Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Červenec: rostou nájmy, mění se zákony

Od pondělka se mění řada zákonů, které mají výrazný dopad na životy lidí. Zvyšují se nájmy, je stanoven pevný termín pro zvyšování důchodů. Mění se také trestní zákon například za propagaci drog bude hrozit až pětiletý trest. Od prvního července se zvýší nájmy, zvětší byty, na trhu začnou působit konkurenti Českého Telecomu. Změn je víc než dost. Jaké jsou ty nejdůležitější?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Novák

Záruka 2 roky - platné až od 1.1.2003
Kde jste prosím našli informaci, že záruka 2 roky musí být poskytována na zařízení od 1.7.2002?
Správně to má být až od 1.1.2003.
Děkuji za info
0/0
28.6.2002 11:50

qwe

:(
Budeme neustale socialistickej stat ! :(
0/0
28.6.2002 9:33

Tom23

zvyšování nájmu
Možná je to jen nedorozumnění ale zvyšování nájmu vlastně neni zvyšování pouze uvolňování regulace. To, že se ceny zvýší je reakce trhu, kde je stále nabídka nedostatečná. Osobně si myslím, že naopak nizké regulované nájmné vede k blokaci výstavby nových bytů a tím tak v horizontu 3-5 let k vytvoření dostatečně cenově široké nabídky bydlení.
0/0
28.6.2002 9:31

Jaja

Chyba
Zaruka se prodluzuje na 2 roky az od 1. 1. 2003! Tehdy nabyva novela Obc. zak. ucinnosti.
0/0
28.6.2002 8:57

Jaja

Re: Chyba
Proboha opravte si to!!! Pletete si zakony a pletete i lidi!!
0/0
28.6.2002 11:36

M.N.

Mozna to nepatri k clanku ale je to o zakonech
Jen mne tak napadlo...Kdyz se porad zvysuji najmy,duchody a meni se zakony...Proti najmu  a duchodu protestuju, ale zbytek je O.K.A jestli pak je vubec unas nejaky prisny zakon ktery zakazuje pozivani alkoholu a cigaret pro maldistve?Mladi tady kouri a pijou uz od 15ti.>Jako napr.V USA je zakon ze se nesmi podavat alkohol do urcite hodiny nocni a v obchodech se smi prodavat pouze do papirovych sacku a piva prodaji jen na prokazani se dokumentem.(Podle veku).A jeste se nesmi na ulici volne pit alkohol.Pouze podkud se sedi nekde na zahradce u hospody.A decka maji vstup do clubu a podniku s alkoholem zakazan do 21let.Proc takove zakony nejsou aj u nas??Takove zakony by si mely konecne poprobirat a ne porad zvysovat najmy!!!Na ktere uz tak nekteri taktak delaji.... Omlouvam se,mozna to sem dotoho clanku ani nepatri ale je to clanek o zmene zakonu preci,ne?Tak pisu jen muj nazor,na zakony.
0/0
28.6.2002 6:12

Žralkorýš

Re: Mozna to nepatri k clanku ale je to o zakonech
Trochu se zamysli nad rozdily v evropske a americke civilizaci. A co se tyce najmu, porovnej si najmy tady a tam.
0/0
28.6.2002 8:56

Ivoš

Re: Re: Mozna to nepatri k clanku ale je to o zakonech
Tak taky porovnej příjmy lidí tady  a tam, ty chytrej, když už to chceš porovnávat.
0/0
28.6.2002 9:43

Zdeněk

Re: Mozna to nepatri k clanku ale je to o zakonech
Zvýšení nájemného z 1000,- Kč na 1040,- Kč je skutečně brutální a zaslouží si odsouzení.
0/0
28.6.2002 9:08

m

dobre
No,zmeny v zakonech jsou jakztakz dobre ale nesouhlasim moc se zvysovanim najmu a duchodu.Vydim to na moji segre ktere 25 a zije dosud s mamkou protoze nema tak  velky prijem a vubec vlastne nema na to aby bydlela sama pro sebe aspon v podnajmu 1+1 kde by mela platit 5-6000 kc mesicne.O rodine kterou by mohla uz davno mit ani nemluvim...A to si vsechno s vyplatou 7400 mesicne nemuze dovolit nic!!Ve svych 25 ti letech!Kdyz uz zvysujete najmy,tak aspon zvyste vyplaty pro normalni lidi!!  Jinak  s ostatnima zmenama je to docela dobre.Nic proti tomu nemam.
 
