Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dluh vlády šplhá ke čtyřem stamiliardám

Dluh vlády České republiky podle očekávání dál roste. Ve druhém čtvrtletí se zvýšil oproti konci března o dvaatřicet miliard na 390,8 miliardy korun. Ministerstvo financí očekává, že zadlužení do konce roku překoná 400 miliardovou hranici a klesat začne až za pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mara

Sami blbosti
Vy radoby statisticy a ekonomove. Rikat, ze sme na tom lepe ve srovnani napr. s Italii (17% k HDP v CR a vice jak 60% v Italii) je naprosta blbost. Myslite si, ze kdyz si pujdete pujcit do banky a dalsi rok opet a potom zase, ze vam pokazde pujci Ne  Proste reknou nejdriv zaplatte dluh a potom vam mozna pujcime. Ale pro stat je to jednoduchy nebot ten nas muze zadluzovat, vzdyt je to stat a ten nemuze zkrachovat. Tak se podivejte treba na Brazilii a dalsi podobne staty vy chytraci.  Kazdej kdo trochu rozumi ekonomice (zaklady) vi, ze zadluzovat zemi je nezodpovedna vec, nebot to stejne budem muset zaplatit my danovi poplatnici   (vase deti) A nehlede na to, ze samozrejme s tech penez plynou nyni vyhody takze soucasna vlada si mne ruce, ze neztraci preference a at si prijde nekdo kdo bude vice prijimat a mene vydavat (aby zplatil dluh, ktery natropil nekdo jiny), to zas budou socialni boure, hlavne ze to nemusim resit ja ted a nyni.  Takze ja jako "ekonom amater a clovek selskeho rozumu" rikam, ze si za to muzou vsichni ti, kdo dali hlas Spidlovy. dobre vam tak, hlavne ze vy se mate dobre a na vase deti ...... , nepouzivam sproste vyrazy, nebot je to jenom pro tzv. "chudaky". Nazdar.
0/0
17.9.2002 12:39

kvik

Statistical Abstract of the United States
Vydani 1985 strana 846 gross national product in dollars pro rok 1982: CSSR 9 007; Rakousko 8 686; Italie 6 268; Madarsko 6 092;
 
Vydani 2000 strana 831 gross national product in dollars pro rok 1998: Ceska Republika 5 150; Rakousko 26 830; Italie 20 090; Madarsko 4 510;
 
Vydani pro rok 2001 udava jako dalsi skvely dukaz kapitalistickeho hospodarstvi pro rok 1998 $ 5 020 per capita.
 
Zadluzeni republiky v 1982 bylo kolem peti mililard dolaru.
0/0
16.9.2002 21:49

kvik

Re: Statistical Abstract of the United States
Preklep: vydani pro 2001 neni pro 1998 ale pro rok 1999! 
0/0
16.9.2002 21:54

Daňový soumar

Re: Statistical Abstract of the United States
Už si to moc nepamatuju, ale myslím, že oficiální kurz DM byl v roce 82 okolo 5 Kčs/DM a tržní přes 10 Kčs/DM. V roce 98 byl oficiální kurz = tržní kurz. Pokud srovnáváš, srovnávej pouze porovnatelný!
0/0
17.9.2002 9:39

kvik

Re: Re: Statistical Abstract of the United States
V  82 byla zapadni marka 3 koruny podle oficialniho kurzu, dolar byl 5.25 a na cernem trhu se prodaval od 20 do triceti korun. Za dolar na cerno se mohlo jit petkrat do kina na emericky film, jist cely tyden v tovarni restauraci,  koupit 15 plzni a 12 dolaru zaplatilo za mesicni najem 3+1. Byl to takovy realisticky kurz, vid? V emerice se v te dobe dalo koupit za dolar dve deci vodoveho piva nebo  balicek cigaret a nebo listek na tramvaj. V obdobi po 1989 Ceske zemedelstvi a prumysl poklesl vice nez US v prubehu Velke Deprese po roce 1929. Rusko a jine socialisticke staty utrpely jeste vetsi pokles.
Statistical Abstract je rocenka vydavana vladou US. Cisla nemaji co delat s "oficialnim kurzem" v Cechach , jsou pouze indikatorem stavu vaseho hospodarstvi...
Veskere srovnani si musis udelat sam!
0/0
17.9.2002 23:56

