Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovka ztrácí doma i ve světě

Zlověstné očekávání největšího českého výrobce automobilů se potvrdilo. Silná koruna nahrávající na českém trhu dovozcům zahraničních značek a ekonomická stagnace způsobily, že firma Škoda Auto prodala od ledna do března po celém světě 107 277 automobilů. V porovnání s loňským prvním čtvrtletím je to o 9,1 procenta méně, domácí pokles je ještě výraznější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mike

Skodovka
No myslim, ze vetsina prispevku je tady pravdiva.. Bohuzel Skoda neni ceske auto a uz to tak zustane.. Skodovku jsem si nikdy nekoupil ani asi nekoupim. Nic me k tomu nevede. Za stejnou castku jde koupit auto s rozumnym servisem a vybornymi jizdnimi vlastnostmi viz. Renaulty Clia. Jsem z tech, kteri radeji misto schudle verze auta vyssi tridy radeji koupi auto jak se patri natlakovane vybavou a vykonem. A co se tyce bezpecnosti.. Kdyz uz se vysekam a pujde o zivot, tak to urcite nebude pri 60 km za hodinu ale aspon tak pri 150, ale pak uz je jedno jaky auto mate, pak uz jen musite pocitat billboardy a pilire ktery jste minuli a modlit se aby uz bylo jenom rovne pole....
0/0
26.4.2002 16:50

Petr I

České auto?
Škoda již dávno není český výrobek. Do auto jsou přednostně dávány především drahé motory. Pokud dobře počítám, tak naopak by se Škoda měle prodávat levněji, když je spoustu výrobků dělaných mimo rep. Na trhu není kvalitní rodinné auto za přijatelnou cenu. Další úbytek bude mít škoda po skončení výroby českého motoru 1,4 (50kw). ten má být nahrazen méně výkonným a dražším motorem 1,2 (40kw). Výkonější bude pouze pro Německo.
0/0
26.4.2002 13:16

carpík

škoda, že je Škoda tak drahá
Na úvod musím vysvětlit, že zvažuji koupi auta. A moc rád bych si koupil Škodu, protože vždy dávám přednost českým výrobkům.
Ale bohužel - budu muset změnit návyky. Ať počítám, jak počítám, když si srovnám výbavu a vlastnosti vozu s konkurencí (třeba právě ten Renault), je naše Škoda o 1/3 dražší.
Moc mě mrzí, že si české auto nebudu moci koupit. Je předražené!!!
0/0
26.4.2002 8:23

Slavomir Ptacek

To mne neprekvapuje
Do firmy jsme od roku 1996 nakoupili 7 skodovek, od felicie, pres fabie az po octavie, takze muzeme docela zblizka sledovat vyvoj firemni obchodni politiky Skody.
Povinnosti kazdeho obchodnika je maximalizovat tlat na co nejvetsi profit z kazdeho prodeje, coz Skodovka zvlada naprosto profesionalne. Citim vsak, ze poslednich par mesicu je jejich pocitani za hranici toho, co zakaznik dokaze prekousnout.
Uvedu nekolik prikladu zejmena pro cesky trh: - prestoze ceska koruna posiluje a vetsina dilu na auta se dnes berou venku, tuhle skutecnost cesky trh neodrazi. - spocitame-li si cenu auta u nas, na Slovensku nebo v Nemecku, paradoxne cesky trh vyjde nejhure, a to nejen, pokud zahrneme jinou vysi DPH a cla na auta v jinych zemich. - posledni dobou se snizuje uroven vybav jednotlivych verzi, napriklad zruseni prednich mlhovek ze zakladni vybavy u Fabie comfort a prerazeni do priplatku, dalsi mohou pridat ostatni diskutujici - zakladni verze se stale zdrazuji rychlejsim tempem nez inflace - politika nesmyslnych paketu, "kdyz chtece toto, tak si musite vzit i tamto, prestoze to nekdy spolu nesouvisi", prikladem take budiz povinne low-end radio blaupunkt v nejlepsi vybave superbu.
Krome dryacnicke obchodni politiky k poklesu urcite prispiva i zruseni narodniho vozitka felicia, kterou pomerne neosobni a malicka fabia nedokazala nahradit. Na druhe strane cenoveho spektra je superb prilis podobny octavii, coz mnohe odradi k utraceni jednoho milionu korun. Poptavka kombiku ve stredni tride je neprehlednutelna, nicmene Skoda mrha energii na pripravu nerealizovatelneho sportaku tudor, snad jen aby zurnaliste pisici ze zenevskeho autosalonu, kde automobilka nic nepredvedla, na ni nezapomeli.
Poprve prave letos, prestavam ctit narodni barvy a pohlizim se po novych autech i v jinych autosalonech.
0/0
23.4.2002 16:27

