Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Manželé a firmy ušetří na daních

Kabinet se chystá využít obnovy země po ničivých povodních k razantní reformě daní. Včera večer o ní diskutovalo předsednictvo vlády, kabinet se kvůli ní mimořádně sejde v neděli a ve čtvrtek o ní začnou jednat poslanci. Změní se téměř všechny daně. V konečném součtu zdanění poroste: Češi a Moravané zaplatí napřesrok státu o 9 miliard korun více než letos. Snaha získat podporu koaličních partnerů ale přiměla ministry zařadit do povodňového balíčku i dvojí pokles daní: společné zdanění manželů a snížení daní firmám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

geo

dan
Myslim, ze nejlepe celou situaci objasnil VK v dnesnich (mysim) LN - pokud se zvysi dan z prijmu, tak se bude vybirat nejdrive za rok 2003, t.j. realne se vybere nekdy v cervnu 2004 - to uz si na povodne moc pamatovat nebudem, ze ? Takze cela ta saskarna je pouze a jen kvulli tomu aby Pidla moh zase jednou zvolat:"Proletari vsech zemi, spojte se !!!"
0/0
4.9.2002 0:22

Kacirek

Kdo bude platit duchody?
Koukam ze s nasi populaci poradne zametate. Lidi kteri maji velke prijmy tak z toho vyjdou lip nez lidi kteri jsou radi ze neco usetri. Zajimalo by me kolik manzelu si ted bude chtit poridit dite kdyz na to ani nebudou mit. Kdo nakonec zaplati nase duchody? Hlavne ze mate tepla mistecka. Zajimalo by me kolik lidi z vlady prispelo na povodne financema? Urcite si to pak nechate odecist z dani aby jste nic nepordelali.
0/0
3.9.2002 16:41

Leoš

Re: Kdo bude platit duchody?
Důchody jsou úplně jasné. Száz zo nebude a když, tak jen nějakou symbolickou jednotnou částkou, například na úrovni 0,5 násobku životního minima. Tato sstarost leží na bedrech každého občana podle zásady, každý svého důchodu strujcem :o). 
Spíšesi myslím, že je v rozporu s Listinou základních práv a svobod, aby lidé platili různé daně při stejných příjmech. a kritériem pro vyměření daně by mělo být, zda má manželku (manžela), počet dětí; například nepracující důchodce daň z příjmu neplatí vůbec. Ona vůbec ta daň z příjmů fyzických osob velmi, velmi nemravná. Pánové a dámy, šéfové a šéfky volebních kampaní budoucích, zkuste zakomponovat do volebních programů zrušení této daně, nebo její modifikaci na úroveň např. 10 % pro každého, jak tomu bylo za středověku (tzv. desátky - desátý díl) nebo sjednocení daně z přidané hodnoty, To potom platí všichni stejně, Ať vyděláváš milion nebo jsi důchodce nebo nezaměstnaný,...
0/0
7.9.2002 5:50

Boris

Hašteřiví čecháčci
Tak, jako je med sladký jsou Češi hašteřiví. Všichni se sice shodnou v tom, že v rozpočtu zeje díra jako hrom a že je potřeba ji zacelit a že škody způsobené povodněmi je třeba odsranit, ale otázka zní: Za co? Zeměděci tvrdí, že je zbytečné přidávat zdravotníkům, protože jejich bodové ohodnocení je nadsazené a že každému lékaři již stojí někde nový barák, lékaři tvrdí, že zemědělci pobírají nehorázné dotace za to, že v roce dělají pouhé 3 měsíce, učitelé a státní zaměstnanci řeknou , že je třeba ušetřit na důchodcích a důchodci řeknou, že na všech ostatních. Bohatí řeknou, ať to platí chudí tím, že se jim sníží soc. dávky a chudí řeknou ať zdaní bohaté atd. atd. Existuje východisko z této situace? Já myslím, že ano. Ať platí daň z příjmu všichni i ti, kteří daň neplatí a ti, kteří ji platí, ať je jim zvýšena. Všem stejným procentem. Tak budou postiženi všichni a všichni také budou spokojeni. Až se rány zacelí, můžeme se vrátit ke starým pořádkům.
0/0
3.9.2002 12:51

