Diskuze

Přesun nádraží bude stát až 28 miliard

Osmdesát let trvající diskusi o tom, kde bude hlavní železniční nádraží v Brně, rozťala vláda. Souhlasila totiž s tím, že přispěje na jednu z největších investic v historii města: přesun vlakového nádraží o 800 metrů z centra směrem k autobusovému nádraží Zvonařka. Přesun bude stát mezi 18 až 28 miliardami korun a výstavba nového nádraží bude trvat 12 až 15 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Slávek

10. 5. 2002 0:08
Rozvojový projekt JCB
jo, remcalové, když se staví město, tak to  na něco "přijde". Je nejvyšší čas, aby se po 80ti letech konečně začalo. Pokud by moderní železniční doprava neměla mít futurum, tak ámen s náma. S.
0 0
možnosti

Dawson

9. 5. 2002 5:07
NEJDE O NECO JINEHO NEZ O NADRAZI?
PRATELE, MATE NEKDO INFORMACE O TOM, KDO SE O POZEMKY, KDE STOJI SOUCASNE NADRAZI, ZAJIMA A KTERE FIRMY MAJI ZAKAZKU NA TUTO MONSTROZNI A NESMYSLNOU AKCI DOSTAT? KDO CHCE STAVET NA MISTE SOUCASNEHO NADRAZI? A CO? PROSIM, PODELTE SE S NAMI. JA OSOBNE BYCH HLEDAL SPOUSTU ODPOVEDI ZDE.
0 0
možnosti

Tonda

9. 5. 2002 13:52
Re: NEJDE O NECO JINEHO NEZ O NADRAZI?
Myslim, ze nejde ani tak o pozemky kde stoji stavajici nadrazi, ale o pozemky kde ma stat Jizni centrum mesta. Tyto pozemky jsou mnohem lukrativnejsi. Prece jenom na zelene louce se stavi lip..   Nejednou jsem slysel, ze tyto pozemky si rozprodali lidi majici vazby na mesto(ale to nevim presne). Bez posunuteho nadrazi by tezko tzv. Jizni centrum zacali stavet...  takze odpovedi hledej nekde jinde..  treba se mrkni do planu a mozna to pochopis
 
0 0
možnosti

Mirecek

9. 5. 2002 0:19
Co to je za NESMYSL
Coze ????, 15 let stavet nadrazi - neni to chyba tisku a nenapsal tam nekdo tu jednicku pred petku omylem ???? - Obavam se, ze bohuzel asi nikoliv a proto bych rad apeloval na nejakeho poradce pana ministra, aby mu laskave sdelil, ze komunismus jiz skoncil (+/-) a ze se nachazime ve 21 stoleti. Ja vim - nadrazi je jiste velka stavba - ale 15 let - to by me zajimalo, jak dlouho by pan ministr stavel jadernou alektrarnu, ktera je radove slozitejsi a nakladnejsi. Trochu se bojim, jestli si tady nekdo nahodou nechce zajistit stabilni prijem pro sebe a pro sve pribuzne aspon do desateho kolene a minimalne na dobu patnacti let...... Ja mam takovy pocit ze retorika panu ministru je ruzova ale jejich ciny jsou silne CERVENE
0 0
možnosti

ppetr

8. 5. 2002 10:16
ministri
ti ministri by to meli nechat na lidech.zjistuji,ze obcani maji vic rozumu, nez ta nase vlada senilnich dedku,ktera vymysli akorat ZHOVADILOSTI.
0 0
možnosti

kadison

7. 5. 2002 20:53
nevim proc
To je Brnensky nadrazi tak preplneny ze se musi presouvat? Stejne jde jenom o zastavky kde lidi nastupuji a vystupuji z vlaku, ja bych to nechal tam kde to je, mozna to trochu zmodernizoval.
0 0
možnosti

