Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unii se nelíbí česká slivovice

Evropská komise má připomínky k tuzemské slivovici. Komise doporučila členským státům EU, aby nesouhlasily s českou žádostí o trvalou výjimku pro recepturu na výrobu tohoto nápoje. Slivovice by se tak nemohla označovat jako "ovocný destilát", ale pouze jako "alkoholický nápoj".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lokitka

áchjo
šmárjá, už se mi do EU nechce. a nejde jen o víno či slivovici...
0/0
29.4.2002 14:42

Eman

Soviniste, bezte k sipku
Rum je destilat z cukrove trtiny, jestlize vychozi surovinu nemam a micham sracky dohromady a vydavam je za destilat je to podvod, ale nikdo mi nezakazuje tenhle patok vyrabet, prodavat a pit. Slivovice je destilat ze svestek a jestlize do ni micham lih tak se finalni vyrobek destilat jmenovat nemuze. Presto ho mohu vyrabet, prodavat, vyvazet a pit. Jestlize do vina musim pridavat cukr, protoze povetrnostni podminky mi nedovoli vyrabet kazdy rok prvotridni kvalitu, tak ho nemohu prodavat jako prvotridni vino. Pokud to nekde uvedu mohu ho vyrabet, prodavat, konzumovat. Tak o co vam vlastne jde? Musite uz ze zasady remcat i do toho co vas ma chranit, aby jste si zbytecne nekazili jatra? 
0/0
25.4.2002 10:47

Lucie

Není vše tak jak slyšíme v mediích
Chci jen dodat, že směrnice která zakazuje výsadbu vinic platí od r. 1999 a paltí pro všechny členské země. Oni ji kvuli nám menit nebudou. My se ted musime snazit a makat na tom abycom meli co nejvetší plochu vinic do doby vstupu. Osobně si myslim že nemuzeme srovnavat naše vína s kvalitními víny Francie, Španělska, Itálie, Německa.. mě chutnají naše bílá, ale červená ne. A už se těším až tu budou k dostání kvalitní konkurenční vína. A s tou slivovicí bych to neviděla tak černě. Jde o značení slivovice která půjde na trh EU a to se týká velkých výrobců, kteří tu slivovici všelijak nastavují. Naše malé pálenice si budou moct slivovici značit jak budou chtít pokud nebudou exportovat do EU.
0/0
22.4.2002 14:20

Jirka

EU NE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vinice a slivovice jiste nejsou tim nejdulezitejsim v zivote ale na druhou stranu skvele dokresluji to co nam chteji byrokrati z EU urcovat a zakazovat! Malickosti jako zakaz pohybu pracovniku po EU na 7 let, platit ale nedostavat, Benesovy dekrety atd. To at si ta EU jde do prdele vazeni. Ja jsem zasadne proti!
0/0
19.4.2002 11:17

Viados

Re: EU NE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jasne, oznaceni slivovice (jeji vyrobu nikdo nezakazuje stejne jako rumu) je pro tebe dulezitejsi nez moznosti tisicu ceskych firem vyvazet volne do EU (a vyvazit tak dnesni jednostranne podminky) a moznost pracovat kdekoliv v EU po 7-10 letech ... Hlavni je nase pivo, slivka, burty a na budoucnost nasich deti sereme. Jses omezenec.
0/0
22.4.2002 15:47

lumor

vinice
Pokud nám EU zakáže rozšíření vinic, tak se jí během pár let podaří moravské vinařství téměř zlikvidovat. A o to asi jde. Uz ted tvoří polovinu spotřeby v ČR nekvalitní stolní sračky ze Španělska a Itálie. Cílem EU a jižních vinařských loby je ovládnout celý český trh a diktovat si ceny. Ted by měly čeští vyjednávači ukázat zač je platíme a jak umějí hájit české zájmy. Příklad si můžou vzít z Polska, kde se např. podařilo oddálit prodej zemědělské půdy cizinců o 12 let od vstupu do EU.
0/0
19.4.2002 9:19

