Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřad trestá benzinky za kartel

Úřad na ochranu hospodářské soutěže uložil 4. září dosud nejvyšší pokutu ve své historii. Zaplatit ji mají prodejci benzinu, kteří se loni dohodli na společném slaďování cen. Sankce se pohybuje ve stamilionech korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Skvělá práce Úřadu pro hospodářskou soutěž
Jen doufám, že se nepustí třeba do potravin. To bych se asi musel s rodinou pást, protože jsme tři a žijeme z jednoho průměrného platu.
Takže. Včera a dnes (12.9.2002) zdražily čerpací stanice ve Zlíně po pravé straně hlavního zlínského tahu od Otrokovic, jmenovitě Slovnaft, Total, Shell a Agip na 25,90 Kč za Natural 95. Ještě včera měly ceny různé, dnes mají stejné. Je to normální? Je to skvělý výsledek práce Úřadu pro hospodářskou soutěž. Např. Agip zdražil z 23,30 na 25,90 Kč. Kdyby do toho nevrtali, tak zdražení nemuselo být tak divoké. Já bych to udělal stejně. Natruc bych dal cenu jako konkurence. Stejně např. jako T-Mobil, když zdražil volání z Twist na Eurotel na úroveň Oskara z 5,80 na 6,80 Kč. Rovněž skvělá práce Úřadu pro hospodářskou soutěž. Spoustu Twisťáků pak hodně ušetřilo... a potrestaný vydělal.
Prosím Vás, Úřade, už toho nechte. Nedělejte nic a naděláte míň škody. Najde se někdo, kdo jim  tento náhor přepošle na e-mail. Já vůbec nemám náladu hledat na takové vrtáky spojení.
0/0
12.9.2002 22:30

hub

Pokuta
Je sice dobré, že konečně někdo dá těm lumpům aspoň symbolicky přes prsty. Ostatně pochybuji, že pokutu zaplatí, spíš to vyšumí do ztracena. A pokud opravdu zaplatí, tak to stejně zaplatí zase všichni, nejen řidiči, protože cena pohonných hmot se promítne do cen veškerého zboží.ˇJediné řešení, které by těmto loupežníkům zatlo tipec, je pouze stanovení stropu ceny benzínu. Nezávislý regulátor by mohl stanovovat stropy cen třeba týdně. V ceně by byly započteny všechny nutné náklady, daně a přiměřený zisk. A pak by se mohli benzínky snažit. Kdo by měl vysoké náklady, tak by prostě zkrachoval. Jen si myslím, že přes kované liberály by takový návrh neprošel. A tak budou benzínoví loupežníci loupit dál.
0/0
12.9.2002 9:00

Milena

Kdo to zaplatí?
Když si uvědomím, že to všechno zaplatíme zase my, řidiči, je mi z toho smutno. Asi je měli rovnou pozavírat.
0/0
12.9.2002 7:49

Marabou Stork

Re: Kdo to zaplatí?
No kdo asi. Ty to zaplatis! Ja to zaplatim... a az benzinky zdrazi o dalsi kacku, muzem mit dobry pocit ze dostaly pokutu...
0/0
12.9.2002 8:39

pudlajs

tak vidím a čtu
že to, co si vláda nejspíš přála - postupně likvidovat soukromý sektor - se jí začíná dařit, a to např.i u benzínek.Odhlédnu od toho, že jsou možná jakési dohody mezi těma Aralama, Benzinama,Shellama, OMVama, Agipama a dalšími, ale zajímá někoho výše spotřební daně u benzínu, nafty apod? Čili to, co jde státu k prožrání? Ale všichni jste borci - nadávejte na benzinky a stát si bude mnout ruce a bude se smát, jak se mu povedlo lidi obrátit proti soukromému sektoru v této oblasti.
0/0
12.9.2002 7:15

ro16ck

Pověsit je za koule do průvanu
Jsou to zloději a nevědí kolik si za litr mají vzít. 4,- Kč na litru (24,80) je jim málo. 20% zisku? To jsou pěkní lichváři. Bič na ně. Dobře dělá antimonpolní úřad - ještě víc jim měli napařit.
0/0
12.9.2002 6:28

