Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Milionářská daň postihne i Špidlu

Premiéra Vladimíra Špidlu a s ním deset tisíc nejlépe placených zaměstnanců zasáhne od příštího roku vyšší daň z příjmu. Špidlovi ministři se jí naopak vyhnou, když se vzdají třináctého a čtrnáctého platu. Každý, kdo za rok vydělá více než 1 117 800 korun, zaplatí z platu nad tuto částku 35procentní daň namísto současných 32 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darius

2 namitky
Aby byl efekt narustu dane vyrazny, musi, prinejmensim mezi nejvyssimi stupni stoupat geometricky, ne podle aritmeticke rady. Znamena to, ze milionarska dan by mela cinit minimalne 60%. Pritom prijmy do urcite hranice by byly zdaneny nizsi dani a teprve to navic by bylo zdaneno vice, ale navic JEN TEHDY, pokud by to nebylo investovano do urcitych potrebnych oblasti (vyroba, skolstvi, kultura aj.) Vyssi dani by se tedy zdanoval spise zisk nez prijmy. Darius Nosreti, Tvorkovskych 11, 709 00 Ostrava
0/0
7.9.2002 15:27

Raf

Milionářská daň
Vážení - vy jste někdy viděli, že by podnikatelé či živnostníci platili daně? Daně platí v tomto státě pouze osoby s menšími výdělky - ze závislé činnosti, z daní těchto chudáků se plní státní kasa, protože těm je daň stržena automaticky bez možnosti jakýchkoli odpisů. A hlavně emigranti vy víte starou belu jak to zde chodí.
0/0
6.9.2002 14:27

Raf

Milionářská daň
Vážení - vy jste někdy viděli, že by podnikatelé či živnostníci platili daně? Daně platí v tomto státě pouze osoby s menšími výdělky - ze závislé činnosti, z daní těchto chudáků se plní státní kasa, protože těm je daň stržena automaticky bez možnosti jakýchkoli odpisů. A hlavně emigranti vy víte starou belu jak to zde chodí.
0/0
6.9.2002 14:25

MARTINA

Re: Milionářská daň
jenze milionarska dan se tyka i lidi zamestnanych a ti dane plati.
0/0
9.9.2002 14:08

MARTINA

milionarska dan sice hezky,ale ja osobne s ni nesouhlasim, a to rozhodne do teto kategorie zdaleka nepatrim.ale proc by lidi /mluvim o tech co si pocitve sve miliony vydelavaji/ meli platit vic nez vsichni ostatni to mi fakt neni jasny.myslim ze hodne z nich prispelo na povodnova konta nemale castky a tohle je jeste nejaka forma trestu za to ze si umeji vydelat?priste az bude humanitarni pomoc potreba, si vsichni tito lide rozmysli jestli prispeji.jedine s cim bych souhlasila at vyssi dane plati vlada a poslanci,at si okrouhaji svoje 13. a 14.platy,ktere si sami odsouhlasuji,stejne na zasedanich pani poslanci akorat zivaji a nudi se a chodi si to tam ve vestsine pripadu jen odsedet. pak by se mozna naslo neco i pro statni zamestnance. ale zvysit dane lidem, kteri pracuji denne 18hodin, nekam to dotahli nebo meli to stesti ze se dostali na dobrou pozici, tak to je tedy sila. at si vlada doslapne na ruzny smelinare a podvodniky, tam najde dost penez.jenze tem smejdum vzdycky vsechno projde.
0/0
6.9.2002 10:17

Cukino

Prima diskuse
Jen houšť, jen houšť, od toho jsme lidé, že máme na jednu věc různé názory... Před rokem 1989 byste si takhle nikdo ani nevrznul, tak nenadávejte na to, co tu dneska máme.
0/0
5.9.2002 13:46