František

Pro vysvětlenou !!!
Jen bych rád uvedl svůj příspšvek na pravou míru. Neříkám, že není spravedlivé přistříhnout křidélka lumpům, co likvidují slivovici lihem. Jde mi spíše o to, že si Unie nesmírně vymýšlí. Jako demonstraci bych chtěl uvést příklad maku. Osobně si neumím představit život bez babičiných buchet s makem a teď mi je bude nějaký německý blb (co má syna feťáka) zakazovat ? Samozřejmě chápu, že se ho dá zneužít, ale ososbně neznám nikoho ze svého okolí, kdo by chodil sbírat makovice na pole. Jako další bych chtěl uvést Benešovy dekrety, o kterých se zde nikdo, kdo Unii prosazuje nezmínil (příspěvky jsem popravdě přečetl pouze do půlky, protože se značně opakovali). Má tady snad někdo pocit, že bylo špatné vyhnat po válce němce zpátky do německa ? (96% sudetských němců se tehdy hlásilo k NSDAP, která počítala s poněmčením nebo likvidací čechů). Můj osobní názor je, že kdybychom je všechny nahnali do plynu, tak bynemohl nikdo říct ani popel (6.000.000 židů tak zemřelo německou rukou, respektive komorou, ale o tom už němečtí antičeští aktivisti mluvit nechtějí). Nechci ranit ego těch, co se EU zastávají, ale nemáte taky pocit, že se u nás změnila spousta k dobrémua EU jsme k tomu nepotřebovali ? Nechápu, proč teď, když se české hospodářství regeneruje (za pomoci Japonska, USA, ...) máme rušit hranice a cla a nechat EU omezovat naši konkurence schopnost. Těžko mi budete tvrdit, že omezení produkce některých odvětví zemědělství nám prospěje. Naopak budeme rádi, když si vystačíme sami a nebudeme tak mít možnost získat peníze z vývozu, zatímco EU bude do čech vesele dovážet své produkty a vyvážet tak od nás finanční prostředky.
0/0
19.4.2002 1:12

Viados

Re: Pro vysvětlenou !!!
Co to zase mektate za picoviny? Michate mak se sudetakama? Nevim jak v Bavorsku nebo kde jinde, ale treba v Hessensku (to jako Wiesbaden, Fulda atd.) se teda normalne makovy kolace delaj a muzete si je koupit v obchode. Nevim nic o tom, ze by s tim v SRN meli obchodnici nejaky problemy. Makovy kolace se nedelaj jen v Cechach, aby bylo jasno ...
0/0
22.4.2002 15:58

Pablo

Slivovice, Vino
Co se tyce Slivovice, EU se muze jit vysrat - nic vic nic min. Urcovani kolik zde muze byt hektaru vinic mi silne pripomina COMECON, meli bychom si davat pozor! Jinak je asi pravda ze Ceska vina jsou vesmes sracky.
0/0
18.4.2002 23:59

slivovica

je to spravne
kurna vzdyt je to tak jak to tady napsalo uz nekolik lidi - ve veci slivovice prece nejde unii o zadne trestani Ceske republiky, ale o to, ze slivovica, do ktere se pridava lih, zadna slivovica proste neni, a proto se nemuze nazyvat "ovocny destilat", protoze to v tom pripade zadnym ovocnym destilatem neni - takove oznaceni je matouci a obelhava spotrebitele, proti cemuz Unie spravne bojuje
0/0
18.4.2002 23:58

Franco

Dotaz
BTW trnkovicó machruje každý, ale pili jste někdy pravou oskerušovicu ? Před tou se mohou jít švestky zahrabat.
A jinak to že se do slivovice přidávájí erteple jsem se poprvé dozvěděl dnes od idnes.
Nechť žije kdo pije !
0/0
18.4.2002 22:34

Martin

EU
Ta EU mě už ale fakt sere. Zakážou nám tvarůžky, vinice, slivovici, rum, utopence a jediné povolené jídlo bude hamburger od megdonalda.
Sledujte, které politické strany nás chtějí vecpat do EU za jakýchkoliv podmínek a které chtějí, abychom tam vstoupili pouze vzpřímeně hlavním vchodem. Já budu mimo jiné proto volit ODS.
0/0
18.4.2002 22:02

slivovica

Re: EU
ty ses vul, nikdo nam slivovicu ani tvaruzky ani nic jineho nezakazuje, premyslej nez neco napises
0/0
19.4.2002 0:00

Viados

Re: EU
No jasne vzrimene do voleb, sehnuty o nich, ze? Mobilizace roti neriteli, ak olacavani o ramenou. To uz zname. Ja jen cekam, jak dlouho bude trvat, nez Klaus se Stoiberem roda za 4 roky "stability" a za jakousi novou oozicni smlouvu ohranicni uzemi Nemecku ... i kdyz, roc ne, kdyby se to melo stat a zas by tu (solu)vladnul Klaus, to bych se tam mozna rychle restehoval :o)))) A ro vychlastane mozecky: rum ani slivovicu nikdo v EU nezakazuje, jde jen o oznacovani, co je co. Kdo ije ty ajcovany sracky z obchodu, je stejne socka. Do ravych destilatu se totiz zadnej lih nedolejva. Stejne jako se do oravdovyho vina nesye cukr. A stejne tak se ravej RUM nedela ze shnilejch brambor. S vyjimkou Ceska ...
0/0
22.4.2002 15:54