Michal

ceny PHM
V poslední době mám pocit, že k takovým kartelovým dohodám dochází hlavně v Praze. Nejvíce mě serou, kdyz mi nabízejí různé kupony a soutěže za x natankování - mytí auta nebo různé body které mohu směnit za všelijaké blbosti. Posílám je do pr... ,s tím že na umytí auta mám a z hrnečku s logem benziky pít nemusím. Nekdy tam, ale z pohodlnosti natankuji, protože se mi nechce doplnovat nádrž 60l po 30l tam, kde vím, že je vždy slušná cena. Např. v Hradci Králové je pumpa která má dlouhodobě slušné ceny a i přesto za natankování plné nádrže nabízí limonádu a párek jako občerstvení. Mimochodem již před 2 roky při cestě z Itálie byla nafta v Klagenfurtu v Rakousku v přepočtu nepatrně levnější neš u nás.  
0/0
11.9.2002 22:49

Marabou Stork

Re: ceny PHM
Uvital bych nizsi cenu nez zasr**** akce, ktere stejne nemam cas sledovat. Potrebuju vydelavat penize, ne se starat o "rucnik zdarma" apod.
0/0
12.9.2002 8:38

Red-white

regulace ceny
Jediny trest - zavest tak na půl roku statem regulovane ceny. Každý týden vyhlašované podle ceny benzinu na burze,kurzu dolaru plus sp.daň a DPH a přiměřený zisk. /odvozený třeba z cen v okolí Plzně/. Všechny ostatní "tresty dopadnou na nás spotřebitele.Současné cenové rozdíly jsou NEHORÁZNÉ.
0/0
11.9.2002 21:44

mike_k

zlodeji
Kdyby lidi nebyli blbi a vysrali se na vsechny predrazene benzinky a jezdili k tem levnym, tak by ty zlodeje donutili slevnit. Tady v Ostrave a okoli je momentalne rozdil mezi nejlevnejsi a nejdrazsi benzinkou 4kc na litr N95. A presto i u tech zlodeju, kde stoji litr 25.90 je videt plno aut jak berou benzin. Kdyby ti zlodeji poznali, ze si ridic nenecha vsechno libit, tak by se treba chovali i jinak.
0/0
11.9.2002 20:54

pudlajs

Re: zlodeji
kdo je větší zloděj, rozhazovačný socialistický stát v rukách leninovců, nebo benzínové společnosti?
0/0
12.9.2002 7:18

Kacirek

pane redaktore nemate tam chybu?
Nepochopil jsem co s tim autor mysli prodat rozklad.Zde je vytazek z clanku a rad bych vedel co to je prodat rozklad:..... Pokutu prý úřad stanovil z čistého obratu, dosaženého za poslední kalendářní rok u nezákonně postupujících firem. Ty mohou proti rozhodnutí do 15 dnů PRODAT ROZKLAD, na jehož přezkoumání pak bude mít úřad další dva měsíce. Pokutu prý úřad stanovil z čistého obratu, dosaženého za poslední kalendářní rok u nezákonně postupujících firem. Ty mohou proti rozhodnutí do 15 dnů prodat rozklad, na jehož přezkoumání pak bude mít úřad další dva měsíce. ....Dekuji
0/0
11.9.2002 19:18

Jan

Re: pane redaktore nemate tam chybu?
V MF Dnes je tolik chyb, že už uvažuji o jejím odhlášení.
Rozklad se pochopitelně podává, nikoliv prodává. Podává se na úřad, který rozhodnutí vydal. Je to jen jiný výraz pro odvolání.
0/0
12.9.2002 22:11

Karel

Ridici spojte se
V Nemecku pred par lety resili stejny problem a ridici solidarne zacali ignorovat velke vyderacske cerpaci stanice a jezdili jen k tem malym, levnejsim. Velci byli nakonec donuceni ceny snizit. Kez bychom mohli udelat i tady neco podobneho, jediny problem je, ze do Plzne vsichni jezdit nemuzeme a malych, levnych pump je pramalo. Ale za uz petikorunovy rozdil mezi litrem nafty v Praze a treba v Plzni by mel nenasytne pumpare stihnout zaslouzeny trest.
0/0
11.9.2002 16:46