Iron Eagle

Nevíte
číslo Špidlova konta, já bych mu tam něco poslal, když ten chudáček teďka bude mít tak veliký daně.
0/0
5.9.2002 13:04

radek

jednoduche pocty
vezmeme si clovceka, ktery vydela milion. Nez jej vydela, tak musi vyprodukovat petinasobek teto castky,jinymi slovy si musi svou praci na takovy plat vydelat. VYPRODUKOVAL tedy hodnotu nejmene 5 milionu. Tim zajistil praci a vydelek nemalemu poctu dalsich lidi..Z tohoto milionoveho platu zaplati statu cca 300.000 na danich (tech 35 % je z castky nad 92000) dale odvede cca 140000 na socialnim pojisteni.tedy odvede polovinu sveho platu na statni zamestnance, kteri NEPRODUKUJI NIC , snad jen s vyjimkou ubohych zakonu,predpisu,byrokracie a buzerace. Tedy zbude mu cca 500.000 kc. za tyto penize si koupi treba auto ,nebo mali tech milionu vice (za delsi cas) tak treba i hezky domek.Tim da vydelat ze svych penez dalsi spouste lidi okolo sebe,vyrobcum automobilu,stavebni firme atd. Tito pak z techto penez zaplati nejenom sve yamestnance ale opet dalsi dane a odvody tem kteri NEPRODUKUJI NIC - tedy neuveritelne armade statnich uredniku a nezamestnanym tzv. socialne slabym .... Tato vrstva ,yaslepena yavisti a vlastni frustraci ye sve malosti a neschopnosti ale chce take miliony a proto neustale krici,vyhrozuje stavkami,ma nerealne pozdavky a jasa nad kazdou sebemensi zminkou o milionarske dani.To,co jsem uvedl vyse si absolutne nepripousteji,oni jsou prece taky lidi a maji take narok.. Ano, maji stejne moznosti ,vse zalezi jen na jejich schopnostech a urovni mysleni. Muj tatinek rikaval " lepe se uc a budes se mit dobreů tenkrat jsem se tomu smal ale dnes vim, ze je to svata pravda. Vsichni mame stejne moznosti se prosadit, stejnou startovni caru ,ale jen nekteri jsou natolik vzdelani a chytri ,aby si zaslouzili plat 1 milion rocne a vice....ja jej nemam, ale temto lidem jej preji, protoze se staraji o blaho obecne - nejenom sve ,vice, nez kterykoliv kricici neyamestnanz nebo nic neprodukujici statni urednik. Snazim se o sebe postarat sam ,bez pomoci statu, a hlavne, platim svym detem soukromou sterdni skolu v Anglii. nemam na ni - vzal jsem si na ni pujcku .Proto nemam v rodine 4 mobily, nejezdim do Chorvatska k mori,nekupuji si misto sedacek do auta drahe potahy nehonim se za pocitem, ze jsem IN atd. Staram se o to, aby se moje deti meli lepe nez ja a doufam, ze se chytnou v zahranici a nebudou muset zit v tomto socialistickem kocourkove.....
0/0
5.9.2002 10:57

Cukino

Re: jednoduche pocty
...jen jsi zapoměl poznamenat, že minimálně 70% těch tzv. "milionářů" má ty prachy z nějaké levoty. Různé bratřičkování, dosazování se do představenstev a dozorčích rad, všimné, vstupné, atd. atd. u mě není práce !!! To vzkazuji všem, kdo se tady ohánějí svými "schopnostmi", které jim snášejí milióny. Byznys v České republice je dneska vpodstatě jedna velká černota, to Vám řekne dneska skoro každý cizinec. Proto se sem taky až tak nikdo nehrne a my jim pak musíme dávat neskutečné daňové a jiné úlevy....
0/0
5.9.2002 13:29

Martin

Re: Re: jednoduche pocty
Záleží na tom, v jakém okruhu lidí žijete, s kým se stýkáte, jaké máte přátele...  Proto vidíte kolem sebe jenom špínu. Zkuste si najít ve svém okolí lidi slušné a poznáte, že svět není jen černý, jak ho vidíte vy. Inu stará moudrost říká: Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá - tak mnoho zdaru, lumpe ! 
0/0
5.9.2002 14:10

Deny

Re: Re: jednoduche pocty
Ty vole hloupej, muj manzel poctive pracuje 14-18 hod. denne, ano vydela si i pres million rocne a poctive z toho plati dane. Rodinu skoro nevidi a jeste z toho ma platit takovyho zavistivyho budizknicemu jako jsi Ty ? No pozdrav panbuh s touhle republikou a s takovymi hajzly.
0/0
5.9.2002 14:56