Invos

Komentář k příspěvku kolegy Fedorka
Svatá pravda, pan redaktor se nejspíš posral v kině... On a nejspíš nikdo v EU neví, co je SLIVOVICE!
0/0
18.4.2002 20:04

Invos

Slivovice...
Vážení přítomní, pokud by v mé přítomnosti kdokoliv přidával do pravé slivovice tzv. němý líh (tzn. líh, pálený z brambor, řepy apod.) a pokud by se rozčiloval nad tím, že nemůže v EU označovat tuto kořalku "Slivovicí", zjevně by inkasoval ode mne zásah, neboť takovou prasárnu by můj otec, děda, praděda a vůbec všichni mí předci hodnotili obdobně! Pocházím z valašska, zeptejte se tam kohokoliv chcete, každý Vám odpoví stejně! S pozdravem... Gdo valašsků slivovicu pije, teho ani pantokem nezabije... Jura...
0/0
18.4.2002 20:00

Fedorek

Pane AUTORE!! tohoto clanku
Pane AUTORE tohoto clanku.. by me zajimalo, odkud jste přišel na takovou p....nu že se do tradiční slivovice přidává líh? Už jste někdy pill TRADIČNÍ slivovici? asi ne a pokud za tradiční slivovici považujete SRAČKY nejmenovaného výrobce Jelínka a spol. tak laskavě nepište podobné články.. !!!! To me dokaze akurat nasrat!!!
0/0
18.4.2002 19:59

Marek

kravina
V takovejhlech vecech bych je naprosto celonarodne ignoroval. Prece nam nebudou rikat, jak si tu mame pojmenovavat lihoviny. Stejny pripad jako ten rum. Pokud se jim to nelibi, at si to do svejch jazyku prekladaji jak chteji, ale tady je primo dementni ustupovat.
0/0
18.4.2002 18:36

hsdalakkl

No a co?
No a aco, kdyz to není destilát, tak to hold není destilát. Měli bysme ustoupit.
0/0
18.4.2002 17:51

Fedorek

Re: No a co?
Co to meleš? Kurva co jste za lidi?  Francouzi si taky vyraběj svuj smradlavej sejr.. a nic se neděje. A DO SLIVOVICE S KU..VA NEPRIDAVA LIH!!!!!!
0/0
18.4.2002 20:02

Viados

Re: Re: No a co?
Ze si ses tak jistej! Tvoje domaci neni, ale rekni mi, ktera ve velkym vyrabena slivovice neni pajcovana? Vsechny!!!! Proto vsechny stojej za hovno a pit se da jen domaci. Ale o tu v EU nejde. Tam jde o tu prumyslovou, co pajcujou tu a tam ruzne Lihovary a.s. a s.r.o.
0/0
22.4.2002 16:02

PC

EU ma vyjimecne pravdu
Jelinkovice je podvod a nema nic spolecneho s pravou domaci slivovici, coz je ovocny destilat.
Jelinkova Slivovice je ovocny liker
0/0
18.4.2002 17:49

červ

O tom, ze ve slivovici nema bramborovej lih co delat, snad nikdo nepochybuje. Neni mi ale jasny, proc ma nekdo z vrchu rozhodovat, kolik si tu muzem vysazet ha vinic. Treba to nekdo vite...
0/0
18.4.2002 17:49

Mao

Re:
To aby se západní trh nepo.... z našich kvalitních vín. Oni vědí, že tu máme dobrá vína a právě toho se bojí
0/0
18.4.2002 19:09

červ

Re: Re:
ja sem si to myslel, ale nechtěl sem frajeřit :-))
0/0
18.4.2002 23:33

Bubák

Jinými slovy:
Unii se nelíbi český líh nazývaný slivovice.
0/0
18.4.2002 17:44

ondra

iDnes nemat´te lidem hlavy
Je to jen o ochrane spotrebitele a hospodarske soutezi. Jestli tu Jelinek nebo nekdo jiny vyrabi a prodava "pravou" patokovou slivovici tak ze do ni pridava lih, coz rozhodne nenahradi tu pravou domaci z palenice, tak je pochopitelne ze ji nemuze vydavat za ovocny destilat. Budte spravedlivi, co byste rikali tomu, kdybyste pili doslazovane vino za nekolik stovek, ktere nekdo bude etiketou vydavat za ackove francouzske?         
0/0
18.4.2002 17:18

