Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chce, aby daně vzrostly natrvalo

Daně po povodních vzrostou, a už to tak zůstane. Vládní záměr na zvýšení daní není připraven na rok či dva, než se zaplatí škody z katastrofálních povodní, ale na neurčito. Premiér Vladimír Špidla sice řekl, že milionářská daň bude platit tři roky, v návrzích však není žádné datum, kdy se daně znovu sníží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

koblih

fuj
0/0
5.9.2002 0:10

koblih

Re: fuj
jebat všechno
0/0
5.9.2002 0:12

Človíček

Re: Re: fuj
Fuj je fuj
0/0
16.9.2002 8:22

Franta

příspěvek obsahoval ještě nepřípustnější výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.9.2002 18:41

Kominík

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 15:35

Otík

"To je vláda",tady máte vy chitráci co jste chtěli,už to začíná,nemáme prachy tak si je vezmem na daních a to je jenom začátek,vzhůru do komoušova.Jsem zvědav,kdy zase začne emigrace z této ubohé zemičky.
0/0
2.9.2002 15:23

J Kalis

Cemu se divite?
Socialismus jsme si vybrali volbama, takže čemu se divíte? V Čechách totiž pořád platí: "Jestli má mít soused dva melouny a já jen jeden, tak to radši ať máme každý jen půlku!" A v politice nejde o konkrétní osoby, ale o myšlenky, které sice pomalu, ale s děsivou přesností, realizují.
0/0
2.9.2002 14:28

dežo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.9.2002 14:20

JURA

KDE VZÍT PENÍZE?
V dnešní (papírové) MF DNES jsem četl analýzu kolik by stát získal zvýšením spotřební daně z piva. Pokud by se tato daň zvýšila o 1 Kč na půllitr znamenalo by to pro stát cca. 3 miliardy do rozpočtu. Pokud by se navýšila o 5 Kč, bylo by to 15 miliard. Výhodou oproti zaváděné milionářské dani by bylo :
  1. byla by spravedlivá - platili bychom ji všichni (viz. Špidlův projev)
  2. přinesla by do státní pokladny 3-15 krát víc s minimálními náklady státní správy
Jsme jediná země, kde je pivo levnější než nealkoholické nápoje
Myslím, že tenhle návrh zní velmi rozumně ( jeho autorem je ekonom) a možná právě proto jsme nic takového v záplavě Špidlových socialistických výplodů neslyšeli.
0/0
2.9.2002 14:12

Black Box

Konec snů
Vážení sociální demokraté, právě jste ztratili jednoho voliče.  Doufám, že se Vaše snaha o rozmnožení řad chudiny (tj. vaší volební základny) setká s odporem uvnitř vládní koalice, a že se tato vláda nedožije Mikuláše. 
0/0
2.9.2002 13:57

Jan II

Progresivní ceny
Proč máme mít jenom progresivní zdanění příjmů. I ceny by mohly být progresivní.
Malý příklad :
První rohlík slouží k zahnání hladu - cena 3 Kč. Druhý rohlík je už jen na zaplnění žaludku - 5 Kč. Od třetího rohlíku se jedná již o obžerství - 10 Kč. Dále již můžeme postupovat geometrickou řadou - deset rohlíků - 1000 Kč.
Naopak u daní by se nemělo jednat o progresivitu. Proč nezavést od určitého příjmu ( 1 mil. Kč ) zdanění 100 %. Je to stejně dost peněz a někteří poslanci vyžijí i s menším příjmem ( samozřejmě příjmy našich zastupitelů by pak mohly být nezdaněné )
 
 
0/0
2.9.2002 8:47

Špidla

Nezneužívejme povodní k prosazení věcí, které bychom jinak neprosadili.
0/0
2.9.2002 8:15

fanoušek

rudý teror
Špidla je rudý až za ušima, stačí se podívat na jeho rodiče - komančové -funkcionáři z přesvědčení. taková výchova musí zanechat nějaké stopy! Doufejme, že se těm komunistům nepodaří během volebního období vytvořit obdobu Národní fronty. Panebože ať už jsme v EU, tam nám snad nedovolí dělat ty největší kraviny...
0/0
1.9.2002 19:34

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.9.2002 14:09

Pepa z depa

Re:
Presne tak!!
0/0
2.9.2002 13:52

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.9.2002 14:06

Pavel R.

