 na poštu, má smůlu!!!  A víte, kdy se zavírá, v 15.30!!!!, ale už ve 14.50!! pošta nepřijímá platební operace, složenky atd. Lidé, kteří přijíždějí autobusy z práce domů v 15.30 až 16.00 mají smůlu!!!! Takže si berou lidi náhradní volno, když potřebují na poště cosi vyřídit!!!!!!
 
2) Víte pane řediteli Čes. Pošty, jak pošta zachází se zásilkami označenými jako PILNÉ-SÚRNE??? Můžete mi vysvětlit, že takto označené balíky mají dodací lhůtu 11 dní!!!!! (To se mi stalo již 2x!!!!)
3) Víte pane řediteli Čes. Pošty, že obyč. dopis chodí i 5 dní mezi Plzní a Rokycany????? (vlastní zkušenost!!!).
4) A víte, že zaměstnanci, kteří doručují poštu, bezostyšně čtou pohlednice a korespoňdáky a pak se Vás vyptávají: "To Vám píše ten bratr z Jihlavy???" (opět vlastní zkušenost z minulého prosince)!!!
 
Takže, pane řediteli, pokud se k Vám tyto glosy dostanou, chytněte se za nos, držte se za něj 2,5 hodiny a když Vás nenapadne NE ZDRAŽIT, ALE ZLEVNIT, tak se raději zastřelte, nebo to udělá za Vás jeden velice nasraný (já) klient České Pošty!!!!!!
0/0
21.2.2002 18:31

nik

Nejdřív by měli zlepšit své chování ke klientům a pak můžou zdražovat
Připadá mi to jako naprostá nehoráznost. jak může takováhle instituce uvažovat o zdražení svých služeb, když z 10 dopisů doručí 4, a to nemluvím o tom, jak je možné, že některé přijdou otevřené a nebo to po republice trvá třeba i měsíc. Nemyslím si že jsme nějaký obří stát rozlohou, aby tu pošta musela jít měsíc. Už tak stojí veškeré její služby dost peněz, tak ať se pak nediví, že za tak mizerné služby které poskytuje, lidé raději využívají jiných způsobů jak si nechat zásilku včas a nerozbalenou doručit kam potřebují.
0/0
21.2.2002 18:17

Anezka

Bordel
Uz me neserte! Jeste zdrazite zachodak a uz se fakt na to muzu vysrat! Ja teda nevim, ale posta je asi pekne zdrbana instituce, kdyz musi zdrazovat. Vsichni zlevnujou a posta zdrazuje. To je bordel. Kdyby mi radsi nekdo koupil nove kalhotky co mi tuhda ukradli.
S pozdravem Anezka
0/0
21.2.2002 15:57

Leoš

Re: Bordel
Ano všichni zlevňují, telefonní poplatky, elektřinu, nájem, plyn, auta, potraviny, jen pošta furt zdražuje. Od roku 1992, kdy zvedla cenu dopisu na 3 Kč, do roku 2000, kdy ji zvedla na 5,40 Kč. Kolik jich pošleš za měsíc 50? 100?, Kolik stál před 10 lety nájem? Kolik stojí dneska? Co bylo více zdraženo?
0/0
21.2.2002 19:59

Šesťák

Re: Re: Bordel
Jenže za socialismu poskytovala pošta lepší služby než v dnešním pseudokapitalismu !!!!
0/0
22.2.2002 8:38

Larry Hagmann

Zdražování - kompenzace odlivu peněz
Vůbec se poště nedivím , jestli zdražuje .Každý normálně uvažující člověk přestal platit peníze složenkami a platí raději telefonem(internetem) .To se potom nějak peněz nedostává , co ?
0/0
21.2.2002 15:31

Leoš

Re: Zdražování - kompenzace odlivu peněz
Jestli opravdu každý (tedy jako my dva, že by nás bylo o výrazně moc vícenepředpokládám; a kde to beru? - stačí se podívat  zhruba tak mezi 10. a 15. v měsíci k peněžním přepážkám) tak potom s ostatními občany tohoto státu to vypadá nahnutě. Konec konců posílání peněz poukázkami je přeci jen výhodné. Zatím jsem neobjevil žádnou organizaci, podnikatele, prostě žádný subjekt, ať už domácí nebo zahraniční, který by na celém území České republiky doručoval nebo vyplácel peníze v hotovosti mimo své úřadovny. A to prosím přeprava peněz nespadala pod poštovní výhradu ani za socialismu. Banky se do toho jaksi nehrnou a soukromníci také ne. Tady to zavání asi tím, že na konkurenceschopnou cenu se bez velkých nákladů dostat nelze, nebo cena je prodělečná. Případně cenu, která by generovala přiměřený zisk by nebyl nikdo schopen zaplatit.
0/0
23.2.2002 7:44

