Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbu D47 provedou Rakušané

Stavbu 80kilometrového úseku dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou k polským hranicím zrealizuje rakouská společnost Bau Holding Strabag. Oznámila to agentura ČTK s tím, že hodnota kontraktu je 305 milionů euro (9 miliard korun). Firma úzce spolupracuje s investorem, konsorciem Housing and Construction.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kada

Kde to zijem?
Nacisti jeste nevymreli?
0/0
7.7.2002 3:10

Tomáš

To snad neee!!!
To bz snad vyšlo levnějc přestěhovat všechny Ostravaky do Prahy a postavit jim byty než nechat postavit dálnici od Židů. jaki vidmo co žid to vydřiduch.
0/0
28.6.2002 10:08

Babajáro

9 miliard..........
........je odměna pro rakouskou firmu a ne cena vystavby!!! V tom se mnoho z Vas myli.
0/0
28.6.2002 8:20

pozorovatel

Nedivte se ze dalnice bude draha,
laskave si uvedomte, ze Sching je zid, a zadal to svym bratrum. tak ze Rakusaci to postavi za pakatel, a zbytek pujde do Izraele na stavbu dalsich sidlist na palestinskem uzemi. A vy si to nechate libit...
0/0
28.6.2002 4:47

Babajáro

Re: Nedivte se ze dalnice bude draha,
No jestli se to využije na takovouhle dobrou věc, pak je všechno v pořádku.
0/0
28.6.2002 8:17

Bubák1

Nová dálnice ano, ale ...
... cena je opravdu zarážející. Pokud by tolik stála každá dálnice u nás, moc jich asi nepostavíme. Proč je dálnice do Ostravy tak drahá, když je zřejmé, že ostatní dálnice tolik stát nemohly ? Co je na ní tak specifické ? Je do ceny zahrnuta cena za výkup pozemků a kolik z celé částky činí ?
0/0
27.6.2002 16:51

Re: Nová dálnice ano, ale ...
Náklady na výkup pozemků se většinou pohybují v jednotkách % stavebních nákladů (ne tedy nákladů tohoto projeku 125mld Kč v současných cenách). Problém je v tom, že za výkupy ručí stát.(jako ostatně téměř za vše v tomto tragickém projektu) V případě jakýchkoli problémů, i když se dálnice nepostaví a nebude v provozu, bude stát povinný izraelské firmě platit.
0/0
28.6.2002 9:01

Neldelinde

Krádež?
Nevím, jestli jsem blbej já nebo někdo jiný. Nicméně mě dostalo, že Rakušani to postaví za 9 miliard. V projektu je počítáno s cenou 28 miliard jen za výstavbu. Tak mám pocit, že nás občany někdo okradl. Nejenže budeme platit za provoz a úroky, ale ještě je to celé výrazně předražené. Podle mně je velká škoda, že se nevypsalo výběrové řešení. Možná bychom se divili. Tak si říkám jestli je ten Schfling blbej nebo navedenej.
0/0
27.6.2002 14:47

Tomáš

Re: Krádež?
Schling není ani blbej ani navedenej, ale finančně zainteresovanej. Kdyby dostal třeba půlku ze 125-9miliard, tak má 58miliard a je hned bohatší než Kožený a Železný dohromady.
0/0
28.6.2002 10:02

Ivanka Langrová

Nerozumím tomu....
Takže rakušáci to postaví za 9 miliard, smlouva je na 47 miliard, ale zapletíme za to všichni z daní cca 125 miliard.To tedy není moc výhodné,neníliž pravda?!?To je TTTTUUUUNNNNEEEELLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ten šling je Švidling!!!
0/0
27.6.2002 14:44

uzi

Dálnice v dnešních cenách přijde cca na 125mld. Kč, v případě že nedojde k žádným právním a jiným problémům, za které většinou ručí stát. V nominálních cenách se zaplatí přes 200mld. Kč. Vlasní stavební cena dálnice byla stanovena na 30,8mld. Kč. Při použití půjky EIB, která nabízí pro náš stát bezkonkurenčně nejepší možné úvěry, by tato částka zvýšila o úroky na zhruba 50mld. Kč (nominálně). Je zřejmé, že financování zabezpečené firmou HCH je pro stát nevýhodné a bude znamenat ztrátu až 100mld. Kč v dněšních cenách. To je cena za kterou by bylo možno například oravit a zrekonstruovat téměř všechny silnice 2. a 3. tříd v České republice. Na druhé straně je zde dostatečná rezerva na zisk pro izraelskou společnost a na případné úplatky pro některé české politiky.
0/0
27.6.2002 14:29

