Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Lidé nekupují nová auta

Automobilky zažívají v poslední době špatné období, na kterém se podepsalo zejména zpomalení růstu světové ekonomiky. Všichni raději šetří a přestali si kupovat nová auta tak často, jak tomu bylo ještě před několika lety. Na trhu navíc stále nabídka převyšuje poptávku, což nutí výrobce snižovat ceny. Podle odborníků se nedá čekat, že by v nejbližších měsících mělo dojít k radikálnímu zlepšení situace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Frenk

12. 7. 2002 1:32
Silna koruna a cena automobilu v Cechach
Na prvni pohled by se zdalo, ze silna koruna by mohla znamenat levnejsi automobily,  a to nejen z dovozu. Jenze zvazime-li situaci z pohledu automobilek, tak ty oslabenim dolaru ztraceji na ostatnich trzich, na terych se obchoduje v dolarech. Takze se snazi fixaci cen na ostatnich trzich (viz v CR) kompenzovat ztraty takto vznikle. Samozrejme spekulativni motiv domacich dealeru je nutno tez povazovat za signifikantni. Avsak vetsina z nich ma ceny "doporucene" od materskych automobilek, a tak prostor pri pripadne upravy cen resp. slevy se tak pohybuje nekde okolo 5% z celkove ceny automobilu.
  Uvedomime-li si, ze koruna posilila vuci dolaru o cca 25% o proti stejnemu obdobi minuleho roku, kdy se obchodovala okolo 40 KC za dolar. Pak zakaz reexportu, ktery se stal stabilni soucasti dealerskych smluv s vyrobci automobilu, zjevne odhaluje svuj duvod. Tedy automobilka nechce, aby jeji oficialni dealeri participovali na pripadnych ziskcich ze zmen devizovych kurzu. Ztraty je ovsem pocitit necha pokazde.
 Jen tak pro zajimavost podotykam, ze v pripade, ze si chce automobil v CR zakoupit cizinec a pouzivat jej ve sve rodne vlasti, tak kazdy dealer si pro jistotu vyzada souhlas resp. oficialni povoleni od sveho dodavatele.  Tresty za nelegalni (rozumej bez povoleni automobilky) prodej novych automobilu v cizene domacimi dealery jsou pomerne drsne. Vysoke pokuty kolikrat prechazeji az k odebrani licence. To ovsem jen tak pro zajimavost.
0 0
možnosti

Pracant

11. 7. 2002 15:21
Buď vehykl nebo je to drahý!
0 0
možnosti

Bubák1

27. 6. 2002 16:58
Předražené doplňky.
Do aut se dává do základní výbavy stále více věcí, které by člověk normálně oželel, pokud by zjistil kolik doopravdy stojí. Užitná hodnota vozu se příliš nezvýší, cena však podstatně. Osobně jsem příznivcem vozů v základní výbavě, což ovšem u některých vozů nelze dost dobře dodržet. K čemu je v našich podmínkách klimatizace, proč potřebuji el. stahování oken za příplatek 12 tis., elektricky vyhřívaná a ovládaná zrcátka, a palubní počítač, který hlásí každou blbost i ty co nechci. Jediné za co jsem ochoten zaplatit je bezpečnost.
0 0
možnosti

prd

28. 6. 2002 20:17
Re: Předražené doplňky.
typická reakce člověka, který když na to nemá tak je to na houby, anebo skutečně skoro socka, v tom příp. se omlouvám.. 
0 0
možnosti

pudlik

27. 6. 2002 14:16
a divíte se?
když ceny zůstávají stejné, resp. trochu rostou i přes to, že USD je o 20% levnější než před rokem, a Euro o 15%. Já nikoliv. Lidi asi nejsou opravdu hloupí, ale počítají. A vidí, jak se obchodníci spekulativně zachovávají. Jinak svatá pravda, že nové auto za cenu obchodníků je blbost nebo hedonistická potřeba. Kupte si nový auto, a po vyjetí od prodejce již má o 10-15 % ceny nižší hodnotu. Zkuste ho prodat zpět nebo do bazaru´za původní kupní cenu. atd. atd.
0 0
možnosti

Michal, Brno

25. 6. 2002 16:24
Nové auto = vyhozené peníze
Nové auto si soukromě kupují jen technicky méně zdatní, nebo chudáci co chtějí naštvat sousedy. Spolehlivost dnešních aut je tak dobrá, že koupě zachovalého auta do stáří tří let a cca 50 000 km nepředstavuje žádné velké riziko. A cena za takové auto je výrazně nižší než za nové. U nového auta jenom tím že s ním vyjedu ze vrat servisu, tak jsem právě vyhodil okénkem minimálně 50 000 Kč. Výhodnost nákupu staršího auta také jasně podporuje dlouhodobý test mf dnes, kde je zatím jako nejlevnější auto vyhodnocen OPEL Vectra.
0 0
možnosti