Black Box

Re: Hašteřiví čecháčci
Borisi, nějak ti to hapruje, řekni mi prosím co zaplatí chudí když jim snížíš sociální dávky ? Pokud ti to nedošlo, tak sociální dávky nejsou peníze těch kdo je čerpá, ale jsou to peníze pocházející z daní těch co jinak sociální dávky nečerpají.  Stát by měl být orientován na služby pro své obyvatele.  Tj. stát by v prvé řadě měl zajistit bezpečnost (hasiči, policie, armáda), dále by měl zajistit vzdělávání (učitelé) hmotné zabezpečení svých občanů v nemoci a ve stáří (tj. důchodový systém) a nezbytnouzdravotní péči (lékaři, sestry, záchranáři).  Sociální síť může být jen tak štědrá kolik na ní zbyde po zabezpečení předchozích činností státu.  Z toho tedy plyne, že pokud stát nemá ani na fungující policii, nemůže vydávat to co nemá na sociální systém.  Vedle toho jsem přesvědčen, že nezaměstnaným by více prospělo, kdyby stát spolupůsobil při vytváření nových pracovních míst než když jim bude vypláce jakkoliv štědré podpory a těm zcela neúspěšným pak i sociální dávky.  Věřím i tomu, že lidé na Ostravsku či Mostecku by raději viděli, kdyby se u nich snižovala nezaměstnanost, než když tomu bude naopak, jakkoliv se stát o nezaměstnané bude snažit hmotně postarat.
0/0
3.9.2002 13:47

Highlander

A co jste, vážení, čekali?
Vždyť volební výsledek tento vývoj přímo zaručoval (ať už povodně byly nebo by nebyly)!!!Kdo che kam ...... :-(
0/0
3.9.2002 12:44

Dan(1)

Česká Strana Asociálně Demagogická
Chtěl jsem se také připojit k diskusi, ale vidím, že vše už řekli ostatní. Považuji se realistu až pesimistu, ale to, co dělá současná vláda, se mi nezdálo ani v nejdivočejších snech. Je potřeba trestat lidi se slušným výdělkem, především ty, kterým zemřel životní partner, rozvedli se anebo žijí osaměle. Zvýhodnit naopak ty, kteří sekají jedno dítě za druhým a zařídit, aby jim bohatší přispěli z daní devadesáti litry na nový vůz. Sebrat část pojistného plnění pojištěným a dát to těm, kdo si pojištění neplatí... A dál? Kolektivizace?
0/0
3.9.2002 12:19

Neldelinde

Společné zdanění manželů takřka ruší milionářkou dávku.
Mám takový pocit, že to společné zdanění manželů bude úspěšně eliminovat tu "miliónářskou daň". Protože většina lidí s vysokými přijmy je ženatá/vdaná (a ti, co nejsou, tak rychle učiní, zejména pokud to bude jen manželů a ne osob ve společné domácnosti - proč vlastně do toho nezahrnou i děti). Tedy ta hranice se posune z jednoho miliónu mnohem výše. Navíc se vyplatí si vzít hypotéku či půjčku ze stavebního spoření a základ snižít. Čili suma sumárum ten přínos z té zbytečné Špidloviny bude zanedbatelný.
0/0
3.9.2002 10:57

Dan

Re: Společné zdanění manželů takřka ruší milionářkou dávku.
Dobra poznamka. To je vlastne fakt, ze milionarska dan rusi vyhody spolecneho zdaneni, protoze spolecne zdaneni je vyhodne jen pri velkem rozdilu v prijmech obou manzelu.
 
Mne to hned bylo divny, ze by socani SKUTECNE snizili dan a nejenom o tom pindali a pak nakonec by to znamenalo opak, jak je to u nich zvykem.
0/0
3.9.2002 11:13

Honza

Re: Re: Společné zdanění manželů takřka ruší milionářkou dávku.
Nebo v okamžiku, kdy mám manželku na mateřské
0/0
5.9.2002 19:40

JURA

MILIONÁŘSKÁ DAŇ JE BLBOST
Přinese (jak říkají asi 1 miliardú)- jaké ale budou náklady na její výběr, kontrolu výběru... Zase bude nutno přijmout pár státem placených darmožroutů.
Zvýšení spotřební daně z piva o 1 Kč na půllitr ( podle mě zanedbatelné) by přineslo cca. 3,2 miliardy Kč a to bez nutnosti zvláštních kontrolních mechanizmů ani dalších zaměstnanců. Myslím, že bychom unesli i 5 Kč  (= 16 miliard) NEBYLO BY TO LEPŠÍ ?
MIMOCHODEM, JSME JEDINÁ ZEMĚ NA SVĚTĚ, KDE JE PIVO LEVNĚJŠÍ NEŽ NEALKOHOLOCKÉ NÁPOJE, V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH I NEŽ BALENÁ VODA
0/0
3.9.2002 11:26

