Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povodně zaplatí lékaři a učitelé

Velká voda sebrala vysokoškolským profesorům naději, že se jim příští rok zvýší plat téměř o čtyři tisíce korun měsíčně. Pedagog na gymnáziu přijde o dvě tisícikoruny, zdravotní sestra o jednu. Téměř třetinu, zhruba sedm z pětadvaceti miliard korun, které plánujje dát vláda z rozpočtu na rekonstrukci země, zaplatí státní zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rotas

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
29.8.2002 17:51

M. Konvička (který přeložil "Spiknutí kokoytů")

Re: Příčiny všeho zla: Špidla, Klaus a komunisté
pěkně napsané.
0/0
2.9.2002 3:49

Věra

Re: Re: Příčiny všeho zla: Špidla, Klaus a komunisté
Ano - velmi pěkně napsané. Proč vůbec máme učitele, doktory a státní zaměstnance????? Když usiluje vláda stále o to, aby se jejich životní úroveň stále snižovala!!!!!
0/0
2.9.2002 13:07

doktor

PROTEST
Myslím, že příčinou problému je postoj zaměstnavatele, tedy státu. Ten vynakládá obrovské částky na předem ztracené projekty, zahlazuje důsledky špatných rozhodnutí jednotlivců a to často jen z čistě politických důvodů - ti nahoře přece ví komu se zavděčit aby je příště volil a že inteligentní a vzdělaní lidé nebudou mít žaludek ani tolik drzosti na to, aby křičeli na ulicích. Navíc předchozí zkušenost s protesty vzdělaných lidí - ať už učitelů či lékařů jasně ukazují, že díky svým morálním kreditům nepřestanou učit ani ošetřovat pacienty. Co takhle to jednou udělat jako ajznboňáci, soustružníci... a dotáhnout protest do konce, dokud se nesplní požadavky. Vyšlo to kampeličkářům, kterým stát zaplatil jejich vlastní hloupost, tak proč by to nešlo? 
0/0
29.8.2002 14:44

karel

Opět socislismus s lidskou tváří?!
Jak dlouho to tito špičkoví zaměstnanci ve státním sektoru ještě vydrží? Socialističtí zaměstnavatelé odírají své zaměstnance. Tož kdo je tady potom hňup...?
0/0
29.8.2002 14:04

vlada

Nepomohly by "Čisté ruce"
vyhledat alespoň část ztracených peněz z bank, místo toho aby se to vzalo těm nejméně placeným státem?
Nevím, proč se dělá tolik  cavyků s několika desítkami miliard za   povodeň, když jenom IPB stála bratru 100 miliard?
Media se starají jenom o následky povodní, ale co takhle o následky špatného hospodaření bank? Anebo psát o velmi dobře placených manažerech bank částečně vlastněnými státem?
0/0
29.8.2002 13:22

helena

jen lékaři a učitelé????
Co dokáže nadpis, že? Zaplatíme to všichni!
0/0
29.8.2002 13:05

Ilona

Nechci byt hyena, ale...
Lidí postižených povodní je mi samozřejmě líto, ale nevím jak dlouho já s mým sociálním platem vydržím vykonavat tu bohulibou činnost - učení. Jsem odborná asistentka na vysoké škole, brzy budu obhajovat disertační práci a můj h rubý plat za min ulý rok činil 186 000 Kč. Tak nevím. Budu samozřejmě podávat třeba granty, jenomže grant jistě nedostane každý a kdyby pak učili na škole jen ti, kteří mají granty, tak se obávám, že se podstatně zredukují všechny vysoké školy. A kde nejsou učitelé, nemohou být ani studenti.
0/0
29.8.2002 13:04

Alex

Re: Nechci byt hyena, ale...
Milá odborná asistentko.Jsem státní pracovník,mám dokonce i doktorát,spoustu let praxe.Ovšem plat 14.500Kč měsíčně hrubého.Nezoufejte,již teď jste na tom výborně!!!
0/0
29.8.2002 13:41

Mysha

Re: Re: Nechci byt hyena, ale...
Alexi, nauč se počítat. 
0/0
29.8.2002 13:58

Anděl

Re: Re: Nechci byt hyena, ale...
Pokud pocitam spravne, vydelavate vic 13x14.500=188 500,- + nejaka ta odmena, ne? Ja vim ze je to po letech praxe malo, je to smutny, ale takovy je bohuzel jiz zavedeny a spatny system.
0/0
29.8.2002 14:00