0/0
28.6.2002 4:04

Žralkorýš

Re: dobre
A nemyslis, ze to by si snad tvoje segra mela vydupat sama ? Nebo snad kvuli zvyseni jeji vejplaty mame chodit demonstrovat ?
0/0
28.6.2002 8:57

Zdeněk

Re: dobre
Aby tvá sestra platila 5-6000 Kč regulovaného nájmu, musela by mít v pronájmu Karlštejn.
0/0
28.6.2002 9:11

BOB

Re: dobre
Docela rad bych si nechal vysvetlit jak by mel stat zaridit zvysovani platu v soukromem sektoru. Nechapu proc Vase sestra nezmeni zamestnani pokud je nespokojena s ohodnocenim za praci, pokusim  se odpovedet si sam - bud nema dostatecne vzdelani a nema chut se dal vzdelavat nebo bydli v oblasti kde prace moc neni a nechce se ji stehovat do mista kde prace je. Takze, abych to shrnul - pokud se pristup Vasi sestry nezmeni tak ma  proste smulu (aspon doufam, ze socani nebudou jeste vice krast penize v podobe dani a prerozdelovat je dal lidem, kteri je nepotrebuji!!!) a to je presne pripad Vasi sestry.
0/0
28.6.2002 9:12

Zdeněk

Re: Re: dobre
Není to tak jednoduché, jak se snažíte naznačit. Stěhovat se za prací jde v tom případě, že v místě nového zaměstnání máte zajištěno bydlení. A to v naší republice není. Vydat se za prací ze stanem a kotlíkem na zádech je blbost.
0/0
28.6.2002 9:17

Toomas

Re: Re: Re: dobre
A kdo říká, že se má stěhovat jen v rámci naší republiky? Nemůžete čekat, že bydlení bude zajištěno, to si musíte sehnat sám. Také se dá dojíždět. Hlavně se nebát.
0/0
28.6.2002 9:36

qwe

Re: Re: dobre
Bob to vyjadril naprosto skvele !!! 
0/0
28.6.2002 9:37

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: dobre
BOB je akorat tak trapnej. Vyjadril to ODeeSacky - demagogicky. Kecy o tom, ze v novem pusobisti si "musi chtit" sehnat bydleni jsou blbosti. Co to znamena "chtit"? Ani zdaleka ji nestaci chtit. Proste BY MUSELA MIT v keseni cca minimalne 700 tisic. A pokud je nema, je v ... Pravda je spis takova, ze nizku vyplatu ma spis proto a) neziskala dosud (v minulosti) kvalifikaci. Ted uz ji tezko sezene, to neni jako jit do obchodaku nakoupit. Muze si akorat tak udelat nejaky kurz, nebo rekvalifikaci. A to diplom nenahradi. Anebo za b) kvalifikaci mozna i ma, ale neumi v dnesnich pomerech "chodit" (nema kontakty). A kdyz nastava kombinace a) i b) pak je nahrana, protoze pyka za svoje neziskani kvalifikace z minulosti. Ale v tuto chvili s tim uz tezko neco udela.....ted jsem si uvedomil, ze v jejim veku by se jeste mohla prihlasit do skoly (zdarma), tak se omlouvam ano to je realna sance jak vybrednout. Paklize by ji ale bylo 32, je asi v ...
0/0
28.6.2002 10:03

Rony

Re: Re: Re: Re: dobre
No ja tedy ve zkratce  muj pribeh: pracovala jsem take v kraji,kde neni moc pracovnich prilezitosti.Vydelavala jsem 12 000,- hrubeho.Platim 5000,- mesicne hypoteku na dum a tech 12 tisic bylo opravdu malo.Tak jsem si sehnala praci v Praze , samozrejme bez ubytovani, podarilo se mi ovsem sehnat si pronajem za 6 000,-Vemte si to 5+6=11 000,- a presto jsem na tom mnohem lepe , nezli pred tim.Takze , ja se priklanim k nazoru - jen chtit.
 