Chorche

Pokuta je nahovno
Myslíte si, že pokuta nasere ty lidi, kerý vo tom v těch firmách rozhodujou ?  Ani náhodou, zdražej vo pár korun a dostanou to z nás nazpátek. Jedinej smysluplnej trest pro tu bandu je zavřít natvrdo. Na 10 let do krimu. Benzín by měl stát tak 15 korun, což je jeho tržní cena.
0/0
11.9.2002 16:31

jojo

Re: Pokuta je nahovno
Probud se, clovece. Jak chces rikat 15ti korunam "trzni cena", kdyz 13,20 dela spotrebni dan a DPH z ni? To mas predstavu, ze za korunu osumdesat vytezis ropu, dovezes ji od Bajkalu do Cech, vyrobis z ni benzin, ten rozvezes po pumpach a jeste na tom neco vydelas? Pokud bys trochu premyslel a pocital, nikdy bys takovou volovinu nenapsal
0/0
11.9.2002 17:58

Fido

Re: Re: Pokuta je nahovno
Moc tomu nehovim ale neni ta cena odvozená z aktuální ceny? tzn že  těch 13 něco by bylo míň???
0/0
11.9.2002 19:02

Mirek

nafta na dalnici plzen - rozvadov
jen tak na okraj, u aralu jsem minulou sobou cerpal naftu za 18.40,-kc/litr... nekecam, mam uctenku. na otazku, co je to za naftu a proc je tak levna, mi prodavac rekl, ze nafta je normalni a levna je proto, ze lide z okoli plzne nemaji tolik penez---- btw, rozdil aral praha 5 radlicka 22.90,-kc/litr a aral kousek za plzni cini 4.50,-kc/litr.... asi si dokazete predstavit "normalni marzi" benzinovych stanic... slova, ze maji 2kc na litru.... no, udelejte si usudek sami... md, praha
0/0
11.9.2002 16:20

lk

Re: nafta na dalnici plzen - rozvadov
jsem rad, ze jsem nebyl sam, komu se to nezdalo normalni ... taky jsem tam tankoval (minule utery) a bal jsem se, ze jsem natankoval bionaftu nebo neco podobneho...
0/0
11.9.2002 16:37

Karel

Re: nafta na dalnici plzen - rozvadov
Nejde o nejake ohledy na financni situaci. Snazi se zlikvidovat pumpu ONO, ktera jim kazi trzby. Pred 2-3 tydny si ARAL otevrel pumpu vedle nich. Zaroven podivne zvysila pumpa Aralu na dalnici z Nemecka o 20 haliru. Pak snizila cenu pumpa ÖMV ve smeru na Prahu. U te nafta stala pres 19 a ted druhy tyden toci za 18.20.
0/0
11.9.2002 17:31

jojo

Re: nafta na dalnici plzen - rozvadov
Jo, 18,40 je presne cena, za kterou to Aral prodava ve "velkoobchode" dalsim prodejcum (malym pumpam). A chci videt toho, kdo bude prodavat s marzi NULA. Takze chyba u mensich pump asi nebude, ze?
0/0
11.9.2002 17:54

Mirek

Re: Re: nafta na dalnici plzen - rozvadov
pokud spolecnost aral prodava za stejne ceny koncovym zakaznikum a mensim prodejcum pohonnych hmot, je to s prominutim tak trochu neeticke. nicmene nikde neni psano, ze to nemuze a pro aral muze byt maloodberatel na stejne urovni jako 50 zakazniku za den. na maloodberateli je na uvazenou, zda-li se mu to vubec bude rentovat. ale takhle to v obchode chodi v jakemkoliv oboru. nemas-li dostatecne velky  odber, nemuzes mit lepsi ceny. vyjimku budou samozrejme tvorit ti, kteri maji nekde sve zname--- :-)) ale to uz jsme nekde jinde. md, praha
0/0
11.9.2002 18:27