Honza

Re: Re: jednoduche pocty
Naprosto souhlasim s Martinem a fandim Deny manzelovi. Statni kasa by mela bejt uplne prazdna, aby se takovy jako ty na ni nemohli vymlouvat, ale ani prizivovat.
0/0
8.9.2002 18:43

Dan

Re: jednoduche pocty
Nechci vůbec reagovat na správnost nebo nesprávnost progresivního zdanění. Jenom mně zaráží, že většina lidí považuje státní zaměstnance za lidi, kteří nic neprodukují.Státní zaměstnanec je přísně vymezená kategorie lidí, ale v kontextu, o který v těchto diskuzích jde, se jedná o zaměstnance placené z veřejných (státního, krajských, obecních) rozpočtů nebo z pojištění. Chcete tvrdit, že ani údržbáři v rozpočtové sféře, kuchařky ve školách nic neprodukují? Ani tolik diskutovaná profese - učitelé? Proč potom platí spousta bohatších svým dětem soukromé školy, když učitelé nic neprodukují? A co lékaři, taky nic neprodukují? Tak neplaťte zdravotní pojištění, když se Vám zdá vysoké a nikdo za ně nic neprodukuje. Dopadneme jak v tolik obdivovaných USA, kde Vás budou léčit jen tak dlouho a tak dobře, kolik jste si předplatil. Lidi, neblázněte a zkuste počítat. Doteď platili ti, kdo vydělávají 1 200 000 Kč ročně daň 344 436 Kč a nikomu to nevadilo. Podle nového záměru vlády to bude (pokud dobře počítám) částka o 3 % větší, ale pouze z částky nad 1 117 800, takže 3 % z 82 200, tj. o 2 466 Kč ročně. Takže vzroste daň z 344 436 na 346 902 Kč. Je to taková tragedie, nebo o čem se vlastně bavíme?????? Pokud někoho zajímá, u platu 1 500 000 ročně je nárůst z 440 436 na 451 902 Kč, rozdíl 11 466,- Kč. Já vím, pro někoho je to celý plat, ale ten, koho se to týká, má ty prachy doma za 2 dny. Ani nechápu, proč to vlastně Špidla udělal, bude z toho hov.. – jenom spousta naštvaných lidí, kteří neumí počítat.
0/0
5.9.2002 13:30

Jira

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.9.2002 10:11

Ja

Re: kabaret
Statni urednici si prosadili.....HaHa, ac jsem statni urednik, tak jsem si nic neprosadil. Ale seber se a jdi nekam do statniho uradu pracovat. Budes delat za par svestek/ po 26letech praxe delam v informatice za 12tis brutto/ a jsem rad ze mam co delat a ze aspon to velky kulovy domu prinesu. Vsichni si myslite, ze ve statni sprave maji lide desetitisice a ze jsou jen ti spatni. Ale opak je pravdou. Mily Jiro, koukej se okolo...jsi vul na ntou.
0/0
5.9.2002 10:44

jira

Re: Re: kabaret
Nemyslim si,ze jsem vul,timto oslovenim mne muze urazit jen inteligentni clovek. Ale to ty zcela zrejme nejsi - soude podle toho, ze delas v informatice za 12 tisic brutto.ja se v informatice take pohybuji a neznam cloveka v soukrome sfere v tomto oboru, ktery by mel pod 30000. To ze ty delas ve statnim a za 12000 vypovida spise o urovni tvych znalosti v tomto oboru a o tve neschopnosti se prosadit jinde.
0/0
5.9.2002 11:02

neználek

Vole ty jsi z Prahy!!
Dělám od vojny a revoluce v IT (nejprve ve státním a nyní v soukr. sektoru) a neznám nikoho (ani spolužáci, kteří zůstali u informatiky) kdo má aspoň těch 30! A mluvím o hrubém. Vrať se zpět na zem. Víš kolik normálních desetitisícových programošů musí v Ostravě, Zlíně nebo Olomouci makat na jednoho milionového IT managera v Praze?? Nedělám si iluze, že by to bylo někde (v jiných sférách) jiné. Jenom mě dost štvou lidi, co věří všemu, co napíšou v novinách. Pokud se uvede průměrný plat v IT 25 000 čistého, tak to neznamená, že všichni berou více. Od toho je to průměr!
0/0
5.9.2002 12:03