Věra

Re: MILIONÁŘSKÁ DAŇ JE BLBOST
Máš pravdu a rychle to napiš e-mailem přímo Špidlovi...
0/0
3.9.2002 11:41

Sketch

Re: Re: MILIONÁŘSKÁ DAŇ JE BLBOST
Rekl bych, ze pivari nemaji moc dobre vyhlidky. Pivo na zapade stoji leckde v prepoctu cca. 100Kc/0.5 litru ... Myslim, ze se brzy zacne s priblizovanim hladiny cen ke standartu EU ...
0/0
3.9.2002 11:59

Valdez

Re: MILIONÁŘSKÁ DAŇ JE BLBOST
Co se tyce lace piva vuci balenym nealko napojum, tak je asi treba vzit v uvahu take to, ze v cene balenych nealko napoju je jejich podstatna cast tvorena cenou jednorazoveho obalu z plastu a zapocitanymi poplatky na ekologickou likvidaci techto obalu placenych spolecnosti Ekokom jako statem poverenemu subjektu - viz zakon o obalech ...... 
0/0
4.9.2002 0:56

rejpal

utřem nos a zaplatíme to
Bohužel, co ušetří politici a takzvaní vrcholní manažeři společným zdaněním manželů, to zaplatíme my ostatní. Je to jen další podraz na "průměrné" pracující, a protože z toho budou profitovat právě ti, kteří to schvalují, na 99,9% to schváleno bude.
0/0
3.9.2002 10:48

Věra

Re: utřem nos a zaplatíme to
Možná jsi pesimista, ale taky ti dávám za pravdu. Už jsi někdy viděl, aby některá naše vláda dělala něco pro "lidi dole?"
0/0
3.9.2002 11:44

Black Box

Kam ty daně jdou
Zvyšování daní je negativní samo o sobě, ale co je nejhorší je když vidím, kam ty daně půjdou.  Jaképak povodňové škody, půjdou především na sociální dávky a řekněme si to otevřeně, z velké části na sociální dávky našich romských spoluobčanů, kteří této společnosti nikdy nic nedonesli a nikdy ani nepřinesou.  Raději bych platil na hasiče, lepší policii, zdravotnictví, učitele atd.., ale to ne sociální dávky jsou přednější!  Špidlo di se bodnout, socialisti totiž zaměnili pojem odpovědnost za pojem solidarita.  Do kdy však budou ti co pracují solidární s těmi, kdo nikdy ani pracovat nechtěli ? Jděte se podívat do Karlína, kolik tam pracuje na odstraňování škod romských spoluobčanů ? a proč bych měl s nima soucítit, když sami ani nepřiloží ruku k dílu.  Místo toho demolují koleje na Strahově!
0/0
3.9.2002 10:09

Věra

Re: Kam ty daně jdou
A co sliboval pan Špidla, že porodné bude činit příští rok 50.000 Kč, tak to by Romové měli každý rok jistě dítě... Ale snad to tak nyní nebude, když máme "povodňovou kalamitu!!!!!!"
0/0
3.9.2002 11:47

Franta

Re: Re: Kam ty daně jdou
Co takhle najít nějakej stát, kterej nikdo nepoužívá a tam je vystěhovat? Myslím, že na Dálným Východě by se nějakej našel.
0/0
3.9.2002 18:09

Dan

Zvysovani dani je zlocin (loupez), ale spolecne zdaneni manzelu je OK
... to je snizovani dani. Spolecne zdaneni manzelu podporuju, je to alespon nejaka (byt mala) vyhoda z toho, kdyz se clovek ozeni.
Planujeme se vzit s pritelkyni a spolecne zdaneni bude prijemne. Ja mivam danovy zaklad tak kolem 700 tis, ona je v domacnosti, takze idealni.
Spravne by bylo jeste podivat se na zdravotni pojisteni: kdyz clovek si zaplati zdravotni peci z vlastniho, tak aby existoval nejaky "zdravotne uznatelny vydaj (ziskani, udrzeni a zajisteni ne zisku, ale zdravi)", o ktery by se snizoval zaklad pro zdravotni pojisteni.
 