Lib

jelínek
do slivky přidává líh akorát idiot, to dělá podle mě jenom Jelínek a taky proto se to nedá srovnávat s domácí výrobou
0/0
18.4.2002 17:06

smolka norska

tohle je jen zacatek
Postupne zacne EU strkat nos uplne do vseho az uplne ztratime vsechny ty 'male odlisnosti' a sverazne narodni 'prvky'.
0/0
18.4.2002 16:58

tom

Re: tohle je jen zacatek
Kurva,nevíte někdo jakou správnou červenou barvu musí mít v EU mrkev?Nerad bych pěstoval tu obyčejnou,českou.
0/0
18.4.2002 20:50

Jirka

Re: Re: tohle je jen zacatek
Copak mrkev a slivovice. Já jsem tuhle četl, že v EU jakási komise vystoupila proti tamním výrobcům prcgum, poněvadž vyrábí moc velký velikosti a spotřebitelům padaj. Takže bacha, kdo nemá krátkýho, bude mít po našem vstupu do EU problém taky. Tam jsou předpisy na všecko.
0/0
19.4.2002 7:53

Pavel Zatloukal

Re: Re: Re: tohle je jen zacatek
>-))) Tak v dnesni dobe, kdy uz se i burani naucili cist (samozrejme staci useknout ukazovacek prave ruky a je po cteni) se uz nerika "Kazdy prece vi", ale "Ja nekde cetl" ? Zajimave >-)
0/0
19.4.2002 10:41

Osobní zkušenost

Jelínkova slivovice - podvod na zákaznících
To jsme se dozvěděli teprve teď. EU se nedivím a my - jen ať si zvykáme na poctivou práci!!!!!
0/0
18.4.2002 16:56

lukier

me by sa take nelibila ceska slivovice, lepsi je moravska slivovica!!!
my tam nepridavame lih a kdo si kupuje slivovicu v obchode, je take dobry blazen :-)
0/0
18.4.2002 16:49

červ

Re: me by sa take nelibila ceska slivovice, lepsi je moravska slivovica!!!
oprav me jestli se pletu, ale neni nahodou Jelinek z Vizovic na Morave? :-)
0/0
18.4.2002 17:51

lukier

Re: Re: me by sa take nelibila ceska slivovice, lepsi je moravska slivovica!!!
kdyz nevis co je slivovica, tak o tom nekecaj
0/0
18.4.2002 23:09

Osobní zkušenost

Moravské a české vinice
Můj názor k diskusi o pěstování vína v České republice: dokud jsem neuviděla na vlastní oči vinice kolem Rýna a zejména kolem Mosely,dokud jsemneochutnala běžné a v nemeckých obchodech koupené moselské víno, tedy nikoli drahé a špičkové, nevěděla jsem, o čem je tady řeč a proč EU chce na naše vinaře přísnější metr...!
Běžte se tam podívat...
 
 
0/0
18.4.2002 16:48

Firbel

Re: Moravské a české vinice
Pokud přestanete považovat slitky typu "Svíčka" za víno, tak si naše bílá vína stojí docela dobře... Každý má ale jiné nároky, tak nesmí být líný a vybrat si, co mu vyhovuje... A to v cenách, o kterých si v tom vašem Německu můžete nechat zdát... Každá oblast navíc dává vínu poněkud odlišné charakteristiky...
0/0
18.4.2002 17:28

Petr

Re: Re: Moravské a české vinice
Pravda, pravda, když dobře vyberete, tak seženete vynikající víno, jehož obdoba by v EU stála stejně - ale ne v korunách, ale v eurech. Nicméně se zařazením našich vinic do sk. B se asi nic nenadělá, holt nejsme zase tak moc na jihu a kvalita červených vín většinou poněkud pokulhává za bílými (zkrátka to chce víc slunce).
0/0
18.4.2002 22:08

JO$EF

Souhlasím s EU !!!
Kdo přidává do slivovice bramborovej líh a prodává to jako slivovici je prase a podvodník a je podle mne v pořádku, že takové "výrobce" odfiltrujeme  
0/0
18.4.2002 16:44