Neznalek

Re: Re: Re: kabaret
Neznalku, nejprve bych poprosil, abys zkusil najit jinou prezdivku. "Neznalka" pouzivam uz hodne dlouho a nerad bych ho menil. Co se tyce platu v IT. Je to specificky obor. Platy v nem opravdu prilis neodpovidaji realite CR. Ja sam pracuji nedaleko Ostravy a vydelam mnohem vic nez zminovanych 30 000 mesicne. Proto nemohu souhlasit s tim, ze vsichni programatori v teto oblasti pracuji za 10 000. Faktem ovsem je, ze lide zijici v Praze ztraceji kontakt s realitou, ktera panuje ve "zbytku" republiky. Pravdou take je, ze platy ve statni sprave jsou smesne nizke. Predstavy mnoha lidi jsou prilis bujne. Vetsina by nakonec do statni spravy ze soukromeho sektoru nesla, ackoliv kazdy ma plnou hubu reci o tom, jak se statni urednici maji skvele. Spousta statnich zamestnancu odchazi jinam a zustavaji prevazne starsi, kteri uz nemaji mnoho jinych moznosti. A tech 11-12 000, ktere prumerny radovy urednik pobere neni prilis vyznamnou motivaci k lepsim vykonum.
0/0
5.9.2002 13:11

Hroudik

Do řady.....
Sociálně smýšlející Cukino a všichni ostatní, jenž souhlasíte s řešením finanční krize naší vlády formou "milionářské daně".
Neúspěšně se snažím dopátrat podstatě myšlenek, které se nám, lidem, jež opravdu nevěří ideálům všeobecného blaha a prosperity pro všechny, snaží pomaličku vtlouci do hlav populisticko-levicová vláda. Jistě, je snadné přesvědčit spoluobčany, kterým tvrdá realita radikálně negativně změnila životní úroveň a "společenské postavení", že momentálně více vydělávající "nenávidění, zkorumpovaní a neustále švindlující" milionáři musejí táhnout břímně nedostatku a podělit se s ostatními o svůj zapáchající profit. Řekněme si úpřímně, pokud vám někdo 40 dlouhých let tvrdí jak jsou rovnost, svornost a bratrství hybnou silou novodobé společnosti, zanechává tato ideologie šrámy i na otrlejších jedincích. Do řady, do řady... - to jsou hesla, která nám lidem s lepší pamětí ještě dnes znějí v uších a po těle nám bezprostředně naskakuje kopřivka.  Převratný nápad, zatížit vybranou lépe situovanou skupinu našich spoluobčanů větší daňovou sazbou je myšlenka vskutku originální, hodna skutečně kvalitního uvažování nepochybně včetně důkladného zvážení veškerých konsekvencí. Pokud má člověk jenom mírné ekonomické a vizionářské tušení, prohlédne, že tímto rozhodnutím byla ukončena trnitá porevoluční snaha  budování kvalitní a ekonomicky silné demokratické společnosti. Je pravděpodobné, že milionářskou daní "postižení" přehodnotí od základu svůj přístup k "postiženým", však ta naše legislativa a exekutiva již mnohokrák ruku v ruce svou impotenci prokázala.
Naštěstí pro všechny lemply, hlupáky, lenochy, nemakačenky a cypy zde zůstává různými způsoby vykládané a vládou podivně a ostře prosazované: spravedlnost a solidarita, ale já už tomu nevěřím.......  
P.S. Motto zítřka? Co třeba - schopní a úspěšní lidé s charitou do budoucna nepočítají
 
