Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdražení dráhy o cestující nepřipravilo

České dráhy přepravily v letošním lednu o 694 tisíc cestujících více než v lednu 2001. Za první měsíc roku tak využilo služeb železnice 17,8 milionu platících lidí. Čtyřprocentní přírůstek cestujících vyvrátil předpovědi odborářského předáka Jaromíra Duška, který po lednovém zdražení prorokoval propad o 30 až 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ritchy

ČD
Než cena jízdenek by mne zajímalo,kdy se začne měnit pohodlí cestujících.Ve vagonech je stále bordel,špína a smrat.Jsem příležitostný cestující a když už jedu vlakem,má spoždění.A to pokaždéMyslím,že cena 16 kč na trase Sokolov-Nové Sedlo u Lokte ve špíně a bordelu je vysoká.Kam míří miliardové dotaceProč musím cestovat v takové špíněPodle mého názoru by ČD měly platit mě,že musím jezdit v jejich zestárlích a špinavích vagónech.
0/0
27.2.2002 22:09

Pavel Mareš, Zdice

Srovnání
No nevím kde páprdové z ČD vzali teorii o výhodnosti vlakové dopravy. Ale jako obyčejný příležitostný cestující bez slev ve vlacích i autobusech jezdím převážně po dvou trasách: Praha-Kladno a Praha-Zdice.
Z Prahy do Kladna platím autobus 20 Kč a vlak 46 Kč.
Z Prahy do Zdic autobus 20 Kč a vlak dokonce 64 Kč, tedy více enž třínásobek!
Takže kde je ta výhodnost železnice?
 
0/0
27.2.2002 14:03

Honza

V mém případě dráha o zákazníka přišla
dojíždím do práce denně i s manželkou ze vzdálenosti 40 km. Do zdražení jsme jezdili vlakem - hlavně proto, že máme každý jinou pracovní dobu. Teď už se nám vyplatí jeden na druhého počkat a jezdit spolu. Dříve (do konce ledna) jsme platili za dvě zpáteční jízdenky 108 kč. Teď už je cena 130 kč. Autem tuto cestu udělám do 100 kč. Když k tomu připočtu dobu strávenou na cestě - auto cca 25 min, vlak cca 70 min + kultura cestování, zpoždění a poruchy (spadlá trolej, zadřená ložiska....) - není co řešit. Možná někdo namítne, že si máme koupit týdení, měsíční, čtvrtletnmí. Týdení - absolutně bezpředměnté - sleva je naprosto nepatrná. Měsíční a čtvrtletní jsou už výhodnější, ale abych pravdu řekl, nechce se mi dávat jednorázově za dvě osoby skoro 2000 kč resp. 5000kč. Co když třeba na pár dní onemocním? Nebo mě kolega sveze někdy autem? Takže ať si dráha v mém případě odečte od těch, co po zdražení přibyli, dvě osoby. Pěkný den.
0/0
27.2.2002 11:52

Ivan

Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Líbí se mi, že vždy, když chce někdo poukázat na to, jak je cestování vlakem drahé, porovnává cenu jízdného s cenou za palivo, které by projel v autě. Tím jaksi automaticky předpokládá, že každý již auto VLASTNÍ. Aby se však někdo stal majitelem auta, musí si jej také koupit (pokud jej nevyhraje v nějaké soutěži), čímž musí vynaložit nemalou sumu peněz. Tato suma by se pak měla rozpočítat na ujeté kilometry, stejně jako povinné ručení, servis, náhradní díly, pokuty či havarijní pojištění a dálniční známku. Potom vyjde cena kilometru poněkud vyšší než je cena za palivo...
0/0
27.2.2002 14:21

Josef E.Dolecek

Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Kdy\bychom cenu pračky rozpočítávali do ceny prádla které vypere, tak se nám možná vyplatí pokaždé kupovat nové.
Toto jsem opravdu velice zjednodušil, ale auto je dnes naprosto samozřejmá věc, stejně jako lednička, nebo pračka, takže nebudu ani polemizovat o nákladech na jeho pořízení. V tomto případě argumentovat Opportunity costs je trapné. Přece na nákupy do marketu nejezdíme vlakem?
J.E.Dolecek
0/0
27.2.2002 14:40