0/0
28.6.2002 10:17

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Ano, ale vsimnete si rozdilu ve startovacich podminkach. Paklize jste na "venkove" vydelavala 12t, je docela pravdepodobne, ze jste drzitelem(klou) VS vzdelani (a nebo mate (umite navazovat) kontakty). Pak je docela mozne, ze ve vetsim meste (Praha je specifikum sama o sobe) jste se dostala cca 30 procent nad prumernou republikovou mzdu. Ano, pak uz Vas model jde realizovat. Ale uvedena dama zacinala s 8t na "venkove". Dost pochybuji ze se v byt i velkem meste (Ostrava, Plz., Brno, C.B., Pardub...) dostane nad uroven republikoveho prumeru. No a tak si predstavte ze bude platit minimalne 6t (t5 dnes uz asi tezko..) za pronajate bydleni a brat 10t cisteho. No....nejsem si jist zda se ji opravdu vyplati "jit do toho" a odjizdet z rodneho hnizda. A navic onech 6t do kapsy pronajimateli je jedna odporna ketasovska davka (umela dan za nederegulovany trh s najmy). To by byla cesta odnikud nikam, protoze ani po 20 letech takovehoto pobytu nebude bydlet na svem.
0/0
28.6.2002 10:38

Rony

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Budete se divit, ale mam pouze stredni skolu.Jen jsem se nebala jit se ucit neco noveho a sla jsem mezi vysokoskolaky a naucila jsem se to tak dobre, ze ted delam stejnou praci , stejne dobre jako oni. A to jeste musim podotknout ,ze mi bylo 36 let, kdyz jsem sla do Prahy. Odesla jsem zrovna z Pardubic, kde jsou ty platy mizerny a prace je tam malo.Kdepak mne nevymluvite, ze kdyz se chce tak to jde.Take mi bylo tezko, zvykat si na nove  lidi, cizi mesto a novou praci. Clovek holt musi zabrat.
 
0/0
28.6.2002 11:01

BOB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
naprosto souhlasim, jsem na tom podobne akorat jsem mladsi a prisel jsem z maleho mestecka v jiznich cechach
0/0
28.6.2002 11:08

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Vidite, uz tim ze pracujete na pozici rovnocenne s vysokoskolskymi kolegy naznacujete ze ve vasem postupu je neco statisticky "nenormalniho" Nechceme mi snad tvrsit ze kazdy stredoskolak ma sanci se prosadit na takovou uroven? Takze teoreticky jste SS, ale prakticku jste VS. Myslite ze "sporna" dama bude jeden z tech 10 procent stastlivcu kteri ac SS patri veskutecnosti k VS? (pricemz nebylo ani jiste zda ma SS...)
0/0
28.6.2002 11:17

BOB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Pisete stale o urovni vzdelani, ale to je znovu jen a jen problem kazdeho jednotlivce. Tu moznost podat prihlasku na skolu ma kazdy a je to o tom chtit studovat, zvlaste kdyz je nase skolstvi "zdarma". Pokud by vse zalezelo na to jestli mam VS nebo ne tak by kazdy mel titul a bylo by vystarano. Jenze to zase konci na tom jestli se chci dale vzdelavat i po ukonceni skoly, stehovat se, setrit,...  Jenze to se vetsinou nechce tak se jenom nadava na zly stat a k vlade se dostavaji socani a komanci a tak to vypada ze pujdeme pekne do p.....
0/0
28.6.2002 11:03