Profesionalni lez
Lidi premyslejte. Povodne meli na stat dopad ve vysi 20 miliard. Kvuli povodnim se upustilo od nakupu Gripenu za minimalne 60 miliard. Tudiz zde mame najednou volnych 40 miliard. Ted se musi sjednat pronajem stihacek nebo zaplatit vzdusna ochrana od vedlejsich statu. Coz urcite nebude stat 2/3 novych stihacek ;)
Muzete mi nekdo vysvetlit kde je teda problem? Existuje nejaky rozumny matematicky duvod zvedat dane nebo to je vsechno jedna ohromna populisticky levicova lez?
0/0
1.9.2002 14:03

M

Re: Profesionalni lez
IDEOLOGIE, ale jestli je to tak důležité to opravdu nevím. Jsou tu asi lidé, kteří se domnívají, že ano.
0/0
1.9.2002 20:26

Pavel R.

Spidla sliboval 3 roky
"Dosavadní dohoda je tři roky a vychází to z názoru, že my nemíníme tu situaci využívat jiným způsobem, nebo reagovat na ni jiným způsobem než racionálně tak, jak si to ta situace vyžaduje," dodal Špidla.
Tudiz pokud tam nebude omezeni na 3 roky, tak v tom nevidim nic jineho nez snahu zneuzit ciziho nestesti ke svemu prospechu. Vidite co je ten radoby-cestny Spidla zac ;)
0/0
1.9.2002 13:57

Delov Kulometovic Puskin

Tak a mate to!!!!!!
Vsichni co se opet (jak dlouho jeste!!!) nechali "opit rohlikem" od komousu pred volbama a volili je, tak at ted laskave zavrou huby!!! Mate co ste chteli! A naky kecy o Svedsku..., tam to jde "kamsi" uz par let a za par let (jak uz nekteri zahr.ekonomove rekli) uz to tam bude. Jenze jeste pred tim kolem nich prosvisti Ceska Republika. A to bude fofr panove a damy.
0/0
1.9.2002 13:56

Yasas

Skuste zapřemíšlet!
Milí přátelé, pokud Vám na nadpisu mého příspěvku něco nesedí, tak dál ani nečtěte. Listuju si takhle příspěvky a komentáři a nestačím se divit. Mluví se zde o vzdělání, politické příslušnosti, výši výdělků a tak dále. Mluví zde, alespoň předpokládám, spíše lidé vzdělanější. O to horší je pro mne zjištění, že tito vzdělaní lidé, kteří kritizují vše co vidí, by se s úrovní svého vyjadřování měli vrátit někam do třetí třídy základní školy. A i tam by jim jejich výtvory někdo hezky červeně proškrtal. Neplatí to samozřejmě pro všechny příspěvky, ale odhadem bych řekl že pro většinu ano. Nezdá se Vám to smutné?
0/0
1.9.2002 12:42

pavka

Re: Skuste zapřemíšlet!
Dědo,v textu(předposlední řádek)Vám chibý čárka.
0/0
1.9.2002 15:45

Vlastimil Tlistý

Re: Skuste zapřemíšlet!
A do které třídy patříte vy? Do páté?
0/0
1.9.2002 21:38

Pepa z depa

Re: Skuste zapřemíšlet!
Ty rozumbrado, "skusit" se pise "zkusit"! Takze nikoho nepoucuj o zakladni skole, moulo.
0/0
2.9.2002 13:57

Alik

Re: Skuste zapřemíšlet!
No jasně - taky mi trochu vadí gramatický chybky v příspěvcích - rozhodně víc než vulgarismy, protože speciálně k tomuto tématu se bez nich nic kloudnýho napsat nedá. Nechápu ale, jak může "úroveň příspěvků" kritizovat člověk, kterej vlastní sloupek nadepíše: "Skuste zapřemÍšlet!" možná by měl zkusit zapřemýšlet o (opětovném) přečtení učebnice ČJ pro 3. třídu.
0/0
7.9.2002 13:24

IceBlock

Lide Spidla a jeho socanska kamarila jsou tupci, lide bdete.
0/0
1.9.2002 11:56

MIB

Re:
Bihužel na bdění je už pozdě. Špičkový ekonom Sobotka a premiér Špidla s celou socdemkoaliční vládou zpustoší Českou republiku takovým způsobem, že naše děti nás raději za 40 let odstřelí, aby nás nemuseli v důchodu živit, protože budou splácet dluhy, které vláda vytvoří během těchto 4 let. Chápu, že na obnovu země po povodních se musí někde vzít peníze, al e ať začnou u sebe ve vládě a v Parlamentu. Milionářská daň ještě sníží odvody, protože firmy se odstěhují do zahraničních daňových rájů a do ČR nedají stejně ani halíř. Ale to pan ministr financí Sobotka asi neví nebo si to nechce připustit.
0/0
1.9.2002 12:02