Honza

Opravdu to není pokutou?
Tak benzin podraží a prý to není důsledkem pokuty. Porovnejte prosím s článkem Silná koruna pomohla zlevnit plyn http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A020903_103718_ekonomika_klu&l=1 nebo s článkem Stát si neprávem bere daň z benzinu http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A020509_214900_ekonomika_pol&l=1 Zaujal mě citát "V podstatě máme takovou představu, aby se ceny přiblížily Praze". To, že na venkově jsou platy za stejnou práci až o polovičku menší pana podnikatele, jak jinak, nenapadlo. A jezdit musíme taky (metro ani tramvaje u nás nejezdí a o víkendu už ani autobusy).
0/0
11.9.2002 15:35

mmarek26@seznam.cz

Re: Opravdu to není pokutou?
Chlape, jeden postreh. <<<<<<<<<<<<<< To, že na venkově jsou platy za stejnou práci až o polovičku menší pana podnikatele, jak jinak, nenapadlo. A jezdit musíme taky (metro ani tramvaje u nás nejezdí a o víkendu už ani autobusy). >>>>>>>>>>>>>>>>> Vis ze mne to ani trochu nezajima? Taky jsme sel za praci do Pha, tendle tvuj argument neuznavam, to je jen vymluva. Jinak to neznamena ze drzim palce pupparum, taky se mne to nelibí ale co nadelam, nadelas, nadelame? Asi nic, ja uz nekdo vise napsal, proste pujde to nahoru a prachy z nas stejne vytahnou.
0/0
11.9.2002 16:59

maca.a

Re: Re: Opravdu to není pokutou?
Jo, takže tobě by se asi úplně nejvíc líbilo, kdyby se všichni obyvatelé tohodle státu (10.000.000 lidí) sebrali a vodstěhovali se do Prahy... Na takovouhle kravinu nemám komentář.
0/0
11.9.2002 17:15

lidumil

Re: Re: Re: Opravdu to není pokutou?
Nemusi se stehovat staci, kdyz prestanou bejt liny prasata a budou za praci dojizdet, jak je tomu v civilizovanych zemich. To, ze na vesnici sou maly platy, se ridi pouze nabidkou a poptavkou (jeste do toho zasahuje socialisticka vlada samozrejme)
0/0
11.9.2002 18:05

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Opravdu to není pokutou?
Lidumile, i v malych mestech je hodne lidi, kteri by radi pracovali. Ale kdyz si spocitaji, co jim zbyde z platu po zaplaceni dani, bydleni a jidla, tak se jim kolikrat vyplati byt na podpore. Takze ono je to to casto o necem jinem a to o tom, ze cca 2/3 naroda maji podprumerne platy (a casto hodne). Ale to by byla debata opravdu o necem jinem.
0/0
11.9.2002 18:20

Ivo

Správně! A publicitu! Od čeho jsou média?
Pokuta je v pořádku. Až/pokud se zveřejní, kdo byli ti hříšníci, pak dostanou/by dostali druhý, nejspravedlivější a ovlivňující trest, nechuť zákazníků.
0/0
11.9.2002 15:33

Roman

Re: Správně! A publicitu! Od čeho jsou média?
Spravne. Zverejnit je!! Jenom doufam, ze v tom nejeli vsichni.
0/0
11.9.2002 17:56

hub

Cena benzínu
Je zajímavé, že když cena ropy stoupne, cena benzínu u nás okamžitě také stoupne. Když cena ropy klesá, cena benzínu u nás buď vůbec neklesne nebo klesá velice pomalu. Teď cena ropy stoupla o 1,14 dolaru za barel (barel je 159 litrů), to je asi něco přes 20 haléřů za litr ropy, ale cena benzínu u nás poskočí až o 2 Kč. Tomu říkám kšeft. Jsou to podvodníci a pochybuji, že vůbec někdo tu vyměřenou pokutu zaplatí.
0/0
11.9.2002 15:10

Dredwerkz

Re: Cena benzínu
Tu pokutu zaplatis i ty, jezdis autem ? Kdyz ne ty tak prepravci zbozi vseho druhu urcite.Spidla uz se muze tesit na dalsi injekci do rozpoctu, jeho levicova holota taky, az jim zdrazi potraviny. Bohuzel benzin/nafta je nakladova polozka.
0/0
11.9.2002 15:20