Moravák

ovocný destilát
Nevím, co sa tak šeci ti tupci divíja. Proč by měla ta "tradiční" slivka od Jelínka a spol. patřit mezi ovocné destiláty, gdyž si tam mosíja přídávat erteplový lih. Lesti nemajú na to, aby ju dělali enom z trnek, ať to radši zabalíja a nedělajú ju vůbec. Aspoň jedenkrát má Unia v nečem pravdu a eště ju za to budú kritizovat.
0/0
18.4.2002 16:44

Mao

Konečně
Aspoň se pozná pravá slivovice od náhražky s lihem
0/0
18.4.2002 16:43

Semtex

Souhlas s Hrabosem a Martinem
Myslite, ze nejaky blby nazvy stoji  za lepsi celkovou situaci? Netvrdim, ze se budem mit vsichni lip, ale ceny se budou vyrovnavat Evrope, platy aspon z casti tez, coz znaemena, ze veci dovozove, napr. pocitacove soucastky, auta (ty sice nejsou jen dovozove, ale ty nase taky jsou levnejsi (nektere:-), nebo pocitacove hry,  ceska hra vetsinou do 999,- mezitim co zahranicni na 100%  pres 1400,- (mluvim o novych) ....
Ale samozrejme, ze to nema jen vyhody a do EU bych taky nechtel aby nase zeme vstupovala za jakoukoliv cenu... ALE POKUD BY JSTE NECHTELI DO EU JEN KVULI NAZVU RUMU CI OZNACENI SLIVOVICE, MUSEL BYCH SI MYSLET, ZE NEZIJU V NORMALNI ZEMI ....
0/0
18.4.2002 16:35

Daněk Michal

Re: Souhlas s Hrabosem a Martinem
Semtex, ty jsi verici debil!(Myslite, ze nejaky blby nazvy stoji  za lepsi celkovou situaci? Netvrdim, ze se budem mit vsichni lip, ale ceny se budou vyrovnavat Evrope, platy aspon z casti...) Nebudou! Zbytek v RE: Zatloukal P.S. Taky jsi zvonil klici? Jak to dopadlo!
0/0
18.4.2002 16:52

Semtex

Re: Re: Souhlas s Hrabosem a Martinem
Lepsi verit v neco, nez v nic neverit....  A pokud je to tak spatne, jak tvrdis, proc tedy skoro nikdo z obcanu statu EU si nestezuje a nechce ven? A proc vetsina statu, nyni vc. Svycarska, do unie chce?
P.S. A ty jsi nezvonil klici?
0/0
18.4.2002 17:13

Pavel Zatloukal

Paneboze...
Presne jak jsem cekal. Hromada idiotu, ktera nedocetla poradne ani titulek uz si tu placa jatra. "Nasi slivovicu nedame" a "Pryc s Unii". Jen kvuli tomu, ze Slivovice bude alkoholicky napoj a ne ovocny destilat. KDO ze spotrebitelu si nekdy zrovna tohoto oznaceni vsiml? Chce vam ji snad nekdo zakazat? Jste opravdu vsichni magori, co ctou jen titulky? Kdybych nevedel ze iDnes je banda diletantu na urovni Novy, pak bych si myslel ze za tuhle kampan proti EU jsou placeni.
A propos Nova - jsem zvedav JAK tuhle prkotinu rozmazne ona.
0/0
18.4.2002 16:33

Daněk Michal

Re: Paneboze...
Mily, mily pane Zatloukale! Jste velmi naivni, jestli si myslite, ze to konci u nazvu. To je jen takovy zacatek. Potom prijde norma, potom kontrola, potom pokuta....Souhlasim s jedinou veci. Moje slivovice je bez stitku!
0/0
18.4.2002 16:43

robe

Re: Re: Paneboze...
Takze Vy uz pravdepodobne mate spoustu zkusenosti s predpisy EU?
0/0
18.4.2002 16:50

Daněk Michal

Re: Re: Re: Paneboze...
ano! A vim jak je hodla zdejsi urednicka masinerie aplikovat! Typicky po cesku.
Promin, v nasranosti jsem opovedel jinam
0/0
18.4.2002 17:02

Marek

Re: Paneboze...
Tak zaprve nevim kdo si tu mohl "placat jatra" pred vami, kdyz jste napsal prvni prispevek, ale hlavne, tady prece o nic takoveho nejde. Jde o princip, ze nam tady nebudou nejake evropske predpisy rikat, jak mame pojmenovavat nase tradicni napoje. Stejny pripad jako ten rum. A je pravda, ze takovedle veci obvykle nekonci nazvama.
0/0
18.4.2002 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.