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Poznamka: Nase skolstvi zdarma neni. Jenom do urciteho veku je to "zdarma", resp. z verejnych zdroju.
0/0
28.6.2002 14:27

BOB

Re: Re: Re: Re: dobre
Naprosto nerozumim tomu proc by bylo nezbytne nutne si v novem miste hned kupovat vlastni bydleni, ve vetsich mestech kde ta prace je neni problem sehnat podnajem, ubytovnu, nebo jit k nekomu kdo podnjem ma jako spolubydlici - tech moznosti je spousta a je to jen o tom chtit! a kecy o 700 tisicich v keseni jsou trapne. Tohle neni zadna demagogicka teorie ale fakt ktery jsem overil sam na sobe a znam spoustu lidi, kteri postupovali stejne - zil jsem na malem meste zdaleka jsem nemel 7400 cisteho a skutecne jsem to chtel zmenit, zacal jsem s malym platem a dojizdel, pak jsem bydlel jako spolubydlici no a ted premyslim o vlastnim bydleni. Neni to lehka cesta, ale jde to a pokud se mame nekam dostat tak je potreba prestat kecat a tleskat socanskym kecum o solidarite s lidmi kteri berou malo - je to pouze jejich problem, ze jim to tak vyhovuje, ale naprosto se neda souhlasit s tim ze by na to meli doplacet ti kteri se vydali po te tezke ceste a nas dobrosrdecny stat je za snahu tvorit hodnoty tresta danem jako prase (jestli realne dane na urovni cca 75% je malo tak at se nekdo probere)
0/0
28.6.2002 10:43

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: dobre
okousis se do diskuse vpasovat ideologii. Ale o tom jsem urcite nemel umysl se bavit. Mam take sve vlastni zkusenosti s podobnou "cestou". Ale ne pres Prahu!!! Treba v tom muze byt rozdil proc se neshodneme. Dale jsou me zkusnosti takove, ze takovou "cestu k uspechu" muze uspesne zvladnout clovek s diplomem a navic pracujici v nekterem s perspektivnich oboru. Tezko nekdo bez kvalifikace a navic s kratkou praxi a bez kontaktu v novem pusobisti. Dnes totiz jeste vic jako treba pred peti lety narusta vyznam "kontaktu" (nemluvim o praze!!!). Paklize ty platis 75 procentni dane, pak jsme ale kazdy uplne nekde jinde. A ty mas hodne daleko k obcanovi ktery se pohybuje kolem prumerne mzdy. A nase debata nema smysl. Schvalne! Jses take bez vzdelani, s nedostatecnou praxi a v neperspektivnim oboru?
0/0
28.6.2002 11:07

Rony

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Opravdu debata s Vami nema smysl. Vy totiz stale nechcete pochopit, ze se kazdy musi postarat sam, ze kazdy je odpovedny sam za sebe a kazdy ma moznost ukazat co v nem je a srim souvisi i to ziskavani kontaktu - holt clovek nesmi lezet na gauci a cekat , ze za nim nekdo prijde a nabidne mu modre z nebe.Musi behat, volat , shanet proste jak uz jsem psala,musi zabrat.V nasi firme kde je nas okolo 30lidi, jsou pouze 2 prazaci, jinak jsou to vsechno lide jako ja, opustili domovy a sli makat, nekteri se vrati,nekteri ne. Tak to proste chodi.
0/0
28.6.2002 11:25