Red-white

!!!! Cena naturalu v okoli Brna,hlavne na dalnici D1 vyrostla pred chvili az o 3kc/na litr !!!!!
0/0
11.9.2002 15:04

Lister

Kolobezka RULEZ!!!
Jezdim na kolobezce a ceny ropy se me primo vubec netykaji, o nakupu auta neuvazuju a kdyz, urcite bych se rozhod bud pro elektromobil nebo pro plynovy pohon. Furt akorat nadavate na prodejce, ale zkuste se zamyslet nad ssebou, opravdu je nutne si vozit prdel kazdej den ve smrdicim plechu, zamorujicim nase zivotni prostredi? Dokud bude trvat zavislost na rope, budou na tom jisty lidi vydelavat. A pokud se nebudou alternativni reseni podporovat, tezko se prosadi.
0/0
11.9.2002 14:51

Chmila

Re: Kolobezka RULEZ!!!
Se vrať do jeskyně balvane :-)))), jsem zvědav co bys bez aut dělal, třeby když bys pro někoho volal záchranku a oni by jeli 7 Km hodinu, na koloběžkách  :-)))
0/0
11.9.2002 15:07

Lister

Re: Re: Kolobezka RULEZ!!!
Ja sem nevolal po zruseni aut, ale treba autobusy uz na zemni plyn jezdi, proc by nemohly i zachranky? Bydlim v Praze a kazdej den vidim snury znudenejch ridicu, ktery po jednom sedej v aute v zacpach, misto aby zvedly svoje sadelnaty prdele a oddalili si infarkt trochou pohybu.
0/0
11.9.2002 15:12

hub

Re: Kolobezka RULEZ!!!
Šasku, chtěl bych tě vidět, jak na koloběžce vezeš basu piva do obchodu nebo barevný televizor. A bez prodeje aut a benzínu by stát neměl desítky miliard a desetitisíce lidí by byli bez práce.
0/0
11.9.2002 15:16

Lister

Re: Re: Kolobezka RULEZ!!!
No ty ses teda podnikatel, kdyz vozis basu piva nebo jednu barevnou televizi, ja sem mel dycky dojem, ze to vozej kamiony ve velkym, ale to asi jenom tady, v Horni Dolni maj obchody, kde prodavaj basu piva vedle barevny televize ;O))))
0/0
11.9.2002 15:21

Radek

Re: Re: Re: Kolobezka RULEZ!!!
Určitě sis na té koloběžce narazil hlavu že blábolíš takové nesmysly.
0/0
11.9.2002 15:46

mmarek26@seznam.cz

Re: Re: Re: Kolobezka RULEZ!!!
Hele balvane, Ok hezky ze jezdis kolobezkou, ale... Vem si ze si podnikatel, predavas PC (tady si muzes dosadit cokoliv - elektro, restaurace proste ZASOBOVANI vseho druhu) Pocitace zakaznukum nevozim kamionem, ale hezky autem pres Barrandak (narazim na uzavrene mosty v PHA). Takze urcita miera automobilistmu je nutna a bez nej se nehnes. Takze si to srovnej laskavje v hlavje.
0/0
11.9.2002 17:12

Chmila

:-))
Všichni jste nahraní, bydlím v Kláštereci (okres Chomutov) a zjistil jsem, že mi tady na severozápadě máme denska ceny, které měli být až zítra. Proto jsem se skutečně pobavil, když jsem předevčírem jel do práce a zjistil, že ty hajz... už zase zdražili a to o 1,8Kč a v TV (PRAHA :--)))) byla večer žhaví zpráva, že se v nejbližších dnech bude zdražovat benzín. To musejí komunisti mrkat, jak se u nás plní jejich hesla. :o(( hnus hnus, nejlepší jsou, ale ty Špidlovy daně.
0/0
11.9.2002 14:45

Chmila

Re: :-))
PS: celé 4. měsíce tu stál benzín 24.10 teďka 25,8, nikoho nezajímalo, že celou dobu ropa klesala a koruna šla nahoru, to je vše ok, ale najednou se strašně prodělává, jsou to BANDITI
0/0
11.9.2002 14:50