0/0
5.9.2002 8:51

Cukino

Re: Do řady.....
...jen tak na okraj... nevím koho myslíte "...lépe situovanou skupinu našich spoluobčanů..", ale snad mi nechcete říct, že tito spoluobčané makají pro blaho naší ekonomiky a společnosti! Makají sami pro sebe a musí si uvědomit, že za "svůj" blahobyt zaplatí daň, daň na kterou běžný člověk ani nemá. Apropó, nikdo jim nebrání, aby vydělávali míň a tím pádem platilinižší daně, je to jejich volba a o tom ta demokracie (byť sociální) JE !
A ještě jedna věc, nevím kde jste přišel na to, že každý člověk, co vydělává míň než cca 93 000 Kč hrubého měsíčně a nedotkne se ho milionářská daň je automaticky "lempl, hlupák, lenoch, nemakačenko a cyp". Mám takový pocit, že jste podnikatel který kariéru postavil na svých "komunistických" vztazích z minulosti.
0/0
5.9.2002 9:50

Niki

Re: Re: Do řady.....
co to tady meles??? pokud vydelam 5 milionu, tak minimalne 4 tady utratim a bez se zeptat firem a obchodniku co si o mne mysli ... jsou radi ze sem je vydelal a utratil, protoze oni tim padem taky vydelali ... uz tusis kam mirim? ne?? tak si jdi do hospody na skopek zanadavat na zasrany milionare ...
0/0
5.9.2002 10:02

Cukino

Re: Re: Re: Do řady.....
...ty zasraný milionáři
0/0
5.9.2002 13:22

market

Re: Re: Do řady.....
Jako vetsina lidi si pletete podnikatele a zamestnance. Milionarska dan se dotkne prave zamestnancu, kteri opravdu tvrde pracuji a nemaji moznost zadnych danovych uniku. Take vsechny dane plati, takze ani danove nedoplatky se jich netykaji. Naopak podnikatelum se dan nesnizila, zustava 31%. Podnikatele si vzdycky mohou najit zpusob danove zatizeni snizit. Myslim, ze z vas ze vsech mluvi normalni zavist, ze nekdo je schopny poctivou praci tolik penez vydelat. Dan z prijmu 35% neni sama o sobe nijak zvlastni ve srovnani s ostatnimi zememi. Problem ale je, ze k tomu jeste platime dalsich 12,5% na socialnim a zdravotnim pojisteni, takze celkove danove zatizeni bude 47,5% a  to uz je dan nesrovnatelne vyssi nez v ostatnich zapadnich zemich. Proste socialismus u nas pretrvava. Volici CSSD, radujte se!! Vase deti uz se asi tolik neraduji.   
0/0
5.9.2002 10:09

rtep

Re: Re: Re: Do řady.....
Nezapomínejte 35% procent zdr. a soc. pojištění, které platí zaměstnavatel a o kterých většina soc. dem. voličů vůbec neví. Za zaměstnance s platem 15000 Kč získá stát  8661 Kč na přímích daních (i když se jim říká pojištění). z 11589 Kč čistého mu stát ještě sebere dalších 20 až 40% na DPH, spotřební dani, dani z nemovitosti, clech atd atd.
0/0
5.9.2002 10:57

Jira

Re: Re: Do řady.....
PROBOHA, TY JSI ALE VUL CUKINO !!!!!!!!! A nejhorsi na tom je, ze nejsi zdaleka sam............
0/0
5.9.2002 10:16

Cukino

Re: Re: Re: Do řady.....
...no tak takovýhle přístup k diskusi mám nejraději. Alo co, no, vpodstatě můžu být ale rád, že umíš aspoň číst. Jinak raději NO COMMENT!!!
0/0
5.9.2002 13:14

Hroudik

Re: Re: Do řady.....
Ještě jednou si dovolím krátkou reakci na Váš příspěvek. Váš úhel pohledu je skutečně jiný než ten můj, ale dovolím si Vám položit jednoduchou otázku: Na kolik poctivě vydělaných korun Vás přijde tento podivný plán obnovy (předpokládám, že na 0,00 Kč) a co Vám dovoluje požadovat peníze po jiných? Vezměte rozum do hrsti a zkuste se ještě jednou zamyslet nad tím, zda je tento postup vůči všem skutečně košer!
0/0
5.9.2002 10:19