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Posunula jste tema puvodni debaty nekam jinam. Nevim zda zamerne...Proti tomu ze kazdy odpovida za svuj osud individuelne jsem prece nikdy nic nenamital. Namital jsem pouze tvrzeni BOBika ze socialni postaveni jedince dnes je vyslednici jeho usili uz od narozeni (prinejmensim od puberty). Jen jsem se pokousel vyvratit jeho pravicove demagogicka tvrzeni ze kdyz je dnes nekdo ve spatnem postaveni na trhu prace, ze se nic nedeje, ze je to jen jeho mementalni lenost s tim neco delat, ze vlastne to lze zmenit smerem k uspechu a to navic v podstate temer zitra - jen chtit. Ze jejich stav je dan pouze tim ze "nechteji" - ted, dnes. Dalsi demagogie je v tom ze implicitne vychazite z predpokladu ze vsichni kteri nemaji SS vzdelani ho nemaji jen proto, ze nechteji ho ziskat. Kdyby chteli, meli by vsichni SS. A vsichni kteri nemaji VS ho nemaji jen proto ze nechteji ziskat. Kdyby chteli, meli by ho vsichni.... Opravdu si myslite ze to tak funguje?
0/0
28.6.2002 14:13

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre - oprava vadneho prispevku
Pri predchozim mem prispevku doslo k preklepu ktery meni jeho kontext. Spravny prispevek zni: Posunula jste tema puvodni debaty nekam jinam. Nevim zda zamerne...Proti tomu ze kazdy odpovida za svuj osud individuelne jsem prece nikdy nic nenamital. Namital jsem pouze tvrzeni BOBika ze postaveni jedince ja dano momentalnim stavem jeho chteni s tim neco udelat. Ze toto postaveni lze v podstate zmenit ze dne na den. Jen chtit... Ja tvrdim, ze socialni postaveni jedince dnes je vyslednici jeho usili uz od narozeni (prinejmensim od puberty). Jen jsem se pokousel vyvratit jeho pravicove demagogicka tvrzeni ze kdyz je dnes nekdo ve spatnem postaveni na trhu prace, ze se nic nedeje, ze je to jen jeho mementalni lenost s tim neco delat, ze vlastne to lze zmenit smerem k uspechu a to navic v podstate temer zitra - jen chtit. Ze jejich stav je dan pouze tim ze "nechteji" - ted, dnes. Dalsi demagogie je v tom ze implicitne vychazite z predpokladu ze vsichni kteri nemaji SS vzdelani ho nemaji jen proto, ze nechteji ho ziskat. Kdyby chteli, meli by vsichni SS. A vsichni kteri nemaji VS ho nemaji jen proto ze nechteji ziskat. Kdyby chteli, meli by ho vsichni.... Opravdu si myslite ze to tak funguje?
0/0
28.6.2002 14:18

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Ad. "kontakty" ? Ano, extroverti radi toto vydavaji za vysledek sveho usili. Ale je to zas jen ucelove tvrzeni. Extroverce a introverce jsou soucasti psychiky, jedinec je dostal do vinku uz pri narozeni. Takze introverti jsou v nevyhode. A maji pravo se branit! Mimoto navazani kontaktu s kamaradicky jeste samo o sobe neni zadna hodnota kterou by jedinec byl schopnej predat spolecnosti. Tak neni duvod aby tato schopnost zavdavala vyhodu jejim nositelum. Samozrejme jako obvykle , tvrdim ze i introvert ma vyvijet maximalni usili ktere je dosazitelne v ramci mantinelu jeho psychiky.
0/0
28.6.2002 14:34

BOB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Uroven vzdelani je vec kazdeho jednotlivce a dnes uz je to nastesti jen svobodna  volba. Ja osobne mam SS technickeho smeru, protoze jsem chtel, byla to moje volba a mohl to udelat kazdy v teto republice. K tem danim - odprostim se od nadstandardnich prijmu, clovek s prijmem 14000 hrubeho dostane 10900, ale naklad na nej je 19000 dan cca 43 k tomu se plati DPH 22% plus spotrebni dane takze prumerny obcan CR plati 43+22+spotrebni dane+dalsi poplatky(dalnicni znamka, odvody mestu,..) = minimalne 70%!. Jestli to neplatite tak jste bud podvodnik nebo skutecne zijete nekde jinde
0/0
28.6.2002 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.