Pekař

Socani
At uz jde cela vlada do pr.... Cele co dokazou svou hloupou populistickou politikou je akorat to, ze nas..ou vsechny schopne, kteri za sve schopnosti jsou take patricne financne ohodnoceni a ti pak logicky budou hledat klicky, jak se vyvazat z placeni nehorazne vysokych dani. Nespravedlive vysoke danove pasma pro bohatsi stredni (a vyssi stredni) vrstvu - motor ekonomiky, budou mit hrube demotivacni ucinek. V tomto narode to jen prohloubi zakorenene svejkovstvi a s tim spojenou snahu celit nespravedlnosti obdobnou metodou. Efekt pro stat - na danich vybere mene, nez predpoklada ve svych nejcernejsich scenarich. Prohloubi jiz tak hruzne hluboky deficit statniho rozpoctu. No a co ? Jen at si po socdemakach prijde nejaka vlada (doufam, ze uz konecne pravicova), ktera se bude snazit statni dluh snizit. To je preci vzdy spojeno se zavedenim nepopularnich uspornych opatreni. Na to vsak socialista (zakukleny komunista) ceka. Co na to obycejny (jednodussi - a tech je nas ruku na srdce v tomto narode vetsina) volic ? Samozrejme zacne vriskat, ze socialista rozdaval plnymi hrstmi a ta zla (cti pravicova) vlada na vsem setri. Hadejte kdo pak nasledne v dalsim obdobi (ci v predcasnych volbach) vyhraje ???!!! To uz ja a spousta lidi podobne smyslejicich jako ja podruhe neustoji a ac nerada emigruje. Pak tenhle narod muze brecet nad komunistickym utlakem treba dalsich 40, 50 let. Jejich placi vsak jiz svet verit nebude. Takze CESKY NARODE - mame co jsme si zvolili. Lepsi budoucnost si proto nezaslouzime. Evidentne jsme jeste nevyzrali na to, abychom pochopili, ze rovnostarstvi skodi ve svem dusledku uplne vsem - bohatym jako chudym. Nemusite se mnou souhlasit, kdyz nechcete. Je to muj nazor avsak v mem okoli narustaji podobne smyslejici lide geometrickou radou. Kez nas bude takto smyslejicich jednou tolik, ze budeme moci tu linou, arogantni, populistickou, socialistickou, hazarderskou vladu vypudit z jejich vypolstrovanych kresel a zacit aplikovat politiku, ktera bude skutecne pro lidi - chude jako bohate a stat bude vzkvetat tak, abychom jej mohli s hrdosti predavat dalsim generacim.
0/0
16.9.2002 19:36

Pekař

0/0
16.9.2002 18:39

ksč

Do not cry for me Argentina
... a hvězda večera soudruh Špidla nám na závěr zazpívá budovatelskou píseň od vrahů z Wall Street(u):¨"Do not cry for me Argetinaaa...."!
0/0
16.9.2002 17:55

Hálek

Dluh vlády šplhá ke čtyřem stamiliardám
Stačilo by pořádně vybírat daně
pojištění (nemocenské,důchodové a ostatní). Hned by byl dluh poloviční a zbylo by na nápravu povodní. Přesně jak se píše v dalším příspěvku jinde ve světě si s tim nedělají problémy. Stači se podívat na USA kde jde dluh do bilionu a jaksi takticky se o tom přestalo mluvit protože to spláchnou válkou.
 
 
0/0
16.9.2002 17:50

Hájek

Dluh vlády šplhá ke čtyřem stamiliardám
0/0
16.9.2002 17:41

freespeech

Dluh by měl být naopak ještě větší, jinak hrozí
..velmi těžko a draze napravitelné škody v infrastruktuře.Každý si jistě raději půjcí na opravu střechy a nenechá si spadnout barák na hlavu. Co je alternativou k zadlužování, které ostatně není nijak kritické? Seškrtat vše co se dá, investice, dávky, platy. Okamžitý důsledek? Volby vyhraje s naprostou jistotou KSČM a sestaví vládu. Pak budete spokojeni? Nebo zrušíme demokracii? A i kdyby to tak daleko nedošlo dojde dlouhodobě ke kolapsu infrastrukturi, státní správy, zdravotnictví apod. V jižní Americe to obvykle řeší pučem, to snad chcete? Proberte se proboha...
0/0
16.9.2002 16:57