PEpa

Re: Re: Do řady.....
Ale ten Váš dělník za 14.000 nedělá taky pro blaho společnosti. Řekněte mi jediný racionální důvod, proč by člověk s platem 16.000 brutto měl platit procentuálně nižší daně než člověk s platem 100.000 brutto? Smutné je, že naopak člověk s vyšším příjmem přispívá více k ekonomické stabilitě společnosti než člověk s nižším příjmem. A dálě je dlužno říci, že jsem si nevšiml, že by člověk s příjmem 14.000 platil za práci dalším lidem. Milý Cukíno, kdyby za tebou přišel anonymní státní úředník a řekl: "Naval prachy na moje školení v Bruselu.", tak budeš valit voči. Ale protože to jde formou daní, tak je to v pořádku, to zaplatí "jenom" ti bohatí. Ach jo.
0/0
5.9.2002 10:23

Cukino

Re: Re: Re: Do řady.....
Teda Pepo, co ty seš vlastně zač? Nepodařený podnikatel nebo divný zaměstnanec? Bodějďže člověk s příjmem 14000Kč neplatí další zaměstnance, by asi neměl z čeho. Ale systém podnikání je v tom, že máš toliko kšeftů a práce, že si na to musíš tu pracovní sílu najmout (zaměstnat) a pak právě tato (a né jiná) síla tuto práci odvede (nééé ty!!!). Jestli nechceš vyplácet zaměstnance, tak se zavři někde v garáži a dam si to všechno dělej sám, ale jinak nenadávej na něco, co v tvém podání nemá ani hlavu ani patu. Jestli seš OSVČ a je vás takových víc, tak potěš pánbůh s náma !  
0/0
5.9.2002 13:41

Neznalek

Re: Re: Re: Re: Do řady.....
Ty muj maly Cukino ;-). Ze Ty jsi skalopevne presvedcen o tom, ze pokud clovek vydelava 14 000,-, tak je to vlastne jen proto, ze ma celozivotni smulu, spiklo se proti nemu samo nebe a vsichni Ti zakerni bohatci jej vykoristuji dnem i noci ;-). Hochu, z Tveho projevu cisi neschopnost vydelat si tolik, kolik bys chtel vydelavat. Rad bys "trestal" ty, kteri takovou neschopnosti netrpi. Uklidnuje me ale jistota, ze Ty nemas schopnost udelat nic pro sebe, natoz pak schopnost udelat neco proti tem "nenavidenym zbohatlikum". Zacinam rozumet, proc lide jako jsi Ty nikdy nepochopi, ze "nebohe" zamestnance bude vzdy zamestnavat jen nekdo, kdo pro ne vytvori pracovni mista svou cinnosti. Oni "vykoristovani" zamestnanci pak budou chodit do prace od osmi do ctyr a pak si v klidu odejdou na chatu nebo na pivo. Zamestnavatel (ten nenavideny vykoristovatel) bude po vecerech premyslet, jak jejich pracovni mista udrzet a rozsirit a starat se tak za ne, aby si ti chudaci mohli v klidu to pivo dat. Tesi me jen, ze tento diktat neschopnych opravdu nema budoucnost a bude nemilosrdne potlacovan realnym vyvojem.
0/0
5.9.2002 14:11

Fox

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.9.2002 11:37

kiwi

Re: Re: Re: Do řady.....
nezbyva nez souhlasit,chte nechte.......
0/0
7.9.2002 8:02

jason

co tam pisete za picoviny
0/0
5.9.2002 8:46

Piskoř

Re: Lidi vzpamatujte se !!!
Vážení diskutující! Zdá se, že bohužel pouze Cukino pragmaticky posoudil a pochopil obsah a rozsah opatření vlády. Vám ostatním se třese brada jako drozdovi ocas, jen aba jste nepřišli o nějakou korunu a cloumají s Vámi emoce. Mohu Vás ubezpečit, že to co jste se učili v ekonomických předmětech za minulého režimu má stálou platnost: Rozdělit můžeme pouze to, co jsme vyprodukovali. Současná ekonomická situace není problémem jen této vlády.
0/0
5.9.2002 8:02

Drson

Re: Re: Lidi vzpamatujte se !!!
>>> Současná ekonomická situace není problémem jen této vlády.
Neni? Tak na co ji proboha mame???
0/0
5.9.2002 8:32