To me rozciluje, kdyz platim zdravotni pojisteni, ze kteryho nic nemam, protoze skoro vsechno, co chci pro zdravi, musim naplno platit.
0/0
3.9.2002 10:00

Honza

Re: Zvysovani dani je zlocin (loupez), ale spolecne zdaneni manzelu je OK
Moje řeč
0/0
3.9.2002 17:11

hp

Nikomu to neprospěje, a všem to ublíží.....
0/0
3.9.2002 9:48

Tom

nechapu
Nechapu, proc bych mel trpet za to, ze jsem svobodny...zda se mi to jako diskriminace. K cemu je dobre spolecne zdaneni manzelu?? Necht si delame kazdy sam danove priznani jednou rocne...
0/0
3.9.2002 9:43

Věra

Re: nechapu
Mas naprostou pravdu. Ja jsem zase rozvedena. Jak k tomu prijdou - svobodni, rozvedeni, vdovci????
0/0
3.9.2002 11:51

Sketch

Re: Re: nechapu
Je to logicke. Jelikoz kdyz jsi sam platis naklady jen za sebe. Paklize mas nizky prijem, stat ti da socialni podporu. Manzelka je na materske (cca.2500,-) a myslis, ze ji stat da socialni davky? Kdepak o to se musim postarat ja. Takze spolecne zdaneni podporuji.
0/0
3.9.2002 12:03

geo

Re: Re: nechapu
a neshanis nakyho chlapa ??
0/0
4.9.2002 0:12

Vladimir

Re: nechapu
az se ozenite, poznate, jestli jste trpel nebo si uzival. a nejenom v oblasti dani
0/0
3.9.2002 12:47

Black Box

Re: nechapu
Společné zdanění je správné! to tvrdím, jakkoliv se mne netýká. 
0/0
3.9.2002 13:48

vis maior

Re: nechapu
jestli se ti zdá, že jako svobodný trpíš, nic ti snad nebrání, aby ses oženil... o žádnou diskriminaci samozřejmě nejde, společné zdanění manželů je spravedlivé.
0/0
3.9.2002 14:10

Vaclav Hanus

Re: Re: nechapu - mam trivialni reseni pro nenasytne
To je tedy opravdu absurdni logika. To ja bych tedy obratem tvrdil vsem tem prachatym nabobum co se tady rozciluji ze budou zdaneni o chloupek vic, ze je velice jednoduche si pomoct. Jednoduse vydelavejte min, mili snobove! A mate po problemech. A ze je takove proste reseni nenapadlo. Misto toho tady prskaj penu. A mam dokonce jeste lepsi reseni. Pracujte v rovnakem objemu a intenzite, jako do ted, jen proste cast svych dosavadnich prijmu prevedte na nektereho sveho podrizeneho, ktery je zrovna v tizive financni situaci. A pak budete mit dokonce jeste i dobry pocit!!
0/0
3.9.2002 16:24

Laco

Napadá mne
Kdo řešil svoje bydlení nejen hypotékou ale i úvěry ze stavebního spoření tak mu to částečně pomůže. Ty úroky z úvěru, které jsou na Vaší manželku, která je na mat. dovolené a tím pádem nebyly kde uplatnit si teď můžete dát do rodinného odpočtu.
0/0
3.9.2002 9:35

Jan II

Re: Napadá mne
To ale funguje již mnoho let. Odpočet na hypotéku si může uplatnit nejen manžel.
0/0
3.9.2002 10:12

Laco

Re: Re: Napadá mne
Hypotéku ano ale úrok z úvěru ze tavebního spoření ne. Tam to může vždy pouze jedinec, který smlouvu uzavřel.
0/0
3.9.2002 12:33

Rotrex

Re: Re: Re: Napadá mne
Reakce pozdní, byť přece. Není to tak přesný, jak říkáš. Úrok z úvěru stavebního spoření je možno daňově odečíst i za manželku, která je na mateřské, pokud daný úvěr byl uzavřen na nemovitost či zařízení, které je ve společném vlastnictví obou manželů.
0/0
3.9.2002 15:37

Honza

Re: Re: Re: Napadá mne
Pokud jsem na smlouvě o ůvěru ze stavebního spoření uveden jako spoludlužník, tak si mohu uplatnit i úroky manželky.
0/0
3.9.2002 17:16

Laco

Re: Re: Re: Re: Napadá mne
Díky za rady Honzovi a Rotrexovi ale jde pouze o teorii. Když jsem kupoval družstevní byt, tak vlastník "člen družstva" může být vždy jeden z manželů. Když je žena na mateřské, nemůže dělat ručitele jelikož na to nemá příjem.
0/0
5.9.2002 8:01