u-l-78

škoda, že to s mojí šrajtoflí nejde taky
0/0
16.9.2002 16:04

Turista

Nekažte si večer
Tak jsem byl v Itálii a tam se zrovna podivují, že jejich státní dluh se taky zvýšil a to na 1.387 bilionu EURO. Ale s Italama to ani nehne, jsou v pohodě, vysmátí a bez stresu. Tohle číslo vynásobte kursem Eura, dopište si nuly, které k tomu patří a večer jděte s klidem na pivo. Není čeho se bát.
0/0
16.9.2002 15:46

Zulu

Re: Nekažte si večer
Vydelt to HDP Italie, pak si vydel planovany schodek CR a vydel ho HDP CR. pridej si ktomu skutecnost, ze se toho vetsina prozrala a rozdala na davkach a klidek te prejde
0/0
16.9.2002 15:58

Turista

Re: Re: Nekažte si večer
Jestli mi tady rozepíšeš, že mi to prožrali, zatímco Italové to utratili za "nadpozemské statky a kvality", tak potom možná budu mít strach. Ale to se asi nestane.
0/0
16.9.2002 16:14

Peter

Re: Nekazˇte si vecˇer
Spravne soudruhu, tak jak pred listopadem. Rozkradem co se da, potom zajdem na malvaza, a s ceskym (typicky priblblym vyrazem svejku) se vysmejem.
0/0
16.9.2002 16:02

Turista

Re: Re: Nekazˇte si vecˇer
Asi tomu moc nerozumíš nebo neumíš číst. Ten příspěvek není o komunistech a neposílá nikoho na malvaza, ale na pivo. A před listopadem rozkrádali občané a ne stát.
0/0
16.9.2002 16:18

Pluton

Re: Nekažte si večer
Jojo, Italie s Belgii jsou nejzadluzenejsi staty EU - cca 100 procent rocniho HDP. Obecne se to povazuje za nejvetsi brzdu jejich ekonomik a je to zasadni problem ktery resi. Belgii se povedlo dluh zredukovat ze 120 procent - ovsem byl to hodne bolestny proces. V EU se za kriticky povazuje 60 procent HDP. Smerujeme k tomu. Uklidnovat se srovnanim se zemema ktery jsou na tom nejhur je sebevrazedny. Uz proto ze rust dluhu je u nas na nekolikanasobku 'tech nejhorsich' v EU. Kdo si mysli ze to pujde z flekuy zastavit na nejake hodnote je naivka. Bude to hodne bolet a bude se u toho hodne nadavat...
0/0
16.9.2002 17:02

Henry

Náš dluh
Dovoluji si upozornit, že to není dluh vlády ale náš, nás všech daňových poplatníků, kteří by ho měli uhradit. Dokud tuto jednoduchou logiku nepochopí ( jako že o tom silně pochybuju ) i voliči rádoby sociálních stran, tak se nic nezlepší. Upřímně řečeno jsem ale velice pesimistický.
0/0
16.9.2002 14:56

habaděj dobroděj

Re: Náš dluh
Turisto, možná bude lepší, když posedíš někde se štamgastama u piva a nebudeš plácat nesmysly
0/0
16.9.2002 16:26

honza

Kdo to zaplati,.....
AHoj,
tak jestli bude s takovo Vladimir, s kterym prestava byt zivot legrace, pokracovat, tak zmenim danovy domicil na Kypr (budu platit dane na kypru) a z mych penez, neuvidi cesti duchodci, cesky nezamestnany a cesti statni urednici ani korunu, jedine tak v ramci DPH a spotrebních dani a to jeste odectu pri vyjezdu... Takze Vladimire kdo chce kam pomozme tam a az Sobotka se douci co je Lafflerova krivka (vyteznost dani se jejim zvysovanim nad unosnou mez snizuje a naopak pri snizeni dani se naopak vyteznost zvysi) tak uz bude pozde, budeme v EU a danovy domicil si necham tam kde je, nebo ho presunu do Irska, kde maji skritky a ctyrlistky... :)))
0/0
16.9.2002 14:54

RoB

Re: Kdo to zaplati,.....
Prostě kecáš, přiznej si to.
 