Ivan

Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Tu pračku radši nechám bez komentáře. Je fakt, že stejně můžeme rozpočítávat několikatisícové boty na kilometry, které v nich ujdeme. Tady ale asi neexistuje dost rozumná alternativa, nechceme-li chodit bosky. Ale s tím, že auto je "dnes samozřejmost", nesouhlasím. Mnoho lidí žádné auto nemá (vypadají pak jako neúspěšní ztroskotanci nebo ekologičtí fanatici), což je třeba můj případ. Já zkrátka auto napotřebuju. Nemalý počet aut stejně stojí někde v garážích (ten lepší případ) nebo zabírá místo v přeplněných městech (ten horší), a přitom v nich jejich majitelé urazí nejvýše několik málo tisíc kilometrů ročně (např. mí rodiče). Má potom cenu pořizovat si auto, když jenom za povinné ručení dám ročně 3 (?) tisíce? Napadá mě strašně moc myšlenek, které teď nejsem schopen rozumně uspořádat, a tak to tu raději utnu. Jinak: nejsem advokátem ČD, zvláště poté, co jsem měl možnost okusit železnici (také dotovanou) v Německu. Ale zlepšování probíhá zoufale pomalu, protože ČD jsou hodně nepružné... S pozdravem Ivan Tůma.
0/0
27.2.2002 18:13

Josef E.Dolecek

Re: Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Já najezdím autem více než 50 tisíc ročně, takže je pro mne neodmyslitelnou součástí života. Narozdíl od televize, kterou nemám, nechci a která mi obtěžovala život.
 
Přeji hezký den
 
Josef E. Dolecek
0/0
28.2.2002 7:22

Jarda

Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Cenu auta je nutné započítat! A má pravdu za mnou píšící adresát. Já taky nemám auto. Dá se bez něho žít! Do marketu jezdím místní dopravou. Zdá se mi postavené na hlavu jezdit na nákup do marketu, abych ušetřil halíře, které uvalím za benzín! Ten kdo nemá auto, tak jezdí vlakem prakticky zadarmo! Mě stojí náklady na dopravu vlakem pro celou rodinu ročně 10 000,- Kč. Když vezmu velice střízlivou cenu auta 250 000 Kč, tak po 25 letech jsem teprve začal platit a to ty už máž z něho křáp! U pračky to je jinak. Prát se musí a jiná levnější možnost zatím neexistuje! Až budou služby prádelen tak levné, že za 25 let budou stát tolik co cena pračky, tak si ji také nekoupím. Automobilová doprava je (a to je statisticky dokázáno) 10x - desetkrát nebezpečnější než vlaková! a tato zkutečnost se nedá obejít! Při jízdě na větší vzdálenosti si odpočinu, spím čtu, chodím po chodbě, nemusím krčit celé tělo. Auto nemám, mít nebudu a pokud ho nutně potřebuji, a to je většinou nákladní, tak si ho najmu. Můj plat je na úrovni mírně nad celostátní průměr a právě proto vyjdeme z jednoho platu!!!! Moje heslo je na truc celé globalizaci: " Peníze které neutratím, nemusím vydělat".
0/0
1.3.2002 16:17

Josef E.Dolecek

Re: Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Tak to přeci nelze počítat, když budu brát v úvahu čas, který ušetřím dopravou autem a kolik věcí zvládnu v takto ušetřené čase, tak to srovnání vypadá uplně jinat. Ano zdůrazňuji: ČAS JE EKONOMICKÁ VELIČINA.
Začíná pomalu platit: "Kdo má čas - nemá peníze"
A propos, bydlím ve Zlíně, v sobotu jsem potřeboval být v Hrádku nad Nisou a večer ještě zpátky ve Zlíně. Autem jsem to zvládnul bez jakýchkoliv problémů a nebyl jsem vázán přestupy, pomalou jízdou, čekáním na přípoje a tak mě napadá, že kdybych jel vlakem, tak jsem možná ještě na cestě a v fujtajblíku.
Josef E.Dolecek
0/0
4.3.2002 11:55

jamie

Re: Re: Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Vy si prostě musíte dokázat, že auto je lepší. Jenže já se obávám, že 99 procent těch, co tady dokazují výhodnost auta, by vlakem nejezdilo ani kdyby byl seberychlejší a sebečistší. Prostě proto, že z nádraží se musí pěšky. Dokonce mám někdy dojem, že někteří nevjedou až do obýváku jen proto, že se z nějakého neznámého důvodu dělají v bytech moc úzké dveře.
0/0
4.3.2002 14:22