nikimi

hosi, hosi...a devcata..
Tak nevim, nad cim tu brecite..nehlede na to, ze to neni tak davno, co koruna prudce oslabovala, a skodovka tim vysvetlovala narust ceny u svych modelu, vzhledem k pouzivani koncernovych, a tedy v EU vyrabenych, dilu. jestli se nepletu, tak je to asi 2 nebo 3 roky zpatky. Apropo, kdyz uz jsem u toho, se silici korunou muze skodovka taky zlevnit, jelikoz priblizne 60% dilu nakupuje v zahranici, a to uz se v cene auta taky musi projevit..*3*
0/0
23.4.2002 12:04

Ajvn

mlžení
Řada příspěvků tu zmiňuje polopravdy, ne-li nesmysly. Argument, že se silnou korunou tu jsou zahraniční vozy konkurenceschopnější je sice z logiky věci pravda, ale podíváme-li se např. na francouzské trio Renault, Peugeot a Citroen, tak se změnou kurzu své vozy nezlevnili, ačkoliv by mohli A PŘESTO ještě za "staré", stále platné ceny dostanete vůz levnější, výrazně vybavenější a s lepšími motory, než kdyby zákazník požadoval Škodovku, a to jak v segmentu nižší třídy, tak i nižší střední. Tyhle dvě třídy jsou nosnou páteří všech výrobců (pominu-li lixusní značky jako .. extrém pro názornost .. Bugatti, Jaguar atd. )
Takže co vlastně vůz značky Škoda nabízí víc zákazníkovi, který se v konkurenčním prostředí rozhlíží a vybírá?? Je to sentiment s českým zbožím, na co snad může Škoda útočit?? Ale toho se žádný zákazník nenají! A síla argumentu s lacinějšími servisy a náhradními díly rok od roku vyprchává, protože dnešní vozy ač jsou konzumní zboží z pohledu výrobce, který nemá zájem, aby si zákazník koupil auto jednou za 10 let, ale mnohem dříve, tak i přesto technická úroveň a údržba vozu nestojí už tolik (servisní práce, náhr. díly), aby to mohla být berná mince při závěrečných fin. kalkulacích zákazníka.
Málo platné, např. v kategorii nižší třídy kupují vůz lidé, jejichž kupní síla není zdaleka bezedná. Který vůz si pak vyberou? (pro srovnání): Renault Clio Extreme 1,5dCi (80k) se spotřebou 4,2l nafty a 12,2sec na 100km/h (čili zádný šnek) - v základu ABS s asistenčním systémem brz, 4 airbagy, palubní počítač, mlhovky, elektrika vpředu a na zrcátkách, centrál s dálk.ovládáním, mlhovky, CD přehrávač, sportovní sedačky a spojler v ceně, kožený volent. Včetně dokoupené metalízy a litých kol za 394.400 Kč! (v době březnové akce Renaultu). Pro srovnání jsem si prošel na stránkách Škoda-Auto jejich Auto na přání a poskládal jsem si v maximální možné míře shodné auto - a výsledek? S VÝRAZNĚ línějším motorem (18.6sec) 1.9SDI (vyšší pojistné!) s vyšší spotřebou o 0.6-0.7l vyšla cena 475.300Kč (rozdíl 80.900Kč!!, tzn. 120.5% ceny Clia!). S o něco živějším motorem (11.5sec) 1.9TDI než u Clia a o 0.7-0.8l vyšší spotřebou vyšla cena 517.400Kč (rozdíl 123.000Kč !!!, tzn. 131.2% ceny Clia!). Nemluvě o tom, že za takovou cenu lze koupit už pěkné auto nižší střední třídy se shodnou, ne-li vyšší výbavou (např. Peugeot 307 XR Presence). Nemohu si pomoct, ale tyhle cenové kalkulace jsou hodně vypovídající o tom, do jaké míry je Škoda konkurenceschopná. Pakliže svou cenovou politiku výrazně nepřehodnotí, tak se dočká soustavného a stále výřaznějšího úbytku podílu na českém trhu.
0/0
23.4.2002 9:50