Václav

Popitická nechhuť
Je nesporné, že pokud se neudělá transparentní věřejná soutěž, tak bude jakákoliv cena stanovena jiným způsobem zpochybněna. Ovšem taková soutěž zabere velmi mnoho času. O dálnici spojující sever s jihem Evropy se diskutovalo již dlouho před listopadem 89. Jenže ani po revoluci nebylo k tomuto rozhodnutí dostatek politické vůle, a tak se jen dále mluvilo a mluvilo a skutek utek. Kdyby se uplynulých dvanác let využilo k poctivé projektové přípravě a následně provedení veřejné soutěže, mohli jsme mít dálnici D 47 postavenou metodou "PPP" (postav, provozuj, převeď) již dávno,  levněji a její multiplikační efekt by byl určitě vyšší.
0/0
27.6.2002 14:09

free

nahovno
kdyz to nenarvali nemcum,tak to narvali Zidum,lepsi nemci nez zidi,zase doplatime na CSSD.cos te volili idioti,70miliard v hajzlu
0/0
26.6.2002 13:59

Tomas

Re: nahovno
IQ=2
0/0
27.6.2002 13:17

Mata

Nezapomeňme!
Dálnice do Ostravy je potřebná. Každý se tu ohání ovšem jen kolik bude stát peněz, ale nikdo si už nevzpomene na lidi, kteří budou v blízkosti této stavby žít. Nezapomeňme na ně! Bude to pro ně velký zásah do jejich života.
0/0
26.6.2002 9:01

Pepa z depa

Re: Nezapomeňme!
Ja na ne rozhodne nezapomenu, Mato. Z okynka jim hodim na zahradku slupku od bananu.
0/0
27.6.2002 16:20

Tomáš

Re: Nezapomeňme!
Dokončení okruhu kolem Prahy je podstatně důležitější a stálo by asi tak desetinu co ta dálnice do Ostravy.
0/0
28.6.2002 10:06

Svine z jeskyne

Vitam prvni rozumne rozhodnuti vlady
Dodneska vse co nam nasi predstaveni predvedli byl shit ktery zruinoval ceskou ekonomiku. Toto je snad prvni rozhodnuti pro dobro statu a lidi. btw. stejnou vec co udelali amici pred x lety kdy si nabrali pujcek od bank postavily komunikace ,dali lidem praci a v podstate tim rozbehli a napumpovali ekonomiku ktera bezi dodnes.
0/0
25.6.2002 23:40

Gogo

Re: Vitam prvni rozumne rozhodnuti vlady
Ufuf... Jednak udelat zakazku bez vyberovyho rizeni je trestuhodny a rozhodne ne 'pro dobro statu', a druhak by me opravdu zajimalo kdy ze doslo v USA k tomu pumpovani prostrednictvim pujcek na komunikace, kterezto jim zajistilo ze to bezi doted? Dobra konina..
Kdy k tomu doslo?
0/0
26.6.2002 14:30

Marian Kechlibar

Re: Re: Vitam prvni rozumne rozhodnuti vlady
Tim asi predesly autor myslel tzv. "New Deal" za Hoovera - stavby prehradnich nadrzi, elektraren, prvnich transkontinentalnich dalnic a podobne ve 30.letech.
0/0
27.6.2002 15:03

X.Y.