Josef E.Dolecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Vážený pane kolego,
čtěte pozorně moje příspěvky. Vlakem jezdím např. na Ukrajinu a na dlouhé zahraniční služební cesty. Je pravda, že s kvalitami služeb jsem velice nespokojen, s vyjímku vlaků EC a IC. Zmiňoval jsem tzv.Dukla expres do Kijeva a přál bych Vám vidět jak vypadá kultura cestování v tomto vlaku. Bohužel do Lvova není jiný lepší způsob cesty a osobně bych na Ukrajinu autem nejel z důvodů, které asi pochopíte.
Sám jsem jezdil z Weilheimu téměř denně do Mnichova a používal jsem vlak, který ovšem byl kvalitativně ( a teď myslím komplexní služby - čistota souprav, modernost souprav a přesnost příjezdů i odjezdů, pohodlné nádraží bez přítomnosti sociálních parazitů. Ano možná je to i tím že Ober bayern je kultivovanější než Čechy, aneb jak říká jeden z mých Bavorských přátel: na východ od Aše začíná Balkán.
Problematika ČD je ovšem ryze problematikou neefektivního řízení podniku, od špatně prováděného marketingu, přes špatné plánování, řízení lidských zdrojů ( dají li se vůbec případy dělající na dráze takto nazvat.)
To je to co je nutno od základů překopat a změnit, to mi věřte. Do této doby je každá investice do nových vagónu zcela zbytečná, protože je ze svého principu mrháním prostředky - bohužel prostředky nás všech.
 
A ještě k té narážce na auto - ano, automobil je dnes fenoménem, je moderní a rychlým dopravním prostředkem a nemůžete nikomu zazlívat, že jej využívá, to je jako byste odsuzoval lidi, kteří využívají letadlo na zámořské lety, když přece cesty v parníku jsou tak romantické.
 
 S přáním krásného dne.
Josef E. Dolecek
   
0/0
5.3.2002 8:29

Kocicak

Jeste ze mam to auto!
Kdyz jsem byval student, jezdil jsem vlakem pravidelne a nevadilo mi to. Pouze cena jizdneho se zvedala z puvodnich 27-mi Kc v roce 1994 na cca 80 Kc v roce 2000 (zlevnene jizdne). Kdyz jsem si vydelal par penez, koupili jsme si se zenou auto. Neni nejnovejsi, a tak se jednou beznadejne porouchalo. A kvuli tomu jsem opet musel pouzit vlak. A rikal jsem si: jak je mozne, ze mi predtim cesta vlakem nevadila? No a to mne donutilo dat auto urychlene do opravy. Ted jezdim zase autem a nemuzu si ho vynachvalit. P.S.: do prace a z prace jezdim salinou, protoze je to v ramci mesta. Ale mimo mesto radeji autem.
0/0
27.2.2002 9:47

Ivan

Re: Jeste ze mam to auto!
Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů bez nehody, prázdné silnice, nové dálnice a mimoúrovňové železniční přejezdy, aby Vás vlaky nezdržovaly ve volném rozletu, a trošku štěstí, aby Vás nepotkal osud zhruba 1500 nešťastníků, kteří každoročně na českých silnicích přestanou existovat.
0/0
27.2.2002 10:14

Josef E.Dolecek

Zase ta železnice
Proboha, kolikrát budu vysvětlovat svoje názory na téma železnice. Dnes je opravdu levnější a hlavně pohodlnější jezdit autobusy a každý z nás přeci je ochoten zaplatit takovou cenu, která mu něco přinese. A v jeho subjektuivním uvažování mu musí přinést větší výhodu, než co ztrácí. To je přece psychologický efekt každého obchodu.
Železnice moc výhod nepřináší. Vlaky špinavé, tu přetopené tu nevytopené a  kultura cestování veskrze žádná.
Ekologie: PRÁZDNÝ VLAK SPOTREBUJE PRECE TAKY ENERGII AT UZ VE FORME NAFTY CI ELEKTRINY.
 