Patrik, Brno

Re: mlžení
přesně tak, jak už jsem napsal, Škoda je prostě nechutně předražená a jenom sklízí výsledky své cenové politiky.
0/0
23.4.2002 10:06

ar

skoda
myslim ze skodovka je klasika! Nemyslim ze by byla spatna a ani nemyslim ze by za konkurecni nejak zaostavala. Jedno je jisty ,kdyz si koupite skodu fabii a peugeot 206 tak na peuegotu az ho budes prdavat podstane vic prodelas nez na fabii. Predstav si, ze felicie z roku 99 s doboru vybavou a s 40 tisicem najetejch kilometru se prodava za 190 000!! Navic servis je mnohem vice sotupnejsi a levnejsi! A nahradni dily, ty dnes seszenes bez problemu na jakym koliv vrakovisti.
0/0
23.4.2002 0:18

vlada

Záchrana z Německa
Nedělejme si iluze, nebýt investic VW, tak je Škodovka v situaci Zetoru. Zatím koncern VW podstatně víc investoval a zaměstnal mnoho stavebních firem a lidí,než dostal zpátky. Já mám taky radši měkčí auta, než je VW, nebo Škoda, ale před výsledky a obrovským objemem investic této automobilky u nás smekám. Kvalita je určitě stejná jako u ostatních aut VW. Není co řešit, jsou to stejné díly, jsou společné a kvalita taky. Jakékoli jiné soudy o Škodovce jsou nesmyslný blábol.
0/0
22.4.2002 23:04

klidman

Co se deje?
Proc se vsichni tak rozcilujete, kdyz je SKODOVKA  nemeckej podnik z koncernu VW a ridej si ho sami nemci. Jakou maj strategii a jaky budou delat auta je jejich problem. Cechum jenom ukazujou, kerej srobek a na jakou stranu utahnout. Kulhanek je jenom manekyn, kterej mel delat dojem, ze Skoda je furt ceskej podnik. Ted to lidem zacina dochazet, takze Kulhankova era konci. (v manegementu skody je asi 8 nemcu a jedinej cech-figurant-Kulhanek).
0/0
22.4.2002 18:15

Sketch

Re: Co se deje?
Ba ba, tot pravda pravdouci. Bohuzel vsak je taktez pravdou, ze nebejt nemcu tak je dnes Skoda na dne... ;-(
0/0
23.4.2002 10:16

TULAK

Škoda sux
Vlastnil jsem dvě škodovky - 105 a Felicia 1.3. Další auto mohla být Octavia, ale nebyla (o Fabii jsem ani neuvažoval, nezdá se mi na silnici stabilní a za ty brzdy by měli někoho potrestat). Octavie jsou poměrně dobré, ale drahé. Za stejnou cenu jsem koupil Toyotu Corollu 1.4, a jsem v pohodě. Spolehlivost výrazně lepší, a motor VVTi 1.4 má vyšší výkon, než Škodovácký 1.6 . Též mě těší nízká ztráta hodnoty vozu s časem.
0/0
22.4.2002 18:03

jerry

Největší problém není v tom, že Škodovky jsou moc drahý, ale že jsou příšerně hnusný. Poslední slušnej model byla stará Felicie. Stejně si ty auta lidi kupovali jen proto, že to byla nejlevnější varianta. A nedivim se, že jim Peugeot bere zákazníky, to je jako kráska a zvíře. Já osobně mám 605 z roku 94, ale za novej Suberb bych to nikdy nevyměnil!!!!!!!!!!!!
0/0
22.4.2002 16:42