IceBlock

Re: Re:
Ano bdeni nestaci mate naprostou pravdu, prominte tuto parafrazi. Nemuzete prece vytykat panu sobotkovi,ze tomu nerozumi je to prece 'pravnik'. Ono je zajimave podivat se na nase mlade politiky zblizka, buzkova-krome toho ze jeji deda zakladal socdem a obnazeneho poprsi nic moc, gross-snatek s bufetackou zaliba v uniformach tot dle meho nazoru vse. Nemam nic proti mladym politikum, ale napred by meli projit jakoukoli praxi (nemyslim zrovna hazeni lopatou) a tim ziskat zkusenosti nasi mladi zatim ziskali pouze politicke ostruhy a ted budeme vsichni za jejich naivitu platit.
0/0
1.9.2002 13:30

Pavel R.

Re: Re:
Hehe.. ale ma to jeden hacek ;) Firmam se dane zvedat nebudou ;) Odskakaji to top zamestnanci a zivnostnici.
0/0
1.9.2002 13:50

JA

Povodne je to spatne nebo dobre ???
Ja zastavam nazor osveceny veky ze kazde zlo je k necemu dobre . Prave takoveto katastfi ukazi za co stoji lide zijici tam kde nastali a je zbytecne si delat iluze ze lide se stanou andeli. To co se deje v tomto state je spatne hlavne proto ze statni aparat chrani hlavne sam sebe a to kvuli tomu ze si je vedom svoji neschopnosti . Tato skutecnost se promita i ktem nejmensim statnim urednikum . Je absolutne nemozne postihnout neschopnost ve statni sprave .Muzeme postihnout nekdy umyslne zneuziti pravomoci ale hlupaky rizene chytraky nikdy. A bohuzel bode nas to stat jeste hodne casu naseho zivota
0/0
1.9.2002 11:05

Tom

Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Jedinym vysledkem soucasne vlady bude urychleny odliv schopnych lidi do ciziny. Pokud se nezmeni chovani cs. spolecnosti nema cenu tu zustavat. Mam 2 doktoraty a bez problemu sezenu praci kdekoli na svete. Spidlo, polib mi prdel !!!!!!!!!
0/0
1.9.2002 0:28

Sven

Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Na takove pripady se uz Spida pripravil. Zeptal se ve Svedsku. Chces odejit za praci do ciziny? A neplatit ceske dane? Taze se zaprve zrict ceskeho obcanstvi a dostat jine. Musis prodat vse co mas v Cechach, jestli jses zenaty tak se rozvezd, jinak jste s manzekou spoluzdaneni. Chces se vratit po case zpet do Ceska? tak na tebe Spidla uz ceka a zkasne te o ten zbytek.
0/0
1.9.2002 2:48

Dennis

Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Zapad se zajima o talenty a ne o doktoraty.
0/0
1.9.2002 10:45

outcast

Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Aniž bych chtěl být škodolibý (jsem v rodině jidiný bez Vš), ale české tituly jsou na západě tak akorát víš na co... Moje sestra lékařka učinila tuto zkušenost z první ruky. Nakonec paracovala dva roky v Botswaně (prachy furt lepší než v doma). Je to krutý, ale ve vyspělých západních zemích české (východoevropské) tituly neplatí. Ověř si to než někam odjedeš a skončíš u nádobí.
0/0
2.9.2002 10:18

Honza

Re: Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Pracuji ve financích (ne v bance) a proto jsem si udělal mezinárodně uznávaný certifikát (ACCA). Byly to sice perné 3 roky, ale stálo to zato. To je jedna z cest.
0/0
2.9.2002 16:57

Honza

Re: Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
Pracuji ve financích (ne v bance) a proto jsem si udělal mezinárodně uznávaný certifikát (ACCA). Byly to sice perné 3 roky, ale stálo to zato. To je jedna z cest.
0/0
2.9.2002 17:01

Jirka

Re: Re: Sbohem Cechy krasne Cechy me byvale
...nemáš úplně pravdu, mám technickou VŠ a titul Dipl.Ing. mi v Německu uznali bez problémů!
Na druhé straně doktoři, zubaři ap. (nemluvě o filosofech ap.) problémy mají. Ale - ne pro svoji "profesní neschopnost" ale většinou pro naplněnou kvótu na daném území (což si příslušná oborová komora hlídá)...
 
