Diskuze

Zdražení dráhy o cestující nepřipravilo

České dráhy přepravily v letošním lednu o 694 tisíc cestujících více než v lednu 2001. Za první měsíc roku tak využilo služeb železnice 17,8 milionu platících lidí. Čtyřprocentní přírůstek cestujících vyvrátil předpovědi odborářského předáka Jaromíra Duška, který po lednovém zdražení prorokoval propad o 30 až 40 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ritchy

27. 2. 2002 22:09
ČD
Než cena jízdenek by mne zajímalo,kdy se začne měnit pohodlí cestujících.Ve vagonech je stále bordel,špína a smrat.Jsem příležitostný cestující a když už jedu vlakem,má spoždění.A to pokaždéMyslím,že cena 16 kč na trase Sokolov-Nové Sedlo u Lokte ve špíně a bordelu je vysoká.Kam míří miliardové dotaceProč musím cestovat v takové špíněPodle mého názoru by ČD měly platit mě,že musím jezdit v jejich zestárlích a špinavích vagónech.
0 0
možnosti

Pavel Mareš, Zdice

27. 2. 2002 14:03
Srovnání
No nevím kde páprdové z ČD vzali teorii o výhodnosti vlakové dopravy. Ale jako obyčejný příležitostný cestující bez slev ve vlacích i autobusech jezdím převážně po dvou trasách: Praha-Kladno a Praha-Zdice.
Z Prahy do Kladna platím autobus 20 Kč a vlak 46 Kč.
Z Prahy do Zdic autobus 20 Kč a vlak dokonce 64 Kč, tedy více enž třínásobek!
Takže kde je ta výhodnost železnice?
 
0 0
možnosti

Honza

27. 2. 2002 11:52
V mém případě dráha o zákazníka přišla
dojíždím do práce denně i s manželkou ze vzdálenosti 40 km. Do zdražení jsme jezdili vlakem - hlavně proto, že máme každý jinou pracovní dobu. Teď už se nám vyplatí jeden na druhého počkat a jezdit spolu. Dříve (do konce ledna) jsme platili za dvě zpáteční jízdenky 108 kč. Teď už je cena 130 kč. Autem tuto cestu udělám do 100 kč. Když k tomu připočtu dobu strávenou na cestě - auto cca 25 min, vlak cca 70 min + kultura cestování, zpoždění a poruchy (spadlá trolej, zadřená ložiska....) - není co řešit. Možná někdo namítne, že si máme koupit týdení, měsíční, čtvrtletnmí. Týdení - absolutně bezpředměnté - sleva je naprosto nepatrná. Měsíční a čtvrtletní jsou už výhodnější, ale abych pravdu řekl, nechce se mi dávat jednorázově za dvě osoby skoro 2000 kč resp. 5000kč. Co když třeba na pár dní onemocním? Nebo mě kolega sveze někdy autem? Takže ať si dráha v mém případě odečte od těch, co po zdražení přibyli, dvě osoby. Pěkný den.
0 0
možnosti

Ivan

27. 2. 2002 14:21
Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Líbí se mi, že vždy, když chce někdo poukázat na to, jak je cestování vlakem drahé, porovnává cenu jízdného s cenou za palivo, které by projel v autě. Tím jaksi automaticky předpokládá, že každý již auto VLASTNÍ. Aby se však někdo stal majitelem auta, musí si jej také koupit (pokud jej nevyhraje v nějaké soutěži), čímž musí vynaložit nemalou sumu peněz. Tato suma by se pak měla rozpočítat na ujeté kilometry, stejně jako povinné ručení, servis, náhradní díly, pokuty či havarijní pojištění a dálniční známku. Potom vyjde cena kilometru poněkud vyšší než je cena za palivo...
0 0
možnosti

Kocicak

27. 2. 2002 9:47
Jeste ze mam to auto!
Kdyz jsem byval student, jezdil jsem vlakem pravidelne a nevadilo mi to. Pouze cena jizdneho se zvedala z puvodnich 27-mi Kc v roce 1994 na cca 80 Kc v roce 2000 (zlevnene jizdne). Kdyz jsem si vydelal par penez, koupili jsme si se zenou auto. Neni nejnovejsi, a tak se jednou beznadejne porouchalo. A kvuli tomu jsem opet musel pouzit vlak. A rikal jsem si: jak je mozne, ze mi predtim cesta vlakem nevadila? No a to mne donutilo dat auto urychlene do opravy. Ted jezdim zase autem a nemuzu si ho vynachvalit. P.S.: do prace a z prace jezdim salinou, protoze je to v ramci mesta. Ale mimo mesto radeji autem.
0 0
možnosti

Ivan

27. 2. 2002 10:14
Re: Jeste ze mam to auto!
Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů bez nehody, prázdné silnice, nové dálnice a mimoúrovňové železniční přejezdy, aby Vás vlaky nezdržovaly ve volném rozletu, a trošku štěstí, aby Vás nepotkal osud zhruba 1500 nešťastníků, kteří každoročně na českých silnicích přestanou existovat.
0 0
možnosti

Josef E.Dolecek

27. 2. 2002 7:43
Zase ta železnice
Proboha, kolikrát budu vysvětlovat svoje názory na téma železnice. Dnes je opravdu levnější a hlavně pohodlnější jezdit autobusy a každý z nás přeci je ochoten zaplatit takovou cenu, která mu něco přinese. A v jeho subjektuivním uvažování mu musí přinést větší výhodu, než co ztrácí. To je přece psychologický efekt každého obchodu.
Železnice moc výhod nepřináší. Vlaky špinavé, tu přetopené tu nevytopené a  kultura cestování veskrze žádná.
Ekologie: PRÁZDNÝ VLAK SPOTREBUJE PRECE TAKY ENERGII AT UZ VE FORME NAFTY CI ELEKTRINY.
 