Fox

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.9.2002 11:44

Vallmont

Re: Re: Lidi vzpamatujte se !!!
Vážení ......,všiml jsem si poslední věty u výše uvedeného přispivatele -Současná ekonomická situace není problémem jen této vlády-: a to je velká pravda.Je chybou vlád minulých a to od roku 1992 že ani jedna,ať pravicová či levicová nebo tzv. středová nenašla ani dost odvahy,"politické vůle"/od čeho jiného tam jsou/ aby se odpovědně zhostila úkolu a to provést rozsáhlé změny v systému sociální sféry včetně důchodové reformy a daňové reformy.Po celou dobu se jen diletantsky flikují diry ať v té či v té oblasti a to bez jakékoliv koncepce.Podléhali tlaku  nespočetnému počtu lobby ať již odborovému hnutí ČSD nebo Lékařskému svazu ,kampeličkářům a pod.Ti dotyční znali pouze slovo dej,aniž by si uvědomili,že za své problémy si z valné většiny mohou vlastně sami /kampeličkáři a pod./.Je také pravdou,že nadávat na to co se teď děje,ani my nemáme právo.Vládu máme jen takovou ,jakou si zasloužíme. Bude-li se i nadále vláda chovat jako tatíček rozdávající komukoliv cokoliv,budeme mít milionářské daně a neustálé daňové čachry.Pokud nedonutíme parlament /pomocí voleb či již teď zvolených poslanců/ aby se sám a potažmo i vláda chovali dle zásad tržního mechanizmu s přísnou kontrolou výdajů,tak si v nejbližší době budeme moci jit akorát "piskat kudlu" a velmi mě mrzí že se v tom svezou kromě těch "neschopných vyžírků"/nechť si tam každý dosadí/ i ti schopní podnikatelé kterých veřím je vetšina.Proto bych chtěl na závěr apelovat ne na vládu,ale na nás-volejme,křičme,řveme po důsledných kontrolách státních výdajů,po důsledných reformách v sociální oblasti a také uvědomme si že za svůj život jsme odpovědni my sami a ne stát.Pokud toto nebude platit,tak budeme jenom hloupé a tupé stádo ovcí a zasloužíme si vše,co se s námi stane.I tu VLÁDU!!
 
 
 
0/0
5.9.2002 13:04

Champlain

Re: Re: Lidi vzpamatujte se !!!
>> Rozdělit můžeme pouze to, co jsme vyprodukovali.
OK, s timhle se neda nez bez vyhrady souhlasit.
ALE: Jak se s tim slucuji planovane rozpoctove schodky v nasledujicich letech (100-200 mld Kc)???
Zadam o trochu integrity, pane Piskor.
0/0
5.9.2002 17:10

karber

No to bude
ten Špidla a ostatní z vlády nasraní.
0/0
5.9.2002 6:46

kucka

Re: No to bude
Ale kdepak nebudou. Už teď mají  jasno jak se tomu vyhnout šikovně a zplatit je málo. Jsou to koumesové.
0/0
5.9.2002 7:06

Cukino

Lidi vzpamatujte se !!!
Nevím jestli někdo z Vás si dělá daňové přiznání, ale jak bylo i v článku uvedeno, zvýšenou daní se daní částka přesahující těch cca 996 000 Kč. Jinak platí stejně jako ti, co mají 14 000 hrubého měsíčně. A takových je většina !! Apropó, chtěl bych vidět "drobného" živnostníka s příjmem přesahujícím 1 mil korun. To už se musí jo dařit ! Anebo už to není živnostník ale nějaké s.r.o. (minimálně) Od vlády by to bylo nefér, kdyby se tato daň týkala 90-ti% naší populace, ale je to přesně naopak. Takže souhlas !!!
0/0
5.9.2002 6:08

Niki

Re: Lidi vzpamatujte se !!!
muzu ti jich ukazat desitky ... to ze ty nevydelavas a milion pohromade si nikdy nevidel, jeste neznamena, ze takovi lide nejsou ....
0/0
5.9.2002 9:59

Honza

Re: Lidi vzpamatujte se !!!
Než budeš něco takového tvrdit, tak se podívej do daňových zákonů. Člověk s 14 T hrubého je zdaněn maximálně sazbou 20% (pokud nemá odpočty). A co další dnes již existující sazby - 25% a 32%?
0/0
5.9.2002 13:17