Ale teoreticky je to příjemné pomyšlení.
0/0
16.9.2002 15:10

www.hajzlove.cz

Zas to vodseru ja
A nejhorsi na tom je, ze jsem v ty generaci, co by to mela zaplatit a pritom z toho neprofituje. Ja ale nechcu.
0/0
16.9.2002 13:56

theselavu

BOZE
KDY UZ BUDE "TEN NAS CESKY STAT"  v  +PLUSU+  DOUFAM , ZE SE TOHO DOZIJI
0/0
17.6.2002 14:36

Erich Cviertna

Re: BOZE
Opravdu si myslíš, že být v plusu je pro nás nejlepší? Já teda ne (tím ale v žádném případě neschvaluji takové deficity)
0/0
16.9.2002 14:42

Pluton

Re: Re: BOZE
He, byt v minusu trvale nelze. Aby jste mohl byt v minusu, musite byt urcitou dobu taky v plusu. Jinak viz Argentina.. Co Vase domacnost, myslite ze je pro ni taky lepsi byt v minusu? Stat neni nic jinyho nez 'domacnost ve velkym' ;-)
0/0
16.9.2002 14:49

Diplomat

Remcalove
Tohle je další z těch superkritických diskusí, které nejsou vůbec podloženy fakty. Níže jsem se pokusil ukázat, že náš dluh je v mezinárodních relacích VELMI VELMI malý a že většina států EU bojuje s mnohem horšími procenty a mnohem horším trendem. Ale v téhle diskusi to nepomůže, tady budou lidé remcat furt. Věřím, že nejsem sám, koho tohle věčné nadávání mrzí. Ale už zjistil, že boj s touhle blbostí je bojem s větrnými mlýny. Lidé v Čechách si budou POŘÁD na něco stěžovat. I za 20-30 let, až to tady bude k nerozeznání od Rakouska a spol. Prostě si budou zase stěžovat na jiné věci, třeba na slabé zastoupení přistěhovalkyň z muslimských zemí mezi top manažerkami apod. Jako je to v Rakousku teď. Taková je prostě národní povaha, bylo to tak za relativně blahobytné první republiky, je tomu tak dnes a bude tomu tak i zítra. Jsou mi protivní, tihle remcalové, ale nezbavíme se jich, stejně jako se nezbavíme much.
0/0
17.6.2002 13:38

Josef

Re: Remcalove
Vidím, že republiku si rozvracet nedáš !
0/0
17.6.2002 14:32

Daňový soumar

Re: Remcalove
Stejně tak se nezbavíme moudrých ignorantů. co jim nevadí, že jejich hloupost musí někdo jiný zaplatit svými penězi, přesně podle hesla: Z cizího krev neteče. Pro ně je správný a žádoucí život na dluh, protože oni pouze dostávají a odkud, to je nezajímá. Že se dluhy musí platit i s úrokama reálnýma penězma, který budou někde jinde chybět, to je pro ně utopická fikce. Nezbavíme se jich stejně, jako reklam typu: Kup teď a plať později.
0/0
17.6.2002 14:34

Josef

Re: Re: Remcalove
Zdravím tě Soumare, máš pravdu . Sliby nic nestojí a když on to přece daňový poplatník zaplatí. "Diplomat" buď daně neplatí nebo neumí počítat nebo ještě hůř na našich daních parazituje a hájí si svoje teplé místečko povaleče placeného ze státních prostředků .
0/0
17.6.2002 14:43

Peti

Re: Remcalove
Mily Diplomate, problem je v tom, ze staty EU se snazi ten dluh snizovat a ta tendence je jasna. Zatimco my jdeme (jako obvykle) opacnym smerem a ten dluh zvysime. Neboj, za takovych 5 let se s nimi srovname. Mne nevadi ani ta velikost dluhu, ale trend jeho vyvoje.
0/0
16.9.2002 14:28

Petr

ot tahnou do Ciny
Přál bych lidem kteří volili komanče, aby se na pár let odstěhovali do Číny, aby si připoměli pokud už to zapoměli co to ten kominismus vlastně je. Komunisty podle mě volí lidi kterým se nechce pracovat a rádi by aby na ně dřel někdo jiný. Zase všechno bude všech a bude platit heslo že "kdo neokrádá stát, okrádá rodinu". Nevidím důvod proč by bohatí měli platit vyší daně než chudí. Připadá mi že češi se nikdy nezmění. Polovina lidí v čechách jsou hnusný závistivý a líný svině. Ať si to každej přebere jak chce.
0/0
17.6.2002 12:33