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Napadá mne
Manželka má také úvěr a já jsem spoludlužník
0/0
5.9.2002 19:43

Honza Brejcha

Zvyšování daní
Zvyšování daní a odvolávání se na vstup do EU je velká nepravda. Příklad: Doporučená minimální daň na alkohol je v EU 5 EUR (165,- Kč dle kurzu) v ČR pak 236,- Kč. Kdo a kam ji chce zvyšovat. To samé s benzínem. Stačí si dát trochu práce a najít si ty čísla a NENECHAT ZE SEBE DĚLAT HLUPÁKA, JAK Z NAS SOCANI S KOALICÍ dělají. Proč se k tomu nevyjádří novináři. Asi nejsou schopní si najít správná čísla jinak si to nedokážu vysvětlit. Čau Nebuďme národ ovcí nebo spíše volů. Honza.
0/0
3.9.2002 9:27

Věra

Re: Zvyšování daní
Honzo - máš zajisté pravdu, ale jak tomu chceš zabránit? Ikdyž na to upozorníš, myslíš, že se to změní? Víš, co já si myslím? Že peníze, které přijdou na pomoc povodnímm skončí v našem "schodku", protože náš státní "schodek" a zadluženost bude tak velká, že se nám to ani nezdá.... Zkrátka a dobře - LŽE SE A LŽE A LŽE....
0/0
3.9.2002 11:54

Martinez

je to prosté, lůza je u moci a lůza ve společnosti tleská...
Vyplývá z toho řada věcí, ale hlavně podpora stádnosti, která je našemu národu již řadu let vlastní. Nedostek skutečných osobností a naprostá nadvláda úředníků a snaha po rovnostářství. Jsou to bolšáni jak vystřižený v čele s tím kašparem Špidlou, nejsmutnější je role Unie v tomto dění, pravice v po revoluci nevznikla a nyní jsou i chabé pokusy o její ustavení v troskách
0/0
3.9.2002 9:21

Varský

Daně právnických osob
Jediným důvodem, proč daň z příjmů právnických osob není snížena na minimum je obava o to, co by dělalalo tisíce úředních šimlů na Finančních úřadech, daňových poradců, metodiků na MF a podobná havěť.
0/0
3.9.2002 9:21

Věra

Re: Daně právnických osob
ALE FAKT - ŘEKNI MI - CO BY DOOPRAVDY MOHLI DĚLAT??????ŽÍT Z PODPORY!!!!
0/0
3.9.2002 11:55

Brouk Pytlik

proc uplne nezrusit dan z prijmu pravnickych osob ?
Z rozpoctu to vezme par miliard, ale jako investicni pobidka by to bylo urcite lepsi nez ty soucasne, ktere nahravaji jen velkym zahranicnim firmam. V dlouhodobem horizontu by to prispelo ke zvyseni ek. rustu a snizeni nezamestnanosti.
0/0
3.9.2002 9:07

daparo

Přátelé jsme v prdeli a nemůžeme s tím vůbec nic dělat
0/0
3.9.2002 8:54

zb

Zrušte Senát
Současná vláda se od počátku snaží pouze vytahovat peníze z kapes daňových poplatníků. Přitom Senát a některá další státní zařízení jsou zcela zbytečná a tedy zde se nabízí je zrušit a tím ušetřit mnoho peněz.
0/0
3.9.2002 8:51

Jouda

Re: Zrušte Senát
Ale vždyť Špidla přece od začátku říká, že jeho vláda je založená na vytahování peněz z kapes daňových poplatníků a jejich strkání do kapes jiných...
0/0
3.9.2002 8:54

Idiot

Volil jsem Marvanovou
Volil jsme paní Marvanovou s vírou, že se jedná o pravicovou političku. To co provádí US pro udržení několika korýtek je hnus, hnus, hnus.
0/0
3.9.2002 8:46

Mgr. Větrný Josef

ODS je daleko levicovější
Viz vývoj progrese daně (dle návrhů levicového pana Klause až 47%):
<a href="http://www.ucetnisvet.cz/tabulky.php?tabulka=fo">Vyvoj dane z prijmu</a>
0/0
3.9.2002 8:36

marvo

Re: ODS je daleko levicovější
Nádherná demagogie, blahopřeji.
0/0
3.9.2002 8:40

Mgr. Větrný Josef

Re: Re: ODS je daleko levicovější
Co je na historických faktech demagogického ? To mi tedy vysvětlete !
0/0
3.9.2002 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.