Věra

Re: Re: Re: Nechci byt hyena, ale...
To je všechno pěkné, jsou to však pouhé řečičky. JAK SE MĚNÍ ZAVEDENÝ SYSTÉM???? TAK AŤ SE PŘECE ZMĚNÍ VE PROSPĚCH INTELIGENCE!!!!!
0/0
2.9.2002 13:10

Alex

Re: Re: Nechci byt hyena, ale...
Parkrát jsem psal příspěvek pod jménem Alex, říkal jsem si, že se tak mnoho lidí nejmenuje, ale jak koukám mýlil jsem se.  No nic, nemám ten nick předplacený, takže to Alexovi prominu.  ps: pokud ho používal již dříve, tak ať to zase promine mojí maličkosti! 
0/0
29.8.2002 17:16

???

Hanba
Až všichni, kdo se živí politikou, budou mít měsíčně 15 000,- hrubého, ať se vyjadřují, v opačném případěat jsou zticha. Ať je to ODS nebo SOC.DEM., je to stejné ponížení. Záplavy mohou být za rok klidně znovu, to se ale raději nepřipomíná, co pak ? Pak učitelé a doktoři budou o voděa suchém chlebě ?
0/0
29.8.2002 12:40

Věra

Re: Hanba
Máš můj souhlas. Až budou mít politici - MINIMÁLNÍ MZDU, a pěkně z ní vyžijí, tak ať ji i OBHAJUJÍ!!!! TAK NĚJAK!!!!!
0/0
2.9.2002 13:12

Radim

Jeste bych doplnil kolegyni z JC. Ja jsem ze skolstvi z CR odesel do prumyslu, mimo Evropu. Nerad mluvim o penezich, ale byl mi nabidnut nastupni plat, ktery byl dolarech vetsi, nez muj plat v CR v korunach.
0/0
29.8.2002 11:42

0/0
29.8.2002 11:04

člověk

alarm
Vyzývám všechny lékaře,kteří jen trochu mohou ,ať v ČR už konečně zabalí kufry a jdou tam,kde si je za jejich 150% práci obyvatelé zaslouzi.Zanechte doma ten medicinsky balast a povl,co neni schopen ani lecit a uz vubec ne si vydupat odpovidajici mzdu a renome. Celé západní Evropě se stále více nedostává kvalitních lékařů.Nečekejte už,život strašně rychle plyne,take jsem odesel a stoji to zato!!
0/0
29.8.2002 10:59

Veronika

Povodně aneb hodnocení kvalit lékařů...
Báječné, první reakce vyjadřovali nějakou myšlenku, ale postupně jste se všichni dostali k hodnocení kvalit lékařů a učitelů a co tím sledujete? Vláda chystá zvednout daně všem lidem, jednodušeji řečeno povodně si zaplatíme všichni. Myslíte si, že rozčilování se přes internet je to nejlepší? Proč tedy, když jsou lidé všeobecně nespokojení se bouří pouze při reakci na článek? Jak naše vláda může vůbec vědět, že průměrný člověk je nespokojen, když jí to nikdo nedá dostatečně najevo? A naše politické špičky rozhodně nepatří mezi průměrné lidi s průměrnými příjmy...
0/0
29.8.2002 10:38

tak

Proč tak nespravedlivě
Proč mají státem zaměstnaní obyvatelé přispívat na řešení více než ti v soukromém sektoru ?! Nejspravedlivějším řešením je povodňová daň - např. 1% z platu po dobu 1 roku.
0/0
29.8.2002 10:00

Pablo

Re: Proč tak nespravedlivě
Troubo, soukromy sektor to zaplati uplne vsechno! Kde si myslis, ze stat bere penize na mzdy statnich zamestnancu???
0/0
29.8.2002 11:35

Zaza

Re: Re: Proč tak nespravedlivě
Hňupe, a kde by byl soukromý sektor bez státu???
0/0
29.8.2002 12:04

Ds

Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
V principu to vypadá tak, že na to, aby si státní úředníci mohli užívat musíme vydělávat. Všechno ostatní je pouhopouhá nadstavba. Úředníci.........
 