engine

Re:
A za nové Audi A6 taky ne? Vysvětli mi v čom je Supervčela míň než Audina.
0/0
22.4.2002 16:52

jerry

Re: Re:
To snad ani nemůžeš myslet vážně! Hlavní rozdíl je v tom, že A6 je Audi, Super je Škoda - rádoby napodobenina. (proč kupovat kopii, když si můžu koupit origoš? kvůli ceně?!)A jestli bych vyměnil za A6? Asi jo, ale radši za 607 nebo aspoň A8!
0/0
22.4.2002 17:05

engine

Re: Re: Re:
Nechci se tě dotknout, ale nevíš o čem mluvíš. Rozdíl mezi Audi a Škodou je jen ta slepice na chladiči (po technické stránce). Dále mi řekni jak pořídíš 607 za cenu Supervčely. A A8 - uznej sám, to je trošku jinačí kategorie po uživatelské ale i finanční stránce. Po designerské stánce se samozřejmě jedná o jistou podobnost s Pašíkem.
0/0
22.4.2002 17:24

jerry

Re: Re: Re: Re:
1. 607 - plně vybavená se vším, co Škodovka ani nezná je cca 1 400 000. To, že Superb je v základu za cca 700 000 nic neznamená, teď jsem počítal plně vybavenou "Supervčelu" a dostal jsem se na 1 380 000. Kde je slibovaný rozdíl? A design 607 a Superbu se nedá srovnat! A 607 začala před 2 lety. 2. Po technické stránce jsou možná stejné, ale co vzhled a image značky. Nebo si myslíš, že je stejné koupit si Škodu nebo Audi?
0/0
22.4.2002 17:37

briza

Re: Re: Re:
Ja tedy nemam rad sedany, ale kdyby na to prislo tak bych urcite dal prednost Superbu pred 607 i kdyz je ten Peugot bezesporu elegantnejsi. Kamose sef ma 607 jako sluzebni auto a pry se u toho malo kdy stane, aby vsechny ty systemy fungovaly jak maji.
0/0
22.4.2002 17:37

Vysvetlimtito

Re: Re: Re: Re:
Presne tak. Francouzske auta si koupi jen estet, kteremu zalezi jak auto fvypada, ne jak auto funguje.
0/0
22.4.2002 18:27

jerry

Re: Re: Re: Re: Re:
Už jsi nějaké Francouzské auto vlastnil? Asi ne, jinak bys nemohl vypustit takovej blábol!! Jak jsem už psal, mam P 605 z roku 94, nikdy žádnej problém. Měl jsem nedávno pujčenou rok starou Oktávii 1,9 TDI, a vypadalo to, jako když sedim ve 20ti letém Golfu. Hrůza !!!!
0/0
22.4.2002 21:32

Chmeli

Re: Re:
Skusal si ist v 90ke do ostrej zakruty s A6-kou a so SuperBom ? Myslim, ze so Skodovkou by si akurat tak mohol ist do srotu, na rozdiel od A6-tky, ktora drzi na vozovke ako priklincovana (aj to je jeden z dovodov preco je tak draha oproti SB)
0/0
22.4.2002 17:35

Klaus

Re: Re: Re:
Nevím jak ty, ale já to zkusil. A6 sedí jako přibitá jenom s 4x4. Ve dvoukolkách vede zcela jednoznačně Superb. Nejdřív si do Suprbu sedni a potom něco povídej.   Tak dobře sedící auto jsem už hodně dlouho nezažil a to mluvím o autech, které prošli tiningem mj. na podvozek.                     BTW: já toho Superba mám teď tři měsíce a upřimně pochybuji, že máš s ním větší zkušenosti než já (A6 jsem měl předloni a předpředloni). Ale kvůli tomu to nepíšu. Tvrdím, že všeobecně jsou Škodovky na velice vysoké technické úrovni.                                  Jinak musím se v jedné věci zastat Jerryho. Ač nejsem příznivce žábožrotských aut mají Peugeoty docela povedený designa jsou to po technické stránce držáky.
0/0
23.4.2002 1:22