Re: Vitam prvni rozumne rozhodnuti vlady
Nemám nic proti vypůjčení si peněz od bank, jsem ale pro efektivní využití takových prostředků. Za cenu, kterou zaplatí stát za projekt D47, bychom totiž mohli mít takové dánice čtyři.
0/0
27.6.2002 16:04

Gogo

Ha...
Kurna nemel ten jeliman Schlink uz mit na ministerstvu davno sbaleny trepky? Co to tam vyvadi?! A ja uz mel blahovej pocit ze tenhle pruser je zazehnanej, ze to proste nestihli... Uff...
0/0
25.6.2002 19:05

MT

Stavba dálnice tímto způsobem je investiční zločin
X.Y. má 100% pravdu, čísla odpovídají skutečným nákladům.Srovnej například  http://ihned.cz/index.php?s1=0&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=detail&article[id]=11196800&article[what]=Dym%E1%E8ek&article[sklonuj]=on , nebo  http://ihned.cz/index.php?s1=0&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=detail&article[id]=11117730&article[what]=Dym%E1%E8ek&article[sklonuj]=on . Je to dálnice doslova do písmene za všechny peníze. Za rozdíl mezi jednou a druhou cenou by se hravě sfoukly Grippeny  a ještě by zbylo. A teď ještě zkuste , chytrolíni, počítat: je potřeba postavit 1300 kilometrů dálnic a rychlotsních komunikací 80 kilometrů se takto postaví za 126 miliard. Kolik tedy bude takto stát ten zbytek ? Kde se na ně vezmou peníze, když se tady namísto padesáti miliard zaplatí 126?
  
0/0
25.6.2002 18:34

luke

Re: Stavba dálnice tímto způsobem je investiční zločin
Tech 28 miliard je pekny nesmysl. Statisticky vychazi jeden kilometr dalnice v normalnim terenu na jednu miliardu korun. Takze jako zakladni cislo bych bral 82 mld. za 82 kilometru. Jelikoz se jedna o mirne hornaty teren, ale v chranene krajine oblasti, kde je treba stavet vice nekolikasetmetrovych mostu a obcas nejaky tunel, tak myslim, ze 100 mld. bude jen stat samotna vystavba. Nesmime zapomenout na zvysenou koncentraci dalnicnich pripojek (ke kazdemu 30ti tisicovemu mestu nebo aglomeraci aspon jedna)
0/0
26.6.2002 22:06

Tomáš

Re: Re: Stavba dálnice tímto způsobem je investiční zločin
Si trochu mimo, o řád si se spletl, výstavba dálnice v normálním terénu vychází na 100milionu/kilometr, například nedávno otevřený úsek D8 mezi Doksany a Novou Vsí stál 1,6miliardy a je dlouhý přibližně 16km.
0/0
28.6.2002 10:18

X.Y.

Re: Stavba dálnice tímto způsobem je investiční zločin
Místo 50mld. se nezaplatí 126mld Kč, ale přes 200mld. Kč, je to proto že vydávaný údaj 126mld, je v tzv. reálných (dnešních) cenách. (těch 50mld. by v realných (dnešních) cenách mohlo být třeba 35mld. Kč. To je mj. způsob jak zmást neinformované novináře. Pro správné porovnání variant financování je tedy třeba znát rozdělení jednotlivých nominálních plateb státu v každém roce pro jednotlivé varianty financování.
0/0
27.6.2002 15:58

Martin

Konečně bude dálnice do Ostravy...
Já sám nejsem z Ostravy,ale jsem rád,že tento region,který minulé vlády opomíjely dostane také šanci. Konečně. Ačkoliv se může zdát že je to předraženo,tak si myslím,že vybudování kvalitní infrastruktury bude mít multiplikační efekt a proto je potřeba podle mého názoru vzít v úvahu i ten aspekt. Jen je škoda,že minulé vlády nezačali s tímto projektem už dříve něco dělat.
0/0
25.6.2002 18:06

Martan

Konečně
Nevím jak vám, ale mě se zdá dobrá cena na to, že dálnice povede přes poddolované úzení, přes řeky a zaplavené území. Nato že bude potřeba řešit pokles půdy, a  vybudovat množství mostů, upravit koryto odry a udržovat ji po dobu 30 let je to dobrá cena. Jen se podívejte kudy povede. A to nepočítam co přinese severní moravě.
0/0
25.6.2002 17:06