Problém je v efektivitě práce železničářu, ale to už bych se opakoval poněkolikráte a to se mi nechce.
Problém je i v nevyjasněné dopravní politice státu. Nebo se snad mýlím a naši páni politici zamýšlejí jakožto dopravní prioritu No.1 dopravu novými supersoniky?
Chce li někdo vést podrobnou diskusi, moje mailová adresa je vám otevřena.
Hezký den.
 
Josef E.Dolecek
 
0/0
27.2.2002 7:43

odpoved

Re: Zase ta železnice
Železnice není dokonalá, ale s tím pohodlí při cestování bych nesouhlasil. Studuji VŠ a cestování s báglem v autobusu je opravdovej horor, navíc se řidič tváří, že jste tam spíše na obtíž. Ve vlaku je sice poloprázdné kupé, ale je tam dosti místa pro mně i moje zavazadlo. A taky nevidím ty nervózní, předdůchodové řidiče, co si myslí, že jízdní řád je tak akorát na podložení krabičky cigaret 
0/0
27.2.2002 11:07

Josef E.Dolecek

Re: Re: Zase ta železnice
Máte pravdu pane kolego, tento aspekt jsem neporovnával, s báglem nejezdí, i když používám železnici na zahraniční cesty, tak bych rád i připlatil, kdyby pohodlí bylo ještě větší. Rád bych zmínil např. tzv. Dukla expres Praha - Kijev, který využívám pro obchodní cesty a zde bych opravdu uvítal, kdyby kvalita cesty mohla být v rovině bussines class. Cestuji s různou sebrankou, ve vlaku chybí jídelní vůz. Vůbec nechápu proč na Ukrajinu nejezdí vlak standardu EC/ IC.
Onehdá jsem jel z Budapešti mezinárodním rychlíkem a už jsem nestihl EC a byl jsem hotový z toho, že jsem se v parné létě potil na koženkových sedačkách ve špinavém kupátku. Vagon byl pochopitelně neklimatizovaný.
J.E.Dolecek
 
0/0
27.2.2002 14:35

dabel

Kdo bu de se mnou diskutovat??? ZDE MUJ EMAIL.
diablek@post.cz
0/0
27.2.2002 1:42

dabel

Odkud lidi JSTE???
To by me šlak trefil!!! Vlaky zdraží - a co se za posledních 10 let na ČD změnilo? Možná tak se víc rozkradlo, je větší dluh, služby - možná. Ale co ta kulura cestování? Připadám si jako v žumpě, hlavně na některých WC a to i v 1. třídě!!! Nevím, proč některé vagony se "honosí" tímto číslem, já bych je nazval HALDOU HNOJE!!! Chceš - li si milý zákazníku vyžádat lepší služby, tak za ně zaplat. Platím, platím, ale tohle motto zřejmě platí tak možna za kopečkama, ale NIKOLIV u nás!!! Takže ČD a jeho zdražení neuznávám v plném rozsahu a tak i když (bohužel) jsem sociální sitací plně donucen využívat jeho služby (doufam, ze ne navzdy), stčte si, nádražáci, vaše posraný a smradlavý vagony do prdele, třeba i s drátama!!! Az se sluzby a PLATY budou extrapolovat do rovin realných mezd západní evropy, pak prijdte, zdrazujte ale taky KURVA vylepšujte, nebo vám cestující za dobu jízdy shnijou v kupé i s průvodčím. V práci zdar!
0/0
26.2.2002 22:42

