Diskuze

Worldcom přepočítá devět miliard

Devět miliard dolarů se někdy zřejmě nerovná devíti miliardám dolarů. Americká Komise pro cenné papíry nařídila zkrachovalé telekomunikační firmě Worldcom, aby přepočítala příjmy právě v této výši. Tvrdí, že společnost, která padla v polovině letošního července, lhala o své finanční situaci minimálně od roku 1999.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nxt

9. 8. 2002 11:57
kapitalismus a liberální trh? není to s nimi jako s tím komunismem...
....pěkná myšlenka, ale v praxi nefunkční?
Celý tenhle princiž byl založen na faktu, že každý podnikatel chce vyrábět něco, co lidé, chtějí, má svou firmu a tu rozvíjí, nese za ní osobní zodpovědnost a tudíž mu záleží na jejím budování.
Jenže v praxi to tak dnes již nechodí. Firmy vedou manažeři, kteří nemají mnohdy nejmenší povědemí o samotných výrobcíé, produktech nebo nabízených službách. A už vůbec nic nemají společného s vlastníky a jediné, k čemu směřují jsou vyšší zisky. Dostali jsme se tak do patové situace, protože jsme tímto způsobem vesměs pohřbili dlouhodobý rozvoj průmyslu. (nezaměňovat rozvoj se zvyšováním zisku)
Většina, ještě donedávna oslavovanych zapadnich manažerů nedělala prakticky nic jiného, že radikálně srážela náklady - většinou v oblastech, které se zdály pro zachování provozu a produkce firmy zanedbatelné - propustilo se pár zaměstnanců (většinou z oblasti vývoje) a celkově se zúžil kádr.  Už totiž nebylo důležité, co firma produkuje a hodlá produkovat - jediné, co hrálo roli byla cena akcií na trhu. Akcie firem, které vykazují zisk, jdou na horu a opačně. Snížením nákladu, zlepšíte dojem vytáhnete firmu z červených čísel, popřípadě zvýšíte objem zelených čísel.
Ale bohužel už nezáleží na tom, jakou ma firma perspektivu pro dalších 50 let. Záleží na krátkodobé ziskovosti, protože na ziskovosti zase závisí křeslo manažera.
Díky této taktice nám průmysl představil řadu pozoruhodných marketingových tahů:
Chcete si, například, pořídit nové video. Zajdete do obchodu jedné z velkých firem nabízejích elektroniku. Zde najdete celé spektrum nabídky videopřehrávačů s různymi funkcemi, za různe ceny. Pravda je však taková, že všechny tyto typy jsou uplně stejné, pouze podle cenové kategorie jsou jim odepřeny některé pokročilejší funkce. Tudíž je video za 6 000,- a za 18 000,- jeden a tentýž produkt, který se liší pouze cenou, tvarem plastového krytu a při procházení menu, budou v těch levnějších chybět některé položky.
Npaříklad samotná Tesla tak vyrábí jedno video - pod značkou Tesla (stříbrný kryt), pod značkou Schneider (černý kryt) a značkou LG (trochu jiný černý kryt).
Možná je to marketing, ale spíš se to zdá, jako základni popření hodnoty věci v zájmu vytvoření iluze a ....vyšších okamžitých zisků.
Firmy jako WorldCom, Enron a spousty dalších jsou důkazem toho, že když už nebylo, kde náklady snižovat, a tak si vedení firmy začalo jednoduše zisky vymýšlet a manipulovat akciemi. Stačilo k tomu přemluvit jen auditora, který měl kontrolovat správnost údajů. Společně si totiž mohli a stále mohou vymyslet cokoli.  
Problém nastává až v době, kdy se někdo po neexistujích penězích začne shánět a nemuže je se jich nikde dopátrat. Zřejmě si manažeři těchto firem mysleli, že u takhle velkých firem se po nich nikdo shánět nebude - jinak si jejich počínání neumím vysvětlit. Tudíž se musíme ptát, zda má takto formovaný trh budoucnost bez toho, aby technologicky parazitoval na odpadu státniho (především vojenského) výzkumu a zda je možné, aby takovýto trh v udržitelné formě fungoval dalších 100, 200 nebo 500 let, bez toho, že sám sebe vysaje a zničí??
0 0
možnosti

Martin Kostera

9. 8. 2002 15:24
Re: kapitalismus a liberální trh? není to s nimi jako s tím komunismem...
Bez obav. Takovych "krizi" i krizi kapitalismus prezil uz hodne...
0 0
možnosti

Dix

9. 8. 2002 11:07
Titulek?
Titulek clanku je vazne prastenej a zavadejici
0 0
možnosti

Dix

9. 8. 2002 11:12
Re: Titulek?
To je uplne stejny jako by napsali "Z nebe padali tenisaky!"  a pritom realita je "z nebe padali kroupy o velikosti tenisaku" :)
0 0
možnosti

georg

1. 8. 2002 10:32
?!
Nechápu pojem kapitalismus.
Je to o tom, že kdo podvádí, lže, krade bude zachráněn?!!
Zatím mi vychází, že největší kapitalismus tady byl do roku 1989.
0 0
možnosti

mojza

23. 7. 2002 12:13
jo jasně - time to buy je vždycky
no, nekupte to :-)
 
Problém je, že se poškozené struktuře dá věřit hůře než nové struktuře. Deformované zóny je obtížnější odstranit než zavést zcela novou společnost.
0 0
možnosti

Ned

23. 7. 2002 1:08
Time to buy...
0 0
možnosti

Mireq

22. 7. 2002 16:46
Dalsii krach
Reklamnii fotograf firmy Benetton, Olivero Toscani, napsal knihu REKLAMA JE NAVONENAA ZDECHLINA. O americkyych kapitaalovyych trziich zrejme platii toteez. Bacha.
0 0
možnosti