0/0
2.9.2002 21:22

Frank

Ne kždý krok EU se, zdá se,do krámu nehodí...
Jak je vidět,se sháněním peněz na nápravu škod si naši socani moc hlavu nelámou.Ber kde ber,zvednout daně je zřejmě to nejjednodužší.Jen mi není jasné,proč si neberou příklad z jednání německé vlády,jejímž prvním krokem bylo zmražení veškerých mimořádných výdajů vlády a parlamentu.(případný oponent ať mi prosím nepřipomíná současné jednání o sníženém procentu pro státní zaměstnance,svojí arogancí při jednání s lidmi z ulice dokazují,že už tak mají dost)
 
0/0
31.8.2002 23:30

amanda

..jen otazacka..
..nevim,,mam takovou trivialni ,mozna hloupou otazku..a to...lze se nekde dohledat kolik je statni rozpocet,jak byl rozdelen,podle odvetvi,podle okresu,kraju..atd?????..myslim tim realna cisla..neco jako podrobne vyuctovani? nikdy jsem nic takoveho nevidel...ale rad bych...asi to bude statni tajemstvi...ale pred kym to vlastne vlada taji...nekdy mam pocit ,ze predemnou? ..mozna by to byly zajimava cisla..vyuctovani vlad za poslednich 10 let... ..to jsem ale snilek..hahahah cau..top secret..nikomu to proboha nerikejte..hahahaha
0/0
31.8.2002 23:22

zdenal

Re: ..jen otazacka..
rika se tomu statni zaverecny ucet, kazdy rok to schvaluje PSP CR a nemel by byt tak velky problem se k tomu dostat i jako civilista. Na netu ale asi tezko.
0/0
1.9.2002 21:47

Edmir Dizdarevič, Kosmonosy

Krásný příklad jak lze zneužít tragédie
Ti co chtějí zavést povodňovou daň na "věčné časy" jsou stejní, jako ti, kteří rabují byty, vydávají se za falešné statiky, nebo si berou humanitární pomoc, i když jim voda nijak neublížila. Parazitují na neštěstí jiných. Pokud je zvláštní daň nutná (tím myslím to, jestli by nestačilo lépe hospodařit), tak jsem pro takovou variantu, kdy se řekne "Je potřeba X miliard Kč" a až se ty peníze vyberou, tak se daň zruší. Ale jelikož nejsem naivní a vím jak dopadly volby, tak bych na tuto verzi nevsadil ani korunu....bohužel. :-((
0/0
31.8.2002 23:14

half

Turecké hospodářství
Když jsem byl nedávno v Turecku, viděl jsem na každém kroku dopoledne odpoledne dospělé postávajíce před svými polorozpadlými domky. Práce "plná prdel", ale rukama pohnout se nikomu nechce. U nás je to obdobné, nezaměstnanost jako hrom a půlka Čech v dezolátním stavu.
Až vláda zjednoduší podmínky k jakékoliv lidské aktivitě, vše se pohne kupředu, zatím jsou ti, kteří vytvářejí nová prac. místa "kriminalizováni" stovkami nejrůznějších pravidel, jejímž výsledkem je to, čeho jsme svědky. A k těm daním: Zvýšením daní se zvýší plýtvání!!!! Proč? Protože podnikatel se bude snažit nakupovat a investovat tak, aby nemusel platit daně!!!
Nikdo to nechce slyšet a každý to dobře ví. Ach jo...
Fantasmagoriky jsme si zvolili a tak teď musíme skřípat zubama.
Milan Kantor, Jablunkov
0/0
31.8.2002 22:19

Dennis Welt

Vlada chce...
Zapominaji ,ze na priklad milionarska dan je nedemokraticka  (priblizne 30.000 USD - mesicni vydelek delnika v Kanade)Tu ovsem uz zavedly komunisti ,mimo jine nehoraznosti a tak vlastne to byl pocatek konce.
0/0
31.8.2002 21:49

amanda

Re: Vlada chce...
..denisi..uz to nepij!!30 gees" tak mozna za rok..ne za mesic..mas v tom bordylek...)))) ..jeste si neodpustim nazorek..komunisti jsou nahrany...nechapu proc z nich delate strasaka?Vychodni blok je vite kde,a nevim co by presne mohli udelat?za spinu... ..asi spojit se s kubou..i kdyz fidel uz taky dost dobre umira...)))),mozna znarodnit vsechno..ridit vsechno..postrilet a zavrit pokrokove...a co pak?pak to asi jedine zavrit..a odjet na kubu...nema to vyznam..si myslim...delat z neceho strasaka..co uz je mrtvolou samo o sobe... ..treba se mylim..
0/0
31.8.2002 23:35