Chmeli

Re: Re: Re: Re:
A robi sa vobec A6-ka aj bez quattra ? Myslim, ze to je uz pomaly standard pri limuzinach. No a so SuperB ti musim dat za pravdu, ze sa v poslednom case Skodovka vzmohla, ale este nedorastli na to, aby mohli vyrabat konkurencne vykonne motory. Tot vsjo.
0/0
23.4.2002 10:00

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Ty si znalec
rekl bych,že o autech toho skutečne moc nevíš. A6 se bez quattra samozřejmě vyrábí. Kontrolní otázka:jakou nápravu má poháněnou bez Quattra,přední nebo zadní????
0/0
24.4.2002 16:43

martin

můj názor na problém je, že Fabie je drahá....zvažuju letos koupi nového auta...felicie už má přecejenom 6 let, ale Fabie to asi nebude...ikdyž mám pro škodovku slabost, dát za fabii s lepším motorem a lepší výbavou, v provedení combi přes 500 000 Kč, to radši dám za nissana almeru tino...která je aspoň trochu vetší
0/0
22.4.2002 16:23

agent

základ a příplatek
není se co divit ,když nenabízí nic moc v základě a všechno jen za příplatek, stím se doma moc neprosadí
0/0
22.4.2002 16:06

Karel

Hm, jevětší legrace je prodávat auta nad 300 000 Kč, když průmerný vyýdělek je u nás okolo 16 000 Kč hrubého. Někdy mi to připadá jako výsměch, když vydím ty drahé reklamy na drahá auta v relativně chudé zemi.
0/0
22.4.2002 15:59

0/0
22.4.2002 15:55

Dutch

servis
Silná koruna patrně vliv má. Činí vozy zahraničních výrobců (např. Francie) cenově konkureceschopnější. Potom bych viděl ještě pár dalšich věcí: Octavia, velice povedené auto, je již přece jen hodně okoukaná a nový typ nemůže být daleko.  Superb se asi nakonec ukáže jako chyba. Člověk, který má milion+ na auto se přece jen poohlédne jinde (může za to velikášství odcházejícího šéfa nateřského koncernu Ferdinanda Piecha - ten superluxusní Phaeton, nebo Phanteon se jim bude také špatně prodávat). Škodovka se spíše  měla vrhnout na opačnou stranu a začít pracovat na něčem podobném jako je např Lupo a dostat to pod 200 000 Kč. Fabia mi přijde jako pohledné a praktické auto, ale pro většinu rodin nedostupné. Felicia byla na konci svého běhu a udržovat ji při životě němělo význam.  Wolksvagen se v budoucnu jistě polepší a modelovou řadu posílí. Horší to bude s tím servisem. Nekompetence a lhostejnost značkových provozoven je do nebe volající a tam si bude muset mateřský podnik udělat pořádek.
 
0/0
22.4.2002 15:39

Barbucha

Re: servis
Udrzovanim pri zivote rozumis stejnou prodejnost Fabii jako Felicii na konci vyroby? A k okoukanemu designu Octavie asi take neni co dodat-precti si nekde prodejni statistiky a vyjadreni managementu Skody, ze zatim neni duvod chvatat s vymenou tohoto modelu. Na vetsi Fabii neni stejne mnoho priznivcu Octavii zvedavych.
0/0
22.4.2002 15:49

LaOn

Re: servis škoda
Mám se servisem (HK) podobnou zkušenost, když jsem chtěl zašroubovat 1 šroub do sedačky (bylo to pod takovým neškovným platovým krytem a nevěděl jsem jak se sundává) tak mi v servisu řekly že jim to tam mám nechat a že se na to odpoledne někdo podívá. Očekával bych trochu víc vstřícný postoj, když jsem jim tam před rokem nechal 300tisíc.
Od dalších lidí vím že podivné účtování oprav je celkem běžné. Jedné známé se vyplatilo poslat fakturu faxem do MB a když jí napsali, že ji servis vzal o skoro tisícovku, tak jí vrátili vše a s (vý)omluvou.
LaOn
 