toboll

Všechny monopoly jsou stejný
Tu cenu by jim člověk při velkém sebezapření odpustil, kdyby tomu služby alespoň trochu odpovídaly. Jít si pro něco na poštu je neskutečná buzerace, renovované poštovní úřadovny nejsou nic platné, když v nich sedí často pořád stejné neochotné rašple. Navíc Česká pošta originálně v mnoha případech využila nevely Zákoníku práce, zavedla polední pauzy tam, kde nebyly a zkrátila otevírací dobu tak, aby to nikdo nestihl - vše s odkazem na zákoník, v rámci kterého jiné firmy musí fungovat čím dál líp a kvalitněji, aby je konkurence nepožrala.
0/0
21.2.2002 15:12

Standa

pošta
Jsem zvědav, jestli bude také vyhlášeno, kolik bude pošta platit, když zásilku nedoručí do tolika dnů, kolik by mělo být stanoveno pro každý druh zásilky. Zejména před Vánoci.
0/0
21.2.2002 14:38

Leoš

Re: pošta
Ale to je stanoveno už dávno, stačí se podívat do ceníku České pošty.
0/0
21.2.2002 18:52

Gien

Skrytá daň
Můžete si být jistý, že jim to zdražení projde. Je to státní podnik a tak to dostanou od státu posvěcený. Protože stát potřebuje do své děravé kasy pořád víc a víc peněz, tak bere kde se dá. A pošta to na daních z příjmu zase vrátí. A protože ČP má monopol, tak zdražení služeb není nic jiného než další zdanění, všech kdo využívají jejich služeb. 
Jediný řešení je konkurence a ať mi nikdo nevykládá, jak je to specifický obor podnikání a že pošta plní ještě x dalších úkolů úkolů pro stát. To jsou jenom keci.
0/0
21.2.2002 14:26

Leoš

Re: Skrytá daň
Myslíš? Já nevím, kolik by si konkurence řekla za poslání zásilky do 20 g například z Lobendavy (okres Děčín) do Velešína (okres Český Krumlov). Nejdříve vby musela vybudovat nějakou síť ze státního rozpočtu? Tam nejsou peníze na jiné věci. Z vlastního kapitálu? Pochybuji, musel by to být zahraniční subjekt a to velice bohatý. Snad s výjimkou 3 zemí (včetně České republiky) je pošta dotována ze státního rozpočtu. Který stát je tak bohatý, že by podporoval nějakou bezvýznamnou Českou republiku, kde se všechno rozkrade? Nějaký soukromník? Myslím že ne. Tak tedy na úvěr? Na úvěr by to mohlo jít, ale kde vzít ručitele - stát? Ani náhodou, to je levnější nechat současný stav. V okamžiku, kdy pustíš konkurenci, tak sice dojde ke snižování cen, ano, ale konkurenční boj se stahne na velké aglomerace, kde jsou nízké náklady, na venkov nikdo nepojede. Proto existuje zákon o poštovních službách, kde se stanoví kdo může poskytovat poštovní služby (a dnes je takových firem spousta), co je to poštovní licence, komu se uděluje, kolik se jich uděluje a na jak dlouho se uděluje. A protože se jedná o odvětví s omezenou konkurencí (nikoliv úplný monopol) je potřeba také nějaké měřítko kvality. V konkurenčním prostředí ji určuje trh, tady ji určuje vyhláška. Platí tedy, že pokud služba splnila parametry stanovené vyhláškou, byla poskytnuta kvalitně.
Nabídnu ještě malé přirovnání. Před rokem 1979 stálo poslání dopisu 60 haléřů, 1 litr motorové nafty stál 90 haléřů. Dnes stojí dopis 5,40 Kč, ale litr nafty zdaleka nestojí 8,10 Kč. Zcela určitě mohu tvrdit, že kvalita nafty se nezvýšila.
S těmi daněmi je to scestné. Daně platí i nestátní firmy. Takový privátní pekař, který peče housky a dosáhne zisku by také musel skrytě zdaňovat kupující. To neberu.
0/0
21.2.2002 19:27

Ohawa

Vypada to, ze posilat uplne obycejny dopis se stava velkym prepychem...
0/0
21.2.2002 14:26

Martina D.