Dennis

Re: Re: Vlada chce...
Moje chyba,myslel jsem za rok.
0/0
1.9.2002 10:50

Sven

Svedsky socialismus.
Tak vam to tam zacina. Jenze co jste si zvolili to budete mit. Blbeckove co volili soc. demokraty si nejen upletli bic na sebe ale na cely narod. Anebo jsou to vychytralci co toho budou vyuzivat. Sledoval jsem v novinach clanky o Svedsku, namalovali vam to tam krasne ale zapomneli na hromadu veci: Napriklad ze se svedke firmy houfne stehuji do Baltickych statu, a to take male firmy. Ze ve Svedsku neivestovala zadna zahranicni firma poslednich 5 let na zaklade dani, ze je asi 700000 lidi na nemocenske a dalsich 400000 lidi v predcasnem duchode, aby se zmirnilo vysoke cislo nezamestnanosti, ze skolni a zdravotnicky system lezi na lopatkach a ze je tam pomalu milion pristehovalcu kteri ziji vetsinou na social a ze tedy zbyva asi 2 miliony lidi kteri drou a plati 65 procent dani aby to jakz takz utahli. Takze si plivnite do dlani, lopatu na rameno a do toho. jestli jeste nekdo chce neco vedet, tak rad poradim.
0/0
31.8.2002 21:15

toto neni snad mozny
se uplne posrali ne.... vzadnem pripade nesouhkasim se zvedanim dani... ja si na ty peachy trvde vydelavam a neminim tady do budoucnosti financovt ze svych dani podelany socialni programy... je myslim na miste bay se pravice jednoznacne postavila proti, aac je me jasny ze se socani domluvej s komousema a projde to parlamentem... tod vse... je me z nich blbe socanu zasr.....
0/0
31.8.2002 17:38

0/0
31.8.2002 16:19

josefhav

ach ty sliby - chyby
je to jen par tydnu, co PS vyslovila vlade duveru - diky proramoveho prohlaseni. a tam se, pokud vim, nic o zvysovani dani nepise. jeste V.Spidla se kolikrat pred hlasovanim vyslovoval a otacel s tim, ze zustane "zachovana soucasna danova kvota". a vidite to ted, sice Cesko postihla katastrofa nedozirnych nasledku, ale podle mne to neni duvod ke zvysovani dani. at se vlada radeji zamysli nad tim, jak ona sama mrha financemi, planuje buh vi jak vysoky schodek a jeste chce vic a vic a vic. tohle ne
0/0
31.8.2002 15:55

Martin

Svet neni cernobily...
Se zajmem ctu silne emocionalni prispevky nekterych nespokojenych ctenaru. A musim rici, ze je mne z toho morbidniho cernobileho videni az zle. Tak se napriklad prirovnava Cesko s Kocourkovem. Tato hodnoceni kontrastujou se skutecnosti, ze se zeme, narod, ale i vetsina uradu behem povodni chovaji jako kazda jina civilizovana a vyspela spolecnost v Evrope a na svete. Rychlost, s jakou se ruzne firmy a organizace(soukrome a statni) snazi bojovat se skodami nejsou prikladem pro to, ze vetsina lidi v Cesku je lina, ze natahujou jenom ruce atd. Co se tyce socializmu:jak se muze hovorit o socializmu v zemi, kde tri ctvrtiny HDP vytvari soukromy sektor?! Co se tyce dani, tak danova progrese v jinych zemich EU, ale i ve Svycarsku, je te v CR podobna. Ja sam ziji v kapitalistickem Svycarsku a odvadim tretinu meho rocniho platu danovemu uradu! Otazkou zustava na co se ty dane pouzivaji. Zde souhlasim s nazory, ze socialni sit v Ceske Republice je prilis husta, ze vytvari prilis moc prostoru k jejimu zneuziti. Na rozdil od vetsiny komentujicich si nejsem jist, ze by za teto vlady nemohlo dojit k urcitym napravam. A co se tyce tech "socanskych" vlad. Nevim, nevim, ale jest-li si vzpominam, tak se za pravicovych vlad pana Klause lecktery podnik zachranoval prostredky z polostatnich bank, ktere na konec natolik vykrvacely, ze je musel zachranit danovy poplatnik castkou 300 miliard korun! Vzpominam si na to, ze to byla pravice, lepe receno ODS, ktera byla proti silnym krajum, ktere se uz ted pri povodnich velice osvedcily. Neni podpora silneho centra typicka spis pro levicove strany, vlady?.. Vazeni, kdyby bylo Cesko takovym socanskym Kocourkovem, tak by zahranicni investori tam nezustali. Vetsina z nich ale zustava,i bez danovych prazdnin, a rozsiruje sve vyroby, vetsina podniku,i tech mensich ceskych, deklaruje svoji situaci jako prinejmensim uspokojivou.. Je tedy ta situace opravdu tak cerna,pardon ruda???
0/0
31.8.2002 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.