 
0/0
29.8.2002 12:14

Anděl

Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
Co to tady porad melete, statni sprava a soukromnik? Definuj, kdo je podle tebe soukromnik a kdo urednik, ty vole Soukromnikem myslis toho kdo pracuje v soukrome firme, nebo tn, kdo ji vlastni? Urednikem lekare, ucitele, policistu, hasice, nebo koho?? Jsi mimo misu. Az zvladnes tuhle jednoduchou otazku pustime se do diskuze.
0/0
29.8.2002 12:47

Honza

Re: Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
Jsem zaměstnanec soukromé firmy a státní úředníci jsoutudíž placeni z mých daní. O to jde.
0/0
29.8.2002 13:26

Anděl

Re: Re: Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
To znamena, ze nejste soukromnik, je to tak? Jenom me tady zarazi ze vsichni jsou soukromnici, nic vic, pritom to vubec neni pravda. Podle techto nazoru je i prodavacka soukromnik, ale ona a vy take, jste jenom zamestnanci tak jako jsou zamestnanci urednici, hasici, lekari, ucitele apod. A ti take plati dane.
0/0
29.8.2002 14:04

Jim

Re: Re: Re: Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
Rozdíl je v tom, kdo ho platí, pokud je lékař v NSP zřízené městem, je do značné části placen z veřejných zdrojů.  Pokud pracuje v soukromé klinice co zvětšuje bohatým paničkám prsa, je placen z příjmů této privátní kliniky.  U učitelů to je zrovna tak, pokud je placen z veřejných financí, je závyslý na daních odváděných jinými.  Pokud učí na soukromé škole, platí ho rodiče jeho žáků. Ani jedno však nevypovídá o kvalitě takového lékaře či učitele. 
0/0
29.8.2002 17:21

Honza

Re: Re: Re: Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
Já také netvrdím, že jsem soukromník.  Jsem zaměstnanec soukromé firmy. Co se týče státních zaměstnanců, tak těm dá stát hrubou mzdu z mýcch daní a tu jim pak zdaní.  Takže vlastně stejně platí své daně z mých peněz.
0/0
29.8.2002 18:16

Dennis Welt BC Canada

Re: Re: Re: Otočím to, kde by byl stát bez soukromého sektoru.
Zda se , ze priliz malo lidi si uvedomuje ,kde se vlastne delaji penize.Neni to totiz na skolach,ani v nemocnicich anebo ve statnich uradech,ale v prumyslu a pouze v prumyslu.Tem ostatnim nespokojencum bych doporucil,aby si par let pockali,az cesky prumysl bude moci ty nehorazne dane unesti.
 
0/0
31.8.2002 22:12

Radim

Reseni
Pratele, domivam se, ze resenim situace ve skolstvi a zdravotnictvi je pouze odchod ze stavniho do sourkomeho sektoru. Myslim, ze "neni cas" na hrdinstvi. Po 15 letech ve skolstvi v CR jsem rad odesel do soukromeho sektoru, kde si vazi skutecnych znalosti. Kvalistni skolstvi nelze budovat s "partou nadsencu", kteri musi premyslet, zda koupit detem boty nebo nadrz benzinu. Zodpovedne organy se zacnou situaci zabyvat tehdy, kdyz nebude mit skutecne uz kdo ucit. Snizovani kvafikace ucitelu vlastne nikohu nezajima.
0/0
29.8.2002 8:52

Ja

Re: Reseni
Vazeny, ona neni jenom Praha. Tady v Jiznich cechach by clovek spocital na prstech u jedne ruky soukrome skoly. A platy ve statnich jsou take proti te "riti sveta"...eeee Praze temer o 20% nizsi. Tak kam mame uz jit??? Opravdu, tuhle vladu nakopat do Vltavy a poslat jinam. Na JC se kasle, po zaplavach uz tuplem.
0/0
29.8.2002 9:56

poklop

Re: Reseni
Chudák učitel-kuřák,alkoholik a motorista. Ten to odsere na všech frontách
0/0
29.8.2002 11:41

Pavel Lávík

Re: Re: Reseni
V pondělí jsem konečně přestal hulit. Vážně. Ať si naši vládcové najdou jinou oběť ke sdírání daní.
0/0
29.8.2002 12:11