Lenin

Životnost
Má někdo ponětí kolikrát budou dělat nový povrch za těch 30 let? Podle D11 bych tipnul, že asi 4x.
0/0
25.6.2002 16:45

Tomáš

Re: Životnost
Při současných stavebních technologiích má kvalitní betonový povrch, který pravděpodobně bude použit životnost 30let. Stát bude tu dálnici a údržbu platit 25let (2007-2032) a vzledem k životnosti jí tedy převezme před NUTNOU CELKOVOU REKONSTRUKCÍ. Jinak asfaltový povrch vzdrží 8let.
0/0
28.6.2002 10:22

0/0
11.6.2002 15:17

X.Y.

srovnání
Částka, kterou zaplatíme soukromé izraelské firmě za dálnici je 128mld Kč v reálných (dnešních) cenách, v nominálních cenách se jedná kolem 220mld Kč (částka, kterou skutečně zaplatíme za 25 provozu). Na druhé straně (pokud by se projekt realizoval standardním způsobem) by náklady byly následující: stavební náklady 28mld. Kč, 10%rezerva 2,8mld Kč, údržba 5mld.Kč (200mil. Kč/rok po dobu 25let), celkem tedy 35,8mld v dnešních cenách. Zajímavé srovnání 35,8 : 128. v neprospěch státu. V případě realizace formou standardní půjčky (EIB), by se částka zvýšila o úroky, a dosáhla by celkem cca 50mld. Kč (nominálně). Opět zajímavé srovnání 50 : 220 v neprospěch státu.
0/0
7.6.2002 17:40

braen

Re: srovnání
Házet s číslama může každý, pokud neřekne, jak k nim došel.
0/0
25.6.2002 16:50

Max

Re: srovnání Svinova do Hrušova
Muzes mi rict kde jsi vzal 28mld jako stavebni naklady??  10,9 kilometrovy usek ostravske  dalnice ze Svinova do Hrusova mel rozpocet 8,5 mld a to bylo pred tremi roky...
0/0
25.6.2002 18:03

Tomáš

Re: Re: srovnání Svinova do Hrušova
Jednalo se o extrémně stavebně-technicky náročný úsek v zastavěné a poddolované oblasti (prakticky přes centrum Ostravy), který je z celé stavby nejnáročnější, jinak cena v nenáročném terénu je cca 100milionů/km.
0/0
28.6.2002 10:26

ratata

Re: srovnání
Nejak jsi zapomnel na financovani ty poctari. 35 miliard na cca. 6% rocne je 2,1 mrd, to po dobu 30 let pokud nesplacis dela 63 miliard. Holt prachy ti nikdo neda, ty se jeste porad PUJCUJI ty krupane z Dolni Lhoty.
0/0
27.6.2002 12:38

Timok

Huraaa
Konecne to schvalili. A myslim si, na rozdil od ostatnich, ze cena neni tak premrstena uz vzhledem k tomu, kudma ta dalnice ma vest a ze to je cena NEJENOM za stavbu jako takovou. A pokud to pritahne investory na Ostravsko, tak se tim zvysi vybirane dane a bude se to statu lip splacet. Hlavne, ze uz se zacne a rozsekne se ten 'podelany' kruh. A tim, ze to stavi Izraelci + stejne to budou delat ceske firmy a oni budou dobhlizet, tak treba budeme mit i kvalitnejsi afalt, ktery se nebude rozpoustet uz pri 20 stupnich celsia ....
0/0
6.6.2002 12:06

Tomas

Zdravim Vas vsechny az na T.O. z Ostravy. Jak vidim, vyjma T.O. se tady sesla ELITA naseho naroda a inteligenci to zde jen prekypuje. Pratele, stejne jste mne prekvapili, ze jste schopni dat dohromady alespon vetu holou. Tedy nekteri. Tesim se na Vase dalsi hodnotne prispevky.
0/0
6.6.2002 8:56

TO

Re:
Co se ti na mě nelíbí?
0/0
7.6.2002 11:49

Tomas

Re: Re:
Jako jeden z mala uvazujes!
0/0
10.6.2002 12:41

T.O.