Karel

Re: Odkud lidi JSTE???
Kdyz stat prispiva na dopravu o polovinu mene, nez kolik prispival v roce 1993, tak se nediv, jak to asi tak muze vypadat. A rika Ti neco slovo inflace? Zdrazuje se energie, potraviny, material, vyroba, ale take se zvysuji PLATY, DUCHODY, SOCIALNI DAVKY a PRODUKTIVITA. Takze je to vsechno o penezich. Ty vytvareji prerozdeluji lide. Narod. My vsichni. My vsichni jsme zodpovedni za stav jaky tu je. Tak se nerozcilovat a pomahat nebo aspon prozatim TOLEROVAT!!!!
0/0
27.2.2002 0:53

dabel

Re: Re: Odkud lidi JSTE???
Tolerovat??? A jak dlouho ještě? Než si nás koupí Sudeti, nebo Rakousko i s Temelínem, aby ho obratem zavřeli??? Na co my ČEŠI máme furt čekat? Čekali jsme 40 let a přineslo nám to akorát stupidní procesy s komunisty minulé garnitury, kteří už ani nejsou schopni (zdravotně) pykat za svoje činy. NA CO MAJÍ ČEŠI STÁLE ČEKAT??? NA CO, NA KOHO??? Až se jim hodný strejda z USA uleví užívat si tak trochu "amerického snu"? NA co máme čekat u ČD? Až si Dušek odplivne a řekne: "Tak hoši, kurva jdeme do práce KONEČNĚ vytvářet hodnoty a ne mlátit prázdnou slámu v televizi!" Chci se toho dnu dožít. Ale možná budu mít smůlu, protože jsem čekal... Chce to už KONECNE pohyb, kterej tahle republika postrádá a to i vlivem své bohužel postižené ekonomiky (HDP), zaplať pánbůh, že aspoň ta roste (na úkor 500 miliardového státního dluhu). Máme čekat až poroste státní dluh i díky ČD, kam směřují peníze ze státní kasy jako do černé díry (skoro lze říct synonymum - jako do hajzlu - splachovacího), který dál čeká na to své ho... (nechci být sprostý)! Ale musím, protože lidi v tomhle státě chrní, spokojení ukonejšeni vládou, která jim zvedá pravidelně platy ( o "hodne" penez, valorizuje, veesele privatizuje, etc.) Ptám se, na co ještě ČEKAT??? Kdo mi odpoví?
0/0
27.2.2002 1:35

Ivan

Re: Re: Re: Odkud lidi JSTE???
Pane Ďábel, dám vám radu. Jelikož Vás zjevně trápí stav Českých drah (a potažmo celé české ekonomiky) natolik, že v noci, jsa dozajisté vytočen do červena, nemůžete spát, prezentujte Své názory na Diskusním fóru ČD, WWW adresu při Své inteligenci jistě najdete. Tato diskuse se totiž stává tím méně navštěvovaná, čím méně je příslušný článek aktuální. A tak by se mohlo stát, že Vaše ctěné názory, velmi bouřlivě proklamované ve Vašich příspěvcích, by zůstaly bez odpovědi a že by se jim nepodařilo rozvířit hladinu malého zatuchlého českého rybníka, což by byla notná škoda. Prahnete-li o diskusi na téma ČD, tak na výše uvedeném DF bude Vaše tužba dostatečně uspokojena. Takže, pane Ďáble, až začnete Své rozhořčení nad ČD (a klidně i nad stavem české společnosti) ventilovat na zmíněném DF, dejte mi vědět. Rád se přečtu vzniknuvší debatu a případně se do ní i zapojím, uznám-li to za vhodné.
S pozdravem pan docent Ivan
0/0
27.2.2002 10:04

Stanislav

A co bezpečnost?
Myslím si, že železnice je druh dopravního odvětví, které patří mezi nejbezpečnější a v mnoha případech nejekologičtější. Tak proč si nezaplatit o něco více a cestovat bezpečněji a podporovat ekologii, než riskovat, že do vás někdo zezadu napálí a z Vašeho auta zbydou jen kola a volant. A autobus využívat na vzdálenosti pod 50 km a ve městě. Kurec autobusy by neměly být konkurenti, ale měli by navazovat na vlaky, v železničních stanicích a měly by spolu spolupracovat. Nejlépe společnou prací docílí velkého zisku, dobré jmeno a spoustu cestujících. Tato problematika se bude řešit určitě ještě dlouho, protože spousta lidí vidí peníze, a tak se snaží je co nejlépe shrábnout-a následky? to jim je jedno, ať si lidi počkají to už není naše záležitost. Ještě k tomu zdražování: 1. za to někteří lidé od nového roku začli jezdit autobusem může i neinformovanost a některá média, které si myslí, že vlak je to nejhorší co může být. České dráhy poskytují řadu různých slev, ale někteří to ani neví. Těším se na kritiku názoru, který jsem napsal. Rád bych si s někým o této prblematice popovídal.
0/0
26.2.2002 21:10