Jabas

Jen do sebe!!!!
A jsem zase v sobě!Napadlo někoho,že kdyby jsme nemuseli ze svych dani za posledních 13 let platit politické strany a jejich výdaje,nesmyslné volební reklamní kampaně,které stojí více a více ze státního rozpočtu,nestysdaté platy poslanců a zbytečných politiků a jejich poradců včetně platů aparatčíků,že by jsme měli na platy pro lékaře i učitele a všechny důležité.Každy kdo poctivě pracuje musí být rozloben nad tímto plýtváním!Jsem živnostník a nesu svou kůži na trh a jdu do nejistoty.Je to má volba.Ale nechci své daně cpát do chřtánu státu který je jen požírá a nerozmnoužuje.Chci je dávat na prosperitu.Na platy těch kterým patří a na to co je nevýdělečné a přesto potřebné.A to politika,politici a jejich nenažranost rozhodně není!Až se uskromní oni neřeknu ani Ň a klidně budu platit i vyšší daň.
0/0
29.8.2002 8:51

Petr

Je to tak, chybu Houfka teď zaplatí státní zaměstnanci!
Je to tak, hasiči, kteří nasazovali v metru životy, teď nedostanou kvůli panu Hufkovi (ředitel dopravního podniku) a jeho inteligentní smčky přidáno. Je to jasné, někdo těch 10 mld, ktreré Houfek produpal, zaplatit musí.......
0/0
29.8.2002 8:50

xxx

Povodně zaplatí lékaři a učitelé ?
No tak to jsou za vodou, když mají tolik peněz...Titulek článku holt musí být úderný, jako ve správných bulvárních novinách. To, že to je absolutní pitomost a ušetření na platech státních zaměstnanců je pouze jednou z možností, jak problém povodní krátkodobě řešit, je věc druhá, že páni redaktoři a šéfredaktoři. Kafilerie nebo Kalifornie, dyť je to jedno....
0/0
29.8.2002 8:46

Petr 1

Nespravedlnost?
Některých státních zam. mě bude líto, ale zkušenosti se stavebním úřadem, odborem životního prostředí, úřadem, který vydává technické průkazy apod. bych nejraději volil cestu razantnější a to snižováním počtu pracovních sil a následné přerozdělení těm výkonějším. Pracuji v soukromé firmě a tady to chodí stejně. Nic nemáme zaručeného a pokud se přidává, tak jedině v případě snížením počtu pracovních sil, nebo procentem ze zisku.Nechápu proč se ve státní zprávě přidává všem stejně? Vždyť jenom mezi doktorama je obrovský rozdíl.  Navíc spousta tzv. byrokratů si vydělá obálkovu metedou
0/0
29.8.2002 8:43

Martin K

Re: Nespravedlnost?
Jak jste přišel na to že se přidává všem stejně????
0/0
29.8.2002 8:47

Petr 1

Re: Re: Nespravedlnost?
Mluví se vždy o zvýšení platů státních úředníků. Pochybuji, že se to týká jenom některých rezortů. Všichni chtějí přeci peníze. Nebo ne? Proč se nepřidá jenom sestřičkám, některým doktorům, učitelům a vždy jenom podle jejich výsledků. Proč nikdo neměří jejich kvalitu, nebo u úředníků např. počet vyřízených případů. Tak jak to vypadá např. na Fin. úřadě se vůbec nedá popsat. Známa věta o tom, že žádost se bude vyřizovat měsíc, ale když se budu snažit, tak se to stihne i dříve je opravdu k smíchu. A pokud klas. obvoďák posílá každého pacienta k jinému doktorovi a na všechno předepisuje Acylpyrin, tak to může dělat i sestra s patřičnou nástavbou vzdělání.
0/0
29.8.2002 9:10

Martin K

Ale ale ...
Vážení, proč tolik závisti? Myslím, že profesní skupiny jako učitelé a lékaři si bezpochyby zaslouží lepší ocenění své práce než je tomu v současnosti. Kdo z vás, kteří chrlíte nenávistné a závistivé komentáře může hodnotit náročnost těchto profesí, když si je nikdy nevyzkoušel a pravděpodobně vzhledem ke svému vzdělání nikdy nevyzkouší? Jak můžete hodnotit práci o které zřejmě nemáte ani ponětí prostým dělením příjmu počtem odučených hodin?
Chcete aby vaše děti měli kvalitní vzdělání? Chcete mít lékařskou péči na příslušné odborné úrovni? Jistě ano! Tak už konečně zaplaťme lidem, kteří se na tom podílí!!
PS: Nejsem učitel, ani lékař, ani státní zaměstnanec.
0/0
29.8.2002 8:36