Radim

Re: ot tahnou do Ciny
A na Morave jich je jeste vic.
0/0
17.6.2002 12:55

Petr Borecky

Re: ot tahnou do Ciny
Mily Petre,
je videt, ze jste v Cine nebyl, protoze jinak byste toto nemohl napsat. V Cine je kapitalismus jako remen, o nejakem socialnim statu si mohou Cinane nechat jen zdat. Ale se zbytkem, co jste napsal, v zasade souhlasim :-)
0/0
16.9.2002 15:08

pARANOIk, http://sweb.cz/netmag/

Zalezi na uhlu pohledu...
Ja jsem dal 0,35 sveho hlasu socanum, cca 0,2 sveho hlasu komousum 0,29 sveho hlasu ODSce a cca 0,16 hlasu Koalici. Navic jsem statu usetril 100 Kc za prispevek, ktery nemusi nikomu vyplatit. Jsem se svoji volbou navysost spokojeny...
0/0
17.6.2002 12:24

martin

Re: Zalezi na uhlu pohledu...
jak znam netmag, tak jsi spis dal hlas strane inklinujici k nacismu
0/0
17.6.2002 12:45

džegr.68.Caps

Lidi,máte takovou vládu jakou si zasloužíte.My budeme vždycky jen Švejci...
0/0
17.6.2002 11:52

Robos

Kurvadrát VOLBY!
Až zase budu slyšet nějaký dědky v hospodě skuhrat, jak se to tu sere, optám se jich, ZDA BYLI U VOLEB. Když řeknou, že museli jet na chatu, k příbuzným apod. (jak typické ) tak jim řeknu ať laskavě drží hubu a krok, kupředu levá! Skoro 50% Čechů nevolilo a pak se máme divit, že máme 20% komančů a vládu mířící ke světlým zítřkům (v prázdné státní pokladně).  "Velké daně pro bohaté" a "stát skandinávského typu" znamenají v praxi to, že kdo vydělává dost, udělá vše pro odsun svého odnikání jinam a kdo nedělal z důvodu (ne)pohodlí, nebude už vůbec. A prej že nás z toho vytrhnou zdraví a svalnatí Ukrajinci (makající za minimální mzdu a prachy na ruku). Vítej, éro daňových úniků...
0/0
17.6.2002 11:45

Tomáš

Hruza!!!
Je to o to horsi, ze na nejakou statni davku ma narok snad dve tretiny obyvatelstva. Vlada by mela veskere podpory a davky podstatne orezat, nejenom vysi, ale i casove. Usporene vydaje vratit formou nizsich dani pracujicim lidem.
Skoda, ze platy politiku jsou nezdanene. Mozna, ze by mnozi z tech, co volaji po vyssim zdaneni, rychle otocili. Ale realita je jina a volici na to tak slysi... Vahavym slibi nejakou davku, nejlepe (almuznu) pro VSECHNY, to zabira nejlip.
Kazdy z tech (pracujicich), kdo jsou pro soc. a podobne davky a event. nejakou pobira, by se mel podivat na svou vyplatni pasku, kolik mu stat sebere, a porovnat si to s tim, kolik mu pak formou davky da....(zlomek).
Vse je v dobre fungujicim hospodarstvi.  Ve fungujicim trhu s byty. Ve skutecne podpore drobnych podnikatelu. Aby se i tomu, kdo si chce legalne privydelat par tisic, vyplatilo poridit si zivnostensky list, aby se mohl soustredit na svou praci a nemusel zapasit se slozitym priznanim, atd. Aby ti, co pracuji, nebyli pro smich tem, kdo jsou "na nemocenske", na podpore atd.
Kdyz  budou mit lide moznost vice si  vydelat a bude skutecny trh s byty,  budou se moci snadneji stehovat za lepsi praci. To bude vice tlacit na zamastnavatele ke zvysovani platu (... a produktivity prace). Dojde k eliminaci oblasti, kde o slusne placenou praci siroko daleko nezavadite, kde je vysoka nezamestnanost, spousta prijemcu podpor a kde, koneckoncu, vic voli levici, nebo (jak jsme videli) komunisty.
To vse se zatim predchozim vladam nedarilo.  Zadluzovanim se to zadne vlade nepovede.  Bez danove reformy a reformy duchodoveho systemu take ne. Vsichni, kdoz maji pocit, ze se o ne nikdo nestara, kdo volaji po mekkem socialnim polstari, by si meli uvedomit, ze na nic takoveho nemame. Uz ted si ho bereme na dluh. Kdy ho chteji splacet? 
 