Problém je v efektivitě práce železničářu, ale to už bych se opakoval poněkolikráte a to se mi nechce.
Problém je i v nevyjasněné dopravní politice státu. Nebo se snad mýlím a naši páni politici zamýšlejí jakožto dopravní prioritu No.1 dopravu novými supersoniky?
Chce li někdo vést podrobnou diskusi, moje mailová adresa je vám otevřena.
Hezký den.
 
Josef E.Dolecek
 
0 0
možnosti

odpoved

27. 2. 2002 11:07
Re: Zase ta železnice
Železnice není dokonalá, ale s tím pohodlí při cestování bych nesouhlasil. Studuji VŠ a cestování s báglem v autobusu je opravdovej horor, navíc se řidič tváří, že jste tam spíše na obtíž. Ve vlaku je sice poloprázdné kupé, ale je tam dosti místa pro mně i moje zavazadlo. A taky nevidím ty nervózní, předdůchodové řidiče, co si myslí, že jízdní řád je tak akorát na podložení krabičky cigaret 
0 0
možnosti

dabel

27. 2. 2002 1:42
Kdo bu de se mnou diskutovat??? ZDE MUJ EMAIL.
diablek@post.cz
0 0
možnosti

dabel

26. 2. 2002 22:42
Odkud lidi JSTE???
To by me šlak trefil!!! Vlaky zdraží - a co se za posledních 10 let na ČD změnilo? Možná tak se víc rozkradlo, je větší dluh, služby - možná. Ale co ta kulura cestování? Připadám si jako v žumpě, hlavně na některých WC a to i v 1. třídě!!! Nevím, proč některé vagony se "honosí" tímto číslem, já bych je nazval HALDOU HNOJE!!! Chceš - li si milý zákazníku vyžádat lepší služby, tak za ně zaplat. Platím, platím, ale tohle motto zřejmě platí tak možna za kopečkama, ale NIKOLIV u nás!!! Takže ČD a jeho zdražení neuznávám v plném rozsahu a tak i když (bohužel) jsem sociální sitací plně donucen využívat jeho služby (doufam, ze ne navzdy), stčte si, nádražáci, vaše posraný a smradlavý vagony do prdele, třeba i s drátama!!! Az se sluzby a PLATY budou extrapolovat do rovin realných mezd západní evropy, pak prijdte, zdrazujte ale taky KURVA vylepšujte, nebo vám cestující za dobu jízdy shnijou v kupé i s průvodčím. V práci zdar!
0 0
možnosti

Karel

27. 2. 2002 0:53
Re: Odkud lidi JSTE???
Kdyz stat prispiva na dopravu o polovinu mene, nez kolik prispival v roce 1993, tak se nediv, jak to asi tak muze vypadat. A rika Ti neco slovo inflace? Zdrazuje se energie, potraviny, material, vyroba, ale take se zvysuji PLATY, DUCHODY, SOCIALNI DAVKY a PRODUKTIVITA. Takze je to vsechno o penezich. Ty vytvareji prerozdeluji lide. Narod. My vsichni. My vsichni jsme zodpovedni za stav jaky tu je. Tak se nerozcilovat a pomahat nebo aspon prozatim TOLEROVAT!!!!
0 0
možnosti

Stanislav

26. 2. 2002 21:10
A co bezpečnost?
Myslím si, že železnice je druh dopravního odvětví, které patří mezi nejbezpečnější a v mnoha případech nejekologičtější. Tak proč si nezaplatit o něco více a cestovat bezpečněji a podporovat ekologii, než riskovat, že do vás někdo zezadu napálí a z Vašeho auta zbydou jen kola a volant. A autobus využívat na vzdálenosti pod 50 km a ve městě. Kurec autobusy by neměly být konkurenti, ale měli by navazovat na vlaky, v železničních stanicích a měly by spolu spolupracovat. Nejlépe společnou prací docílí velkého zisku, dobré jmeno a spoustu cestujících. Tato problematika se bude řešit určitě ještě dlouho, protože spousta lidí vidí peníze, a tak se snaží je co nejlépe shrábnout-a následky? to jim je jedno, ať si lidi počkají to už není naše záležitost. Ještě k tomu zdražování: 1. za to někteří lidé od nového roku začli jezdit autobusem může i neinformovanost a některá média, které si myslí, že vlak je to nejhorší co může být. České dráhy poskytují řadu různých slev, ale někteří to ani neví. Těším se na kritiku názoru, který jsem napsal. Rád bych si s někým o této prblematice popovídal.
0 0
možnosti

26. 2. 2002 18:25
Vlakem jezdím každý týden a vyhovuje mi to. Navíc je pro mě vlak levnější než jízda autobusem na stejnou vzdálenost o dvacet až třicet korun, což mi jako studentce nesmírně vyhovuje. Navíc mi připadá jízda vlakem mnohem pohodlnější než jízda autobusem. Navíc se nedá tvrdit, že dráhy tak markantně zdražily - vždyť si každý může koupit zákaznickou kartu či ostatní karty, které ČD nabízejí...A ať nikdo netvrdí, že když je odkázaný jenom na vlak (viz Hanka), tak že proti "zdražení" nemůže nic dělat - může: koupit si kartu Z.
0 0
možnosti

Hanka

26. 2. 2002 16:42
Co taky jiného cestujícím zbývá??!
Co má chudák občan, který je odkázaný pouze na železniční dopravu, asi dělat proti zdražení, když třeba nemá na koupi vlastního auta nebo do jeho místa kromě železnice nic jiného nevede???
0 0
možnosti