Věra

20. 6. 2003 9:11
Re: nevim proc
Máš naprostou pravdu, přečti si, co jsem o tom napsala nahoře... Ale zřejmě v tom bude zase zainteresovanost některých "důležitých", aby měli opravdu vystaráno na oněch 15 let. A nejen oni, ale celé jejich rodiny.... Jsou to činy vedoucí do samotných PEKEL...
0 0
možnosti

Romanek

7. 5. 2002 18:45
28 000 000 000 Kč (!!!!)
Jak velkej problém je prosadit 115 miliardový obchod za nové stíhačky. Ale 28 mld. za nádraží o 800m vedle není hodně ,že jo.
0 0
možnosti

MBM

7. 5. 2002 18:44
nové nádraží, "Jižní centrum", atd.
Na těchhle stránkách (provozovaných magistrátem města Brna) jsou docela zajímavé informace o tom, jak město hodlá přetransformovat ten jižní cíp města, kterej zahrnuje hlavní nádraží, Zvonařku a přilehlé oblasti:
 
 
Je to docela zajímej plán, i když možná příliš velikášskej a radikální.
 
Na moji oblíbenou otázku, co se stane s plochou uvolněnou po stávajícím nádraží, jsem se tam nedočetl nic konkrétnějšího než že tam budou nějaké "veřejně prospěšné stavby".
0 0
možnosti

Čumil

7. 5. 2002 19:07
Re: nové nádraží,
Díky za odkaz, chtěli bychom toho po MFDnes asi moc...
0 0
možnosti

$$$

7. 5. 2002 17:44
lobbismus x pičovina = 28 miliard
0 0
možnosti

Daňový soumar

7. 5. 2002 15:07
Rozvinutý šokialismus
Za 10 až 15 let už vlaky nebudou. Rozhodně ne pro osobní dopravu. Proto po pomnících reálného šokialismu vybudujeme z našich daní soukromému subjektu pomník rozvinutého šokialismu. Snad bude mít natolik vhodnou konstrukci, ře půjde rychle a levně předělat na supermarket, nebo zábavní centrum. Tam totiž taková investice bude návratná.
0 0
možnosti

Slávek

9. 5. 2002 23:14
Re: Rozvinutý šokialismus
pokud dle Tebe za 15 let vlaky nebudou, tak to budeme asi už všichni mrtví . Doufejme tedy ,že budou a budou hlavním dopravním prostředkem, který konečně vystrnadí ty neekonomické žrouty kyslíku. ( 1km autem = 200litrů O2) Prosím násob!!!  Jen ať už  konečně v Brně postaví něco užitečného... a ne jen pořád v Prase. Slávek
0 0
možnosti

-HK-

7. 5. 2002 14:28
Brno
Každý, kdo ten šílený plán obhajuje by si měl především uvědomit tu cenu. 28 mld za jakési lepší propojení s další částí města...... Ve skutečnosti jde samozřejmě hlavně o pozemky... Račte si hlavně vážení Brňáci představit, že by se takhle každé krajské město rozhodlo posuovat nádraží. Pravda - v Karlových Varech je taky plán na relativně nákladné přivedení hlavní žel. tratě na dolní nádraží, šlo by o rekonstrukci tunelu, velký most a asi 4 km kolejí, ale to celé by stálo zhruba miliardu a výsledkem by byla železniční doprava blíže centru - a v Brně chcete mít nádraží o 800 m dál za 28krát větší cenu. Jinak pokud to někdo obhajuje vysokorychlostní železnicí - pokud se někdy tato bude stavět, tak patrně v Brně nebude mít vůbec zastávku, protože ta se vyplatí až v aglomeracích s 2-3 mil. obyvatel.
0 0
možnosti

Viktor

7. 5. 2002 15:42
Re: Brno
Rychlovlaky staví v aglomeracích s 2 až 3 miliony obyvatel... A proto TGV staví v Macon nebo v Le Creusot... Podívej se na mapu (podrobnou, abys to našel:-)))
0 0
možnosti