0/0
17.6.2002 11:35

laco

Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Makroekonomickým ukazatelům moc nerozumím, tak dám na rady ekonomických kapacit. Prozatím jsem slyšel pouze radu ODS, že to vyřeší snížení daně na 15%. Tak blbej zase nejsem abych nepochopil, že když snížím příjmy tak ten rozdíl jenom zvětším. Jako amatér bych šel cestou snižování výdajů. Pokud jsou však tyto výdaje investicí do budoucna (nákup technologií, strojů atd.) tak bych z toho nebyl tak nervozní. Už bolševik Vladimír Dlouhý za přitakávání staré struktury Klause říkal, že deficit zahraničního obchodu se vyvíjí správným směrem a že je vidět, že mohutně investujem a že se to vrátí. Tak jaké obavy, když tyto dvě ekonomické veličiny mi garantovaly světlé zítřky. Lhali mi nebo umí hovno ?
0/0
17.6.2002 11:19

Daňový soumar

Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
:-)))) Ty jsi i po sobotě veselá kopa! Co má stát společnýho s investicema do strojů a technologií??? To je záležitost pouze podnikatelských subjektů!!! Jediný, do čeho stát může pro budoucnost investovat, je dopravní infrastruktura, vzdělávání a penzijní a daňová reforma. Výsledky nebudu komentovat. A nepleť si státní dluh s obchodní bilancí.
0/0
17.6.2002 11:24

laco

Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Já jsem svojim příspěvkem chtěl říci, že neznám a neuznávám žádnou ekonomickou kapacitu z řad pseudopravice. Pokud se u mne totálně znemožnili svým přístupem k deficitu zahraničního obchodu nemá smysl je poslouchat a nemohou být kapacitama. Také se s tebou neshoduji v základním pohledu na dluh. Ty jsi proti těm kdo dluhy platí. Já jsem proti těm kdo je vytvořili a proto se nikdy neshodnem. Pouze se můžeme shodnout v názoru na sociální dávky, jelikož je oba dva nevyužíváme. Já však na rozdíl odt tebe nezapomínám na otce mechanismu těchto sociálních dávek. Kdo toto nedonošené dítě zplodil a dále se o něj nestaral nemá morální právo do toho kecat. Vodička - Klaus - současná ODS - nemá morální právo po 10-ti letech nic nedělání svádět svoje chyby na druhé.
0/0
17.6.2002 11:56

Daňový soumar

Re: Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
??? Asi ti nerozumím. Takže jsem proti sobě, protože jsem jeden z mála, kdo v tomhle státě platí daně? A nemalý. Dluhy státu budu platit já a těch několik, mně podobných zoufalců ze svých daní. Žádný pseudotento, pseudotamto, kteří dluhy dělali, dělají a dělat budou. Systému nerozumím, jen vím, že když tu žádný nebyl, nějaký vzniknout musel. Pokud nefunguje, pak bylo dost času na něm něco změnit. Těď na změnu určitě dojde, ale to se teprve všichni plátci daní prohnem...
0/0
17.6.2002 13:49

laco

Re: Re: Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Zřejmě jsi malý podnikatel, který poznal jak těžké je uživit sám sebe. Já jsem to také poznal a proto dodávám, važme si každého, který dokáže uživit sám sebe a za hrdinu považujme toho kdo dokáže navíc vytvořit práci pro druhé. Nevěřím, že Špidla upraví nějak dramaticky daně. Když vidím nezasloužený příjem managerů státních firem a jejich bezostyšnou valorizaci každý rok tak mi nevadí, že špidla upraví sazby daně ze závislé činnosti. Tím dá mravní gesto, že x milionové platy managerů hutních polostátních molochů jsou nezasloužené.
0/0
17.6.2002 17:11

