Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Resortu dopravy chybí stovky miliard

Takřka bezednou studnicí na peníze by se mohl stát rozpočet ministerstva dopravy. Jak informoval nový šéf resortu Milan Šimonovský (KDU-ČSL), jen vyřešení zanedbanosti českých silnic by v současné době spolklo jednorázově 900 miliard korun, což je více než roční státní rozpočet. Dalších 600 miliard by si vyžádalo dokončení sítě dálnic a rychlostních komunikací tak, aby se mohly napojit na evropskou síť TEN.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Koudelka

Seberte Duskovi a jeho hosikum, vlakem uz stejne nikdo nejezdi
0/0
30.7.2002 17:30

Brouk

Re: Seberte Duskovi a jeho hosikum, vlakem uz stejne nikdo nejezdi
Tak to se tedy hooodně pletete, vážený pane. Račte se v pátek odpoledne svézt vlakem do Ostravy a v neděli odpoledne zpátky. Nejen že si nesednete, budete stát v nacpané uličce!!! Jediný dálkový vlak, který nejezdí vysloveně nacpaný je Manažer a to jen v létě a díky ceně. Nehledě k tomu, že 600 mld. je několikanásobně více než požadovaných 27 mld. na železnice...
0/0
31.7.2002 13:00

van der Baas

D3
Už aby stála D3 !! Každodenní postávání na benešovské škodí Posázaví 100krát víc ...
0/0
30.7.2002 17:27

Ivo

A kolik by stálo vybetování těch našich 79.000 čtv. km?
Pro dosažení západoevropských standardů, pro realizování ambiciózních plánů, pro uspokojování vysokých a rostoucích nároků je peněz samozřejmě velmi málo. Otázka je, kdo stanovuje priority. Je to pouze zájem o hospodářský růst a zahraniční investice? Je opravdu nutné zaostávat více v oblasti stavu starých klášterů a dalších památek než v rozvoji silniční sítě? Nevím, investování částky podobné 900 mld. Kč by nepochybně zrychlilo a zkvalitnilo silniční dopravu, ale z mého hlediska je vydání cca 270 tis. Kč na každou rodinu za tímto cílem nesmyslným luxusem, z něhož by měli lidé prospěch ve velmi rozdílné a celkově problematické výši. S hustotou, charakterem a kvalitou komunikací jsem celkem spokojen a upřímně řečeno na její další zvyšování bych nebyl ochoten v případě asignací celé daně poukázat skoro nic.
0/0
30.7.2002 17:21

Ren

Re: A kolik by stálo vybetování těch našich 79.000 čtv. km?
vas to mozna nestve, ale ty lidi, co zijou v regionech, kde se investori nehrnout, protoze se tam nemaji jak dostat, chybi prave kvalitni silnicni infrastruktura, jsou opravdu zoufali. Proc myslite, ze Philips postavil svou tovarnu v Hranicich na Morave a ne treba v Ostrave? Kousek za Lipnikem (asi 5km pred Hranicemi a tovarnou) totiz prave konci rozumna a kvalitni dalnice. A zeleznicni koridor na Severni Moravu mel taky az prioritu 2. Hlavne aby vedl koridor do Prahy, to je nejdulezitejsi.
0/0
31.7.2002 8:00

Ivo

Re: Re: A kolik by stálo vybetování těch našich 79.000 čtv. km?
Jezdím každé léto autem po ČR. Uznávám, že dovolená je něco jiného než pravidelné dojíždění. Ale stejně, Vám přijde naše republika "moc velká"? Tím myslím, že se z místa na místo dostaneme příliš pomalu. Byl jsem onehdy v Karlových Varech. Ještě v okolí visely billboardy, jak kandidáti chtějí dálnici. Autobus jel dvě hodiny. Mimo špičku zpátky hodinu čtyřicet. Nevím, já nemám pocit, že je to tak zlé. Každodenní dojíždění by příjemné nebylo, ale ono není ani tak nějak normální, ani ekonomické, ani ekologicky žádoucí.
0/0
31.7.2002 17:01