Klema

Milionarske dane-Hrr na ne!!
Lenka je fakt "mimo".Spise "Laik zasne-odbornik se divi",co zase "genialniho" ta nase vlada a chlapci  "nahore" nevymysleli?Cloveku se spise chce brecet, nez smat. Kdo jiny,by mel jit prikladem,nez Oni sami a vzdat se pro blaho lidu,zatopene a   zkousene zeme svych 13 i 14 platu!!!Vzdyt to je neskutecna fraska,odirat ty,kteri si svym vlastni aktivitami a pricinenim neco vybudovali!Rikam hanba fuj a pryc s takovou vladou!!P.S.Jak dlouho tam jeste ti "Blanicti" budou chrapat!?!
 
 
 
 
0/0
5.9.2002 4:44

Shadow

Re: Milionarske dane-Hrr na ne!!
Dobrý nápad. V sobotu půjdu na Blaník na houby, tak na tu skálu pořádně zabuším ...
0/0
5.9.2002 9:19

kolouch

O Lenku Zlamalovou nejde.....
O Lenku Zlamalovou nejde,je to skrabalek jako spousta jinych ceskych novinaru ,kteri nevi ani co svym skrabanim zpusobuji a nedokazou jit k veci.Jde o uplne neco jineho.Jde o tohle."TED UZ MATE CO JSTE CHTELI",urcite to znate.Je to komunisticka pisnicka.Zavinili jste si to sami.Bud jste volili socany,nebo jste odjeli na chaty.Nemyslete si ze Vas EU zachrani.Pristi volby by mohli vyhrat komunisti.A pak by jste o ty chaty taky mohli z "danovych"duvodu prijit.Je na ne pekne "naslapnuto".A to je vsechno jen Vase prace.Lidi zijici v zahranici se velice divi,co doma vytvarite.Ale zijete tam VY!!!Buh s Vami.
0/0
5.9.2002 1:18

Dave

Re: O Lenku Zlamalovou nejde.....
Souhlas.
0/0
5.9.2002 3:48

kvik

Re: O Lenku Zlamalovou nejde.....
To je zvlastni kolouchu, ty chaty si lide mohli postavit jenom diky komunisticke strane a socialistickemu statu. Dnes uz si je diky tomu rezimu ktery tam mate, nemohou ani postavit a ani dovolit. Proc vlastne pises ze kdyz vyhraji komuniste tak o ne lide prijdou z "danovych" duvodu? A v kterem tom zahranici to snad zijes? A jeste jsi si nevsiml, ze delnici si v kapitalistickem zahranici rozhodne nemohou dovolit ale vubec zadne chaty? Tak Buh s Tebou a at Te neco neprejede...
0/0
5.9.2002 4:51

Milos

Re: Re: O Lenku Zlamalovou nejde.....
Kdo Ti soudruhu nakukal, ze si delnici na zapade nemohou dovolit zadne chaty ? Ja ziji v Kanade pres 20 let a znam hned nekolik delniku, kteri chaty maji.  Ne vsichni, ale treba je nechteji, protoze treba davaji prednost druhemu ci tretimu autu nebo jine zalibe. Ja taky nerad jezdim rok co rok na stejne misto, tak chatu nemam.
 
 
 
0/0
5.9.2002 5:48

Cartman

Re: Re: Re: O Lenku Zlamalovou nejde.....
To člověk uplně žasne, co lidí na Internetu dlouhodobě žije v zahraničí a co všechno tam dokázali. Na jednom tématu v chatu 4 lidi z pěti žijí dlouhodobě v zahraničí a přesto dokáží fundovaně hodnotit situaci v ČR... Ona ta argumentace má hned větší váhu, když napíšu "Já žiju už devadesát let v USA a vlastním tu dvě nadnárodní korporace, zatímco vy ostatní neschopní blbečkové živoříte v ČR a tudíž vaše názory jsou méněcenné."
P.S. Já žiju už sto let střídavě v Monaku a v Paříži, mám objem bicepsu 60 cm a penis mi měří v klidovém stavu 26 cm
0/0
5.9.2002 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.