Bubák1

Re: Re: Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Navrhoval bych pro lidi jako ty zproštění od daní v plné výši. Výměnnou za tento ústupek bych Ti ovšem zakázal využívat jakékoliv veřejné služby, nebo bych Ti za ně účtoval tržní ceny. Možná by tě to přesvědčilo.
0/0
17.6.2002 17:14

Fox

Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Mily Laco, deficit zahranicniho rozpoctu a statni dluh jsou dve rozdilne veci. Zatim smerujeme diky socialiastickemu rozhazovani socialisticke vlady k argentinskemu scenari napr. naklady na duchody a pridavky se stale zvysuji a do kasy nejak penize nepritekaji / ostatne od koho? Kdo vydelava penize radeji presune svuj byznys jinam, protoze se da celkem predpokladat, ze to nechce delat jako charitu, protoze diky danim mu nicnenechaji. Z tech drobku, ktere nasypou zamestnanci to taky nezaplatis a duchody vyplacet musis. Zkratka neplac pro me Argentino.
0/0
17.6.2002 11:36

laco

Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Neshoduji se s tebou v názoru, že rodinné přídavky jsou pro státní rozpočet tak významnou veličinou. U důchdů se s tebou shoduji a jsem pro zásadní reformu. Pouze si myslím, že ti co mohli tuto horkou bramboru řešit a neřešili ji nemohou přesouvat na jiné. Pokud vyjdu pouze z informací z tisku (nevím zda jsou pravdivé) tak za polistopadových vlád byl v důchodech mírný přebytek. Jak bezproblémově se to mohlo řešit dříve a neřešilo. Dnes když jsou lidé naučeni krást, obelhávat se a spoléhat na zázračného vůdce z ODS ověšeného tituly to není třeba. Proto žasnu, že si pseudopravice tuto otázku pokládá. Stačí jít v plné účasti k volbám, dát svůj hlas Klausovi a on už to zase nějak na oko vyřeší.
0/0
17.6.2002 12:15

Fox

Re: Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Neni to o tom jestli to Klaus vyresi nebo ne (ostatne Klaus se svoji partou urcite tezko), jen me desi predstava naplneni predvolebnich slibu levice. To je vsem vsechno a do pokladny to nasypou obcane z dani. Pokud se tyka kradeni a korupce, obavam se, ze zemanuv kabinet si nemel s klausovym co vycitat. Zpet k danim. Neverim, ze navyseni dane pro normalni obcany zachrani deficit pred jeho prohloubenim, ale bojim se ze toto je bohuzel spidlova cesta uvazovani. Jednoduse z toho vyplyne, ze vsichni budeme chudsi nic vic. Detske pridavky jsou jen priklad uvazovani (neni to skutecne takova zatez pro rozpocet), ale argumentovat  s tim, ze to musi dostat vsichni (vcetne tech co to nepotrebuji), protoze to jsou pridavky PRO DETI je vice nez smesna. Socialni stat je mimochodem o tom, ze pomaha tem co potrebuji a nikoliv o tom, ze rozhazuje. Posledni BTW spidla tu duchodovou reformu taky jen odlozi na dalsi vladu, takze si bud jisty, ze my jako penzisti budeme urcite zrat travu.
0/0
17.6.2002 13:03

laco

Re: Re: Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Souhlasím s tebou, že volba ČSSD byl pouze dočasný, vynucený tah ale v daném okamžiku správný. Pouze oni jsou v dané chvíli schopni provést nepopulární kroky. Pravicovou část zasáhnou registračníma pokladnama a levici deregulací nájmů ale já jim věřím, že to provedou. S daněma se nic nestane pouze trochu pomohou rodinám s dětmi a to je v daný okamžik správné.
0/0
17.6.2002 13:29

Bubák1

Re: Re: Která ekonomická kapacita nás varuje ?
Obyčejná demagogie. Podívejte se do rozpočtů kolik se vydávalo na dávky v dobách Klause a nyní, zjistíte, že dávky byly se zvýšily pouze v rámci inflace, stejně tak důchody. Co se ovšem snížilo jsou vybírané daně a pojištění, takže problém je asi někde jinde.
0/0
17.6.2002 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.