Vlakem jezdím každý týden a vyhovuje mi to. Navíc je pro mě vlak levnější než jízda autobusem na stejnou vzdálenost o dvacet až třicet korun, což mi jako studentce nesmírně vyhovuje. Navíc mi připadá jízda vlakem mnohem pohodlnější než jízda autobusem. Navíc se nedá tvrdit, že dráhy tak markantně zdražily - vždyť si každý může koupit zákaznickou kartu či ostatní karty, které ČD nabízejí...A ať nikdo netvrdí, že když je odkázaný jenom na vlak (viz Hanka), tak že proti "zdražení" nemůže nic dělat - může: koupit si kartu Z.
0/0
26.2.2002 18:25

Hanka

Co taky jiného cestujícím zbývá??!
Co má chudák občan, který je odkázaný pouze na železniční dopravu, asi dělat proti zdražení, když třeba nemá na koupi vlastního auta nebo do jeho místa kromě železnice nic jiného nevede???
0/0
26.2.2002 16:42

Anezka

Dyt je to jedno....
Ale jedna babka povidala! Co to tady melete pani, coze? To nevite, ze masinky jsou to nejkrasnejsi na svete! Me se teda libi vic jezdit masinkou, nez nejakym ubohym trolejbusem, ktery si na masinku jenom hraje! Klidne zaplatim i 4 koruny za takovou projizdku masinkou! A vy si furt na neco stezujete, pani! coze?
S pozdravem Anezka
0/0
26.2.2002 16:35

GoryTHC

Este Dusek
Pan Dusek uz by si mel konecne uvedomit ze nejvic skodi zeleznici prave von. Nechapu jak muze nadavat na zdrazovani kdyz se zdrazuje prave kvuli odborum, ktery odmitaji jakykoliv prpousteni z CD. Prave nadmira lidi "pracujicich" zcela zbytecne u CD tuto instiuci neudrzitelne prodrazuje, ale kterykoliv ministr dopravy se stim pokusil neco udelat, toho nakonec odbory vystvali a ted si myslej ze sou vsemocny. Nebejt Duska mohli sme jezdit levenji a lepe.
0/0
26.2.2002 15:28

Jarda

Chytrému napověz...
Že se zvýšily tržby? Źádné závěry nelze už teď dělat! Vždyť i já jsem si koupil 3 ks kilometrické banky. Na které budu jezdit celou dovolenou. (60-ti denní předstih v prodeji prodlouží jejich platnost skoro na 8 měsíců a to už bude konec září). Jejich nezdražená cena (1190.-Kč/kus) znamená téměř polovinu celé mé rodinné útraty na vlaky. Zbytek projezdím na slevy ČD-TIP, zpáteční a skupinové jízdenky!! Byl bych najivní, kdybych si pořizoval z celou 5-ti člennou rodinou průkazku "Z". Poplatky (200,-) plus fotografie mě přijdou na zbytečných skoro 1000,- kč. Jezdím pouze vlakem, vyjímečně, kde nejezdí vlak, tak autobusem. Auto nemám!
0/0
26.2.2002 15:12

Hugo

Prázdné vlaky
Vlaky které pravidelně využívám, a které jezdily plné (a to doslova), jezdí poloprázdné. Denně sedávám sám v kupé. A sedávat dlouho nebudu, protože už mám obědnané auto. Nevím, jak může někdo považovat cenovou politiku ČD za dobrou ve chvíli, kdy stejná cesta autobusem je o více něž polovinu levnější než vlakem a navíc zhruba o polovinu rychlejší. Adios.
0/0
26.2.2002 15:10