Re: Re: Re:
Děkuji. Už jsem si myslel, že jsem tu jediný blbec. Z tvého pozdravu to totiž nebylo jednoznačně poznat. Ještě jednou díky
0/0
10.6.2002 13:09

VLAJKA 2002

SCHLING JE PATA KOLONA
V NASI VLADE A NA VRCHOLNYCH POSTECH V RIZENI STATU JE CIM DAL TIM VIC TECHTO PRISLUSNIKU "BOHEM VYVOLENEHO LIDU" A TITO ... CHTEJI OVLADAT CIM DAL VIC VECI V NASI ZEMI. S PRAHY CHTEJI UDELAT DRUHEJ JERUZALEM A SKRYTE OVLADAT CELOU EVROPU. A CLOVEK, KTERY RIKA PRAVDU A NESOUHLASI, ABY TITO ... OVLADALI JEHO RODNOU ZEMI JE OSKATULKOVAN A VYVRZEN ZE SPOLECNOSTI. PROTO JE JEDINE DOBRE, ZE EXISTUJI HNUTI JAKO NARODNE SOCIALNI BLOK A NARODNI ODPOR. NIC NEZ NAROD!
0/0
5.6.2002 23:15

antiskinhead

nemam slov
Nechapu co maj vsichni proti zidum. Ac nejsem zid, po tom co jsem se tady docetl mam sto chuti odstehovat se do Izraele. Byl jsem tam dvakrat a je fakt ze Izraelci jsou X krat tolerantnejsi nez nase spolecnost. A take kultivovanejsi. Salom
0/0
7.6.2002 17:49

Roubicek

Re: SCHLING JE PATA KOLONA
Takovi pitomci jako ty by se meli povine obrezat. Treba by jsi se potom obesil tou potupou a to by bylo to nejlepsi co by jsi mohl udelat
0/0
25.6.2002 18:12

Milos

Re: Re: SCHLING JE PATA KOLONA
No kdyby sme toho vola obrezali kolem krku, tak by byl kyzeny vysledek zaruceny.
0/0
25.6.2002 22:39

ANTIZID

PARCHANTI!!!
TO NENI ZADNA JINA FIRMA KTERA BY TO BYLA SCHOPNA POSTAVIT,NEZ ZIDOVSKA?  SAMOZREJME ZE JE A NENI JICH MALO,JENOMZE ZIDACI VEV LADE MASTI ZIDAKUM Z IZRAELE..PARCHANTI PROCHCANI
0/0
5.6.2002 20:51

Jiří Nedvěd (jahnak@email.cz)

Re: PARCHANTI!!!
To víš chlapečku, od toho jste tady vy, aby jste nám dali své hlasy a nechali nás dělat výhodné obchody za peníze daňových poplatníků. Je užitečné mít dobré kontakty a Židé narozdíl od některých zde píšících úspěšní jsou. Takže Vám mohu poradit, aby jste si taky takové přátele našli.
0/0
25.6.2002 21:54

Pokemon

Vyberove rizeni
Co jste ve vlade cely roky delali, kdyz nejste schopny vypsat vyberove rizeni na vystavbu dalnice? Pred volbama jste zlepseni infrastruktury, zahrnujice dalnice, meli ve volebnim programu. A ted tvrdite, ze nejste schopni vypsat vyberove rizeni? Tohle smrdi. A to tak ze hodne.
0/0
5.6.2002 20:35

Martin

Re: Vyberove rizeni
Proč teda dálnici D47 neřešily pravicové vlády?
0/0
25.6.2002 18:09

Herr Herr

Re: Re: Vyberove rizeni
Kdyby jen pravicove. D47 si jako horky brambor prehazovalo jiz davno mnoho komunistickych vlad!
0/0
25.6.2002 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.