Diskuze
Dráhy se vymanily z červených čísel
Děkujeme za pochopení.
Martin
dotace?
Je zajímavé pozorovat rozčílování nad vysokými "dotacemi". Dotace je něco, co dostanu aniž bych hnul brvou. Pokud mají dráhy se státem smlouvu na uhrazení ztrát z osobní dopravy, je to podnikatelský vztah a nikoli dotace. Jako dotaci bych spíše viděl jev, kterému se říká sanace bank. Bankovní subjekty nemají žádnou smlouvu a přesto požadují za své služby, které jsou v některých ohledech mnohem horší jak na dráze, uhrazení ztrát. Je zajímavé taktéž porovnat průměrný plat bankovnictví a drah. Aniž bych tušil kolik mají železničáři průměrné platy, je zcela jasné, že na průměrný plat bankovnictví nemá (1. pol. 2002- 31568 kč.) Na jejich ztráty přitom stát vynakládá mnohem vyšší prostředkyClouseau
Smutek železnice v Česku
Shoduji se s ostatními přispěvateli, že o nějakém zisku se při těch astronomických dotacích nedá hovořit. Hlavní problém vidím v tom, že za 13 let po revoluci nebyla žádná vláda schopná iniciovat skutečně zásadní transformaci drah v moderní firmu, do nekonečna se vleče rozdělení ČD na akciovou společnost provozující přepravu a na státem vlasněnou Správu dopravní cesty. Dokud toto nenastane, není šance na zlepšení: dál bude firmu řídit pseudomanagement, který se nikdy nebude chovat normálně podnikatelsky, dál bude existovat přezaměstnanost a žalostná nekvalita personálu drah, navíc sdruženého ve zločineckou organizaci Duškových železničních odborů, která se vysmívá managementu a vydírá jej i cestující veřejnost. A především nenastane zlepšení z pohledu cestujícího, který bude nadále buď tak znechucen úrovní služeb, že přestane vlakem jezdit, nebo bude vystaven dalšímu zhoršování služeb - rušení spojů nebo rovnou celých tratí a bude se muset dohadovat s neochotným personálem (silným díky odborům). Netvrdím, že např. u DB AG je vše perfektní, ale aspoň občas by nebylo špatné poučit se ze západních zkušeností a nedělat dnes stejné chyby, jaké oni dělali v 70.letech. Tato smutná situace drah v Česku musí pálit každého cestujícího a příznivce železnic (mezi které se počítám), proto by bylo třeba, aby veřejnost více tlačila na to, aby došlo k zásadním krokům vedoucím k nastartování potřebných procesů na drahách.puppy
Tak to by se jim měly snížit dotace, ne?
A vyhoďte už konečně tu příšernou bábu z pokladny na hlavním nádraží. Nedávno jsem byl svědkem, jak zase urážela nějakou cestující. Taková tlustá, blonďatá, tohle udělat mě, tak ji protáhnu tím otvorem na mince a nakopu. Ach jo.Jirka
Počkejme
Idnes 19.3.2003: "Dráhy se propadly do červených čísel".MartinFX
Re: Zisk ?
Já si také myslím, že s tím ziskem to asi nebude tak růžové. Zisk lze vytvořit tam, kde je více příjmů než výdajů. A do příjmů dotace nepočítám. Ale dokážu pochopit, že je to celé velký humbuk na lidi, aby se NAOKO vidělo, jak jsou ČSD dobré a mohly se zvyšovat platy v této kalamitní firmě.King
Ženatý se závazky
Ženatý se závazky bude od října vysílán až od 23:30 hodin !!!!!!!!!!!mctom
Re: Ženatý se závazky
no ono uz neni se ani cemu smat, protoze Bud ma v kazdym druhym dilu zenskou :( asi budu chodit do prace na devatoumctom
no to bych chtěl to účetnictví vidět!
zisk mají s největší pravděpodobností jen proto, že neudělali dohady nákladů a ostatní závěrkové operace (rezervy apod.) takže je to skoro na 100% jen účetní manipulace a ne skutečnost.Koudelka
S takovyma dotacema od statu dokaze podnikat kazdy moula i s vyderacem Duskem v zadech
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...