 
0/0
22.4.2002 18:47

Dan

taky nechapu
..jak muze silna koruna ovlivnit prodej v CR? Snad spise naopak,  fabie je z 70% zahranicni auto, tak snad by mely byt i ty dovezene dily, potazmo novy a levnejsi?!? Fakt, tyhle skodovacke vymluvy mi lezou na nervy. Auta sice jsou mozna technicky na vysi, ale cenove jsou dost mimo. A to auta z dovozu maji na sobe jeste 15% clo. Mozna bych mel lek na zvyseni prodeju: zlevnit o 10%.
0/0
22.4.2002 15:36

dandy

Re: taky nechapu
S tím clem jsi mimo. Vozy vyrobené v EU mají clo jen 6% a těch je tu 99%. Kolik vidíš aut z Indie atd.
0/0
22.4.2002 18:46

postrach

ztráta
stejně jako ostatní nechápu jaký má vliv kurs koruny, při konstantní ceně v zahraničí na prodejnost v zahraničí - možná by nám to nějaký absolvent fakulty žurnalistiky (a obávám se že nikdo jiný) mohl vysvětlit co se škodovek týče, asi je nejvyšší čas aby Kulhánek přestal skuhrat a něco vymyslel pro oživení prodeje - nižší cena, staré auto protihodnotou, nižší úroky škofinu při leasingu, konečně slušný motor (ne ten nenažranej a nevýkonnej 1.4 s drahým pojištěním) a taky by to auto (myslím klaustro-fabii) mohlo být lehčí a trošku víc místa uvnitř
0/0
22.4.2002 15:32

M.

Re: ztráta
Ted je otazka, jestli je reace pri rychlem posilovani kurzu Kc vuci EUR i USD udrzet konstatni cenu v zahranici - viz. priklad : Pokud chce Skoda za auto 340.000,- Kc a kurz je 34 Kc za EURO, potom zinkasuje 10.000,- EUR. Ale jestlize kurz posili na 30 Kc/EUR (vyvoj za poslednich par mesicu), dostane za 10.000,- EUR pouze 300.000,- Kc. Takze zde je videt, ze udrzeni konstatni ceny v EUR nemusi byt vubec realny predpoklad...
0/0
22.4.2002 15:51

toni

je to jednoduchý...
hey hoši - je to jednoduchý, dejte ceny dolů a vono to půjde ...:-))
0/0
22.4.2002 15:29

xxl

nazor
dle meho nazoru je problem ne v silne korune, ale v celkovem snazeni se Skodovky. Po pocatecnim boomu, kdy cena za novou Skodovku (nejlacinejsi auto) byla o hodne nizsi nez ojetiny nebo zahranicni auta, se zacala cenove priblizovat zahranicnym autum a v soucasnosti je jeji cena (Fabie) daleko nad sily kupni sily obyvatelstva, ktere tvori potencial pro koupi techto vozu. Krome toho si lide zacali vice uvedomovat pomer mezi cenou a kvalitou. Dalsi otazka jsou dle meho nazoru prilis velke investice do reklamy, ktera sice muze nastolit obraz dobre znacky, ale v podminkach naseho trhu je dle meho nazoru prehnana. Investice se samozrejme musi projevit ve zvysene cene automobilu, jenomze pak klesa odbyt. Myslim, ze Skodovka si byla jista svym vedoucim postavenim, ze trosicku podcenila zakazniky a konkurenci.
0/0
22.4.2002 15:28

David Vít

ČR - levný "asijský" výrobce
Řešení je na snadě. Zvýšit produktivitu práce a kvalitu výroíbků. Pak nebude ani problém s kurzem. Buď vyrábí škodovka kvalitní výroběk a nebo půjde od válu.
Náklady na pracovní sílu a další vstupy jsou stále marginální s Německem a nemám pocit, že by měl někdy koncern VW problém s kurzem...
Pokud si srovnáte cenu akčního modelu P406 Mistral s Octavií v Elegance výbavě, tak je cena na auto nižší střední třídy uvalená.
 