Delov Kulometovic Puskin

Tak to je divny(zatim)
ja su momentalne v USA a tady benzin sel dolu, ne moc, ale sel. Ja bych te nase pumpy dal k soudum.
0/0
11.9.2002 14:26

Funker

Sankce vs. nynější zdražení
Je otázka, jestli nynější avizované zdražení přímo nesouvisí s udělenou sankcí. Že by nás velké společnosti nechali tuto mnohamilionovou pokutu postupně zaplatit ? Obecně vzato se mi ale vůbec nelíbí, že při zdražení cen ropy jde cena nahoru neskutečně rychle, kdežto při slevnění cen ropy nebo posílení koruny velmi pomalu pokud vůbec. Největším lupičem je ale stát, který nehoráznou výší své spotřební daně na PHM vydělává nejvíc. Nebojte se, pan ministr Sobotka, který po vystudování nezískal praxi v běžném životě, nám daně dá ještě pěkně pocítit. Ono se jednodušeji bere navíc, než aby se hledaly rezervy v současném rozpočtu.
0/0
11.9.2002 14:25

Dan

Re: Sankce vs. nynější zdražení
Pokuta se do ceny promítne zcela. Poptávka po benzínu je nepružná, jezdit se prostě musí, jestli to bude o 2 koruny dražší nebo levnější.
Navíc, pokud se nepletu, tak to je příjem státního rozpočtu, takže vlastně to je namísto zvýšení daně, které se dá populisticky prodat ne že svině stát odírá lidi, ale že hodný stát je přísný na zlé firmy. Dobrej trik!
0/0
11.9.2002 14:51

HObe

Re: Re: Sankce vs. nynější zdražení
Pozor!!! spotredni dan na benzin neni DPH, tudiz neni procentualnim podilem z ceny. Spotredni dan se odvadi ve stanovene vysi na mnozstvi prodaneho zbozi. Aspon mam ten dojem. Takze z tohohle Spidla nic mit nebude. Zato za zvyseni spotrebni dane samozrejme ano.
0/0
11.9.2002 15:39

Daniel

Benzín v Ostravě
Je pravda, že v Ostravě je benzín podstatně levnější než třeba v Praze, nechápu proč. V Praze stojí stabilně 25,90 Natural 95, zatímco například ve Frýdku Místku byl ještě před týdnem u Aralu za 21,90. Před chvílí jsem zažil šok, kdy jsem viděl nové ceny u Benziny a Aralu - 25,70 a kousek dál u Carrefouru jsem nabral za 21,90 Kč!!!!
0/0
11.9.2002 14:05

Bubák1

Konečně !
Zrovna minulý týden jsem projížděl přes Plzeň a Prahu, ceny v obou městech byly podstatně rozdílné. V Praze byly ceny nafty téměř všude 22,90 (jaká shoda), v Plzni i 18,20. Jsem rád, že u nás začínají fungovat mechanismy na ochranu tržního hospodářství.
0/0
11.9.2002 14:03

wc

Re: Konečně !
Jsi hodně naivní! Víš jak to funguje? V dané oblasti je vždy dominantní firma, která diktuje ceny a ostatní se přizpůsobují! Cenu nepodlezou, protože diktátora nechtějí nasrat a nepřelezou protože by přišli o zákazníky! O vom to je!
0/0
11.9.2002 14:11

Bubák1

Re: Re: Konečně !
No to asi těžko. Který prodejce PHM je u nás dominantní ? Benzina, Shell, Aral, OMV ? Malí v pohodě konkurují s nižší cenou, protože jinak by k nim nikdo nejezdil, znám takových malých benzinek spoustu. Pravdou však je, že cenu mají nižší vždy pouze ve srovnání s okolními benzinkami.
0/0
11.9.2002 14:16

ARAL

Re: Re: Re: Konečně !
Dominantní není žádná, ale je to úplně fuk, protože ceny mají v určité oblasti stejný. Pochybuji, že každá benzínka má stejný náklady na mzdy, stejný počet zam., stejný zisk apod. Takhle stejný benzínky bych u nás nenašel. Tak proč mají stejné ceny?
0/0
11.9.2002 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.