Henry

Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Nebo aspoň do té doby, než těm našim potentátům někdo vyžene z hlavy trasovat dálnici přes rekreační území a obytné čtvrti, jak by to velice rádi provedli v Brně.
0/0
30.7.2002 16:36

Toomas

Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Já zase doufám, že ty peníze rychle najdou. Lidi v Žabinách, Řečkách a Šrajbecu jsou nadšením bez sebe, že všechna doprava na Svitavy jde zrovna kolem jejich baráků.
0/0
30.7.2002 17:02

Henry

Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Ano, takze at to odnese Bystrc a prehrada, ze? Vam chcipla koza, tak at chcipne i sousedovi. Pekny uvazovani.
0/0
30.7.2002 17:04

Toomas

Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
V Bystri už většina objektů existuje. Čtyřproudová "Hitlerova" dálnice vede okolo sídliště už teď a její délka v obytné zástavbě je nesrovnatelná s Hradeckou. Co se týká přehrady, tak na levém břehu toho opravdu moc není.  Navíc část objektů je hotova, takže cenově to také není špatné. Kromě toho se doprava rozloží na Hradeckou a R43 čili to jiným částem města pomůže a Bystrc na tom nebude tak zle. Nebo se domníváte, že je dvakrát dobré, když tranzitní doprava sjede v Pisárkách z D1, jede kolem řeky, a pak několik kilometrů přes obytné části města? Ten zhruba 1 km v Bystrci je o dost kratší. Pravda, že si tu trochu přihřívám vlastní polívčičku, ale argumenty Bystrčáků jsou hodně, ale hodně sobecké. Zkuste přestat myslet jen na sebe.
0/0
30.7.2002 17:13

Henry

Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
1) A na Hradecke je tech domu kolik? Nesrovnatelne min nez v Bystrci.
2) Vis o kolik by R43, kdyby vedla pres Bystrc, ulehcila dopravne centru Brna? O 1%. Vis o kolik Zabinam? O 10%. Kvuli ty chces stavet dalnici, kvuli ktere uz se Brnaci nebudou moct dostat pesky na prehradu a okoli prehrady bude jednim velkym dalnicnim prutahem?
3) Vis o tom, ze existuje 6 dalsich variant vedeni R43, nektere z nich s mnohem vetsim dopravnim efektem pro stred Brna? Zkus se podivat na http://r43.ecn.cz.
4) Myslim na Bystrc asi tak jako ty myslis na Zabiny, jsme si quit, akorat ty ses ted Tome v Estonii a ne na Moravii, to je ten rozdil :-))
0/0
30.7.2002 17:20

Toomas

Re: Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
1) Na Hradecké jich tolik není, ale Žabovřeská protíná Žabiny na dvě půlky a vede přes hodně hustou zástavbu. A taky nezapomeňte výpadovku na Svitavy vedoucí okolo Řečkovic, ale tam těch baráků je taky dost. Kromě toho, až tam postaví tunel, tak to bude ještě o dost horší.
2) Pokud přes Bystr půjde 1% z dopravy v centru a 10 % toho, co přes Žabiny, tak se není třeba R43 bát.
3) O tom něco vím. Ale problém je v tom, že jsou o dost dražší a z tohoto pohledu mnohem hůře realizovatelné.
4) Jo, to je pravda, ale furt tam mám v Brně rodinu. A taky mám hrozný vztek, že kvůli nějakým problémův v Õismäe nebo kde se pořád obchvat nestaví a Kadaka pst. beznadějně přetížená. Ale to asi moc lidí nezajimá...
0/0
30.7.2002 17:32

Toomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Sorry za ty chyby, mluví tu na mě z jedné strany estonsky a z druhé anglicky.
0/0
30.7.2002 17:35

Henry

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
1) no zmereny to nemam, zle Jinacovice+Kninicky+Rozdrojovice daji urcite delsi usek nez Zabiny s Reckovicemi. Ale to bychom se bavili o nepodstatnem.
2) no to prave ze prave neni az zase tak pravda. S kazdou novou silnici se objevi dalsi auta. Ti, co dotedka jezdili do prace tramvaji nebo na kole, nasednou do aut a pojedou autem (indukovana doprava). Takze ve vysledku by po R43 Bystrci jezdilo mnohem vic aut nez tech 1% + 10%. 
Kdyby se v Bystrci mela stavet mestska komunikace pro potreby mesta - jsem beze vseho pro. Ale to, co na UHA planuji, je dalnice zarazena do evropske dalnicni site TINA, coz je pruser jak mraky a doufam, ze jim to neprojde.
ad 3) az zas tak drazsi nejsou a asi neni sporu o tom, ze je lepsi udelat neco drazsi a lepsi, nez levnejsi sunt.
4) tak o tom fakt nic nevim.
0/0
30.7.2002 17:40

Toomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
UHA jsou svině, to je bez debaty a je s nima dost těžké pořízení. Malý příklad: chtěli jsme na baráku s rovnou střechou postavit nádstavbu se střechou sedlovou a jejich vyjádření bylo, že to prostě nesmíme, že by to porušilo ráz ulice (sousedi mimochodem souhlasili). Možná už vážně nejsem v obraze a informace o zařazení do evropské dálniční sítě je pro mne nová.
0/0
30.7.2002 17:51

Henry

Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
... a propo - na levem brehu jsou Rozdrojovice, Jinacovice, Kninicky.
V Bystrci teleso dalnice je, a mimo to, ze brani dalsimu rozvoji Bystrce, po ni nikdo nejezdi. To je dost zasadni rozdil.
0/0
30.7.2002 17:26

Henry

Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Ta dalnice by mela vest KOLEM Brna, ne PRES Brno. Takze ani Zabinama, ani Reckama, ale ani Bystrcem, co je na tom tak nepochopitelnyho?
0/0
30.7.2002 17:07

Toomas

Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
To není špatný nápad, ale je to drahé. A také by to znamenalo, že by rychlostní silnice vedla po pravém břehu Svratky, který je využíván k rekreaci více než břeh opačný.
0/0
30.7.2002 17:15

Henry

Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Drahy by to nebylo, akorat by to Zabinam pomohlo o trochu min.
Ale opravdu nejde problem Brna resit tak, ze se proste ta trasa presune z jedne mestske casti do druhe, tim se nic nevyresi a akorat to rozestvava lidi proti sobe.
0/0
30.7.2002 17:23

Toomas

Re: Re: Re: Re: Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
No v zásadě s tebou souhlasím, tranzit do města nepatří. Akorát se bojím, že se nepostaví zhola nic a pak to všechno půjde právě přes Žabiny atd.
BTW: nepotkali jsme se už někdy?
0/0
30.7.2002 17:39

Tomáš

Dalnice D47
Ano pane ministre, smlouva o dalnici D47 by se mela upravit, predelat, ev. zrusit. Skoda jen tech sankci. Ostatne do sveho milovaneho Brna dojedete pomerne dobre, nejaka Severni Morava neni nicim zajimava - ani poctem obyvatel (druha po Praze), ani strukturou prumyslu  a fakt, ze byla uzavrena nejaka smlouva, definujici vystavbu zivotne (alespon pro nektere z nas) potrebne tepny, byt dokonce v pisemne forme (vite, ze existuji zeme, kde povazuji za "svatou" i smlouvu ustni??) Vam, predstaviteli KDU-CSL nic nerika. Nakonec prece v CR plati jakesi nepsane pravidlo, ze smlouva a jeji ujednani jsou jen carem papiru, ktery vubec nic neznamena, neni nutne jej dodrzovat, respektovat. A tohle vse si muze dovolit nejen celni reprezentant nasi zeme.
0/0
30.7.2002 16:19

Dalibor

Re: Dalnice D47
to je pravda. V CR chybi najednou penize na vsechno. Kdysi "slavna" KSC zanedbavala udrzbu cest a tady je ucet. Je to jako se zuby, jednou jsou potreba ty treti. O te ustni dohode vim neco sve. Ja takhle fungoval v SRN po dobu 5-ti let. Pokud, ale nebudeme mit poradne cesty tak to muzeme rovnou zabalit. Kdyz uz se enco podari vyrobit tak jak se to odveze? Ja si myslim, ze vsechna byvala krajska mesta by mela byt spojena dalnicemi. Ale to je hudba budoucnosti.
0/0
30.7.2002 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.