0/0
22.4.2002 15:09

Nezavisly

Nazor
Ze by za vsechno mohla pouze silna koruna? Proc napr. nepokracovala Skoda v dalsi produkci Felicii, ktere mely velice vyhodny pomer cena/vykon. To, ze jejich pohonne jednotky nesplnovaly Euro2 se urcite dalo resit jinym zpusobem, nez zastavenim vyroby (na Vychode neni nesplneni teto normy prekazkou). V neposledni rade se spolu s navysenim ceny, v pripade Fabie, dle meho projevil i konzervativni design tohoto automobilu, cemuz castecne nasvedcuje vzrustajici obliba francouzskych vyrobku, u kterych prevazuje opticka stranka nad technickou (opak Skody). Ne nadarmo asi plati, ze vyrobek prodava obal.
0/0
22.4.2002 15:03

engine

Re: Nazor
A kde chceš sebrat dělníky a linky na souběžnou plnohodnotnou výrobu modelů Filcka a Fóbie?
0/0
22.4.2002 15:14

Nezavisly

Re: Re: Nazor
Ve Vrchlabi bezela jeste vloni na jare soubezne vyroba Felicii a Octavii a po ukonceni vyroby Felicii byly nektere pracovni sily prevedeny do MB a s nekterymi(polskymi) nebyly obnoveny smlouvy. Druha moznost byla prestehovat stavajici linku napr. do Polska, coz se nekdy deje i u zahranicnich automobilek .
0/0
22.4.2002 15:29

engine

Re: Re: Re: Nazor
S tím zahraničím je to dobrý argument. S tuzemskou výrobou ale nesouhlasím. Za prvé se jendná o lidi i linky a za druhé zdurazňuji plnohodnotná výroba. Ty filcky byly už jen ve výběhu pár kusů za měsíc.
0/0
22.4.2002 16:37

Patrik, Brno

silná koruna
Nechápu, jaký může mít vliv silná koruna na množství prodaných automobilů? Vliv může mít pouze na velikost zisku automobilky a to jen u prodeje do zahraničí! To, že Škoda dělá ošklivá a předražená auta je její problém a doufám, že se konečně manažeři Škody chytí za nos a udelají něco s cenami a s designem!!
0/0
22.4.2002 15:02

engine

Re: silná koruna
A jak chceš aby ta auta vypadala? Jakonějaký rejžožrouti apod. Sportovní střih to mít taky nemůže vzhledem k tomu, že se nejedná o sportovní automobil. Potom zbývá už jen konzervativní přístup. V rámci možného se jedná o velice podařený design. S tou drahotou bych to taky nepřeháněl. Jaký chceš auto do 300.000,- Kč. Zdůrazňuji to slovo auto. Zbývá tzi jen Fóbie Combi. Vše je relativní.
0/0
22.4.2002 15:11

Patrik, Brno

Re: Re: silná koruna
Já jsem neměl na mysli sportovní střih. Jen mám pocit (a uznávám , že je to velice subjektivní), že fabie je designově hodně nepodařená (hlavně zezadu). Např. peugot 207,307 jsou krásná auta a rozhodně to nejsou žádní rejžožrouti. A fabii combi s rozumným motorem a s rozumnou výbavou do 300.000? To jsi veliký idealista!!!!!
0/0
22.4.2002 15:33

Bostromský

Dealeři
Škoda Auto by si měla především udělat pořádek ve své dealerské síti. Jak by se jinak mohlo stát, že kolega čekal na novou Fabii více než 8 týdnů!!!
0/0
22.4.2002 15:02

Jarda

Nedivím se
Jsem jeden z těch, který si koupil naposlední chvíli ještě felícíi. Auto pro moji rodinu není cílem, ale pouze prostředkem k uspokojení našich jiných potřeb a cílů. Fábia (a to nemluvím o octavii)je ve všech směrech o trochu dražší (pořizovací hodnota,údržba,povinné ručení,havarijní pojištění,spotřeba,...). Felícia nám odvede shodnou službu za méně peněz.Proto se nedivím, že Škodovce klesá odbyt.
0/0
22.4.2002 14:59

0/0
22.4.2002 14:58

Kléma

demagogie
Nechápu, jak může silná koruna ovlivnit prodejnost vozů. Ta má přece vliv na výši tržeb, ale ne na to, jestli si auto někdo koupí!!!!!!!!!
0/0
22.4.2002 14:54

toni

Re: demagogie
klémo, ty seš ňákej chytrej...ori
0/0
22.4.2002 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.