Ivan

Re: Prázdné vlaky
S těmi autobusy to neplatí obecně, typický příklad je relace Plzeň - České Budějovice, kde rychlíky zvládají 136 km do 2 hodin. Tafy asi busy konkurovat nemůžou...
0/0
26.2.2002 16:20

Kocicak

Re: Re: Prázdné vlaky
Zhruba tuto vzdalenost jsem jednou autem zvladnul za 50 minut. Ale to byla trasa Salzbugr (resp. Bad Reichenhall) - Mnichov. To bylo celou dobu po dalnici a v Nemecku je rychlost na dalnici omezena pouze konstrukcni rychlosti auta.
0/0
27.2.2002 13:35

Ivan

Re: Re: Re: Prázdné vlaky
No, to bych tady pak mohl vytahovat, za jakou dobu zvládá tuto vzdálenost třeba TGV... Mluvil jsem zkrátka o KONKRÉTNÍM příkladu z ČR, tak myslím, že není vhodné sem tahat Autobahny. A ten vlak po cestě taky párkrát zastavuje, což Vy jste asi na dálnici nedělal.
0/0
27.2.2002 14:30

Kocicak

Re: Re: Re: Re: Prázdné vlaky
Jasne ze jste psal o zcela konkretni situaci a ze porovnavat to s Autobahnem je kapku pritazene za vlasy. Ale tak jsem si na to vzpomnel, tak jsem to proste placnul:-)
0/0
27.2.2002 17:32

Ivan

Re: Re: Re: Re: Re: Prázdné vlaky
Já jsem to tak nějak pochopil, akorát mi tam chyběl ten smajlík, který jste do předchozího příspěvku už hodil.
0/0
27.2.2002 17:51

kyx

Dušku,Dušku...vykašli už se na to,....prosíííím!!!
Jarda je,zdá se uplně mimo(není třeba z Marsu?jeho úžasné dedukce tomu napovídají;-)...jednou se chová jako že je z ČD(napsat,že tam pracuje by bylo urážení slova práce...to když se jedná o zvyšování PLATů...to samozřejmě navrhuje zvýšit co nejvíc(kde na to vzít?prosím řešit takový malichernosti?!...prostě my chceme PŘIDAT a basta)
....na druhou stranu se chová tak,jakoby byl z uplně jiné firmy-to když dokáže geniálně dedukovat různé předpovědi o výkonu železnice-např.zvýšení jízdného =pokles zákazníků o 30-40%... čili Jardo-zvýšit jízdné aby bylo na platy-to ano-a pak na to nadávat,že ta firma(v které přeci skoro ani nejsem)ztratí zákazníky-to taky?...nevim,nevim...ňák mi to nejde dohromady....
Jdi prosím plácat někam jinam,hlavně tam,kde by to, co odvedeš bylo správně ohodnoceno(a né se pořád nechat vykořisťovat těmi zloději z ČD...
.......PS:poptávka po dopravě není v mnoha případech elastická-proto počet zákazníků neklesl.
0/0
26.2.2002 14:37

John_B.

CD a jejich odbory
Myslim, ze zakaznicka politika, kterou nastolily CD od tohoto roku je naprosto spravna. Odborari na cele s panem Duskem by si meli uvedomit, ze CD jsou firmou jako kazda jina (nebo temer) a ze jim musi jit predevsim o stale zakazniky. Samozrejme, ze se nemohou uplne vykaslat na zakazniky nahodne, ale i tem nabizi ruzne zajimave slevy (napr. zpatecni jizdenka nebo CD Tip). Pan Dusek ovsem opet nezklamal a svym klasickym zpusobem (lzi a ublizenym vyrazem na kamery) se snazil dostat na svou stranu cast verejnosti. Boj o verejnost mezi vedenim CD a odbory zacina gradovat a uvidime, ceho se dockame v nasledujicich mesicich - doufejme, ze dalsim trumfem vedeni CD bude vylepseni sluzeb a predevsim stavu vlaku (na to by mohli pouzit treba tech 100 mil., co vydelali navic...)
0/0
26.2.2002 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.