290802

Re: Ale ale ...
"Jak můžete hodnotit práci o které zřejmě nemáte ani ponětí prostým dělením příjmu počtem odučených hodin?" - Takhle jednoduše: souhrnná odměna za určitou práci není jen funkcí její náročnosti, ale i její kvantity, totiž množství odvedené práce. ... "pravděpodobně vzhledem ke svému vzdělání nikdy nevyzkouší?" - to máš pravdu, že si určitě nikdy nevyzkouším náročnou práci učitelky na 1. stupni ZŠ, protože mám jen VŠ technické vzdělání, průběžně se vzdělávám dál a plynně umím dva cizí jazyky. Holt ale nemám "úvazek" 23 hod. týdně a 3 měsíce prázdnin, to teda ne...
0/0
29.8.2002 8:57

zdeněk

Re: Re: Ale ale ...
tak to ti teda gratuluji - v případě zájmu tě bere každé škola - ať 2.nebo 3. stupeň. lidi s tvým vzdělání tam určitě potřebují (třeba na výuku jazyků nebo na odborné předměty) a zcela rád tuto práci přijmeš - neber ta za ty peníze a prázdniny. dej vedet kterou skolu jsi si vybral
0/0
29.8.2002 10:06

290802

Re: Re: Re: Ale ale ...
... a proč bych to proboha dělal? já svou poznámkou jen chci říci to, že je spousta lidí, kteří vydělávají podstatně více než učitelé, ale taky za podstatně větší objem odvedené práce, nic víc; nevím, co komu přijde hloupého na tom, že mzda je za práci a ne za diplom (z PedF).
0/0
29.8.2002 11:20

marek

Re: Re: Re: Re: Ale ale ...
Tak hloupý příspěvek už jsem dlouho nečetl. Jeho kvalita asi odpovídá kvalitě přispěvatele.
Ja pracuji v soukromé firmě, mám několika násobně větší plat, než má žena, která je profesorkou Gymnázia. Srovnávat počet hodin bych ale nechtěl. Když se vracím pozdě večer domů z práce, má žena ještě pracuje. Kdy si myslíš, že učitelé opravují písemky, které za těch 20 hodin týdne nasbírají ve škole a kdy si myslíš še se na ty hodiny připravují ty chytráku? Samozdřejmě nejsou všichni učitelé stejní a je potřeba diferencovat.
Nicméně z tvého článku jde cítit ubohost
0/0
29.8.2002 12:13

zdenek

Re: Re: Re: Re: Ale ale ...
jak tak čtu ty tvoje slátaniny, domnívám se že o školství víš jen z novin a vtipů o učitelích. (nejsem ze školství) pokud by tě to více zajímalo, určitě se dovíš že pracovní doba učitele není 23 hod a ani 3 měsíce prázdniny. zjisti si kolik těch "prázdnin" si musí nadělat, aby je stát, když dá dětem prázdniny nemusel platit. tvoje příspěvky jsou jen kecy totálně neinformovaného člověka, co se snaží bejt zajímavej. pokud to těm učitelum nezávidíš, proč o tom píšeš?
0/0
29.8.2002 12:32

Honza

Re: Ale ale ...
Nechápu proč by mělo být ttot zadarmo.  Jsem pro školné. Stejně počítám s tím, že mé děti půjdou do soukromé školy.  Co se týče doktorů, raději si připlatím.
0/0
29.8.2002 18:20

jpm

Co jste si zvolili, to máte!
0/0
29.8.2002 8:35

Mike

RE : PAVEL
No celkem s Vami souhlasim co zde pisete , ale jako ucitel nemuzete prece napsat OBEVIT, to si delate srandu ze jste ucitel.Nic proti ale timto jste poprel cely obsah clanku.
0/0
29.8.2002 8:29

čočkin

Re: RE : PAVEL
Hluboká omluva. Je to překlep, i když neomluvitelný. Na mou obhajobu snad jen tolik, že jsem spíš přírodovědec než jazykovědec. Přesto se ale omlouvám.
0/0
29.8.2002 8:32

čočkin

0/0
29.8.2002 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.