Re:
ano ano, souhlasim
0/0
21.2.2002 15:55

Šesťák

Re: Re:
Přesně tak. Protože jezdím často na služební cesty, zkusil jsem v říjnu 2000 si poslat 6 dopisů z různých míst ČR. Došli jen dva do tří dnů , jeden do 22 dnů a tři nedošly. Šlo o obyčejné psaní. Z Gibraltaru jsem poslal pohled v březnu 2000, došel za 9 dní, z Chorvatska za 18 dní v červenci 2000. Kontroluje vůbec někdo, zda a jak často se ztrácejí poště dopisy ? České dráhy jsou též státní, na kontrolu ztracených zásilek mají své kontrolní orgány, dnes lze z jejich informačních systémů zjistit, kde se která zásilka nalézá a kudy vagon se zásilkou projel, ale u státní pošty ?
0/0
22.2.2002 8:53

Leoš

Re: Re: Re:
Samozřejmě, že tohle všechno se kontroluje. Doba dopravy Ať už vnitrofiremně (poskytuje o něco lepší výsledky protože vylučuje zásilky s nepřesnou, neúplnou nebo nesprávnou adresou), nebo erxterně viz např. www.cpost.cz. Samozřejmě, že každá oprávněná reklamace, vyplacená náhrada se vyšetřuje. Na to má pošta také své inspektory. Pošta nabízí spoustu druhů zásilek, lišících se cenou, odpovědností, dobou dopravy, je jen věcí zákazníka, jakou službu si vybere, zda dá přednost zásilce s určitým stupněm odpovědnosti, anebo bude chtít ušetřit pár inflačních korun.
Jedna řečnická otázka. Dnes může zásilku mezinárodního styku doručit v ČR subjekt, který ji v zahraničí započal. Mám pocit, že pro poštovní správy Gibtaltaru a Chorvatska je ČR dost z ruky na to, aby zásilku doručila opět Česká pošta. Jaký je rozdíl mezi zásilkou podanou v zahraničí a "doma"?
0/0
22.2.2002 20:59

Petra

Pošta
Posílání přání k vánocům,narozeninám atd. jako SMS či mail se mi moc nelíbí, ale díky poště končím s klasikou. Jen doufám, že dámy na státních úřadech (např.Odbory soc.péče)budou i nadále posílat jednotlivé dokumenty na jednu adresu postupně obden a doporučeně, abychom mohli i nadále trávit příjemný podvečer va frontě na poště. Časem budou totiž jedinými zákazníky oné instituce.
0/0
21.2.2002 14:24

Neal

ať žije e-mail
0/0
21.2.2002 13:42

BoB

Posta... posta... posta?
Jo to je TA instituce, jejiz sluzby jsem byl nucen nedavno po cca roce pouzit a neochota a jednani pracovnic mne utvrdilo, ze dalsi nevyuzivani sluzeb pro mne nebude ztratou? Je to ta instituce zamestnava dorucovatele, kteri (ac jsem byl doma) se neobtezuji zazvonit, potazmo vyjit do 4. patra, ale radeji mi nechaji listecek (pro rypali, nebylo to porve a za dorucovatelem jsem pak vybehl, ponevadz jsem ho cekal)? Je to ta instituce, ktera jeste nepochopila, ze slouzi zakaznikum a stale dorucuje v dobe, kdy je vetsina lidi v praci? Meli by se nad svoji cinnosti predne zamyslet. Ty postupy s vyplnovani vseho, psanim X duplicitnich udaju na balik/pruvodku/slozenku (pokud mozno 4x)... Dekuji, nechci. Tyhle "pozustatkove" totalitni polo-statni instituce jsou hrozne (Ceska Sporitelna, Posta, CS Telekom...) No nic, zdrazte si, ja vas nastesti nemusim pouzivat (i kdyz ono posilani dopisu neni to, co by mi na nich vadilo. Verim ale, ze budou zdrazovat dale :-))
0/0
21.2.2002 13:22

Petr

Re: Posta... posta... posta?
Souhlas, az na tu Ceskou sporitelnu - protoze sluzby a jednani CS se rapidne zkvalitnily od te chvile, kdy ma CS nove logo a tedy i noveho vlastnika ci spravce ci kyho certa, proste Nemeckou Sparkasse ... takze Ceska Sparkasse (cili sporitelna) rozhodne uz nepatri mezi ony pozustatky totality ... .
0/0
21.2.2002 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.