Bubák1

25. 6. 2002 18:01
Re: Nové auto = vyhozené peníze
Kolik takových aut ve stáří do 3 let se prodává ? Zrovna tak se nedá věřit najetým kilometrům.
0 0
možnosti

Belg

25. 6. 2002 14:48
Osekávání výbavy (Fabia)
Přesně před rokem jsem koupil Fabii ve výbavě Comfort. Při nahléhnutí do ceníku a výbav po roce jse zjistil, že zvýšili cenu o cca 4 tisíce a nejméně šest prvků výbavy, které byly loni součástí verze Comfort je dnes až součástí verze Elegance (mj. přední mlhovky..). I tak se dá nenápadně vydělávat více.  
0 0
možnosti

kejml

25. 6. 2002 14:45
vsichni jsou to loupeznici
Pred 4 lety jsem si kupoval novy Fiat Bravo za 342.000,- vcetne priplatku za metalizu. Ac Fiat, prijemne mne (zatim) prekvapuje a jezdi a nerezne. Presto jsem zacal uvazovat o nakupu neceho vetsiho a zejmena novejsiho. Chyba lavky - vsechna nova auta jsou drazsi min. o 20%! A to je euro za 30 a dolar za 31 ....
Obchodniky, ktere pristihli ve stredoveku, jak okradaji, vymachali ve Vltave. To by byl ale na nabrezi dneska naval ...
0 0
možnosti

Ondra

25. 6. 2002 9:53
Ceny
One nejde asi jen tak napsat, že se snižují ceny: 1. "Akce" Vezme se středně vabavené auto, nacle se příplatkovými prvky za X peněz, a zveřejní se cena auto+0,8X jako "výhodná koupě" To prosím není sleva. 2. skutečná sleva je bílou vránou, které se dovozci brání, protože by museli přiznat chybu, takže CENÍKOVÉ ceny se nezmění nikdy 3. jsou jen různé "akční modely", ve kterých je těžko se vyznat a těžko je centrálně evidovat 4. Sleva se dělá taky třeba tak, že se ořeže základní výbava Příklady: Akční slevy: Mazda, Subaru, Mitsubishi - to jsou skutečná procenta dolů Akční modely: Škoda, Ford - to jsou ta lépe vybavená jakože levnější auta Hyperlevná auta: Opel Agila, Fiat Seicento - no, jen si to kupte.... A zlaté pravidlo na závěr... už někdy od roku 92 stojí slušný počítač +-30.000. Nikde žádná sleva, akorát ty počítače jsou pořád výkonnější (nezvládaly by Microsoft) A podobně nejmenší auta stojí taky pořád stejně, jen se za "standard" považuje stále více výbavy. Nekamenujte mě, vím, jak vypadají ceníky VW koncernu, ale obecně to tak je. O cenách škodovek jsem tu kdysi psal, ale link bych asi nenašel.... Jinak nejlepší auto na světě je dva roky stará Octavia Combi TDi. :-))
0 0
možnosti

Honza

25. 6. 2002 9:32
Jasně levná auta
Když před dvaceti lety VW tedy lidové vozítko prodávali Golfa za 7500 DEM bylo skutečně lidové, dnes je to luxusní auto s lidovou cenou. Levná auta (cena do 200 tisíc se téměř nedováží) i VW má třeba levné LUPO a ostatní jsou dráhá ja prase. Český člověk potřebuje dle mne levné jednoduché vozidlo s levnými náhradními díly. Ne nabité elektronikou co si na něm nemůžete sám vyměnit ani pneumatiku. Ceny jsou příšerné. Např. AUDI 80 tdi s roce 1995 stálo kolem 650-700 tisíc dnes se do miliónu u A4 nevejdete. Škodovka měla v plánu také malá auta, proč je nevyrábí ví jen němčouři VW a bůh. podívejte se třeba na sice trochu starší ale dobré stránky http://www.automedia-online.com/e_spion_menu.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.automedia-online.com/e_spion_menu.htm. Zdravím. V poslední době přinesl levnější auto jen Renault ato Thalii. A také se jich prodalo skoro víc než Škodovek ve své cenocé kategorii. Konečně velké trojce výrazně propadly akcie a tak se snad chytí za svůj americký čumák a začnou myslet na obyčejný lidi. Když jsou tak drahý auta nedivím se, že Grebeníček vlastně vyhrál volby!!!
0 0
možnosti

Surios

25. 6. 2002 9:09
Volkswagen
Jojo, kdyby v Čechách stála škodovka ne stejnou cenu jako auta zahraničních výrobců, které jsou zatíženy navíc clem, ale cca o 20 proc. méně, jak je běžné ve všech státech(asi až na Německo) pro domácí auta, myslím, že by se jich prodalo víc. Ostatně kdo si nemyslí, že auta VW Group jsou strašně předražená(přitom nejsou nijak zázračná), ať se přihlásí.
0 0
možnosti

fanfán tulipán

25. 6. 2002 9:49
Re: Volkswagen
Na evropská auta už clo dávno není.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!